جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

تاریخ ساز بی شکست


تاریخ ساز بی شکست
نام احمدرضا عابدزاده بی تردید به عنوان موفق ترین مرد داربی سنتی پایتخت، تا آخر زمان بر تارک این پیکار ماندگار خواهد بود. عابدزاده در ۱۳ داربی حاضر بوده و در این ۱۳ بازی هیچ گاه شکست را تجربه نکرده است. جالب است بدانید که او در این ۱۳ دیدار با پیراهن دو تیم به مصاف حریف رفت. انگار نام او با موفقیت و اعتبار مترادف شده بود.
▪ عابدزاده اولین بار در روز ۴ خرداد سال ۶۹ با پیراهن استقلال به مصاف پرسپولیس رفت و در همان دقیقه ۱۳ از پرسپولیس گل خورد اما استقلال این دیدار را با نتیجه دو بر یک به سود خود خاتمه داد.
▪ روز ۲۸ بهمن سال ۶۹ دومین حضور عابدزاده در این پیکار سنتی شکل گرفت. استقلال برابر پرسپولیس یک- یک مساوی کرد. عابدزاده که در بازی قبل از نادر میراحمدیان گل خورد حالا برابر فرشاد پیوس یک گل دریافت می کرد.
▪ روز ۴ بهمن سال ۷۰ در مسابقات فوتبال باشگاه های تهران استقلال با تیم پرسپولیس به تساوی بدون گل رسید و قهرمان تهران شد. عابدزاده در بازی سوم برابر پرسپولیس گلی دریافت نکرد. ۴۱ روز بعد دو تیم بار دیگر با هم روبه رو شدند. این بار استقلال دو بر صفر برنده شد.
آخرین بازی عابدزاده در استقلال روز ۱۱ دی ماه سال ۷۱ رقم خورد. پرسپولیس و استقلال با هم صفر-صفر کردند و عابدزاده با دو برد، سه مساوی و دو گل خورده استقلال را ترک کرد. روز ۳۰ دی ماه ۷۳ در پیکار سی و هشتم داربی عابدزاده با پیراهن پرسپولیس به مصاف استقلال رفت. در همان دیدار اول او دو گل خورد و پرسپولیس و استقلال دو- دو شدند.دیدار دوم او برای پرسپولیس در روز ۸ دی ماه ۷۴ با تساوی بدون گل به پایان رسید. پرسپولیس در این سال قهرمان شد. عابدزاده سه بازی دیگر را هم بدون دریافت گل سپری کرد. ۲۷ مهر سال ۷۵ در جریان دیدار های لیگ ششم آزادگان که پرسپولیس یک بر صفر استقلال را برد، روز ۲۰ تیر ۷۶ در جریان آخرین بازی لیگ ششم که با قهرمانی پرسپولیس تمام شد، برد سه بر صفر را تجربه کرد و بالاخره روز ۲۲ آبان سال ۷۷ که پرسپولیس یک بر صفر استقلال را برد بار دیگر در این رقابت ها به عنوان قهرمانی رسید.
ششمین پیکار عابدزاده در پرسپولیس روز ۲۰ فروردین ۷۸ مساوی تمام شد. او در روز ۸ اسفند ۷۸ برد دو بر صفر برابر استقلال و بالاخره در روز ۹ دی ماه ۷۹ تساوی دو- دو را تجربه کرد. عابدزاده با ۴ برد، ۴ مساوی و ۷ گل خورده توام شد. عابدزاده در داربی صاحب ۶ برد، ۷ مساوی و ۹ گل خورده شده است. نادر میراحمدیان، فرشاد پیوس، صادق ورمزیار، ادموند اختر، فرد ملکیان، مهدی هاشمی نسب و محمد نوازی موفق شده اند دروازه عابدزاده را در این عرصه بگشایند. نام عابدزاده در این عرصه برای همیشه به تاریخ فوتبال ایران سپرده می شود. یک نام بلند و رویایی.
منبع : روزنامه اعتماد


همچنین مشاهده کنید