چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ / Wednesday, 21 February, 2018

معمای امیر عباس هویدا


معمای امیر عباس هویدا
آقای اسکندر دلدم می نویسد هویدا هم جنس باز بود و با بعضی از افراد کابینه اش هم شواهد فراوانی موجود است که "اشاره به آن موارد سبب آلودگی قلم ما می شود"! اما بلافاصله این قلم از قول مجله ی لایف(کدام شماره؟ کی؟) "آلوده" می شود؛ از اعضای کابینه ی هویدا یکی هم غلامرضا کیانپور، وزیر دادگستری و اطلاعات، معروف به "شاپور خوشگله" بود که ... در مجالس به ضرب گرفتن و گرم کردن مجلس مشغول می شد و "روابط نامشروع هم با هویدا داشت"!
و اضافه می کند که "شاپور خوشگله" تا قبل از رسیدن به مناصب دولتی در کافه های ساز ضربی لاله زار و کوچه ی ملی ویلون می زد(ص ۱۸۲)
اگر ندانی این کتاب در ذم دوران پهلوی و زشتی های هویدا نوشته شده، گاه روایت ها به گونه ای ست که اگر اسامی را برداری، انگار نویسنده در مورد دوران حاضر نوشته است؛ (مثلن ص ۲۰۲) ولخرجی ها سر به فلک کشیده بود. در عرض ۵ سال ۹۳ میلیارد دلار کالای خارجی خریداری شد. کشتی ها در بنادر ایران ۲۵۰ روز برای تخلیه کردن کالاهای خود انتظار می کشیدند و دولت هر سال یک میلیارد دلار خسارت این تاخیر را می پرداخت. محموله ی کشتی ها به علت توقف زیاد معمولن فاسد می شدند. میوه های فاسد شده را در خلیج فارس خالی می کردند. محموله های برنج در حرارت و هوای مرطوب جنوب ایران، تدریجن به پلو تبدیل می شد.(با وجود مرغ و سیب زمینی وارداتی در آن سال ها، قاعدتن اهالی جنوب باید با "چلو مرغ" و ته دیگ سیب زمینی دلی از عزا درآورده باشند!)
از قول یکی از مقامات ساواک در مصاحبه با کیهان، می نویسد: در جشن های ۲۵۰۰ ساله در شیراز هم زمان با پخش نطق معروف شاه سابق که گفت؛ "کورش آسوده بخواب که ما بیداریم"، یک رادیوی اوپوزیسیون(رادیو ی ملی) خبری پخش کرد که برخلاف ادعای شاه که می گوید ما بیداریم، در صد کیلومتری تهران و در روستایی به نام "خشک رود" یک سرهنگ اخراجی به نام "مصطقی پناه"، زمین های زراعتی مشتی زارع بدبخت را به زور سر نیزه ی ژاندارم ها تصاحب کرده. چند سطر پایین تر می نویسد؛ با وجودی که زارعین از یک سال پیش به همه ی مراجع شکایت برده بودند، معلوم شد هویدا و سپهبد یزدان پناه و یکی از پسران ارتشبد اویسی، از سرهنگ "دادفر" حمایت می کردند.(سوای آن که از بین آن همه فجایع، تصاحب زمین های یک روستا را بزرگ نمایی کرده، در طول چند سطر، سرهنگ اخراجی "مصطفی پناه" هم تبدیل به سرهنگ "دادفر" شده است)!
کتاب از شدت مضحک بودن، گاه لج آدم را در می آورد. در فصل های پایانی، از قول کیهان و خاطرات خلخالی و... به شرح دو محاکمه ی کوتاه مدت هویدا (پیش و پس از نوروز ۱۳۵۸) و جریان اعدام او می پردازد. در محاکمه ی اول، ساعتی پس از نیمه شب هویدا را بی خبر از خواب بیدار می کنند و به جلسه ای می آورند که سیصد تماشاگر داشته، یک دادستان، چند نفر قاضی که آقایان جنتی و هادوی و غفاری هم از جمله ی آنها هستند. نیم ساعتی صورت اتهام ها را می خوانند که به جوانی و سال های تحصیل هویدا هم مربوط می شود؛ به جرم فساد و قاچاق و از این حرف ها.
بعد می گویند، آخرین دفاعت را بکن. طبق مستندات و شواهدی که عباس میلانی در "معمای هویدا" ارائه کرده، بازرگان و دولت موقت معتقد بوده اند که محاکمه ی غیر علنی و اعدام سریع، باعث تخریب انقلاب در چشم جهانیان می شود. آنها اصرار داشته اند محاکمه علنی باشد. گویا خمینی متقاعد می شود و محاکمه را متوقف می کند. اما دوباره بعد از عید به خلخالی دستور می دهد که قال قضیه را پنهانی بکند. طبق نوشته های کیهان و خاطرات خلخالی، یک روز ظهر، هویدا را می اورند تا در خدمت آقایان نهار بخورد. سر نهار خلخالی می گوید؛ مشروب می خورید، آقای هویدا؟ هست، اگر بخواهید. هویدا هم می گوید دست بردار آقای خلخالی، سربسرمان نگذار.
بعد از نهار، درهای زندان را می بندند و تلفن ها را قطع می کنند. آقای خلخالی در خاطراتش می گوید؛ تلفن ها را گذاشتم توی یخچال و گفتم در های سالن را ببندند و تا پایان کار نگذارند کسی خارج شود. یعنی همان چند خبرنگار حاضر هم تا پایان کار، اجازه نداشته اند خبر را به بیرون گزارش کنند. جلسه ای سرپایی تشکیل می شود و هویدا فرصت می خواهد تا دلایلی برای دفاع از خود جمع آوری کند. اما حکم اعدام صادر می شود و بمجردی که وارد حیاط می شوند، گویا غفاری از پشت، دو گلوله به گردن هویدا می زند. چون درد سختی می کشیده، خواهش می کند خلاصش کنند. شخصی به نام کریمی هفت تیر را از دست غفاری می گیرد و تیر خلاص را می زند...
پیاده از ساحل به خانه می آییم. حمید که دو سال بعد از انقلاب به دنیا آمده، می گوید؛ چطور می شود با کسی نهار خورد و یک ساعت بعد، این طوری اعدامش کرد؟ می گویم؛ قصاب ها معمولن یک حبه قند در دهان قربانی می گذارند، تا مرگش شیرین باشد!
ناباورانه نگاهم می کند. چند دقیقه ای ساکت قدم می زنیم. می گوید؛ چه اصراری بوده آدمی را که می توانست از آن همه دزدی و غارت و جنایت زمان شاه حرف بزند، به این سرعت و پنهانی بکشند؟ می گویم؛ مساله ی چندان پیچیده ای نیست، حمیدجان!
چرا بسیاری از فراریان، از جمله فرح پهلوی و برخی از وزرای کابینه های هویدا که در خارج اند، حاضر نشده اند با عباس میلانی صحبت کنند و در مورد زندگی و روزگار هویدا، اطلاعات بدهند؟ از طرف دیگر در هیچ کدام از این کتاب ها، حتی در ادعا نامه ی بلند بالای دادستان انقلاب هم هیچ اتهام دزدی به هویدا نسبت داده نشده. در حالی که تمامی خانواده ی شاه، نخست وزیران و وزیرانش با سگ و گربه و میلیاردها دلار، از مدت ها پیش فرار کرده بودند. چرا هویدا ماند؟ در حالی که برخی از همین گریختگان، از جمله داریوش همایون وزیر اطلاعاتش، تا صبح روز ۲۲ بهمن در زندان بودند؟
همان روز نگهبانان ساواکی هویدا فرار کرده بودند اما او تلفن می زند و از طریق داریوش فروهر خود را تسلیم نیروهای به اصطلاح انقلابی می کند! چرا؟ او سیزده سال نخست وزیر شاه بود و پیش و بعد از آن هم وزیر دارایی و وزیر دربار. از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۷، در هرم قدرت بود. اگر خود دزدی نکرد، شاهد آن همه فجایع و دزدی ها و معاملات و جنایات بود و دست کم با سکوتش، همه ی آنها را تایید و یاری کرد. اما اگر با دقت به وقایع این سال ها، از جمله ۱۳۴۲ به بعد نگاه کنی، او بسیار چیزهای دیگر هم می دانست! و مثلن همو ترتیب خروج احمد خمینی و خانواده را می دهد تا در نجف به پدرشان بپیوندند! هم زمان با او، وزیر اوقافش، دکتر آزمون را هم که یک آخوندزاده بود، اعدام کردند.
هویدا به اعتبار کدام پشتوانه، خوش خیال بود و ماند؟ در یک محاکمه ی علنی و منصفانه، چه چیزها ممکن بود بگوید؟ روز ۲۲ بهمن تمامی ساواک و پرونده هایش، درسته به دست مردم افتاد. همان وقت هم روزنامه ها نوشتند که بیش از چهل پرونده ی ساواک مفقود شده است! این پرونده ها چه بود؟ در مورد کی ها بود؟
در حالی که تمامی شکنجه گران به دام افتادند، چرا تنها سه نفر از آنها که متخصص بازجویی و شکنجه ی مذهبیون بودند، اعدام شدند؟ سرنوشت بقیه که مختصص ملیون و چپی ها و مخالفین دیگر بودند، به کجا کشید؟ آزاد شدند؟ یا بی سر و صدا به خدمت دستگاه تازه در آمدند.
از این گونه سوال های بی جواب، بسیارند. سوال اصلی اما این است که با واقعیاتی که نسل ما مشاهده کرده و بسیاری از آنها در "معمای هویدا" آمده است و مجموع فجایع اقتصادی و سیاسی و اجتماعی دوران شاه که در هر کتاب تاریخ معاصر کم و بیش به آنها اشاره شده، پانزده سال مسولیت های بالای هویدا و نامه ی اعمالش نشان می دهد که بعداز شاه و یکی دو تن از افراد خانواده اش، هیچ کس به اندازه ی هویدا به نارضایتی مردم و زمینه سازی برای انقلاب، کمک و یاری نکرده است.
می خواهم بگویم تمامی نیروی فعال مخالفین شاه، از چپ تا راست، مسلمان و نامسلمان نمی توانستند بدون کمک ناخواسته ی امثال هویدا جامعه را علیه سیستم قبلی بشورانند. تصور می کنم اگر نه گروه های مخالف دیگر مانند فدائیان و مجاهدین و ملیون و غیره، دست کم مذهبیون بسیاری از آنچه دارند را مدیون آدمی به نام هویدا هستند. چرا باید او را بی محاکمه اعدام می کردند؟
فکر نمی کنی کتاب هایی نظیر شاهکار آقای اسکندر دلدم برای این تولید نمی شوند که مسایل را روشن کنند. بلکه تولید می شوند تا صورت مساله را پاک کنند؟


منبع : ایرانیان انگلستان

مطالب مرتبط

حقیقت همیشه زنده


حقیقت همیشه زنده
یکی از ویژگی‌های بارز حضرت امام(ره) که ایشان را از سایر رهبران نهضت‌های ضد استبدادی و ضد‌استعماری گذشته بخصوص رهبرای نهضت مشروطه متمایز کند این است که امام(ره) دارای ایده ونظریه منحصر به فردی برای برپای نظام سیاسی پس ازسرنگونی رژیم حاکم بود.
امام(ره) به خوبی هدف و مسیر خود را در مبارزه با رژیم طاغوت ترسیم کرده بود. نظریه مترقی ولایت فقیه و تشکیل حکومت جمهوری اسلامی دستاورد بزرگ حضرت امام در عصر حاضر است. نظریه ونظامی که امروز به تمام دیدگاه و نظریات سیاسی همچون لیبرال دموکراسی تنه می‌زند و آنها را به چالش می‌طلبد. هنر حضرت امام(ره) پیوند دین وسیاست بود که در نظریه ولایت فقیه تجلی پیدا کرد. امام از جمله فقها و علمای شیعه بود که به تشکیل حکومت اسلامی اعتقاد راسخ داشت و بر اساس همین اعتقاد بود که سال‌ها قبل از شروع نهضت نظریه ولایت فقیه را تشریح وتبیین کرد و با پشتوانه‌ای تئوریک وایدئولوژیک قدم در راه مبارزه گذاشت.تاسیس نظام جمهوری اسلامی اولین تجربه عملیاتی شده نظریه ولایت فقیه بود که با حمایت و پشتیبانی ملت به پا خواسته ایران استقرار یافت وعلی‌رغم توطئه‌ها و دسیسه‌های مختلف چشم انداز ترسیم شده را به نحوی هدفمند دنبال نمود.
از زمانی که حضرت امام(ره) این نظریه را تبیین کردند برخی مخالفت‌ها متوجه آن شد اما استدلال حضرت امام(ره) به قدری قوی و محکم بود که این قبیل مخالفت‌ها نتوانست امام را از مسیر انتخاب شده منصرف ویا حتی سست کند و یا این نظریه را با چالش‌های مواجه سازد. این نظریه محصول سال‌ها تلاش علمی و تجربیات بسیار بوده و به سادگی قابل تخطئه نیست.دقیقا در مقعطی که اندیشه جدایی دین از سیاست در جامعه از سوی بسیاری از روشنفکران وابسته و عوامل استعمار و در محافل علمی و دانشگاهی نیز به شیوه‌های مختلف مطرح می‌شد حضرت امام(ره) با دفاع از تئوری ولایت فقیه بر امور جامعه مسلمین و تفسیر آن به مبارزه ایدئولوژیک و استدلالی با طراحان اندیشه سکولاریسم ولائیسم پرداخت.
امام آمده بود تا باقاطعیت تمام بگوید دین از سیاست جدا نیست و می‌توان بر اساس آموزه‌های اسلام حکومت اسلامی تشکیل داد.این ایده به گونه‌ای نبود که فقط در آستانه انقلاب اسلامی مطرح شود بلکه سال‌ها بود امام(ره) آن را به تشریح و ترویج می‌کردند.
از اولین تالیفات حضرت امام(ره) که به صراحتا به حکومت دینی و حضور و نظارت روحانیت در اداره کشوراشاره می‌کنند . کتاب کشف‌الاسرار است که در سال ۱۳۲۱ هجری شمسی به رشته تحریر درآمد. از دیگر آثار امام(ره) الرسائل، البیع و تحریرالوسیله است که در آنها نیز به‌طور متفرق و به تناسب‌های گوناگون منصب حکومت و دخالت در مسائل سیاسی و اجتماعی و اصلاح زندگی دنیوی را برای فقیه ثابت می‌داند و به گونه‌ای پراکنده به مبحث ولایت فقیه عادل نیز پرداخته‌اند.
امام مهمترین اثر حضرت امام(ره) که به‌طور مستقیم و صریح به بحث ولایت فقیه پرداخته کتاب ولایت فقیه است که حاصل درس‌های پربار خارج فقه ایشان در نجف اشرف است. در این اثر گرانقدر امام راحل در باب زعامت سیاسی فقیه به شکل مسبوط و علنی سخن گفته‌اند. امام در آثار خود اثبات کرده‌اند که جامعه اسلامی نیازمند حکومت اسلامی است واین اعتقاد خود ناشی از این اعتقاد بود که دین اسلام جامع و پاسخگوی همه نیازهای بشری در همه شئون است .
نظریه ولایت فقیه حضرت امام(ره) برگرفته از اسلام ناب شیعی است . اسلام دین توحید و یکتاپرستی است و هرگز حاکمیت انسان بر انسانی دیگر نمی‌پذیرد واعلام می‌دارد که تنها خداوند متعال است که شایستگی حکومت بر انسان را دارد .تفکر شیعی هم اساسا مبتنی بر اصل عدم حاکمیت انسان بر دیگری است. حکومت مختص خدا است و انسان حق حکومت کردن بر دیگران را ندارد. به هر حال اعتقاد ما براین است که مهمترین مبانی توحیداسلامی اصل آزادی انسان از حاکمیت انسان‌ها است. اما باید توجه کرد که جوامع انسانی بدون حکومت توان ادامه حیات نخواهد داشت. لذا تشکیل حکومت در جوامع بشری امری عقلانی والزامی است. اما تفاوت اسلام با سایر دیدگاه‌های معتقد به تشکیل حکومت در جوامع این است که اسلام هر حکومتی را نمی‌پذیرد.اسلام معتقد به حکومت خدا است و لذا این حکومت باید در جوامع جاری وساری گردد. دراین جا این سوال پیش می‌آید که چه کسی حق حکومت دارد؟ جواب این است “ کسی که خداوند به او اذن داده باشد. لذا حاکم یا با واسطه اذن می‌یابد مثل امامان(علیهم السلا‌م) و فقها یابی واسطه اذن می‌یابد مثل پیامبران ( الهی.) در عصر غیبت به فرموده امامان (علیهم السلا‌م) این فقهای جامع‌الشرایط هستندکه نقش نائبان ایشان را ایفا می‌کنند لذا تکشیل حکومت و قرار گرفتن در راس حکومت اسلامی وظیفه فقها است. حضرت امام از دل این اعتقاد و آموزه شیعی نظریه ولایت فقیه را استخراج کرده‌اند.
طرح و بسط نظریه ولایت فقیه از سوی حضرت امام(ره) در ادامه اندیشه سیاسی اسلام وتکاپوی فقه پویای شیعه تبیین گردید. بر اساس این نظریه در زمان غیبت امام معصوم (عج) ولایت امر وامامت امت به نیابت از امام عصر(عج) بر عهده فقیه عادل،آگاه به زمان، شجاع ومدیر و مدبری است که بتواند اداره امور جامعه اعم از اقتصاد ،سیاست و... به عهده بگیرد.
به حق می‌توان نظریه ولایت فقیه را محوری‌ترین و مهمترین پایه و اساس نظام سیاسی اسلام در عصر غیبت امام زمان (عج) دانست . نظریه‌ای که در ‌آخرین سال‌های قرن ۲۰ عملا کارآیی و صلاحیت دین را در اداره امور جامعه برهمگان آشکار ساخت و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) با تکیه بر این اندیشه توانستند علی‌رغم میل همه قدرت‌های استعمارگر دنیا نظام حکومت اسلامی را ایجاد کرده و به خوبی آن را اداره کنند.
تفاوت حضرت امام با فقهای دیگر این بود که تشکل حکومت اسلامی را امکان‌پذیر می‌دانست اما برخی اگر چه به ولایت فقیه وحکومت اسلامی اعتقاد داشتند اما تحقق آن را امکان‌پذیر نمی‌دانستند.
حتی مرحوم نائینی در کتاب معروف خود “ تنبیه الامه و تنزیه المله” می‌گوید: گرچه حکومت متعلق به نائبان عام حضرت است اما چون اخذش مقدور نیست لذا ما حکومت مشروطه را بر استبدادیه ترجیح می‌دهیم یعنی حتی نظریه‌پرداز حکومت مشروطه هم تصریح می‌کند که چون حکومت فقها مقدور نیست به حکومت مشروطه قناعت می‌کنیم و گرنه نظریه سیاسی ایشان همان حکومت فقها است.
امام(ره) هم به‌عنوان یک فقیه معتقد به حکومت اسلامی بود و برای تحقق این دیدگاه تئوری والگوداشت یعنی همان چیزی که بسیاری از آن محروم بودند. امام این الگو و نظریه را از دل سال‌ها تجربه و مجاهدات علمی استخراج کرده بود و به حق می‌توان این نظیه را محوری‌ترین و مهمترین پایه واساس نظام سیاسی اسلام در عصر غیبت امام زمان (عج) دانست. نظریه‌ای که در آ‌خرین سال‌های قرن بیستم عملا کارآیی وصلاحیت دین را دراداره امور جامعه بر همگان آشکار ساخت و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر این اندیشه توانست علی رغم میل همه قدر‌ت‌های استعمارگر دنیا نظام حکومت اسلامی را ایجاد کرده و به خوبی آن را اداره کند.
حضرت امام خمینی(ره) توانست اصل ولایت فقیه را علاوه بر اثبات وتبیین به بهترین شکل در برابر دیدگاه بشر قرار دهد. قدرت عمل ورهبری ویژه و فوق‌العاده حضرت امام دراین زمینه تا آ‌نجا درخشید که شیوه حاکمیت فقهی امام(ره) در میان همه معتقدان به ادیان توحیدی واندیشه‌های سیاسی به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین انواع حکومت‌های دینی پذیرفته شده ودر زمان سیطره حکومت‌های غیر الهی ومادی حاکمیت دین در جامعه زنده واحیا گشت.ولایت فقیه به‌عنوان بارزترین نوع پیوند دیانت و سیاست بیانی جدید در حوزه اندیشه سیاسی بود. حضرت امام(ره) با احیای امر حکومت و تاسیس جمهوری اسلامی نحوه اتصال دین و سیاست را در عمل نشان داد و بر بسیاری سوء تفاهمات و نیز خاطرات تلخ حکومت‌های کلیسایی قلم کشید.
ظهور یک نظام سیاسی مبتنی بر دین که دو عنصر جمهوریت و اسلامیت را بر مبنای نظام امت و امامت مورد توجه قرار می‌دهد آن هم در دهه‌های پایانی قرن بیستم برای هر اندیشمندی جالب توجه و قابل مطالعه می‌نمود. پی‌ریزی یک نظام سیاسی مبتنی بر حاکمیت ملی و دینی و به رسمیت شناختن ولایت فقیه به‌عنوان رکن اساسی آن در جهانی که قرن‌ها است مسئله جدایی دین از سیاست امری پذیرفته شده و مسلم پنداشته شده است . چنان حیرت انگیز وباور نکردنی بودکه آثار شوک ایجاد شده از ناحیه آن هنوز پا برجا است.امروز پس از گذشته دو دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت اسلام ونظام ولایت فقیه در کشور دشمنان قسم خورده ملت و کشور ما که به درستی دریافته‌اند رمز استواری، استقلال ،‌عظمت و سربلندی این کشور پایبندی به این و ولایت فقیه است، با شیوه‌ها و ترفندهای گوناگون سعی در تضعیف اعتقادو تشکیک در باورها ،‌اصول وارزش‌های دینی واسلامی مردم و جامعه ما دارند و به‌عنوان یکی از اهداف راهبردی خود تضعیف ولایت فقیه را نشانه رفته‌اند ومتاسفانه گروهی از دگراندیشان آگاهانه و ناآ‌گاهانه با اعمال، رفتار ، زبان و قلم خود به این جریان کمک می‌کنند.


وبگردی
سیف و بازی تکراری غیر مجازها !
سیف و بازی تکراری غیر مجازها ! - حرفهای تکرای بانک مرکزی در مورد صرافی ها و موسسات مالی غیر مجاز با یک جستجوی ساده در اینترنت.
مصاحبه دختری که با ریش به «آزادی» رفت با یورونیوز
مصاحبه دختری که با ریش به «آزادی» رفت با یورونیوز - فیلم - زهرا خوش نواز در گفتوگو با یورونیوز از مراحلی که برای آماده سازی ظاهرش طی کرد تا با چهره‌ای متفاوت وارد استادیوم شود گفت. او می‌گوید: «زمانی که از تونل گذر کردم و وارد ورزشگاه شدم و چشمانم به چمن ورزشگاه افتاد گریه‌ام گرفت.»
بار دیگر زیر گرفتن ماموران پلیس با ماشین سواری توسط دراویش
بار دیگر زیر گرفتن ماموران پلیس با ماشین سواری توسط دراویش - باز هم زیر گرفتن ماموران امنیتی و نیروی انتظامی توسط یک ماشین دیگر سواری توسط اراذل خیابان گلستان هفتم
حمله با اتوبوس به مأموران پلیس در پاسداران
حمله با اتوبوس به مأموران پلیس در پاسداران - کی از دراویش گنابادی با اتوبوس به مردم و مأموران پلیس در خیابان پاسداران تهران / گفته میشود تعداد شهدای ناجا در حمله آشوبگران فرقه ضاله گنابادی و حامیان نورعلی تابنده به ۴ تن رسیده است.
لحظه مواجهه وزیر راه با خانواده قربانیان سانحه هواپیمای
لحظه مواجهه وزیر راه با خانواده قربانیان سانحه هواپیمای - به دنبال سقوط هواپیمای تهران-یاسوج ویدیو لحظه مواجه خانواده های جانباختگان را با وزیر مشاهده می کنید.
حمله با چاقو به یک راننده سر پارک خودرو
حمله با چاقو به یک راننده سر پارک خودرو - تصاویری دردناک از حمله مرد موتور سوار با چاقو به یک مرد راننده در حضور همسر و فرزندش در شهرستان داراب استان فارس را در ویدئوی زیر می بینید. به نظر میرسد این اتفاق در پی جرو بحثی بر سر پارک کردن وسایل نقلیه روی داده است!
اگر «عدم رویارویی با حریفان اسرائیلی» آرمان ماست چرا پنهانی و دزدکی؟
اگر «عدم رویارویی با حریفان اسرائیلی» آرمان ماست چرا پنهانی و دزدکی؟ - آنچه مشخص است جمهوری اسلامی ایران باید تصمیم مشخص و درستی درباره سیاست عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی بگیرد. دیگر نمی‌توان با این روش تعقیب و گریزی با این مسئله برخورد کرد. دیگر نمی‌توان ورزشکاران را از مقابله با کشتی‌گیران اسرائیلی باز داشت و در برابر رسانه‌های جهانی گفت به خاطر مصدومیت در میدان حاضر نمی‌شویم و در داخل جشن بگیریم که ما عزت‌مان را حفظ کردیم و...
بدل ایرانی آنجلینا جولی رونمایی شد !
بدل ایرانی آنجلینا جولی رونمایی شد ! - شب گذشته مراسم اکران فیلم بلوک 9 خروجی 2 به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی محمدرضا شریفی نیا و نیز فیلم شاخ کرگدن در پردیس سینمایی ملت برگزار گردید.
اظهارات جنجالی احمدی نژاد در مقابل دادگاه
اظهارات جنجالی احمدی نژاد در مقابل دادگاه - سخنرانی پرحاشیه احمدی نژاد در مقابل دادگاه بقایی
    طرز تهیه نان تاکو
    تهیه نان تاکو پخت نان تاکو,نحوه پخت نان تاکو,طرز تهیه نان پیتا,پخت غذاهای فرنگی,نکات تهیه نان تاکو,نکاتی برای تهیه نان تاکو,مواد لازم برای نان تاکو,پخت انواع نان,آموزش آشپزی,سایت آشپزی