پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

دل پیه رو باجوی قرن ۲۱


دل پیه رو باجوی قرن ۲۱
از آنجایی که مشکلات پیرامون امضای قرارداد جدید دل پیه رو و یوونتوس ادامه دارد، «آنتونیو لاباته» به اسطوره این باشگاه توصیه کرده پیشنهاد مسئولان این باشگاه را بپذیرد در غیر این صورت باید مسئولیت عواقب بعدی نپذیرفتن آن را برعهده بگیرد.
برای مسئولان باشگاه یوونتوس قرارداد بستن با الساندرو دل پیه رو کار مشکلی نخواهد بود. او یکی از اسطوره های این باشگاه است؛ خدمتکاری وفادار و بازیکنی حرفه ای که یوونتوس را در تمام فراز و نشیب هایش یاری کرده و از زمان ورودش در سال ۱۹۹۳ همواره در خدمت تیم بوده و سبب بسیاری از موفقیت ها شده است. به هر حال این رؤسا هستند که تصمیم می گیرند چه کاری برای آینده باشگاه انجام دهند و آلکس از نظر آنها متعلق به گذشته است و دیگر آلکس روزهای اوج نیست.
به عقیده برخی مسئولان یوونتوس نباید دل پیه رو را از دست داد، بلکه باید با او کنار آمد. در حالی که مشکلات مربوط به رسوایی های مالی یوونتوس در فصل گذشته همچنان گریبانگیر باشگاه است و از آنجایی که دل پیه رو چند هفته دیگر پا به ۳۳ سالگی می گذارد، نباید از باشگاه انتظار داشت مبلغ درخواستی پینتو ریکیو که ۲/۳ میلیون پوند در سال است را تمام و کمال بپردازد.
اگر بخواهیم واقع بین باشیم باید بگوییم دل پیه رو استحقاق چنین دستمزدی را ندارد و مبلغ پیشنهادی وی با توجه به قابلیت های فعلی اش به عنوان یک فوتبالیست کمی گزاف است. شاید در فاصله سال های ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۸ او بهترین بازیکن سال جهان بوده باشد اما اکنون در روزهای افت خود بسر می برد و به نظر می رسد سرنوشت او این طور رقم خورده که روبرتو باجوی قرن ۲۱ باشد. گرچه وی هنوز بازیکن خوبی محسوب می شود اما آیا می توان از او انتظار داشت در این سن و سال طراوت و شادابی دوران اوج خود را داشته باشد؟
شاید میزان انتظارات از دل پیه رو زیاد باشد اما واقعیت آن است که قابلیت های او در سال های اخیر به طور چشمگیری کاهش یافته است. اگرچه آلکس همواره در قلب هواداران یوونتوس جای ویژه ای خواهد داشت اما نمی تواند برای همیشه در یوونتوس بماند. شاید فابیو کاپلو این موضوع را درک کرده بود که دل پیه رو را به ندرت در ترکیب یوونتوس قرار می داد.
در جام جهانی هم که شاهد نمایش فوق العاده ای از او نبودیم. ظاهراً آلکس نه تنها نتوانسته رضایت مسئولان یوونتوس را برای باقی ماندن در این باشگاه جلب کند، بلکه زمزمه هایی مبنی بر بیرون رانده شدن وی از ترکیب ملی پوشان نیز به گوش می رسد.دل پیه رو باید بداند نقش او در یوونتوس در حال تغییر است و مبلغ پیشنهاد شده از سوی باشگاه با توجه به سطح کیفی او در این تیم بوده است. شاید او حق داشته باشد که به خاطر تمام زحماتی که برای یوونتوس کشیده به عنوان پرچمدار این باشگاه شناخته شود و سزاوار دریافت پاداش باشد اما تقاضای چنین دستمزدی برای بازیکنی که اصلاً در شرایط ایده آل بسر نمی برد کمی غیر معقول است.
نکته ای که در انتها باید به آن توجه داشت این است که هرچند یک بازیکن نزد هواداران یک باشگاه محبوب باشد اما مسئولان باشگاه نمی توانند مصالح تیم را فدای محبوبیت بازیکنان کنند.از طرف دیگر یوونتوس باشگاهی است که ثابت کرده در برخی اوقات اقدام به تصمیم گیری هایی می کند که نتیجه ای جز خسارت و ضرر در پی ندارد.دل پیه رو باید بیش از هر زمان دیگری بداند او هم ممکن است به سرنوشتی مشابه سرنوشت روبرتو باجو دچار شود و همان طور که مسئولان یوونتوس از باجو تشکر و خداحافظی کردند روزی هم به او بگویند خداحافظ آلکس.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید