پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

رونی، انگلیس به تو احتیا ج دارد


رونی، انگلیس به تو احتیا ج دارد
این روزها نه تنها هواداران منچستریونایتد بلکه دوستداران سایر تیم های لیگ برتر فوتبال انگلیس به این باور رسیده اند که تیم ملی این کشور به وجود وین رونی مهاجم جوان خود نیاز مبرم دارد. رونی سه شنبه شب هفته پیش در مصاف با رم ایتالیا (لیگ قهرمانان اروپا) تک گل منچستریونایتد را به ثمر رساند تا تیمش به ۳ امتیاز کامل آن دیدار دست پیدا کند و در عین حال نخستین گل خود را در این فصل و از ۲۸ آوریل سال جاری برای شیاطین سرخ از خط دروازه حریف عبور داد تا ثابت کند که دیگر مشکل جسمانی خاصی ندارد و در اوج آمادگی به سر می برد. وی سپس در مسابقه عصر شنبه منچستر با ویگان در لیگ برتر انگلیس نیز یک بار دیگر برای یونایتد گلزنی کرد.
رونی در اورتون به عنوان یک جوان مستعد و آتیه دار کشف شد و از وقتی به اولدترافورد پیوست، هیچ کس نتوانست به توانمندی های خارق العاده و کم نظیر او شک کند.
این بازیکن استثنایی در تیم ملی انگلیس نیز به مهره ای کلیدی تبدیل شد ولی مصدومیت های پی در پی تا حد زیادی وی را گرفتار کرد و شاید اگر آسیب نمی دید با پیراهن کشورش نیز درخشش خیره کننده ای از خود به نمایش می گذاشت. اکنون انگلستان در بحبوحه رقابت های مقدماتی یورو ۲۰۰۸ قرار دارد و به شدت در تلاش است تا به این پیکارها راه پیدا کند ولی جالب اینجاست که رونی تاکنون فقط در ۴ دیدار از این مسابقات شرکت کرده و از ۱۸ گلی که تا این تاریخ انگلیسی ها به ثمر رسانده اند، هیچ کدام توسط رونی زده نشده است.
● ضروری و مبرم
با این همه به نظر می رسد که این روزها انگلیس بیشتر از قبل به رونی احتیاج دارد و حتی حضور او در دیدارهای آتی این تیم ضروری و مبرم احساس می شود. ستاره پرفروغ منچستریونایتد ۲۴ اکتبر، ۲۲ سالگی اش را جشن می گیرد و کارشناسان فوتبال معتقدند که او از این هم بهتر می شود تا حدی که آینده ای بس روشن پیش رویش قرار خواهد گرفت. رونی از زمانی که وارد میدان می شود فقط به گلزنی می اندیشد و به همین دلیل با هر تصمیمی از سوی داور که به ضررش تمام شود و او را متوقف کند، مخالفت می ورزد.
وی سال گذشته حین جدال حساس و نفسگیر انگلیس با پرتغال کارت قرمز گرفت و ناچار به ترک میدان شد. در همان درگیری کریستیانو رونالدو هافبک پرتغالی و جوان منچستریونایتد به سوی داور رفت و تلاش کرد تا او را در اخراج رونی مصرتر کند. از همان موقع شایعه جدایی رونالدو از منچستر بر سرزبان ها افتاد و حتی گفته می شد که او و رونی دیگر نمی توانند در کنار یکدیگر بازی کنند ولی دیری نپایید که صلح و آشتی میان این ۲ برقرار شد و ۲ بازیکن محوری الکس فرگوسن بار دیگر به انجام وظیفه پرداختند.
● مشکلات تیم مک لارن
با توجه به اینکه حضور مایکل اوون در ۲ دیدار آینده انگلیس، هنوز در هاله ای از ابهام است و «دین اشتون» نیز حین مصاف شنبه گذشته وستهام با استون ویلا مصدوم شده، بی گمان وجود رونی بیشتر از هر زمانی برای انگلیس حیاتی به نظر می رسد به ویژه اینکه امیل هسکی مهاجم ملی پوش ویگان نیز مصدوم است و این تا حد زیادی بر مشکلات تیم مک لارن می افزاید.
با همه این تفاسیر هنوز هم برخی از منتقدان رونی معتقدند که وی برای مسابقه انگلیس با استونی که ۱۳ اکتبر برگزار می شود، باید روی نیمکت بنشیند ولی آیا می توان پرتغال را بدون دکو یا رونالدو تصور کرد یا انگلیس را بدون رونی؟
و آیا می شود فکرش را کرد که برزیل بدون رونالدینیو یا روبینیو در یکی از حساس ترین مسابقات به میدان برود.اینها بازیکنانی بزرگ و مشهور هستند که قادرند پیروزی را برای تیم هایشان به ارمغان بیاورند و بدون شک هیچ مربی عاقلی نمی تواند قید آنها را بزند.
● زیاده روی
بسیاری از هواداران و مربیان در انگلیس نیز اعتقاد دارند که رونی هم جزو این گروه به شمار می آید ولی برخی دیگر معتقدند که درباره او اغراق و زیاده روی می شود. حال باید دید که او برابر استونی و روسیه چه عملکردی را از خود ارایه می دهد و آیا قادر است تولدش را با گلزنی در این مسابقات، خاطره انگیزتر از هر سال دیگر جشن بگیرد یا کاری می کند که منتقدان لب به انتقاد باز کنند و در اعتقاد خود مبنی بر اینکه در مورد وی مبالغه می شود، راسخ تر خواهند شد.
منبع : ساکرنت
ناهید سلیمانی
منبع : روزنامه ایران ورزشی


همچنین مشاهده کنید