جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

اینترنت بی سیم داتک - تله کام


اینترنت بی سیم داتک - تله کام
● شما برای سریعتر رسیدن کدام را انتخاب می کنید؟
"اینترنت بی سیم" بطور خلاصه نوعی تکنولوژی بسیار پیشرفته انتقال اطلاعات با پروتکل TCP/IP توسط امواج الکترومغناطیسی است.
گروه شرکتهای داتک با سرمایه گزاری عظیم و راه اندازی فاز اول شبکه بی سیم در بهمن ماه سال ۱۳۸۳، توانست بسیاری از نقاط مرکزی و شمالی شهر تهران تحت پوشش شبکه "اینترنت بی سیم" قراردهد. پس از آن با اتصال این شبکه به backbone اینترنتی گروه شرکتهای داتک، عملا" امکان استفاده از اینترنت بی سیم در تهران فراهم آمد. فروش سرویس های "اینترنت بی سیم" از اواسط بهمن ماه ۱۳۸۳ آغاز شد و به دلیل استقبال بی نظیر خیلی زود تا نیمه اول اسفند ماه بیش از ۱۰۰۰ مشترک توانستند از سرویس های اینترنت شبکه "اینترنت بی سیم" داتک استفاده کنند. مراجعه کنید.
▪ "اینترنت بی سیم" چگونه کار می کند؟
مهندسین گروه شرکتهای داتک با بررسی و مشاوره با مسئولین و مدیران شهری و کسب مجوزهای لازم از مقامات دولتی، با تقسیم بندی تهران به مناطق (Zone) مختلف دکل هایی را بر روی ساختمانهای بلند نصب کرده اند و میان این دکل ها با نصب تجهیزات شبکه، ارتباط رادیویی بوجود آورده اند. هر یک از گره ها (دکل های نصب شده روی ساختمانها) توانایی پوشش رادیویی تا شعاع ۳ کیلومتری را دارند و حلقه شبکه رادیویی داتک در یکی از گره ها به ساختمان مرکزی سایت این شرکت متصل می شود و از آنجا از طریق backbone فیبر نوری به اینترنت ارتباط پیدا می کند.
برای ارتباط با اینترنت کافی است با تماس با قسمت فروش شرکت داتک مشترک سرویس "اینترنت بی سیم" شوید. در این حالت شرکت یک از مودم های بی سیم خود را به امانت در اختیار شما قرار می دهد و شما می توانید در هر تمام مناطقی که تحت پوشش شبکه "اینترنت بی سیم" شرکت داتک قرار دارد بدون نیاز به هیچ گونه "ارتباط با سیم" از اینترنت پر سرعت استفاده کنید.
▪ مزایای اصلی "اینترنت بی سیم" در چیست؟
واقعیت آن است که مزایای سرویسهای "اینترنت بی سیم" قابل شمارش نیست، اما از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
ـ دسترسی به اینترنت پرسرعت تا سرعت ۵۱۲Kbps برای دریافت و ۱۲۸Kbps برای ارسال.
ـ عدم وابستگی به مکان، شما می توانید علاوه بر منزل در مغازه محل کار، حتی در پارک، خیابان و ... از سرویس "اینترنت بی سیم" اشتراکی خود استفاده کنید.
ـ سهولت استفاده از نکات برجسته سرویسهای "اینترنت بی سیم" است چرا که کافی است فقط کامپیوتر خود را روشن کنید تا عضوی از شبکه پرسرعت اینترنت بی سیم داتک شوید.
ـ عدم نیاز به سخت افزار جدید. کافی است یک پورت USB آزاد داشته باشید.
ـ پشتیبانی از پروتکلهای مختلف و امکان راه اندازی شبکه های VPN برای شرکتها و سازمانها.
ـ مودم های جدید "اینترنت بی سیم" شرکت داتک بسیار کوچک هستند و توانایی آنرا دارند که تا دو ساعت بدون نیاز به برق با باطری داخلی کار کنند.
▪ "اینترنت بی سیم" برای چه کسانی مفید است؟
بطور خلاصه باید گفت که "اینترنت بی سیم" برای همه افراد و سازمانهایی که نیاز به اینترنت پرسرعت و مطمئن دارند راهکار مناسبی است. همچنین برای کسانی که از مشکلات سرویسهای Dialup خسته شده اند.
▪ هزینه اشتراک چه مقدار است؟
سرویس "اینترنت بی سیم" بطور شبانه روزی ارائه می شود یعنی پس از تهیه سرویس دیگر لزومی ندارد که کامپیوتر خود را خاموش کنید! تا زمانی که کامپیوتر شما برق یا باطری داشته باشد می توانید به اینترنت متصل باشید، download کنید و یا به گشت و گذار در وب بپردازید.
هزینه این سرویس از ماهیانه سی و نه هزار تومان شروع می شود به بالا.
http://poroge.parsiblog.com/-۲۴۲۰۶۳.htm


همچنین مشاهده کنید