پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا


۱۱ نکته برای نـگاه داشـتـن یک زن جهت ابراز مهر و محبت به شما


۱۱ نکته برای نـگاه داشـتـن یک زن جهت ابراز مهر و محبت به شما
برای آمـاده نـگاه داشـتـن یک زن جهت ابراز مهر و محبت به شما، کافی است نکات مثبت بسیاری از او را به وی یادآوری نمایید در ادامه مطلب ۱۱ نکته را بیان می کنم :
● علت درد هنگام آمیزش در زنان و درمان آن
زنان و دخترانی هستند که در حین آمیزش درد زیادی احساس میکنند و علیرغم میل آنها به آمیزش و هم آغوشی . اما تجربه درد مانع از این کار می شود . هیچ کس نباید در حین آمیزش درد و ناراحتی بکشد .به همین دلیل اولین توصیه به کسانی که درد را تجربه میکنند میگوییم که اول دست نگه دارید .آمیزش برای لذت و خوشی و کیف کردن است نه برای درد و رنج .
خود احساس درد در هنگام آمیزش نشانگر این است که یک جای کار می لنگد اما متاسفانه بسیاری با این مشکل دست به گریبانند . دخترانی که برای اولین بار عمل دخول آلت پسرانه را در درون خود تجربه می کنند ( دختران باکره ) ممکن است خود عمل پاره شدن پرده بکارت یا نفس عمل دخول و خروج آلت مرد باعث احساس عدم راحتی آنان شود که شدت عدم راحتی یا درد هم به تجربه مرد برمی گردد و نیز جنبه های روانی دختر که به انقباض ماهیچه های بدن او ودر نتیجه احساس درد و ناراحتی منجر می شود .
برای جلوگیری از این مشکل ، بهتربن کار صحبت با همدیگر آماده سازی هم و اعلام این مسئله که اولین بار من است و تجربه ندارم و عمل دخول را با کمک و هماهنگی هم انجام دهند .
در بسیاری از مواقع شکل و شیوه فعالیت وتحرک شریک جنسی شما ( مرد یا پسر ) باعث این درد می شود .مثلا مثل افراد .... ندیده ، تلمبه زدن یا همان عقب و جلو رفتن ها را خیلی تند و سریع و بدون توجه به احساس و تحمل شما انجام میدهد یا اینکه از یک زاویه نامناسب آلت خود را وارد شماکرده است . دلیل دیگر احساس درد میتواند کمبود ترشحات آلت شما باشد استفاده از یک سری دارو ها در کم کردن ترشحات واژن تاثیر منفی دارد ، از آن گذشته رسیدن به دوره یائسگی و تغییرات هورمونی ناشی از آن باعث کم شدن ترشحات واژن می شود .
صحبت کردن با هم ، تغییر زاویه دخول ،یواش کردن عقب و جلو رفتن ها از راه حل های این مشکل است . راه دیگر استفاده از کرمهای لزج کننده است که به همین نام در داروخانه یافت می شود .
در بسیاری از مواقع ، خودداری از بوسه های داغ و معاشقه و ناز و لیسیدن و نوازش و خلاصه آماده سازی بدن ونحریک ترشحات باعث خشک ماندن واژن و عدم آمادگی آن برای استقبال از آلت طرف می شود که به احساس درد و ناراحتی زن از آمیزش منجر می شود .( اهمیت " هنر بوسیدن " و " اهمیت نوازش" در اینجاست که حتما مطالعه نمایید .)
امــــــا گاهی اوقات با وجود به کارگیری دهان و زبان و دست (معاشقه) برای تحریک و آماده سازی زن برای دخول ،واژن زن ترشحات لازم را انجام نمیدهد یعنی واژن هموز خمار است و زهدان هنوز خواب آلود .در نتیجه تماس و ضربه های یک آلت سفت را بر نمیتابد و باعث درد می شود .
برای حل این مشکل مرد باید قبل از چپاندن آلت از انگشتان خود استفاده کند . و حسابی به تحریک واژن ، اطراف وقسمتهای داخلی آن بپردازد .به شرط آنکه نوازش ،بوسه ، تحریک چوچوله و...... را قبلا انجام داده باشد .
به کارگیری انگشت برای تفحص آلت زنان و سنجش آمادگی آن برای استقبال از معشوق دلخواه راه خوب و مطبوعی است . چون هم به نوبه خود زن را تحریک میکند و هم مرد میزان آمادگی زن را احساس می کند .( محیطی گرم . نرم . خیس . لزج و منبسط "بد نیست توی چشمهای هم نگاه کنید گاهی انقباض شدید ماهیچه های کناره دیواره واژن هم باعث احساس درد می شود .دلیل سفتی و سختی دیواره ها معمولا از اضطراب . نگرانی. ترس .واهمه وفشار روانی به زن به خاطر احتمالا توقعات نا مناسب و بیجای مرد از او در امور آمیزشی و .... ناشی می شود .
یعنی مشکل یک عامل روانی دارد .تلاش برای عمل هم آغوشی در یک فضا و محیط مناسب .بوسه و معاشقه طولانی آماده سازی درست و حسابی ۲ طرف برای دخول و کنار گذاشتن توقعات بیجا به حل مشکل میانجامد . اما هستند زنانی که پس از طی همه این مسیر ها باید به پزشک مراجه کنند . عامل دیگر احساس درد عفونت واژن ( به دلایل مختلف ) است که راه آن مراجعه به پزشک است .استفاده از عطر و کرم در کس و اطراف آن ممکن است باعث ایجاد حساسیت واژنی در معدودی از زنها شود . در نهایت مراجعه به روان پزشک برای عده ای از خانمها که باز هم مشکل دارند توصیه می شود .
▪ نکته مهم پایانی : در آخر نباید درد و ناراحتی ناشی از یک عامل مهم روانی دیگر را از یاد برد . زنان و دخترانی که مورد تجاوز قرار گرفته اند یا بنا به آموزشها و اعتقادات محدود کننده و یا فشارهای فرهنگی و خانوادگی ، از انجام عمل سکس احساس گناه با آلوده بودن میکنند . بهترین راه برای غلبه بر این مشکل ، بالا بردن آگاهی خود درباره مسائل جنسی تلاش برای کنار گذاشتن اخلاقیات و آموزشهای محدود کننده . اعتماد منطقی به طرف مقابل ، صحبت کردن با هم و تبادل تجربیات است
● جدایی در کمین است
مسیح علوی - قدیم ها، آن موقع که اجداد ما می خواستند تشکیل خانواده دهند و با هم ازدواج کنند، فقط یک بار موقع خواستگاری به هم نظری می انداختند و تا روز عقد و ازدواج نه صحبتی با هم می کردند، نه اظهارنظری.
اصلاً چرا راه دور برویم، تا همین ۳۰ ـ ۲۰ سال پیش هم اوضاع از همین قرار بود. پسر همراه پدر و مادر عازم خواستگاری می شدند، دختر را می پسندیدند و دیگر نه از تفاهم و صحبت کردن درباره رنگ های مورد علاقه و کتاب و فلسفه خبری بود، نه کسی می دانست طرف دیگر زندگی اش چه جور آدمی است. شوهر باید مردی می بود که دستی در جیب داشت و زن هم باید به خوبی از پس امور خانه داری برمی آمد.
اما نسل جدید که به قولی، نظم طبیعت را به هم ریخت، مثل هرچیز دیگر قواعد این امر را هم به سود خود تغییر داد، تغییری که قدیمی ترهای این نسل بهایش را پرداختند تا دنیا به کام جدیدترها باشد. حالا دیگر جز در موارد خاص، دختر و پسر تا بر زندگی و اخلاق یکدیگر وقوف نداشته باشند، تن به ازدواج نمی دهند و هزار ویک دلیل و مدرک برای انتخاب فرد مورد نظرشان دارند، اتفاقی که به میل قدیمی ها خوش نمی آید و مشکلات احتمالی بعد از ازدواج را بر گردن آن می اندازند.
● دود از کنده بلند می شود!
آمارها و نشانه ها حکایت از درست بودن عقیده قدیمی ها دارد، آن مثل معروف که زن با لباس سفید عروسی به خانه شوهر می آید و با کفن هم می رود بیانگر عقیده قدیمی ها درباره ازدواج است. زن و مرد هر جور که بود سال ها کنار یکدیگر زندگی می کردند و دست آخر مرگ آنها را از هم جدا می کرد. حالا اگر مرد دست بزن داشت و بداخلاق بود، زن بر مبنای همان حکایت قدیمی تحمل می کرد و می سوخت و می ساخت.
اما نسل جدید که از پایه و اساس با تمام عقاید قدیمی مشکل دارد، این قانون را نقض کرده است. این نسل می گوید که زن با لباس سفید عروسی به خانه شوهر می آید، اما اگر نخواست، می تواند جدا شود. به همین راحتی، آمار طلاق در کشور، در یک سال گذشته، از مرز روزانه یک طلاق در هر ۳۶ دقیقه می گذرد و باز به همین راحتی ۵۰ درصد طلاق ها مربوط به زوج هایی است که ۵ سال اول زندگی شان را سپری می کنند. همه اینها یعنی نسل جدید عزیز خیلی هم نباید از عقایدی که دارد خوشحال باشد. به هرحال، هرچه باشد «دود از کنده بلند می شود
● نمکی که زوج های جوان را خفه می کند
مهم ترین عوامل آزردگی زوج های جوان امروز ماشینی شدن زندگی، تأثیر عوامل مدرن سازی بر زندگی و نیز تحولات بنیادی اجتماعی و شهری است که پیامدهای آن کار بیشتر، استراحت کمتر، دورشدن از طبیعت (محیط زیست، تغذیه، پوشاک)، کوچک شدن مسکن، فشار روانی زیاد، ناامنی شغلی، در جای واقعی قرار نگرفتن مهره های اجتماعی و دیگر مسائل است. امروز در جامعه عملاً با نسلی مواجهیم که در سن ازدواج قرار دارند و لازم است تشکیل خانواده دهند، اما می بینیم سن ازدواج بالا رفته، رشد ازدواج کم شده و رشد طلاق شتابی فزاینده یافته و تنش ها در خانواده ها دائمی شده است. در جامعه سنتی ما بگومگوی زن و شوهر را نمک زندگی تلقی می کردند، اما امروز این نمک آدم را خفه می کند، آتش می زند و آشفته و دگرگونش می کند.
همه اینها نشان از آن دارد که متناسب با رشد شهری، اقتصادی و اجتماعی در خصوص زندگی مشترک به جوانان آگاهی داده نمی شود. شما در همین منطقه، با وجود بالا بودن سواد و رفاه نسبی، چند مرکز یا کانون فعال و چند کارشناس فعال می شناسید که هر هفته جمعی از جوانان را گرد هم بیاورند و آنها را در باب مسائل مربوط به سلامت خانواده آگاه کنند؟ متأسفانه کارهایی که انجام می شود بسیار کم است.
● ۹ انگیزه غلط برای ازدواج
بـرخی اوقات افراد گوناگون به دلایل عجیب و غریبی ازدواج میکنند. گاهی نـیز دلایل خوب و موجهی برای انتخاب فرد بخصوصی در سر دارند. آیا شما تحت فشار هسـتـیـد کـه هرچه زودتر ازدواج کنید؟ آیا در این مرحله از رابطه تان باید ازدواج کنید؟ بهتر است که خوتان را ارزان نفروشید. به این دلایل بد برای ازدواج نگاهی بیاندازید:
۱) ازدواج کردن فقط برای پول
فــرض میکنیم فردی که شما شیفته و عاشقش شده ایدشـخـص ثـروتـمـندی بـاشـد کـه خـوش بـه سعادتان. البته عـاقـلانـه هم نیست که با فردی که کاملا بی پول اسـت و هـیچ قــصدی هم ندارد که در آیـنـده در تامین هزینه های زندگی سهمی داشته باشد، ازدواج کرد. مـگر آن کـه حـاضـر باشید ۱۸ ساعت از روز را با کمال رضایت کار کنید تا قادر باشـید مخارج سنگین زندگی را تـامین کنید. اما ازدواج کردن با فردی تنها به خاطر پول، صـرفـنـظـر از احـسـاس شـمـا نسبت به آن فرد، تقریبا همواره اشتباه میباشد.
۲) ازدواج اجباری
۵۰ سـال پـیـش شـمـا چـاره ای جـز ازدواج در ایـن شـرایط نـداشـتـید ( با فردی که رابطه جنسی داشته اید و منجر به بارداری شما گردیده) اما امروزه خیر. مگر آنکه حـقــیقتا به فرد مورد نظر علاقمند باشید و حاظر باشید تا ۴۰ سال با وی زیر یک سقف زندگی کنید. تحت فشار تصمیمی نگیرید که یک عمر پشیمانی و اندوه برایتان به بار بیاورد. اگــر مردد و دو دل می بـاشید صبر کنید تا کودک بدنیا بیاید سپس یک تصمیم عاقلانه و هوشیارانه اتخاذ کنید.
۳) ازدواج به خاطر ترک و فرار از خانه والدین
وقـتـی وضـعیت در خانه شوم و اندوه بار باشد، ازدواج یک راه گریز محسوب می شـود. و تعجبی ندارد که بسیاری از افراد این راه گریز را انتخاب میکـنـند. اما معمولا این مسیری است که شما را از چاله در آورده و درون چاه مـی انـدازد. دوام آوردن در خـانه پـدر و مادر یکی دو سال طولانیتر، کمتر رنج آورتر میباشد تا آنکه با نخستین پیشنـهاد ازدواجی که از سوی فردی به شما داده شد ،آن را پذیرفته و تن به ازدواج دهید زیرا آن وقـت مـمـکـن است آن فرد تا آخر عمر سبب رنجش و آزار شما گردد.
۴) والدین شما به آن فرد علاقه دارند
البـتـه جـای تـعــجب دارد که والـدین شـمــا واقعا همسر آینده شما را دوست بدارند! اما دوست داشتن ایـن فـرد از سـوی آنها دلـیل کافی برای مد نظر قرار دادن ازدواج با آن فرد نمی بـاشد. سالهای آینده زمانی که آنها درگذشتـند و از میان شما رفتند شما کماکان باید اسیر فرد رویاهای آنان باشید. فردی که شاید مرد و یا زن رویاهای شما نباشد.
۵) عادت به رابطه دراز مدت
هنگامی کـه دو فرد بـرای مـدتـی بــا یـکـدیگر ارتباط داشته و سـپـس تـصـمـیـم ازدواج با یکدیگر را می گیرند، اشکالی نـدارد. امـا چـه وقـت اجـبـار بـدلیل عـادت مـحـض خـطرناک میشـود؟ زمــانیکه دو فرد با یکدیگر ازدواج کرده اند و یـا از یکدیگر طلاق گرفته اند تصمیم بگیرند که شانس خودشان را مجددا امتحان کنند. مـطمـئـن بـاشـیـد هـرگاه بار نخست کارساز نبوده باشد بار دوم نیز کارساز نخواهد بود.
۶) خواهان فرزند بودن
بله. صاحب فرزند شدن قویترین نیروی محرک برای بسیاری از افراد برای ازدواج میباشد-اما آیا شما حاضرید که فرزندان خود را در شرایط نه چندان ایده آل پرورش دهید؟ موضوع اینجاست که زمانی که فرزندان بزرگ میشوند و از کنار شما می روند شـما مجددا با آن فرد خواهید بود.
هیچ فردی کامل نیست. امـا حـداقل پـدر و یـا مـادری بـرای فرزندان خود برگزینید که بتواند برای آنان یک پدر و یا مادر خوبی بوده و همـچـنـین شـما به وی علاقه داشته و برایش احترام قائل باشید. درغـیر این صـورت گـزیـنه دیـگری را مدنظر قرار دهید مانند تک سرپرستی و یا کودکی را به فرزند خواندگی بپذیرید.
۷) با فردی که رابطه جنسی داشته اید ازدواج کنید
مواردی وجود دارد که اینگونه ازدواجها ثمر بخش بوده اند. امـا معمولا این گـونـه ازدواجها زیـاد دوام نخـواهـد آورد و پـــایه ای برای یک رابطه دراز مدت نخواهد بود.
مـوضـوع رابـطـه جنسی با ازدواج متفاوت می بـاشد. ایـن سناریو را در نظر بگیرید: فردی که شخصی را می یابد که حاظر است به همسر و یا نامزد خـود خیانت کند و خـود آن شخص نیز تردید نمیکند که با فرد دیگری رابطه جنسی برقرار کند، مسـلـما رابطه آنها رابطه مستحکمی نـخـواهد داشت. زیـرا فـردی کـه تـوسـط شـما بـه فـرد دیگری خیانت کرده، روزی نـیـز به خود شما خیانت خواهد کرد.
۸) برای فرزند خود پدر و یا مادر میخواهید
اگر توانستید فرد مناسبی را بیابید که به شما تبریک میـگوییم. اما اگر تردید دارید دست نـگـاه داریـد. این برای فرزند شما به مراتب سختتر و ناگوارتر است کـه یـک نـامـادری و یـا ناپدری بی رحم داشته باشد تا آنکه یک پدر و یا مادر تک اما دلسوز و مهربان.
۹) فشار اجتماعی
تمام دوستان شما ازدواج کرده اند. اما شما هنوز مجرد هستید...امـا مطمئن باشید که یکی دوتای آنها هم اکنون طلاق گرفته اند. پس خودتان باشید. هنگــامی که خاله شما در مورد آنکه آیا تصمیم به ازدواج داری یا خیر از شما سوال می کند به وی اعتنا نکنیــد. بهتر است تنها باشید تا آنکه با شخصی ازدواج کنید که سبب بـد بـخـتـی شـمـا گــردد. هیچگاه تنها بخاطر آنکه متاهل هستید معیارهای خود را پایین نیاورید.
● ازدواج به خاطر چیست ؟
خداوند حکیم امیال و غرایز گوناگونی را در وجود انسان قرار داده است تا بشر به وسیله آنها حیات مادی و معنوی خود را تکامل بخشد. اما آنچه در این میان مهم است این که باید میان امیال تعادل برقرار شود تا طغیان یک یا چند میل و غریزه عرصه را بر تمایلات فطری دیگر تنگ نکند ، در غیر این صورت، انسان از رشد و شکوفائی همه جانبه و هماهنگ باز می ماند و به کمال و سعادت نمی رسد.
و به تعبیر علمای اخلاق، دین مقدس اسلام تعدیل غرائز را از بشر خواسته است نه تعطیل غرائز را، و از عوامل اساسی کنترل غرائز، پیوند زناشویی و تشکیل خانواده است. ازدواج به زندگی معنی می دهد. جوان مجردی که به خواستگاری دختری می رود گفته می شود: آیا مرد زندگی هستی؟ این پرسش یعنی آیا روحیه مسئولیت پذیری داری؟ و اینجاست که باید گفت:
ازدواج ، تنها در آمدن از « تنهایی » نیست.بلکه رسیدن به «همدلی» ، «همراهی» و «هم روحی» است ، که مهمتر است.»ازدواج در حیات برای انسان امری طبیعی و ضروری است و اولین ساختمان اجتماع بشری می باشد که به واسطه آن اجتماع، انسان رشد می کند و به کمال می رسد و آن چه در درون او نهاده شده بروز می کند و اسلام برای آن بسیار اهمیت قائل شده است.»
احادیثی از پیامبر اکرم(ص) در مورد ازدواج :
۱) فرموده اند :خدا خانه ای را که در اسلام به ازدواج بنا شده باشد دوست دارد و در اسلام بنایی برپا نشده است که نزد خدا محبوب تر و عزیزتر باشد از ازدواج و خدا دوست ندارد خانه ای را که به طلاق و جدایی از هم، خراب شده باشد .
۲) پیامبر اکرم(ص) می فرماید: نکاح و ازدواج سنت من است و هر کس از آن روگردان شود از من نخواهد بود. (یعنی مسلمان نیست)
۳) می فرماید: هر کسی دوست دارد بر فطرت من باشد، باید به سنت من عمل کند و از سنت من است ازدواج کردن .
۴) می فرماید: هر کسی دوست دارد خدا را با طهارت ملاقات کند پس باید ازدواج کند .
۵) می فرماید: خوبان امت من کسانی هستند که دارای خانواده و اهل باشند و اشرار امت من کسانی هستند که ازدواج نکرده و دارای خانه و خانواده نیستند .
۶) فرمودند: ازدواج کن و الّا از برادران شیطان شمرده می شوی .
۷)می فرمایند: خواب انسان ازدواج کرده نزد خدا بهتر است از روزه و نماز کسی که ازدواج نکرده است.
۸) می فرمایند: ازدواج کنید و فرزند بیاورید که من در روز قیامت به کثرت شما مسلمان ها مباهات می کنم حتی به افتادن جنین.
بدون تردید ازدواج بزرگترین و مهمترین حادثه زندگی هر انسانی است، که موفقیت یا شکست در آن، برای هر یک از زوجین سرنوشت ساز خواهد بود. بنابراین، بر هر دختر و پسری لازم است که قبل از ازدواج در مورد انتخاب همسر اطلاعات کافی را کسب کنند، سپس اقدام نمایند.
اما متأسفانه اکثر پسران و دختران، بدون تجربه و کسب اطلاعات لازم، به چنین امر بسیار مهم و سرنوشت سازی اقدام می نمایند. در حالیکه نه از شرایط وصفات نیک یک همسر خوب آگاهی دارند و نه راه کشف آن را می دانند.
نه ازنقاط ضعف وصفات بد همسر خبر دارند نه راه کشف و اجتناب از آنها را می دانند. چه بسا صفتی را از شرایط بسیار مهم و ضروری می پندارند و برای نیل به آن جدیت می نمایند، در صورتیکه آن صفت اصلاً از مزایای ضروری یک همسرنیست، یا اهمیت چندانی ندارد و چه بسا امر بسیار مهمی که باید جزء شرایط قرار گیرد در اثر غفلت، آن را از شرایط و مزایا محسوب نمی دارند.
هنگامی خبردار می شوند که کار از کار گذشته و چاره ای ندارند و در اثر آن، اختلافات و کشمکشها و ناسازگاریها و بهانه جوییها شروع می شود، و بالاخره یا به طلاق منجر خواهد شد یا ناچارند دندان بر جگر بگذارند و تا آخر عمر با تلخی و رنج و اندوه به زندگی ادامه دهند.
در صورتی که اگر آگاهانه عمل میکردند کمتر با شکست و تلخکامی مواجه می شدند.بعلاوه بسیاری از اختلافات خانوادگی و حتی طلاقها از حوادث مراسم نامزدی و تعیین مهر و عقد وعروسی و رفتار پسر و دختر، در دوران قبل از عروسی نشأت می گیرد، و چه بسا کدورتهایی در این زمان بوجود می آید که آثار سوء آنها تا پایان عمر باقی خواهد ماند و چه بسا که به طلاق و جدایی منجر خواهد شد، در صورتی که اگر دختر و پسر از اطلاعات لازم برخوردار بودند به چنین سرنوشتی گرفتار نمی شدند.
کانون مقدس خانواده ، ارزشمندترین جامعه بشری است، که اساس اجتماع را تشکیل می دهد، و «تناسب مستقیم» با توده های مردم آن اجتماع دارد، زیرا: هر چه اعضای خانواده از نظر تربیتی رشد و آگاهی کسب نموده، و گام های مثبت و سودمند بسوی صلاحیّت و شایستگی خویش بردارند، به همان مقیاس ، جوامع بزرگ کشوری و جهانی اصلاح گردیده ، و روح تعاون و انسانیّت ، سوز و خدمتگزاری ، پیشرفت و تمدّن ، هماهنگی و وحدت...به چشم خواهد خورد ، و بالعکس ، اگر در دنیای کنونی افراد مزاحم و خونخوار ، عیّاش و منحرف ، جاسوس و تفرقه انداز ، عقب مانده و بدفرهنگ ، عقده ای و انتقامجو... امنیّت انسان ها را به خطر انداخته ، و کشورهای ضعیف و ناتوان را به بهانه های واهی مورد تهاجم وحشیانه قرار می دهند ، و مقدّسترین انسان ها را در حال عبادت و مراسم عبادی به خاک و خون می کشند، و صدها جنایت دیگر را بدون کوچکترین تاثّر مرتکب می شوند!
سرچشمه اصلی آن، برخی خانواده ها است!!اگر در اصول تربیتی « وراثت » ، « محیط » و « مربّی » را عوامل اصلی در تربیت می دانند، بدون تردید همه آن عوامل در کانون خانواده متمرکز است، زیرا: فرزندان علاوه بر مسأله « وراثت » که مستقیماً تحت تأثیر افکار و شمائل خصوصی والدین خود قرار می گیرند، از نظر محیطی و تربیتی نیز، خانه و محیط خانواده نخستین مکان تربیتی، و پدر و مادر اوّلین مربیان کودک به شمار می آیند...
بنابراین هر انسانی باید تمام نیروی خویش را به کار گیرد تا خانواده سالم و شایسته داشته باشد، و بداند با کدامین فرد تشکیل خانواده دهد، و او را به همسری کسی که شریک رازها ، مال ها بوده و حافظ ناموس وی خواهد گردید برگزیند؟
آری چگونگی انتخاب همسر، و نحوه رفتار بعدی با وی، و هم آهنگی و همفکری با او، زمینه ساز سلامت فکری اعضای خانواده و فرزندان است، و کوچکترین غفلت، و بی توجّهی در این باره ضررهای غیرقابل تحمّل به بار می آورد و لذا هر شخصی وظیفه دارد پیش از انتخاب همسر با خدای خویش راز و نیازی داشته باشد، و از وی بخواهد که همسری سالم و آگاه و همفکر نصیب او نماید، و سپس در رفتار و گفتار و تغذیه، و انتخاب ایّام و ساعات انعقاد نطفه و حالات روحی و جسمی خویش و بانویش کاملاً مطابق موازین شرعی و علمی حرکت نماید، تا نه تنها از فرزندان نامطلوب ، ناقص الخلقه ، احمق و کودن و بی هوش ، فاسد و زیانبار... مصون بماند ، بلکه به آمال و آرزوهای شیرین و ارجمند خانوادگی نائل آید...
● عروسی دسته‌جمعی، شیوه ممکن کردن ازدواج با دختران اماراتی
کعبعلی در میان ۴۷ دامادی است که در مراسمی کاملا مردانه؛ عروسی خود را جشن می‌گیرد؛ عروس‌ها نیز چند روز بعد، چنین مراسمی را برگزار می‌کنند.
ازدواج‌های سنتی در امارات به شدت هزینه‌برند.تا امروز، حدود هفتاد عروسی دسته‌جمعی برگزار شده که این شیوه ممکن کردن ازدواج با دختران اماراتی، دارای چهار تا سیصد نفر داماد بوده است.
مراسم با چراغانی محل جشن و گروهی که سرود ملی می‌خواندند، آغاز شد و میز شامی شاهانه. دامادها لباس‌های رسمی اعراب را در بر کرده‌اند و عروس‌ها می‌دانند که ایجادکننده موجی از بحران هویت در امارات هستند. به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب»، «نیویورک‌تایمز» در گزارشی نوشت: آقای کعبعلی نیز در میان ۴۷ دامادی است که در مراسمی کاملا مردانه؛ عروسی خود را جشن می‌گیرد؛ عروس‌ها نیز چند روز بعد، چنین مراسمی را برگزار می‌کنند.
این، صحنه‌ای شگفت، اما با تفاسیر بسیار است. در این ملت پنج میلیون نفری که تنها ۱۰ درصد آنان اهالی بومی هستند، جنگ برای موجودیت فرهنگی با «من» آغاز می‌شود. امارات عربی متحده از بسیاری جهات، مدلی برای رشد و توسعه دولت‌های عربی است.
خارجیان هنوز هم در جستجوی پول به آنجا وارد می‌شوند که رشد اقتصادی امارات را بالا نگه داشته است.این رشد سریع بر فرهنگ اماراتی‌ها هم تأثیر گذاشته، به ویژه با توجه به ازدواج تعداد زیادی از اماراتی‌ها با ملیت‌هایی غیر از خودشان و در خارج از کشور. البته به طور مشابه، درصد طلاق نیز به شدت افزایش یافته و به حدود ۴۶ درصد رسیده است.
«عبدالرشید الزهمی»،‌ مدیرکل بنیاد ازدواج امارات می‌گوید: بومیان کشور امارات، هم‌اکنون تنها ۱۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و اگر آنان را به ازدواج و بچه‌دار شدن وادار نکنیم، از بین خواهیم رفت.اما ازدواج‌های سنتی در امارات به شدت هزینه‌برند.
۲۰ تا ۵۰ هزار دلار، تنها برای یک مراسم معرفی که بسیاری دامادها معتقدند، حدود هزار تا دو هزار میهمان خواهند داشت. حتی عده‌ای با قرض پول، سال‌ها خود را تحت فشار قرار می‌دهند.برای فردی چون کعبعلی ۲۷ ساله که به عنوان یک پلیس، تنها ماهی ۲۰۰۰ دلار درآمد دارد، ازدواج با زنی محلی غیرممکن است؛ بنابراین، برای جلوگیری از این مخارج سنگین، بسیاری از اماراتی‌ها، ترجیح می‌دهند با خارجی‌ها ازدواج کرده و یا ازدواج خود را به تأخیر بیندازند.
در مقابل، چند سال پیش، دولت مراسم‌های کاملا مردانه جمعی را رسم کرده که مخالف سنت مراسم هم‌زمان و مجزای مردان و زنان در یک عروسی بود. علاوه بر این، بنیاد ازدواج را نیز تأسیس کرد که تا ۲۰ هزار دلار به مردانی که با زنان اماراتی ازدواج کنند، کمک می‌کند.
دولت همچنین در سال‌های اول ازدواج، به زوج‌ها جلسات مشاوره نیز ارائه می‌دهد.البته باید گفت، افرادی که با خارجی‌ها ازدواج کرده یا طلاق می‌گیرند، مشمول خدمات این بنیاد نیستند. مبلغ در دو قسط، نیمی پیش از ازدواج و نیمی چند ماه پس از آن به زوج پرداخته می‌شود. از زمان آغاز این طرح در سال ۱۹۹۲ عروسی‌های دسته‌جمعی محبوب شده‌اند و تعداد متقاضیان این کار از ۳۵۴۷ نفر در سال ۱۹۹۳ به ۴۸۶۲ نفر در سال ۲۰۰۴ رسیده است.
دولت، سالانه بودجه‌ای ۷۰ میلیون دلاری به این بنیاد می‌دهد و تا امروز، حدود هفتاد عروسی دسته‌جمعی برگزار شده که عروسی دسته‌جمعی، شیوه ممکن کردن ازدواج با دختران اماراتی، دارای چهار تا سیصد نفر داماد بوده است.
مردان اماراتی که معمولا برای تحصیل به خارج می‌روند، معمولا با یک زن در آن سوی آب‌ها ازدواج می‌کنند. با ادامه تحصیل و ورود بازار کار، تمایلات آنان نیز تغییر پیدا کرده و ازدواج را به تأخیر می‌اندازند. زنان نیز معمولا با ادامه تحصیل از فکر ازدواج بیرون می‌آیند و با گذر سالیان متمادی تحصیل، شانس ازدواج را از دست می‌دهند.
● مراسم‌ ازدواج‌ در دنیا
در مطلب‌ زیر می‌خواهم‌ به‌ گوشه‌ای‌ از مراسم‌ ازدواج‌ در دنیا اشاره‌ای‌ کنم‌، مراسمی‌ که‌ خواندنش‌ خالی‌ ازلطف‌ نیست‌ و نمادهای‌ سنتی‌ در دنیای‌ پهناور را نشان‌ می‌دهد; بخوانید:
۱) مکزیک‌:
در مکزیک‌ یک‌ گردنبند بزرگ‌ با مهره‌های‌ چوبی‌ بر گردن‌ عروس‌ می‌اندازند، تا اتحادشان‌ را به‌نمایش‌ بگذارند. همچنین‌ مهمانها به‌ شکل‌ یک‌ قلب‌ بزرگ‌، دور عروس‌ و داماد جمع‌ می‌شوند.
۲) فیلیپین‌:
یک‌ رشته‌ طناب‌ ابریشمی‌ سفید رنگ‌ دور عروس‌ و داماد می‌بندند تا وحدت‌ و یگانگی‌ آنان‌ را نشان‌ دهد;همچنین‌ یک‌ جفت‌ کبوتر که‌ نماد صلح‌، آرامش‌ و دوستی‌ است‌، در میان‌ تالار قرار می‌دهند.
۳) پورتوریکو:
یک‌ عروسک‌ بزرگ‌ میان‌ تالار مراسم‌ عروسی‌ قرار می‌دهند. یک‌ روبان‌ بلند از این‌ عروسک‌ به‌لباس‌ عروس‌ وصل‌ می‌شود که‌ در انتهای‌ لباس‌ عروس‌، داماد روبان‌ را می‌چیند.
۴) پاکستان‌:
خانواده‌ عروس‌، صدها چراغ‌ روشن‌ و رنگی‌ در اطراف‌ محل‌ برگزاری‌ جشن‌ عروسی‌ آویزان‌می‌کنند.
۵) مالزی‌:
در مراسم‌ عروسی‌ به‌ مهمانان‌ یک‌ عدد تخم‌مرغ‌ هدیه‌ داده‌ می‌شود که‌ به‌ طرز زیبایی‌ مزین‌ شده‌ است‌.تخم‌ مرغ‌ در مالزی‌ نماد باروری‌ و خلاقیت‌ است‌.
۶) رومانی‌:
مهمانان‌ به‌ جای‌ این‌ که‌ تکه‌های‌ کیک‌ عروسی‌ و آجیل‌ را بخورند، آنان‌ را به‌ سمت‌ عروس‌ و دامادپرتاب‌ می‌کنند; همچنین‌ خانواده‌ تازه‌ عروس‌ و داماد پس‌ از پایان‌ مراسم‌ عروسی‌ روی‌ یک‌ کوه‌ چادر می‌زنند وآرزوی‌ خوشبختی‌ برای‌ عروس‌ و داماد می‌کنند.
۷)نروژ:
دو درخت‌ صنوبر کوچک‌ را جلوی‌ در ورودی‌ خانه‌ زوج‌ جوان‌ می‌کارند، تا آنان‌ از موهبت‌ داشتن‌بچه‌های‌ سالم‌ و زیبا بهره‌مند شوند. لباس‌ عروس‌ باید مزین‌ به‌ جواهرات‌ اصل‌، شامل‌ طلا و نقره‌ باشد.
۸) آذربایجان‌ باکو:
عروس‌ بر روی‌ اسب‌ می‌نشیند و به‌ سوی‌ خانه‌ داماد حرکت‌ می‌کند، داماد هم‌ از دور به‌ سوی‌عروس‌ سیب‌سرخی‌ را پرتاب‌ می‌کند
۹) روسیه‌:
مهمانان‌ رسم‌ ندارند به‌ عروس‌ و داماد هدیه‌ بدهند، بلکه‌ باید از آنها هدیه‌ دریافت‌ کنند. همچنین‌ پس‌از مراسم‌ عروسی‌، یک‌ قالیچه‌ کوچک‌ میان‌ اتاق‌ پهن‌ می‌کنند، هر کدام‌ که‌ زودتر خودشان‌ را به‌ قالیچه‌ برسانند،در آینده‌ امور خانوادگی‌ را برعهده‌ می‌گیرند.
۱۰) مراکش‌:
عروس‌ پیش‌ از ورود به‌ خانه‌ داماد، سه‌بار باید دور خانه‌ داماد بچرخد تا وفاداری‌ خود را به‌ دامادنشان‌ دهد
۱۱) تایلند:
در روستاهای‌ تایلند، یک‌ پیر سالخورده‌، تختی‌ برای‌ عروس‌ آماده‌ می‌کند و زیر آن‌ کیسه‌ای‌ برنج‌ ودانه‌های‌ کنجد می‌گذارد تا برکت‌ و خوشبختی‌ همراه‌ عروس‌ باشد
۱۲) ژاپن‌:
روی‌ کارت‌ عروسی‌ مبلغی‌ نوشته‌ می‌شود که‌ هنگام‌ ورود باید مهمانان‌ آن‌ مقدار پول‌ را بپردازند و درسبدی‌ پر از گل‌ بیندازند، حتی‌ پدر و مادر عروس‌ و داماد هم‌ باید این‌ کار را انجام‌ دهند.
۱۳)یونان‌:
عروس‌ برای‌ اطمینان‌ از برخورداری‌ یک‌ زندگی‌ شیرین‌، از داماد طلب‌ یک‌ حبه‌ قند می‌کند.
۱۴)اندونزی‌:
در این‌ کشور، دوران‌ عقد حداقل‌ باید دو سال‌ طول‌ بکشد و در این‌ مدت‌ دو خانواده‌ باید دائما به‌یکدیگر هدیه‌ بدهند و سرانجام‌ پس‌ از دو سال‌، عروس‌ به‌ خانه‌ داماد برود.
● ۳۰ دلیل از نظر یک زن برای اینکه به مرد بودن خود افتخار کنید:
۱) همیشه از نام خانوادگی شما استفاده می‌شود.
۲) مدت زمان مکالمه‌ی تلفنی شما حداکثر۳۰ ثانیه است.
۳) برای یک مسافرت یک هفته ای تنها یک ساک کوچک دستی نیاز دارید.
۴) در تمام شیشه های مربا و ترشی را خودتان باز می‌کنید.
۵) دوستان شما توجهی به کاهش یا افزایش وزن شما ندارند.
۶) جنسیت شما در موقع مصاحبه‌ی استخدام مطرح نیست.
۷) لازم نیست کیفی پر از لوازم بی استفاده را همه جا به دنبالتان بکشید.
۸) ظرف مدت ۱۰دقیقه می‌توانید حمام کنید و برای رفتن به مهمانی آماده شوید.
۹) همکارانتان نمی‌توانند اشک شما را در بیاورند.
۱۰) اگر در ۳۴ سالگی هنوز مجردید، احدی به شما ایراد نمی‌گیرد.
۱۱) رنگ اجزاء صورت شما در هر صورت طبیعی است.
۱۲) با یک دسته گل می‌توانید بسیاری از مشکلات احتمالی را حل کنید.
۱۳) وقتی مهمان به خانه‌ی شما می‌آید لازم نیست اتاق را مرتب کنید.
۱۴) بدون هدیه می‌توانید به دیدن تمام اقوام و دوستانتان بروید.
۱۵) می‌توانید آرزوی هر پست ومقامی را داشته باشید.
۱۶) حداقل بیست راه برای بازکردن در هر بطری نوشابه‌ی داخلی یا خارجی بلد هستید.
۱۷) ضرورتی ندارد روز تولد دوستانتان را به خاطر داشته باشید.
۱۸) چین چروک روی صورتتان برای شما احترام می آورد ولی برای خانم ها بالعکس است.
۱۹) ترشحات بدن خانم ها را ندارید که مدام یا در حمام باشید یا مطب دکتریا استفاده از نوار بهداشتی؟
۲۰) قدرت بدنی ضعیف ترین مرد (اما سالم) از بهترین کشتی گیر کج زن دنیا بیشتر است .
۲۱) هر وقت شب می توانید با خیال راحت به بیرون از خانه بروید .
۲۲) درد زایمان که مشکل بیشتر خانم هاست را ندارید .
۲۳) در جاهای شلوغ زیر دست و پا له نمی شوید .
۲۴) حتی اگر مرد خوش قیافه ای باشید نگاهی که به یک زن می شود به شما نمی شود .
۲۵) لوله ای استوانه ای در بدن شما رفت و آمد نمی کند( البته اگر خدایی نکرده .... نباشید .)
۲۶) نگران این نیستید که همسر شما چاق است یا لاغر ( برای آمیزش دیگه ...)
۲۷) گرایش به خرید طلا و زیور آلات ندارید .
۲۸) می توانید سبیلی بگذارید که از بنا گوش هم بالاتر رود .
۲۹) با صدا و هیبت خود هر جنبنده ای را می ترسانید . ( البته اگر مانند پسرانی نباشید که مردی یادشان رفته )-
۳۰) و بالاخره روزی یک پیرمرد موفق خواهید شد.
● مراحل یک ازدواج
۱) مرحله عشق ورزی و ماه عسل:
در این مرحله زوجین سرخوش از شور و صمیمیت موجود در رابطه خود بسر میبرند. همچنانکه آنها خود را معطوف کشف یکدیگر و قسمت کردن لحظات زندگی با یکدیگر میکنند، تفاوتها و اختلافات نسبتا بی اهمیت جلوه میکنند. (و حتی ممکن است مهیج نیز باشند)در این مرحله کشش جنسی معمولا نیرومند است.
اغلب زوجین تصور میکنند تمام مشکلات موجود در رابطه شان بطور طبیعی در طول زمان تنها توسط عنصر عشق به عنوان یک انگیزه مکفی به خودی خود حل خواهند گشت. برخی اوقات این مرحله تا اوایل ازدواج تداوم می یابد اما امکان دارد مرحله بعدی(واقعیت) حتی پیش از مراسم عروسی پا به عرصه وجود بگذارد و موجب دلسردی در زوجین گردد.
۲) مرحله واقعیت:
در این مرحله زوجین با قرار گیری در موقعیتهایی که بیشتر با آنها مواجه نگشته بودند، از خود و یکدیگر به شناخت بیشتری دست می یابند. برخی موقعیتهایی که با آن روبرو میگردند امکان دارد با تصورات و توقعات پیشین همخوانی نداشته و در تضاد باشد. درست پس از ازدواج موارد بسیار زیادی برای ناسازگاری و مخالفت بر خلاف دوران دوستی، نامزدی و یا زندگی مشترک پدیدار میگردد.
احساساتی همچون یاس، تنهایی و دیگر واکنشها پس از پایان پذیرفتن دوران خوش اوایل ازدواج کاملا طبیعی میباشد.به سبب طبیعت چالش انگیز این مرحله، ۲ سال نخست زندگی زناشویی از بالاترین ریسک روابط نامشروع و طلاق برخوردار میباشد. بسیاری از زوجین این دوره گذار طبیعی را با
ناسازگاری و عدم تفاهم سوء تعبیر کرده و غالبا نگران آنند که در گزینش خود مرتکب اشتباه گشته اند. و همچنین از در میان گذاردن این واکنشها با همسر خود شرمسار و نگران میباشند، به خصوص زمانی که از طبیعی و هنجار بودن این واکنشها آگاه نباشند.
در این مرحله روابط جنسی به یک نوع فعالیت روزمره بدل میگردد. برخی افراد احساس میکنند که آن"شور" و "بارقه" از رابطه شان رخت بر بسته است. این یکی دیگر از فاکتورهایی میباشد که زوجین نسبت به آن دچار سوء تعبیر میگردند. زوجینی که فعالانه سعی در حفظ صمیمیت و عشق در رابطه خود نداشته باشند دیری نمیپاید که احساس بیگانگی و از هم گسیختگی خواهند کرد.
۳) مرحله سازگاری:
در این مرحله زوجین میکوشند تا رابطه خود را با آگاهی یافتن از نیازهای خویش و کنار آمدن با تفاوتها و زمینه های ناسازگاری، این بار بر پایه حقایق و منطق بنا نهند.
۴) مرحله تحول و موفقیت:
در این مرحله زوجین از مزایای ازدواج که سبب برآورده ساختن نیازها و فراهم آوردن یک تکیه گاه و پشتیبان دو جانبه گشته شادمان و بر خوردار میگردند. همچنانکه زوج تجارب پر فراز و نشیب زندگی را با یکدیگر قسمت میکنند، این خود منجر به یک صمیمیت عمیق تر در بین آن دو خواهد گشت.
منبع : ایرانیان انگلستان


همچنین مشاهده کنید