سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا


استفاده های بهینه از فویل و ماکروویو


استفاده های بهینه از فویل و ماکروویو
● استفاده های بهینه از فویل آلومینیوم
۱) آلومینیم به عنوان از بین برنده چروک
برای از بین بردن چروک از لباسهای ابریشم،پشم و ابریشم مصنوعی که به وسیله حرارت صاف نمی شوند،یک تکه فویل را روی میز اتو قرار دهید،سپس لباس را روی سطح آن بگذارید.با زدن دگمه بخار اتو را چند بار از روی لباس بگذرانید.گرمای منتشر شده از فویل به صاف شدن چروک ها کمک می کند.
۲) فویل به عنوان کمک دهنده در کباب کردن
برای متمرکز کردن حرارت و جلوگیری از فرار آن یک ورق از فویل را روی کباب پز برای ۱۰ دقیقه قرار دهید.
سپس آن را برداشته و شروع به کباب کردن میکنیم.
۳) آلومینیم برای وضوح سیگنال تلویزیون
اگر دستگاه دی- وی – دی شما بالای تلویزیون قرار دارد و تصویر خراب است،به این دلیل است که دو میدان الکترو مغناتیس به هم آمیخته اند.( این مو ضوع معمولا به دلیل پوشش های پلاستیکی ویا فلزی است)
بنابر این یک ورق فویل را بین دو دستگاه قرار دهید تا دو میدان از هم جدا شوند.
۴) فویل به عنوان نگهدارنده مواد از رنگ شدن
در هنگام رنگ کردن خانه ،دستگیره های درو قطعات در آشپزخانه و حمام را با فویل بسته بندی کنید تا رنگ به انها نفوذ نکند.فویل مانند شابلون قالب یک چیز است وان را می پوشاند ودرجایش می ماند تا کار تمام شود.
۵) فویل جهت منع از خشک شدن نان انواع پای
برای جلوگیری از سوختن نان انواع پای در زمان پخت باید فویل را دور تا دور ظرف قرار داد تا حرارت را منحرف کرد.به این منظور یک تکه فویل را به سه قسمت تقسیم کرده و با گیره همانطور که در شکل می بینید محکم کنید وتا پخت نهایی منتظر بمانید.
۶) آلومینیم به عنوان تمیز کننده شیشه و بلورجات
برای جدا کردن غذای چسبیده به شیشه ظروف بلوری از مایع ظرفشویی و یک توپ فویل(به جای اسکاج) استفاده کنید.این راهی است برای باز سازی مواد استفاده شده اما خوب که حیفتان می آید دور بریزید.
● استفاده بهینه از ماکروفر
وقتی غذا با ماکروفر درست می کنید غذای خوب و جا افتاده ای نمی شود؟ اگر غذایتان خوب نشد مشکل از ماکروفر نیست بلکه مشکل از نکته هایی است که نمی دانید. در مطلب زیر بعضی از نکته ها که لازمه آشپزی خوب با ماکروفر می باشد، آمده است.
▪ تکنیک های ماکروفر در پنج قدم
۱) با توجه به اینکه قطعات نازک سریع تر از قطعات ضخیم می پزند، توصیه می شود قطعات نا همگون به نحوی در ماکروفر قرار گیرند که بخش ضخیم قطعه به سمت خارج سینی گردان و بخش نازک به سمت داخل باشد. بدین ترتیب، انرژی امواج مایکروفر، بیشتر روی کناره های محفظه پخت متمرکز می شود. به طور مثال ران های مرغ را به نحوی قراردهید که قسمت نازک آن به سمت داخل سینی گردان و قسمت ضخیم آن به سمت خارج باشد.
۲) با توجه به اینکه موادغذایی به طور طبیعی برای گرم کردن یا طبخ آب کافی دارند تنها مقدار کمی آب اضافه کنید. این امر زمان پخت را کاهش داده، ویتامین ها و مواد معدنی مواد غذایی را حفظ می کند.
۳) بیشتر دستورالعمل های طبخ غذا در این قسمت با موادغذایی یخ زده نیز قابل اجرا است برای یخ زدایی از قابلیت یخ زدایی اتوماتیک ماکروفر خود استفاده کرده، دستور العمل ها را به دقت اجرا کنید. اگر مواد غذایی در یک یخچال برفک دار منجمد شده اند برفک رویه خارجی را با یک برس پاک کنید. برای ترکیب اصلی غذا (مثل گوشت و ماهی) در دو مرحله عمل کنید. به طور مثال اگر می خواهید عمل یخ زدایی را در ۶ دقیقه انجام دهید، ماکروفر را ابتدا برای ۳ دقیقه برنامه ریزی کنید. بعد از زیر و رو کردن قطعه دوباره شروع کنید.
۴) برای یخ زدایی نان، شیرینی و همبرگر بهتر است آنها را داخل ظرف قابل استفاده در ماکروفر گذاشته و روی آن را بپوشانید. مواد غذایی یخ زدایی شده باید در کمترین مدت طبخ شوند. ماکروفر وسیله ای ایده آل برای نرم کردن نان بیات است. ولی فقط از قطعات کوچک نان استفاده کرده و بلافاصله آن را مصرف کنید. زیرا به محض سردشدن دوباره سفت می شود.
۵) برای گرم کردن شیرینی و نان بهتر است که آنها را پس از گذاشتن در ظرف قابل استفاده در ماکروفر روی آن بپوشانید. برای اینکه چیپس ترد شود آن را داخل ظرف قابل استفاده در ماکروفر ریخته، دستگاه را روی قدرت ۱۰۰ درصد برای ۴۵ تا ۶۰ ثانیه تنظیم نموده، بعد از خاتمه ۵ دقیقه صبرکنید. از پرکردن ظروف کوچک تا لبه آن خودداری کنید. برای گرم کردن کنسرو اگر قوطی ها آهنی هستند آنها را بازکرده و محتوی آنها را در یک ظرف قابل استفاده در ماکروفر خالی کنید. اگر قوطی ها شیشه ای هستند فقط پوشش و درب آنها را جدا کنید.
تهیه و تنظیم:م.خیراندیش
منبع : سایت سیمرغ


همچنین مشاهده کنید