سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا


چگونه یک ساندویچ ساز مناسب خریداری کنیم


چگونه یک ساندویچ ساز مناسب خریداری کنیم
● انتخاب و خرید ساندویچ ساز
هرچند ساندویچ ساز یکی از لوازم غیر ضروری آشپزخانه است، اما داشتن آن این حسن را دارد که در صورت کمبود وقت یا نداشتن مواد غذایی کافی برای پختن یک غذای مفصل، میتواند بسیار کارگشا باشد.
البته فراموش نکنید اگر تهیه ساندویچهای خوشمزه ای که بسیار سریع هم آماده میشوند، برایتان عادت شود، دچار اضافه وزن خواهید شد! اما قبل از هرچیز، چگونه یک ساندویچ ساز مناسب انتخاب کنیم؟
● اندازه ساندویچ ساز
معمولا ساندویچ سازها از نظر اندازه بسیار جمع و جور هستند و در هر آشپزخانه ای جا میگیرند. پر طرفدارترین اندازه آنها نوعی است که ۲ قطعه نان توست در آن جا میگیرد و در نهایت ۴ ساندویچ کوچک مثلثی تحویل میدهد. اما این کوچکترین اندازه آنها نیست، مدلهایی از ساندویچ ساز مناسب برای یک نان توست هم وجود دارد. از طرفی اگر جای کافی دارید، میتوانید مدلهایی برای ۴، ۸ یا حتی ۱۶ تکه نان هم در بازار پیدا کنید.
یک اندازه متغیر دیگر، عمق ظرف ساندویچ ساز است. اگر در ساندویچ مواد زیادی قرار میدهید، مدلی با ظرف عمیقتر انتخاب کنید. بعضی از ساندویچ سازها دارای لولای متحرک هستندو میتوانند متناسب با قطر ساندویچ تنظم شوند.
● مدل
ساندویچ سازها در مارکهای مختلف و در سه رنگ اصلی سفید، سیاه و نقره ای در بازار موجودند. اما بعضی از سازندگان آنها از رنگهای درخشانتر و فانتزی نیز استفاده میکنند که بنا به سلیقه و نوع دکوراسیون آشپزخانه میتوانید انتخاب آزادتری داشته باشید.
حتی ساندویچ سازهایی تولید شده اند که نانها را به اشکال مختلف در میاورند و به خصوص برای کودکان بسیار جذاب هستند.
● تنظیمات
کار با ساندویچ ساز بسیار ساده است، تقریبا تمام انواع آن دارای چراغهایی هستند که یکی نشانه روشن بودن دستگاه و دیگری نشان دهنده داغ بودن دستگاه و آماده بودن آن برای تهیه ساندویچ است.
● تمیز کردن
بخشی از جذابیت ساندویچ ساز، قابلیت آن در تهیه غذایی سریع و ساده است. طبعا شما هنگامی که به دنبال چنین خاصیتی باشید، چندان تمایلی ندارید که غذا سریع آماده شود اما تمیزکاری ظرف و ظروف آن وقت زیادی بگیرد.
اگر میخواهید تمیز کردن ساندویچ سازتان هم به سرعت انجام شود به دنبال مدلی باشید که صفحه داخلی آن قابل برداشتن باشد. ساندویچ سازهایی که صفحه ثابت دارند را باید پس از خنک شدن با یک دستمال نمدار پاک کرد.
این صفحه ها چه ثابت و چه متحرک از جنس نچسب هستند و هنگام تمیز کردن آنها باید مراقب باشید تا این صفحه خط نیافتد. به این منظور از پارچه نرم یا ابر ساده استفاده کنید.
● نکات ایمنی
فراموش نکنید که صفحات داخلی ساندویچ سازها بسیار داغ میشوند و معمولا خنک شدن آنها مدتی زمان میبرد.
از انجایی که بدنه بیرونی و دسته ساندویچ سازها از جنسی است که حرارت را منتقل نمیکند، میتوانید مطمئن باشید که هنگام باز و بسته کردن درب آن مشکلی پیش نمی آید اما مراقب باشید که هنگام برداشتن ساندویچها دست خود را نسوزانید.
ساندویچ سازها دارای پایه هایی ضد لغزش نیز هستند و بر روی دستگیره آنها یک چفت برای محکم بسته شدن درب قرار دارد.
● ویژگیهای دیگر
هنگام خرید ساندویچ ساز به توضیحات فروشنده توجه ککنید و ببینید که آیا ویژگیهای دیگری علاوه بر مختصات عادی ساندویچ ساز دارد یا خیر. بعضی از این خواص از این قرارند:
▪ اگر به ساندویچهای فانتزی مدل کافه ها علاقه دارید، به دنبال توستر های پنینی Panini maker باشید که میتوانید در آنها از انواع نانهای ضخیم و نازک بومی و فانتزی استفاده کنید.
▪ اگر ساندویچ ساز را به منظور صرفه جویی در وقت تهیه میکنید، نوعی را انتخاب کنید که دارای المنتی با توانایی داغ شدن سریع باشد.
▪ بعضی از انواع ساندویچ سازها دارای ویژگیهایی مانند داشتن جایی برای قرار دادن سیم بوده و انواعی نیز دارای پایه هایی هستند که میتوان آنها را هنگام عدم استفاده، به طور عمودی قرار میگیرند.
▪ بعضی از ساندویچ سازها نقوشی بر روی نان ایجاد میکنند که برای اشخاص تنوع طلب بسیار جالب است.
▪ ساندویچ سازها معمولا یک تا دو سال گارانتی دارند، برگه گارانتی را حتما از فروشنده تحویل بگیرید.
▪ بیشتر ساندویچ سازها همراه با مجموعه ای از دستور تهیه غذا هستند.
▪ درب بعضی از ساندویچ سازها قابل تنظیم است و میتوان آنرا طوری تنظیم کرد که بدون تماس داشتن با روی ساندویچ، حرارت لازم را برای آب کردن پنیر یا برشته کردن روی ساندویچهای روباز فراهم میکنند.
appliances.cookery-guide.info
منبع : تارنمای ایرانیان استرالیا


همچنین مشاهده کنید