پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

سنگهای شفابخش برای کودکان


سنگهای شفابخش برای کودکان
به نظر می رسد که کودکان نوعی جاذبه و گرایش طبیعی نسبت به سنگها دارند و دلشان می خواهد هر نوع سنگ یا کریستالی را از زمین برداشته و آن را به طور کامل کشف کنند . در این گونه مواقع ، آنها تمام حواس خود را بکار می گیرند و دوست دارند بفهمند هر کریستالی به چه چیزی شباهت دارد ، آن را با سرانگشتان خود لمس می کنند ، یا حتی کریستال را به سایر نقاط بدن خود می مالند .
آنها کنجکاوند که بدانند وقتی که یک کریستال به زمین یا درون آب می افتد چه صدایی می دهد ، و یا چه بو و مزه ای دارد .بعضی کودکان از حواس فراوانی خود استفاده می کنند تا بگویند که کریستالها به آنها چه می گویند . حتی بدون اینکه آموزشی به آنها داده شده باشد به گونه ای اسرارآمیز ، از سنگها برای درمان خود استفاده می کنند . بچه ها خیلی سریع می توانند نسبت به نیروی درمانی سنگها واکنش نشان دهند .فرزندان خود را به فروشگاههای سنگ و جواهر آلات و سنگهای معدنی ، نمایشگاهها و موزه های سنگهای قیمتی ، یا مناطقی مثل غارها و معادن ببرید و بگذارید سنگ کریستالی را که دوست دارند بردارند .
آنها اغلب اوقات کریستالهایی را که برای بهبود و درمان آنها مفید است انتخاب می کنند . یکبار من با دختر چهارده ساله ای به یکی از این نمایشگاههای سنگ رفتم و او از میان همه سنگها ، سنگ کریستالی به نام (( اشک سرخپوست)) را انتخاب کرد که برای درمان افسردگی و غم مورد استفاده قرار می گیرد . این دختر بچه آن سنگ را محکم در دستش گرفت و گفت :
(( من می خواهم که این سنگ همیشه همراهم باشد! )) از مادرش پرسیدم که آیا به تازگی کسی در خانواده تان فوت کرده است و او با تعجب جواب داد: (( من برادرم را چهار هفته قبل از دست دادم ، اما ما در این مورد چیزی به او نگفته ایم )) . دخترک به طور آشکار ناراحتی و اندوه خانواده اش را احساس کرده بود و احتیاج به یک سپر محافظ داشت تا خود را از احساسات ناخوشایند اطرافیانش در امان نگه دارد .در ادامه فهرستی از سنگهای مختلف ارائه داده ام که به سلامت بچه ها کمک می کند . اجازه بدهید فرزندتان این نوع سنگها را در جیبش بگذارد و همیشه به همراه داشته باشد و حتی موقع خواب و استراحت هم سنگ مخصوصش را پیش خود نگه دارد .
● یاقوت ارغوانی
یاقوت ارغوانی یکی از بهترین سنگهای شفابخش است . خاصیت این سنگ عمدتأ به خاطر این است که می تواند هر نوع احساس منفی را از وجود شخص بیرون بکشد و ضمیر او را پاک و شفاف کند . در مورد کودکان می تواند اضطراب و آشفتگی ناشی از بلوغ ، یا هر نوع غم و افسردگی مربوط به شکست تحصیلی ، یا شنیدن اخبار ناخوشایند مثل طلاق یا مرگ ، و غیره را در آنها از بین ببرد . یاقوت ارغوانی در این گونه موارد تمام احساسات منفی را به طرف خود جذب می کند و به کودک آرامش می بخشد . برای بچه هایی که ناتوانی های گوناگون دارند و یا دچار مشکلات جسمی و روحی هستند چند تکه سنگ یاقوت ارغوانی در اتاق آنها باعث می شود این نیروهای منفی از وجود آنها تخلیه شود و اتاق آنها به یک وضعیت آرام و متعادل برگردد . برای درمان دردهای موضعی ، سنگ یاقوت ارغوانی را به طور مستقیم به مدت ۲۰ دقیقه در روی محل درد یا اطراف آن بگذارید تا تسکین یابد .
● اشک سرخپوست
اشک سرخپوست یا ((سنگ غم)) خیلی تیره است ولی در عین حال نور را از خود عبور می دهد . اگر شما تکه کوچکی از آن را جلوی نور نگه دارید می توانید همچون شیشه ، طرف دیگر را ببینید . به هر حال ، اگر شما از سنگ اشک سرخپوست برای جذب احساسات منفی استفاده کنید ، خواهید دید که قسمتی از فضای درونی آن تیره و کدر می شود و گاهی اوقات بعد از برطرف شدن غم و اندوه دوباره شفاف می گردد .
● سنگ شفاف (حجرالبرق)
حجرالبرق یا ((سنگ رهبری)) یک سنگ تقویت کننده و نیرو دهنده است که انرژی قلب را احیا می کند و میان انرژیهای زنانه و مردانه در بدن تعادل ایجاد می کند . این سنگ سبز رنگ است و بسیار دوست داشتنی و محافظ قلب است . بسیاری از بچه هایی که خجالتی ، ترسو و مطیع و سربه زیر هستند برای بازیابی اعتماد به نفس نیاز به چنین سنگی دارند .این سنگ به شخص کمک می کند تا فعال باشد و کارش را آنطور که خودش می خواهد شروع کند و خلاصه ابتکار عمل را در دست گیرد . بچه هایی که دچار تنگی نفس هستند ، به سوی این سنگ جذب می شوند زیرا این سنگ ریه ها را باز می کند و باعث می شود احساس سبکی و آرامش کنند .
● عقیق سرخ
سنگ عقیق یا ((سنگ عزت نفس)) برای تقویت حس احترام به نفس و ارزش قایل شدن برای خویشتن به کار می رود . رنگ های نارنجی تیره این سنگ به خوبی بیانگر نیروی تقویت کننده چاکراهای اول و دوم و سوم دراین سنگ است و باعث حس امنیت و عشق به خویشتن می شود . رگه های صورتی رنگ موجود در این سنگ ، عشق و علاقه را در بین والدین و فرزند تقویت می کند . این سنگ همچنین برای بیماریهای پوستی از جمله آکنه بکار می رود . برای این کار سنگ را در بالای پوست نگه داشته و برای مدت چند دقیقه به صورت دایره وار حرکت دهید .
● کوارتز شفاف
کوارتز شفاف یا ((سنگ شفابخش)) نوعی کریستال است که برای همه نوع درمان به کار می رود . هر سنگ کوارتز در واقع نیرو و انرژی خاصی دارد و از خاصیت شفابخشی ویژه ای برخوردار است . وقتی که کودک تکه ای از این سنگ را در دست می گیرد ، انرژی آن یا خیلی آهسته تخلیه می شود یا خیلی سریع و ناگهانی . در حین خالی شدن انرژی سنگ ، کودک احساس می کند که گویا در معرض یک شوک الکتریکی ملایم قرار گرفته است . همین انرژی طبیعی ، کافی است که هر گونه احساس ناراحتی و غم از کودک دور شود و حالت منفی احساسی در او تغییر کند و احساس شادابی و نشاط کند . اگر کسی چندین تکه از این سنگ به همراه داشته باشد انگار انواع مختلفی از سنگهای شفابخش را به همراه دارد زیرا هر تکه از سنگ کوارتز شفاف دارای خاصیت درمانی خاصی است و او می تواند از آنها در موارد و موقعیتهای گوناگون استفاده کند . مجموعه این سنگها همچنین برای سازماندهی افکار پراکنده و از بین بردن نیروهای منفی مفید هستند .
● کوارتز سرخ
کوارتز سرخ یا ((سنگ عشق و دوستی)) یکی دیگر از سنگهای چند منظوره شفابخش است به ویژه برای کودکانی که احساسات آزار دهنده و یا تمایلات پرخاشگرانه دارند . کوارتز سرخ می تواند زخمهای یک قلب شکسته را که در اثر رودررویی با واقعیتی تلخ و خشن ، آسیب دیده است التیام بخشد .کوارتز سرخ برای بچه هایی که بیقرار و بسیار فعال هستند و مبتلا به تشویق و نگرانی ، ترس ، اضطراب ، دلواپسی و بسیاری از اختلافات روحی دیگر هستند آرامش به ارمغان می آورد . برخی فواید عصب شناسی نیز دارد . یعنی اگر این سنگ را در بالای مراکز عصبی نگه داریم ، گرفتگی عضله از بین می برد و عضله شل می شود . در مورد قلب های جوان ، کوارتز سرخ می تواند کمک کند تا چاکراهای قلب باز نگه داشته شود ، و به قلب حیات می بخشد و آن را حفظ می کند . این سنگ انرژی های خوب را وارد قلب کرده و از ورود انرژی های بد جلوگیری می کند .
● سنگ لاجورد
سنگ لاجورد یا ((سنگ موازنه روحی)) یک متعادل کننده باور نکردنی برای کودکانی است که قابلیتهای روانی فوق العاده ای را از همان دوران اولیه زندگی خود نشان می دهند . رنگ آبی تیره این سنگ باعث تحریک هوشیاری و خود آگاهی و پالایش بصیرت معنوی در کودک می شود . سنگ لاجورد زمینه را برای قبول خود و پذیرش نعمت هایی که به او ارزانی شده است آماده می کند و به کودک کمک می کند که به آگاهی معنوی برسد . این سنگ دارای قدرت های محافظ است و همه حسهای روحی ـ روانی را تحریک می کند و از همین رو بسیار ارزشمند است .
● یشم سبز
یشم سبز یا ((سنگ تسکین دهنده احساسات)) را به راحتی می توان برای بچه ها تهیه کرد و مثل جواهر آلات معمولی مورد استفاده قرار داد . بچه ها حساس و هیجانی اغلب به یک وسیله محافظت کننده احتیاج دارند که همراهشان باشد و از این طریق مطمئن شوند که احساساتشان بر آنها غلبه نمی کند و آنها را تحت تأثیر قرار نمی دهد . این سنگ اعتماد به نفس ، و اتکا به خویشتن را به بچه تقویت می کند . یشم سبز به فرد ایمان می بخشد تا در زندگی به تک تک آرزوهای خود برسد .
● چشم ببر
سنگ چشم ببر با لایه های نازک قرمز رنگی که در آن وجود دارد هنگامی که به سمت جلو و عقب تکان داده می شود نور را در مسیر معینی منعکس می کند و به نظر می رسد چشم یک ببر به شما خیره شده است! اجازه دهید کودکتان نیروی این سنگ را کشف کند . این سنگ برای بچه هایی که از نظر روحی سرکوب شده اند بسیار خوب است و قوای روحی ـ روانی آنها را تقویت می کند .
● سولفید آهن
سولفید آهن یا ((سنگ محافظ و نگهبان )) به شکل های مختلف وجود دارد ـ صفحات دایره شکل تا مکعب های مختلف سطح براق و برنجی این سنگ ، بچه ها را به طرف خود جلب می کند . این سنگ شبیه آینه ای کوچک است که انرژیهای منفی را از بچه دور می کند و هراس او را در اختیار دارد حس می کند که از نظر جسمانی در وضعیت کاملی قرار دارد و سرشار از عشق است.
http://www.taftan۸۱.blogfa.com/


همچنین مشاهده کنید