جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

دوازده توصیه در مورد آداب و منش تبادل لینک با دیگر وبلاگها و وب سایتها


دوازده توصیه در مورد آداب و منش تبادل لینک با دیگر وبلاگها و وب سایتها
اضافه کردن آدرس سایتهای دیگر در سایتتان علاوه بر اینکه باعث رضایت بینندگان شما می شود در رتبه سایت شما در موتورهای جستجو تاثیر زیادی دارد . اما اینکه اینکار را چگونه می توان انجام داد و بهترین روشها کدام است، نیز مهم هستند. در ادامه چند توصیه در این ارتباط ذکر شده است.
● توضیح
واژه لینک ، هاپرلینک Hperlink به معنای فوق متن است، به کلیه متون و عکس و ابزارهای داخل صفحه اینترنتی می گویند که با انجام دابل کلیک یعنی دوبار کلیک چپ موس ، کاربر را به صفحه جدید اینترنتی یا سایت جدید یا عکس یا هر ابزار صفحه می برد.
لینک یا هاپر لینک بیشتر برای این موضوع به کار می رفت که کاربر آدرس طولانی یک صفحه خاص را حفظ نکند و از سوی دیگر اصل کاربری راحت را رعایت کند ؛
بسیاری از کاربری این لینک در درج آدرس سایتها و وبلاگهای موردنظر ما در وبلاگمان است، دراین گفتارمنظورمان ازلینک این گونه لینکهاست!!!!
▪ توصیه اول : تبادل لینک را به آنها خبر دهیم
یکی از بهترین لینکها این است که از قبل به سایتی که لینک آنرا در سایتتان قرار داده اید اطلاع بدهید که لینک آنرا در سایتتان قرار داده اید. این خیلی مهم است که قبلا آأرس سایت آنها را در سایتان قرار داده باشید .
این مسئله نشان دهنده تصمیم جدی شما در قرار دادن لینک آنها در سایت شماست. اگر قبل از قرار دادن لینک سایت آنها ، در این مورد با آنها وارد گفتگو شوید ، می تواند باعث شود آنها فکر کنند که شما برای سایت خود تبلیغ کرده اید. برای آنها مشخص کنید که منظور شما از لینک چیست و به نظر خود را درباره چگونگی قرار دادن لینک به آنها بگوئید.
▪ توصیه دوم : واضح است از لینکهای مرتبط بهره بگیرد
از لینکهائی استفاده کنید که بینندگان شما را به سایتهای مرتبط به سایت شما ارجاع دهند. بسیاری از سایتها این کته را در نظر نمی گیرند و لینک سایتهائی را استفاده می کنند که از نظر محتوا با سایتشان متفاوت است . اگر شما سایتهای مرتبط به کارتان را لیست کنید، در حقیقت به کاربران خود اطلاعاتی را در زمینه مورد علاقه آنها منتقل کرده اید.
بعنوان مثال اگر سایت شما در زمینه توریسم اسن بیشتر از لینک سایتهائی استفاده کنید که اطلاعاتی را درباره شهرها و مناطق مختلف آن به بینندگان شما اطلاعات می دهند. یا اینکه لیست رستورانها و مناطق تفریحی را در سایتتان قرار دهید.
اگر فروشنده عطر هستید، سعی کنید از لینکهای مرتبط با عطر استفاده کنید. مثلا سایتهائی را لیست کنید که درباره عطرهای محتلف اطلاعاتی را ارائه می کنند.
حال اگر یک وبلاگ سیاسی دارید معلوم است که درج وبلاگهای سیاسی ، سایتهای خبری مرتبط و حتی خبرگزاری شما را به یک مرجع کامل تغییر می دهد!!!
▪ توصیه سوم : لینکها در معرض دید بازدیدکننده گان باشد
لیست لینکهای خود را جائی قرار دهید که بازدیدکنندگان شما بتوانند در زمانی معقول و مناسب این لیست را پیدا کند. به نظر عجیب است که سایتی به شما بگوید که لینک شما را در سایتش قرار داده و از شما بخواهد شما هم لینک آنها را در سایتتان قرار دهید، اما زمانیکه به سایت آنها مراجعه می کنید نتوانید لینک سایت خود را ببینید.
▪ توصیه چهارم :حداکثر ۵۰ لینک درهر صفحه
در صفحه لینکها حداکثر ۵۰ لینک قرار دهید. اگر سایت شما دارای بیش از ۵۰ لینک در هر صفحه باشد موتورهای جستجو (بعنوان مثال گوگل) به سایت شما برای لینکهای آن امتیازی نمی دهند و اینگونه صفحات را در نظر نمی گیرند. اگر میخواهید تعداد زیادی لینک در سایتان داشته باشید آنها را در صفحه های گوناگون با عناوین مناسب قرار دهید. دسته بندی کردن لینکها به بازدیدکنندگان سایت شما کمک می کند که آدرسهای لیست شده را بهتر پیدا کنند.
▪ توصیه پنجم : لینکها متفرقه لااقل با دسته بندی موضوعی
توجه داشته باشد که بخش لینکهای سایت شما یک منبع مناسب برای ارائه اطلاعات به بازدیدکنندگان سایت شما است . بنابراین اگر سایت شما در زمینه توریسم است نیازی نیست که به تقاضای سایت دیگری که از شما تقاضای قرار دادن لینک در سایتتان کرده و در زمینه ای غیر مرتبط با کار شما ست، جواب مثبت بدهید. باید بدانید که در صورتیکه که ار بخش لینکهای خود از سایتهای مهم در زمینه کار خود استفاده کنید، سایت موفق تری خواهد داشت.
اگر به هر دلیلی تمایل دارید که وب سایتها و یا وبلاگهای غیرمرتبط را لینک دهید ، در یک بخش مجزا با نام نشان مانند لینک دیگر دوستان و یا .... قرار دهید تا لااقل باعث سردرگمی دیگران نشوید.
▪ توصیه ششم:لینک را به صاحبان سایتها خبردهید
درصورتیکه لینک سایتی را اضافه کردید و خواستید به آن سایت برای اضافه کردن لینکشان اطلاع دهید، آدرس دقیق قرار گرفتن لینک را بدهید. اینکه به آنها بگوئید که لینک سایتشان را در سایتتان قرار داده اید کافی نیست.
وقت همه افراد با ارزش است و اینکه دارنده سایت بخواهد به دنبال آدرس لینک خود در سایت شما باشد نوعی بی احترامی با دارنده سایت است.
▪ توصیه هفتم: مزاحم نشوید
اگر با نامه از دارندگان سایت می خواهید که آدرس سایت شمارا به سایتشان اضافه کنند و محتوای سایت شما با آنها همخوانی ندارد، این نامه مانند یک نامه SPAM خواهد بود
گیرنده این نامه از پیشنهاد شما خوشحال نخواهد شد چرا که سایت شما برای بازدیدکنندگان سایت آنها از نظر محتوائی جذاب نیست.
اگر بر مورد خود اصرار کنید ممکن است که دارنده سایت شما را به فرستادن نامه ناخواسته متهم کند. یک نکته مهم این است که شما به آنها اطلاع دهید که می خواهید لینک شما در سایتشان قرار دهند و به آنها یشنهاد دهید که در کجای سایتشان لینک شما را قرار دهند. به این ترتیب به آنها می گوئید که سایت آنها برای شما ارزش دارد و شما سایت آنها را دیده اید.
ـ توضیح اضافی
اسپم ،هرزنامه به نامه های الکترونیکی ناخواسته گفته می شود که در مقاله " اسپم Spam چیست آشنایی با مفهوم هرزنامه پست الکترونیکی و راههای مقابله با آن "مفصل توضیح دادم (اینجا کلیک کنید)
▪ توصیه هشتم: با پیام کوتاه خلاصه خبر دهید
اگر می خواهید به دارنده یک سایت اطلاع بدهید که لینک سایتشان را به سایتتان اضافه کرده اید، بصورت خلاصه این موضوع را به آنها اطلاع بدهید. برای این موضوع لزومی ندارد درباره خودتان برای آنها مطلب بنویسید. التبه شاید بد نباشد که درباهر سایت خود توضیحاتی را ارائه بدهید. هر چند بهترین کار این است که این توضیخات را در سایتان ارائه دهید و به بازدیدکنندگان سایت خود این امکان را بدهید تا با اهداف سایت شما آشنا شوند.
زمانیکه دارنده سایت نامه شما را دریافت می کند، مهمترین عامل برای او اینست که آیا سایت شما از نظر محتوا با سایت آنها همخوانی دارد یا نه و اینکه لینک سایت آنها در کجای سایت شما قرار گرفته است.
▪ توصیه نهم :زمان درج لینک را اعلام کنید
اگر به کسی می گوئید که تصمیم دارید آنها را در بخش لینکهای سایتتان معرفی کنید، یا به آنها آدرس دقیق لینک آنها را بدهید و یا اینکه برای آنها مشخص کنید که در چه زمانی شما این لینک را اضافه می کنید.
همیشه این زمانها را به یاد داشته باشید. البته همانطور که قبلا ذکر شد بهتر است قبل از اینکه به آنها اعلام کنید ، لینکشان را در سایت قرار دهید. اما گاهی مواقع بدلیل بالا بودن حجم کار نیاز است که قبل از اضافه کردن لینک این موضوع به اطلاع کاربر برسد و از او نظر خواهی شود. در این موارد بایستی زمان ارائه لینک را حتما ذکر کنید.
▪ توصیه دهم :لینکها را هرگز حذف نکنید !!!
به یاد داشته باشید که مجموعه لینکهای شما بک منبع پر ارزش است که بایستی همیشه آنها را در سایت خود داشته باشید. هیچگاه پس از اینکه لینک یک سایت را اضافه کردید و به دارندگان آن سایت این موضوع را اطلاع دادی ، لینک آنها را بدلیل اینکه بازدیدکننده ای ندارد حذف نکنید.
اضافه کردن لینک در یک سایت در طولانی مدت باعث افزایش بازدیدکنندگان سایت می شود. نباید انتظار بازده کوتاه مدت از آن داشت. هرچند که در کوتاه مدت نیز این روش برای بالا بردن ترافیک سایت اهمیت زیادی دارد. در نهایت به یاد داشته باشید که اضافه کردن لینک دیگران در سایت خود می تواند باعث افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو شود اما اضافه شدن لینک شما در سایتهای با رتبه بالا تاثیر بیشتری دارد. بنابراین با استفاده از روشهای ذکر شده می توانید سایتهای با رتبه بالاتر را به قرار دادن لینک سایت شما در سایتشان موثر باشد.
▪ توصیه یازدهم : از لینک به سایتها هرزه نگار جدی خودداری کنید
لینک خواسته یا خواسته برای بازدیدکننده نشانی از علایق سیاسی ،اجتماعی و ... و در یک کلام شخصیت شماست ، سعی کنید از تبادل لینک که با شما همفکری نزدیک ندارند خودداری کنید گرچه این موضوع باید مدنظر گرفت که این معنی طرد رقبا نیست !! سعی کنید از خبرگزاری ، وب سایتهای معتبر و خوش نام بهره ببرید ، حتمی لازم نیست برای وب سایت سیاسی خود لینک یک خبرگزاری بین المللی با شبکه جهانی بدهید یک وبلاگ با محتوای درست و مطلوب کفایت می کند در مورد وبلاگها یا وبسایتها که خلاف عرف ، قانون و نظام حاکم جامعه سخن می گویند به خصوص آن دسته وبلاگها و وبسایتهایی که هرزه نگاری در خصوص پ ر ن . و مسایل ج ن س ی دارند به جد خودداری کنید.
▪ توصیه دوازهم : لینکهای به روز داشته باشید
برخی از وبلاگها و یا وبسایتها پس از مدتی تغییر آدرس می دهند یا به صورت رسمی تعطیلی خود را اعلام می کنند و یا صفحه ای که بدان لینک دادید را از روی وب برمی دارند در همه حالات نگه داشتن آدرس لینک این وبلاگها و وب سایتها باعث سردرگمی و ناراحتی بازدیدکنندگانتان می شود پس هر چند گاهی لینکتان را چک کنید.
http://yazdit.mihanblog.com/More-۴۳۸.ASPX


همچنین مشاهده کنید