پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

BROTHERS IN ARMS


BROTHERS IN ARMS
برادران در ارتش: غلتیده در خون (EARNED IN BLOOD)
استقبال از قسمت اول این بازی اول شخص به‌حدی بود که سازنده و ناشرش یعنی Grearbox و Ubisoft را بر آن داشت تا قسمت دوم بازی را در اواخر همان سالی که قسمت اول را ساخته بودند (یعنی سال ۲۰۰۵) برای کنسول‌های PS۲ ، XBOX ، PC مختص سنین بزرگسال (M) روانهٔ بازار کنند.
● داستان بازی:
روایت این قسمت از بازی نیز دربارهٔ روزگار سخت و تلخ جنگ در ژوئن سال ۱۹۴۴ می‌باشد. روزگاری که سایهٔ سنگین و تاریک مرگ بر پیکره جهانیان افکنده شده بود و تنها خاطره‌ای از آن بعدها در ذهن سربازان بی‌باک این جنگ باقی ماند، لحظات تلخ از دست دادن هم‌زمان خود و...
● معرفی شخصیت بازی Joe Harstock:
دوست صمیمی Matt Baker (قهرمان قسمت اول) که این‌بار داستان از زبان او بازگو می‌شود. این سرباز بیست و دو ساله از معدود بازماندگان حادثهٔ ۱۶ ژوئن است.
● استراتژی بازی:
▪ پیشگفتار ـ ۲۱ ژوئن:
فرماندهٔ ارتش از Joe می‌خواهد حوادث تلخی را که همراه بهترین دوستانش که با هم پیوند برادری بسته بودند بازگو کند. جوی با شروع صحبت به یاد چند روز گذشته می‌افتد و خاطراتش را مرور می‌کند.
▪ مأموریت اول ـ ۶ ژوئن، در دام دشمن:
چتر شما به شاخه‌های یک درخت گیر کرده است و یک سرباز آلمانی قصد کشتن شما را دارد که خوشبختانه یک دوست به کمک می‌شتابد. ابتدای مرحله کمی شبیه به مأموریت اول برادران در ارتش ۱ می‌باشد. جلو رفته و کاربرد دکمه‌ها را یاد بگیرید. دوستتان به شما مهمات اسلحه را می‌دهد. در کنار حاصر ایستاده و با کمک دکمه‌ها روش کار گروهی را بیاموزید. کمی بعد R۱ و L۱ را با هم زده و سپس R۲ و یا L۲ را به همراه جهت بالا فشار دهید. از حصار عبور کرده و به جلو بروید. از روی جسد سرباز دشمن، مهمات و اسلحه را بردارید. کمی بعد Select را زده و از موقعیت نقشه بااطلاع گردید.
نکته: اگر برادران در ارتش ۱ را بازی کرده باشید به راحتی این بازی را انجام خواهید داد زیرا نقشه دقیقاً مانند قسمت اول است وگرنه به نقشه خوب دقت کنید و نکات مهم را یاد بگیرید.
یار خود را دنبال کرده و با دیگر سربازان صحبت کنید. آنها را همراهی کرده تا به یک نشان دایرهٔ سفیدرنگ برسید. L۱ را نگه‌داشته و به اطراف بچرخانید. وقتی از محل اختفای دشمن بااطلاع شدید فلش بالا را همراه L۱ بر روی دایرهٔ قرمز (که همان دشمنان هستند) قرار دهید. اینک به همراه افراد خود به دشمنان حمله کرده و آنان را از پای درآورید. جلوتر سمت راست، دشمنان را نابود کرده و سمت چپ به سربازان خودی بپیوندید. پس از کمی صحبت صحنه آهسته می‌شود. جلوتر، تمامی دانشمندان را از پای درآورده و سپس به کمک ردیاب به سمت علامت زردرنگ روی نقشه بروید.
▪ مأموریت اول ـ قسمت دوم:
پس از دیدن دمو از پایگاه خارج شده و راه را به جلو ادامه دهید. سربازان دشمن را از بین برده و وارد شهر شوید. از خانه‌ها عبور کرده و به کمک ردیاب، خود را به محل موردنظر در نقشه برسانید (هرگاه با سیم‌های خاردار برخورد کردید مسیر را دور زده و از سوئی دیگر راه را ادامه دهید). شما باید خود را به کلیسا واقع در قبرستان برسانید. وقتی رسیدید متوجه می‌شوید راه مسدود است. از سمت راست راه را دور زده و مهاجمان را از بین ببرید. بالاخره وارد محوطهٔ قبرستان شده و به داخل کلیسا بروید. مسلسل را با نگه‌داشتن مربع برداشته و بیرون بروید. دشمنان را نابود کرده تا افرادتان از راه برسند. دوباره وارد کلیسا شده تا دموئی ببینید. بیرون رفته سمت راست پشت تیربار رفته و همهٔ سربازان آلمانی را از پای درآورید. باید نوشتهٔ Complete که به معنی نابودشدن تمامی دشمنان است ظاهر شود. کمی بعد از اینکار این بخش از مأموریت تکمیل می‌شود.
▪ مأموریت اول ـ قسمت سوم:
در محوطهٔ چمنزار یک دور کامل زده و با L۲ فرمان حمله دهید. باید در این منطقه همهٔ دشمنان را توسط نارنجک و یا به کمک یارانتان از بین ببرید. بسیار جلوتر، نرسیده به جاده به‌سوی چپ رفته و با دو سرباز خودی صحبت کنید. وارد جادهٔ اول نوید، در جادهٔ دوم سرباز را از پای درآورده و با یکی از برادران که خسته و زخمی است حرف بزنید. او را تا رسیدن به کنار دو سرباز همراهی کنید. وارد جادهٔ سوم شده از کنار حصارها و موانع عبور کرده و تانک را پشت‌سر بگذارید. به سمت راست رفته و وارد منطقهٔ جنگی شوید. خیلی مواظب باشید، اینجا مکان بسیار خطرناکی است. سربازان دشمن را از پای درآورده و در انتها ماشینی را که مجهز به مسلسل است نابود کنید (سرنشینش را باید از پای درآورید) سپس به عقب برگشته و قطب پنجم برادران را تشکیل دهید.
▪ مأموریت دوم ـ ۷ ژوئن، جنگ جهنمی:
پس از دیدن دمو به نقشه خوب توجه کنید. هواپیمائی توسط چند چتر، بسته‌هائی را به نقاط مختلف پرت کرده است. باید آنها را پیدا کنید و بردارید. اینکار را سه‌بار در سه مکان مختلف انجام داده تا به اتاقک چوبی کوچکی برسید. سربازان را از بین برده تا در کوچک اتاقک توسط یک خمپاره متلاشی شود. وارد شده و مواظب تیربار باشید. از روی پل عبور کرده و از سمت راست راه را ادامه دهید. سریع از دست دشمنان فرار کرده و به یارانتان بپیوندید تا به کمک شما بشتابند. پس از صحبتی کوتاه با آنان کمی چرخیده و جاده را طی کنید. همهٔ دشمنان را از پای درآورده تا یارانتان بیایند. جلوتر وارد مسیری شوید که در آن کمی آب جمع شده است. به سمت بالا رفته، سریع پشت تیربار قرار بگیرید و همه را از بین ببرید تا مثل قبل نوشتهٔ Complete ظاهر شود. دموئی از اسارت نازی‌ها خواهید دید.
▪ مأموریت سوم ـ ۸ ژوئن، تا آخرین نفس:
در ابتدای راه، کمی به طرف چپ رفته و سپس مستقیم حرکت کنید. دشمنان را نابود کرده و از در خانه وارد و از در دیگر خارج شوید. از در وسطی بیرون رفته و بعد از کشمکش با سربازان دشمن، تانکی به کمک شما می‌آید. با رانندهٔ تانک صحبت کرده تا بتوانید با کمک دکمهٔ ضربدر به پشت تانک بروید و توسط مسلسل به راحتی دشمنان را از بین ببرید. حالا به سمت محل مشخص در نقشه بروید و همه را از پای درآورید. جلوتر به یک منطقهٔ خالی از دشمن می‌رسید. در اینجا باید مقابل دایرهٔ قرمزرنگ L۱ را نگه‌دارید و جهت بالا را بزنید (اگر علامت را پیدا نکردید باید به اطراف سرک کشیده و از محل آن باخبر شوید). مهاجمان را از بین برده و به‌سوی مکان مخروبه بروید. تانک راه را برایتان باز می‌کند. تا انتها دشمنان را از بین ببرید و در پایان مسیر به طرف کامیون بروید.
▪ پایگاه ارتش ـ ۲۱ ژوئن، خاطرات تلخ:
جوی از لحظات تلخ و مرگبار جنگ و چگونگی از دست دادن برادران خود می‌گوید.
▪ مأموریت چهارم ـ ۱۳ ژوئن، باران خون و گلوله‌ها:
در این قسمت باید تمامی سربازان دشمن و تانک‌های آنان را یک به یک نابود کنید. به خاطر داشته باشید که برای نابودی تانک‌ها فقط باید از آر.پی.جی استفاده کنید.
▪ مأموریت پنجم ـ ۴ ژوئن، حمله به قلب دشمن:
در این مرحله مجهز به یک مسلسل قوی هستید. از اردوگاه خارج شده و دشمنان پشت سنگر را نابود کنید. هدف شما نابود کردن خمپاره‌اندازان است آنها پشت سنگر پناه گرفته‌اند (می‌توانید در نقشه آنها را بیابید) به‌صورت زیگزاگ حرکت کرده تا خمپاره‌ها به شما برخورد نکند. کمی بعد وارد ساختمان شده و پس از نابود کردن سربازان از در روبه‌رو خارج شوید. دیگر خمپاره‌اندازان را کشته و به‌سوی یاران خود بروید.
▪ مأموران پنجم ـ قسمت دوم:
از محل اختفای خود بیرون آمده و تمامی دشمنان داخل شهر را به کمک دوستان خود از میان بردارید. کمی بعد نزد افراد خودی که پشت حصار سنگی هستند رفته و با آنان صحبت کنید. یک تانک وارد میدان می‌شود، سریع پناه گرفته تا آن با یک شلیک راه را باز کند. تانک را دنبال کنید و به سرعت پنهان شوید. صبر کنید تا کاملاً دور شود. اینک وارد حیاط بزرگ وسط میدان شده و دشمنان را غافلگیر کنید. پس از نابودی آنها به‌صورت نیم‌خیز جلو رفته و از روی جعبهٔ بیرون حیاط آر.پی.جی را بردارید. سریع آن را مسلح کرده و با سه شلیک دقیق تانک را از حرکت بازدارید. حالا به‌سوی دو سرباز خودی که در خرابه پناه گرفته‌اند بروید.
▪ مأموریت ششم ـ ۱۵ ژوئن، غلتیده در خون
با برخورد یک خمپاره به سنگر، جوی یکی از انگشتان دست خود را فنا شده می‌یابد. Fnar به کمک می‌آید و دست وی را موقتاً درمان می‌کند. جلو رفته و به دو ضد هوائی، بمب وصل کنید (تا زمان اتمام ساعت آبی‌رنگ فرصت برای فرار دارید). پس از انفجار، سمت راست سومین ضدهوائی را نیز به همین ترتیب منفجر کنید. اینک به‌سوی گاری رفته تا دموئی ببینید. به کمک تانک خودی و دو تن از افرادتان راه را برای رسیدن به سوژه ادامه دهید. وارد کوچهٔ سمت راست شده و آر.پی.جی را بردارید. برگشته و تانک دشمن را منهدم کنید. ضدهوائی چهارم را نابود کرده و کمی بعد در بالای پله‌ها دشمنان و ضدهوائی‌های پنجم و ششم را از بین ببرید. تانک دیگر دشمن را نیز نابود کنید تا مرحله تمام شود.
نکته: اگر بازی همچنان ادامه پیدا کرد یا ضدهوائی هفتمی در کار است تا نابودش کنید (بستگی به درجهٔ سختی بازی دارد) یا به‌سوی افرادتان برگردید.
▪ مأموریت ششم ـ قسمت دوم:
به جلو رفته و دیوار سنگی قهوه‌ای‌رنگ وسط چمنزار را با کار گذاشتن یک بمب منفجر نید. به سمت چپ حرکت کرده و راه را همانند قبل باز کنید. دوباره به چپ رفته و کار قبلی خود را تکرار کنید. دشمنان را از میان برداشته و جاده را طی کنید. دومین مسیر را باز کرده و دشمنان را به رگبار ببندید. وارد انبار کنار کامیون شوید. خارج شده و ضدهوائی سیاه‌رنگ را منفجر کنید. مسیر را طی کرده تا به ضدهوائی سیاه‌رنگ دوم برسید. آن را نیز نابود کنید. راه پشت آن را گشوده و دشمنان را از بین برده تا مسیر قطب‌نمایتان تغییر کند. باید چند تانک را نابود کنید. شما می‌توانید به کمک ضدهوائی سیاه‌رنگ آنها را منفجر کنید ولی اگر آن قبلاً نابود شده با سلاح آر.پی.جی آنها را نابود سازید و الی آخر.
▪ پایگاه ارتش (قسمت دوم) ـ ۲۱ ژوئن، آرزوهای برباد رفته:
جوی به فرماندهی ارتش خود می‌گوید که چطور روزگار برخلاف آرزوهایش پیش رفته است.
▪ مأموریت هفتم ـ ۱۶ ژوئن، مرگ برادران:
دهکده غرق در خون و آتش است، تنها هدف شما در این مرحله کشتن همگی سربازان اشغالگر نازی است.
▪ مأموریت هفتم ـ قسمت دوم:
این مرحله را نیز باید مانند قسمت اول این مأموریت (یعنی نابودی همهٔ دشمنان و تانک‌ها) به پایان برسانید.
▪ مأموریت هفتم ـ قسمت سوم:
به سمت بالا حرکت کرده همه را از بین ببرید. به‌سوی دود نارنجی‌رنگ رفته تا صحنه‌ای ببینید. شما توسط بمباران هوائی زخمی می‌شوید و بر زمین می‌افتید. دوستی به کمک می‌آید و شما را کشان کشان به مکان امنی می‌برد ولی... به‌خود او ترکشی اصابت می‌کند و متأسفانه می‌میرد. از زمین بلند شده و به جلو بروید. باید دو تانک را نابود کنید. سمت چپ در خرابه کنار کامیون، پشت یک جعبهٔ بزرگ آر.پی.جی و مهمات این اسلحه را بردارید. تانک‌ها را نابود کرده و به کنار کامیون برگردید. از سمت چپ آن و سپس به‌سوی بالا حرکت کنید. همهٔ سربازان را از پای درآورده و در آخر از روی جعبهٔ بزرگ، شیء مورد نظر را بردارید.
▪ پایگاه ارتش (قسمت آخر) ـ ۲۱ ژوئن، جنگ بی‌پایان:
خاطرات تلخ جوی به پایان می‌رسد و با فرماندهٔ ارتش وداع می‌کند و...
سربازی دیگر برجای جوی می‌نشیند و خاطرات جدیدی روایت می‌شود. بله؛ جنگ پایان یافته است ولی لحظات سراسر مرگ و سیاه آن تا ابد در ذهن بازماندگان باقی خواهد ماند.
▪ نکته‌ها:
بازی‌های برادران در ارتش ۱ و ۲ هر دو در یک رمز مشترکند (یعنی این رمز برای هر دو بازی قابل اجرا است) اینگونه رمز را وارد کنید:
قبل از شروع بازی (در حالی‌که بازی را ذخیره نکرده باشید) به‌عنوان نام (Profile) کد BAKERSOZEN را که باید حتماً با حروف بزرگ نوشته شود را وارد کنید تا انتخاب مرحله، دریافت همهٔ مدال‌ها، باز شدن درجات زیاد سختی بازی و... باز شود.
در اواسط سال ۲۰۰۶ یک بازی حاشیه‌ای برای کنسول دستی PSP ساخته و عرضه شد که به‌عنوان یکی از بازی‌های اول شخص خوب این کنسول محسوب می‌شود. در اواسط سال ۲۰۰۷ نیز بازی به نام Brother Sin Armes - DS برای کنسول DS وارد بازار شد. قسمت سوم از این سری با نام Brother In Arms: Hells Highway برای کنسول‌های PC ، PS۳ ، X۳۶۰ درت دست ساخت می‌باشد.
احسان صادقی
منبع : مجله بازیهای رایانه ای


همچنین مشاهده کنید