جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

گری مگسون در اندیشه متحول کردن بولتون


گری مگسون در اندیشه متحول کردن بولتون
گری مگسون به تازگی به مربیگری تیم بولتون انتخاب شده و امیدوار است بتواند تیم را از شرایط بحرانی خارج سازد.
«فیل گارتساید» رئیس باشگاه معتقد است مگسون می تواند وضعیت تیم را بهبود بخشد همچنان که مگسون گفته است کار خود را با شور و شوق فراوان انجام خواهم داد. به نظر می رسد تیم و باشگاه برای نجات بولتون از شرایط فعلی دست در دست هم داده اند و سخت تلاش می کنند. رئیس باشگاه و مربی بولتون با نگاهی خوشبینانه نسبت به مسائل فعلی دارد اما باید بدانیم استیوارت پی یرس مربی سابق منچسترسیتی نیز در آن باشگاه از چنین شرایطی برخوردار بود اما در پایان معلوم شد که تاکتیک های وی غلط و ناکارآمد بود و نتوانست انتظارات باشگاه و هواداران تیم را برآورده سازد.
تا چه اندازه این مربی می تواند وضعیت باشگاه را بهتر کند معلوم نیست. او ادعا کرده است که نگرش، عقاید، تاکتیک، ذکاوت و پیشرفت تکنیک شاگردانش می تواند به ثبات او در باشگاه کمک کند. متأسفانه بیشتر مربیان انگلیسی فکر می کنند روحیه و تلاش، بیشتر از توانایی های تاکتیکی می تواند به تیم کمک کند. بنابراین گری غیر از دوباره روحیه دادن به تیم چه نیاز دیگری برای تقویت شاگردانش دارد؟ باید قبل از هر کاری به فکر تقویت هافبک های خود در زمین باشد. مقابل ویا و آرسنال با همان ترکیب همیشگی در میانه زمین وارد میدان شدند. ایوان کامپو در پست هافبک دفاعی و گاوین مک کن و کوین نولان در پست هافبک تهاجمی بازی کردند. به گفته گری کامپو بازیکن خوبی با توانایی عالی در زمین و درک خوب بازی است. او می تواند حرکات خاصی با توپ انجام دهد، در دریبل و فشار بر حریف و سانترهای عالی خبره است اما متأسفانه به خاطر پاهایش توانایی خوبی در دفاع و حفظ توپ ندارد.
مک کن هم از برخی جهات شبیه کامپو است اما به خاطر سرعت ثابتی که دارد در برگشت اغلب دچار مشکل می شود. او با گل هایی که می زند و یا با موقعیت های گلی که خلق می کند اغلب ضعف های خود در دفاع را جبران می کند. گری افزود: هم اکنون بزرگترین مشکلی که در میان هافبک ها داریم، عملکرد ضعیف «نولان» است. او در گذشته به خاطر توانایی های تهاجمی فوق العاده و گل های خاصی که می زد مورد توجه بود ما امروز دیگر از توانایی های گذشته برخوردار نیست. هر وقت در نقاط و لحظات حساس در میانه های زمین بازی می کند اغلب دچار مشکلات خاصی می شود.
به عنوان یک مربی انگلیسی باید بگویم او نیازمند وقت زیادی است تا بتواند به شرایط مطلوب و ایده آل خود بازگردد. جدا از نکات منفی و شرایط نامطلوب تیم، مهاجمان در وضعیت مطلوبی قرار دارند. نیکلاس آنلکا، کوین دیویس و ال هاجی دیوف مشکلات زیادی برای رقیبانمان به وجود می آورند. آنلکا به خاطر مصدومیت مدتی نمی تواند بازی کند اما جنگندگی، سرعت و توانایی فوق العاده او در گرداندن توپ تا حدودی از نگرانی غیبت آنلکا در زمین می کاهد.
آنلکا و دیوف هر وقت با هم بازی می کنند خط حمله ای منسجم را تشکیل می دهند. دیویس هم عملکرد خوبی دارد. او هنگام حمله با تمرکز و منسجم ظاهر می شود. در آغاز فصل مصدوم شدنش مشکلاتی برای «سامی لی» سرمربی سابق بولتون به وجود آورد و امروز نیز با مصدومیت جزیی که دارد باعث نگرانی است.بولتون در این فصل در خط دفاعی بخصوص در پست مدافع وسط دچار مشکلات زیادی بوده است. سام آلاردایس، آبدولایه فایه و آبدولایه میته ترکیبی خوب بودند و با وجود مشکلات تاکتیکی، قدرت و سرعت خوبی در دفاع کردن داشتند.
با رفتن فایه به نیوکاسل، مدافعان دیگر در هماهنگی با «میته» مشکلاتی دارند. «جرالد سید» که امسال از بوردو خریداری شد سرعت و قدرت خوبی دارد اما با میته که تمایلی به دفاع کردن به صورت تکی دارد مشکل دارد. در کل بولتون از نبود خط دفاعی منسجم رنج می برد. در چند بازی که «ریکاردو گاردنر» و «جوی اوبرین» در پست دفاع بازی کردند، عملکردی ضعیف داشتند. متأسفانه بقیه مدافعان دیگر مثل «ساموئل» و «نیکی هانت» شروعی ضعیف از آغاز فصل داشته اند. بولتون هم مثل بقیه تیم های دیگر برای بالا آمدن در جدول نیازمند سعی و تلاش فراوان است تا بتواند در بازی های آینده خود از حریفان امتیاز بگیرد.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید