شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

۳۰ نکته مهم و اساسی درنگارس مقالات برای وب سایت یا وبلاگهای عمومی و علمی


۳۰ نکته مهم و اساسی درنگارس مقالات برای وب سایت یا وبلاگهای عمومی و علمی
● اهمیت به کارگیری نکات در وب نگاری
نوشتن مقاله در وب، شما را در معرض دیدگان افراد بسیار زیادی قرار خواهد داد. به این ترتیب با صرف کمترین هزینه ها معروفیت خود را تضمین می کنید. برای این کار تنها نیاز به صرف اندکی زمان و تلاش دارید. نوشتن مقاله در موضوعات دلخواه کار بسیار آسانی است و مراحل معینی دارد.
عده ای برای مجلات و سایت های خود به دنبال محتوای باارزش هستند و صدها نویسنده در انتظارند تا نوشته های خود را روی وب قرار دهند. در انتهای هر مقاله بخشی برای معرفی نویسنده وجود دارد که برای شما به عنوان یک تبلیغات مجانی عمل می کند.
۱) این نکته را بپذیرید که نوشتن مقاله در دنیای آن لاین با نوشتن مقالات چاپی تفاوت دارد. زیرا افراد عادت دارند که هنگام خواندن مقالات وب تنها مطالب را مرور کنند. صفحه را به سرعت حرکت می دهند و تنها به دنبال نکات کلیدی هستند.
۲) به مخاطبین مورد نظر خود فکر کنید و برای آنها مطلب بنویسید.
۳) برای مقاله خود یک عنوان جذاب انتخاب کنید که توجه افراد را سریعاً به خود معطوف کند و آنها را به خواندن مقاله مشتاق کند.
۴) عنوان مقاله باید کوتاه نگه داشته شود، اما در انتخاب تیترهای داخلی آزادی بیشتری دارید. با دقت آنها را انتخاب کنید تا در لحظه خواننده را جذب خود کنند.
۵) در نوشتن مقاله دقت کنید و حرفه ای عمل کنید. در مورد موضوعاتی که از آنها اطلاع کامل دارید، مطلب بنویسید. هیچ مطلبی را به طور اتفاقی و بدون پشتوانه علمی در مقالات خود نیاورید.
۶) پاراگراف های مقاله باید کوتاه باشند.
۷) مقدمه چینی نکنید و به سرعت به نکته اصلی نزدیک شوید.
۸) روی اطلاعات باارزش برای مخاطبین خود تکیه کنید.
۹) اصل اختصار را رعایت کنید. اکثر مردم مایلند به سرعت اطلاعات را دریافت کنند و معمولاً زمان محدودی دارند.
۱۰) در نوشته خود از کلمات اضافه یا هم معنا استفاده نکنید و مقاله را در حد ۱۵۰۰ کلمه نگه دارید. اکثر اشخاصی که مقالات عالی را برای قرار دادن در سایت خود خریداری می کنند، طرفدار مقالات بین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه هستند. به صورت اجمالی سخن بگوئید. اختصار نشاندهنده باارزش بودن نوشته است.
۱۱) در متن مقاله از علامت تعجب(!) برای جلب توجه خواننده به بخش های خاص استفاده کنید.
۱۲) از تظاهر پرهیز کنید. خودتان باشید تا مقاله شما واقعی به نظر برسد.
۱۲+۱) از نکات طنزآمیز استفاده کنید. مردم حتی وقتی در حال دریافت اطلاعات در مورد مسائل کاملاً جدی هستند، مایلند استراحت کوتاهی داشته باشند و قدری بخندند.
۱۴) از درون خود برای نوشتن کمک بگیرید. سخنان بی تکلف بیشتر به دل می نشیند. تنها کافیست که جملات را مرتب و به هم متصل کنید.
۱۵) راستگو و امین باشید و از مطالب دیگران در مقاله خود استفاده نکنید. این کار نوعی دزدی است. پس خودتان برای نوشتن مطالب تلاش کنید و اگر از سخنان یا ایده های شخص یا مقاله دیگری استفاده کردید، حتماً نام او را در کنار مطلب آورده شده، ذکر کنید و از او تشکر کنید.
۱۶) متواضع باشید و تصور نکنید که خوانندگان در سطحی پایین تر از شما قرار دارند.
۱۷) از شماره گذاری و بخش بندی در مقاله خود برای مرتب کردن مطالب استفاده کنید. به این ترتیب دنبال کردن مطلب برای خواننده ساده تر خواهد بود.
۱۸) اطلاعات شخصی خود را در انتهای مقاله قرار دهید. مطمئن شوید که این اطلاعات برای دسترسی آسان به شما کافی هستند. این بخش یک تبلیغات مجانی برای شما خواهد بود.
۱۹) در انتهای مقاله پیشنهادی را برای خوانندگان در نظر بگیرید مثل ارسال مطلبی خاص به آدرس پست الکترونیک آنها. به این ترتیب لیستی از افراد علاقه مند را خواهید داشت که بعدها می توانید در بخش بازاریابی خود از آنها استفاده کنید.
۲۰) قبل از قرار دادن مقاله روی وب تمام لینک های موجود در آن را چک کنید.
۲۱) مقاله خود را از طریق سیستم های پاسخگوی خودکار (Auto Responders) منتشر کنید.
۲۲) مقاله را با یک جمله یا پیام تاثیرگذار به اتمام برسانید. آخرین جمله و پاراگراف شما باید خلاصه ای از تمام مقاله باشد و به نحوی خواننده را تشویق کند که از همین حالا نکات گفته شده را اجرا کند.
۲۳) نهایتاً مقاله خود را دوباره چک کنید تا کلمات ناهماهنگ یا اشتباهات املایی در آن وجود نداشته باشد. در واقع شما ویراستار مقاله خود هستید.
۲۴) مطمئن شوید که مقاله روند و جریان مناسبی دارد و مطالب به هم پیوسته و مرتب قرار گرفته اند.
۲۵) دوباره خوانی و دوباره خوانی تا جایی که مطمئن شوید که همه چیز درست است.
برای نوشتن مقاله; "بهترین ها را انجام دهید و منتظر عالی ترین ها باشی
۲۶) منبع مقالات رو حتمی ذکر کنید ذکر منبع نه تنها از ارزش مقاله نمی کاهد بلکه باعث اعتبار مقاله می شود ، در صورتی که در مقاله دست کاری نمودید به گونه ای که تغییرات جزیی باشد ، ذکر برداشت آزاد الزامی است حدالقمدور تغییرات را معیین نمایید.
در صورت که تغییرات باعث تغییر مقاله بیش از ۵۰ درصد شود مطابق با قوانین گینو انتشارمنبع الزامی نیست جالب است که منبع مقاله برروی وب را با لینک به اصل مقالات باشه اگر ندارید لااقل به وب سایت منتشرکننده مقاله لینک دهید!!
۲۷) گم نامی نگارنده مقاله ارزش مقالات را تا صفر پایین می اورد به خصوص اگر مقالات خبری و تحلیلی باشد البته گاهی برخی نویسندگان برای عدم بروز مسایل حقوقی از ذکر نام خودداری می کنند غافل از آنکه انتشار مقاله دروبسایت رسمی با نام ، بدون نام و حتی بانام مستعار مشمول قانون است البته وبسایت غیررسمی ارزش زحمت کشیدن و مقاله نگاری را ندارد
۲۸) سعی کنید حدالمقمدور موجز بنویسید دچارخلاصه گویی که گنگ نویسی رو در بردارد نشوید به بهانه این که کوتاه بنوسید مقاله اگر در ۱۵ خط با مفهوم و جامع است دلیلی ندارد در۲۰ خط نگاشته شود.
۲۹) سعی کنید در مقالات خود از کلمات سخیف ادبی و یا فنی و در ترجمه ها از کلمات فنی لاتین کمتر استفاده کنید تاحد ممکن معادل فارسی نوسید مانند تلفن همراه( موبایل ( و یا فن آوری اطلاعات (IT) اولین بارکه ذکر می کنید لاتین آن یا اختصار فنی را در پرانتز بیاورید اما به کرات از لاتین بهره نگیرد لاتین مقالات فنی شما را بسیار سنگین می کنند و خواننده را ناامید از درک صحیح آن می نماید.
راحت بنوسید از غلط نویسی شما را نترساند همه ممکن است اشتباح بنویسند یا جمله بندی نادرست داشته باشند در مقالات علمی این امر اغماض می شود اما صحیح نویسی وویراستاری صحیح مقاله نشان از تبحر نویسنده دارد ولی می توان مقاله نویس متبحری بود اما نویسنده هم نبود !! کمی به خود رحم کنید!!!
۳۰) مورد سی ام ندارم .... موفق باشید.
ناشر: eMarketingway.ir
http://yazdit.mihanblog.com/More-۱۸۵.ASPX


همچنین مشاهده کنید