سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

ورزش صبحگاهی


ورزش صبحگاهی
روزها از این به بعد بلند می شود و این امکان هست که بجای خوابیدن تا ساعت ۶ الی ۷ صبح ساعت ۵ از خواب بیدار شویم و با یکی دو نفر از دوستان برای پیاده روی برنامه ریزی کنیم . پیاده روی در حدود ۵/ تا ۱ ساعت در روز باعث کاهش وزن مختصری خواهد شد ضمن اینکه باعث نشاط روحی فرد می شود .
در فاصله ۵/ تا ۱ ساعت حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ کالری فرد می سوزد که اگر این مقدار را در یک ماه جمع کنیم حدود ۶۰۰۰ کالری سوزانده ایم که در آن زمان ۱ تا ۵/۱ کیلو از وزن ما کاهش خواهد یافت .
بعضی ها سوال می کنند چرا من با اینکه در خوردن خیلی افراط نمی کنم باز اضافه وزن دارم و پاسخ این است که فرد در سالهای قبل به علت داشتن سن کمتر روزانه فعالیت بیشتری داشه ضمن اینکه در سالهای قبل مثلا ۲۰ تا ۲۳ سالگی خود هنوز دوران رشد راسپری می کرده است که نیاز به کالری بیشتر برای سوخت و بخصوص ساخت سلولی نیاز داشته که در این روزها بیشتر بدن او به سوخت نیاز دارد تا ساخت ولیکن غذای او و الگوی مصرفش تفاوتی نکرده است مثلا اگر در چند سال پیش ۲۶۰۰ کالری دریافت می کرده هنوز همین مقدار را دریافت می کند و این در صورتی است که کالری گفته شده برای او زاد است و از طرفی فعالیت روزانه او کاهش یافته .
کمتر به ورزش می رود . کمتر حرکت می کند . و از انجام خیلی کارهایی که در دوران ۲۰ سالگی انجام می داده دست کشیده است پس می بینیم با این مقدار کالری باید وزن او بیشتر شود و شکل ناموزن پیدا کرده است
همانگونه که گفتم انجام ۱ تا ۲ ساعت ورزش یا حتی پیاده روی می تواند در بالانس نگاه داشتن وزن ما در یک رنج متعادل موثر باشد اما اگر فرد دارای اضافه وزن است و این اضافه وزن در حدود ۴ تا ۵ کیلو می باشد این راه وی را به نتیجه دلخواه می رساند اما اگر وزن شخص بیشتر از این باشد باید با مشاوره یک کارشناس تغذیه به این مهم برسد
راه دومی که برای دوستداران سلامت وجود دارد انجام نرمشهای خیلی ساده در منزل می باشد که نیازی به برنامه ریزی خاصی ندارد و کافی است فرد اراده کند هر روز در یک وقت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ای بین کارهای خود یا در اول وقت صبح یا در هنگام استراحت در منزل این کار را انجام دهد به این روش که با انجام حرکات دوچرخه پا و دراز نشست ساده و حرکاتی مثل اینها به این مهم دست یابد .
بیشتر ین تاثیر اینگونه نرمشها روی شکم پا و ماهیجه های پا و سینه فرد میباشد و برای کاهش ۵ تا ۶ کیلو وزن روش مناسبی می باشد .
من برای همه مراجعین مطب این نرمشها را توصیه می کنم و حتی برای اطمینان از انجام درست از شخص می خواهم که در داخل مطب روی تخت نرمشها را انجام دهد که البته بسته به اینکه اضافه وزن فرد در چه قسمتی ازبدن می باشد نرمشها را متمرکر روی آن نقاط می کنم
تجربه نشان داده که در کنار رژیم کاهش یا حتی افزایش وزن باید از نرمشهای خاص بهره برد بخصوص افرادی که می خواهند چند کیلو اضافه کنند اگر این نرمشها را انجام ندهند در کنار افزایش وزن دچار چاقی غیر معقول در ناحیه شکم می شوند که منظره خوبی ندارد و فرد سرخود می شود .
http://hrtoghiani.blogfa.com


همچنین مشاهده کنید