جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا


فنگ شویی فوری برای خانه


فنگ شویی فوری برای خانه
در یک کلام فنگ شویی هنر چیده مان منزل برای زندگی سالم تر، روابط بهتر و ثروت افزون تر است. در این مطلب قصد بر این نیست که به شرح مبسوط آن بپردازیم اما در زیر به طور مختصر نکاتی که به ظاهر ساده اند ولی رعایت آنها معجزه آسا است بیان شده است. فنگ شویی هنر باستانی شرق برای ترویج سلامتی، شادی، سعادت، انرژی و شور و اشتیاق، از طریق چیده مان صحیح اشیا و دکور مناسب است. هدف فنگ شویی در مجموع خلق حس هماهنگی در خانه فرد و در نتیجه زندگی اوست. در زندگی روزمره فراموش می کنیم که ما فرزندان طبیعت هستیم زیرا انسان می تواند عمیقا از سوی محیط اطرافش تحت تاثیر قرار بگیرد، چه مثبت و چه منفی.
فنگ شویی کمک می کند تا فقط موقعیت های مثبت ذهنی و شانس خوب درون محیط شخصی تان خلق شود. فنگ شویی یک هنر شهودی است که حس هارمونی در آن بسیار مهم است و شما با چند اصلاح کوچک در چیدمان منزلتان می توانید انرژی ها را با خود هماهنگ کنید. این یک نظریه آرمانی نیست بلکه روشی است که سودمندی آن در طول قرن ها ثابت شده است. فنگ شویی بر حرکت «چی» که به عنوان دم کیهانی و یا انرژی حیاتی نیز خوانده می شود مبتنی است. «چی»، شانس خوب را به انرژی فیزیکی، روابط عاطفی و رفاه مادی تبدیل می کند.
بنابراین جریان مناسب و درست «چی» در خانه بسیار مهم و حیاتی است. اگر «چی» نتواند در خانه جریان داشته باشد، راکد می ماند و به انرژی مخرب یا «شاچی» تبدیل می شود. این انرژی منفی می تواند باعث بدشانسی، افسردگی و نقصان سلامت و ثروت شود. می گویند «چی» به نرمی درطول خطوط منحنی جریان پیدا می کند درحالی که «شاچی» مانند یک تیر نامرئی در طول خطوط صاف و مستقیم عمل می کند. به همین دلیل است که در تزئینات باغ های شرقی از خطوط راست و صاف به ندرت استفاده می شود. در فلسفه شرق هر چیزی که زنده است، «چی» دارد و «چی» نیز دو قطب مخالف ولی مکمل هم دارد که به «یین» و «یانگ» معروف هستند.
● فنگ شویی فوری برای درب ورودی
درب ورودی مهمترین تاثیر فنگ شویی را در خانه دارد. بیش از همه تصور می شود که شانس از طریق بازدیدکنندگان یا نامه از راه می رسد. در آیین شرقی، درب ورودی دهان خانه محسوب می شود و تغذیه خانه از آن صورت می گیرد.البته اگر در آپارتمان زندگی می کنید گرفتاری دیگری به گرفتاری های شما اضافه می شود و حالا باید هم با خانه و هم ساختمان کنار بیایید. هنگامی که شما از در اصلی به بیرون نگاه می کنید، به دنبال سازندگان تیرهای نامرئی، مانند گوشه های نوک تیز، تیرهای تلگراف، بشقاب های ماهواره و مانند آن باشید که رو به سمت در ورودی خانه شما دارند. اگر اینها وجود دارند (و البته این روزها فرار از آنها بسیار سخت است) آینه پاکوا را به در یا داخل آن بیاویزید و مطمئن شوید که آن را درست آویزان کرده اید (سه خط صاف و مستقیم در بالا).
● فنگ شویی فوری برای راه پله
اگر هال شما تاریک و محدود است، رنگ آمیزی آن با رنگی روشن تر و مثبت تر توصیه می شود. افزودن تصویر رنگی و ردیفی از آینه ها در ارتفاع بالا، جریان «چی» را بهبود می بخشد. اگر راه پله در یکخط، در امتداد در جلویی قرار دارد، یک قالی دراز که اشکال منحنی در طرحش دارد، سرعت هدر رفتن «چی» را کاهش می دهد و باعث می شود «چی» آزادانه تر حرکت کند. شما حتی می توانید با اضافه کردن یک درب داخلی، بین پله ها و در ورودی مانعی برای هدر رفتن «چی» بسازید.
▪ نکته:
قرار دادن یک آینه در پای پله ها، اشتباه بزرگی است و باعث بروز رخدادهای نامساعد می شود.
● فنگ شویی فوری برای اتاق نشیمن
اتاق نشیمن قلب یک خانه است. منطقه ای است که بیشتر اوقاتتان را در آن می گذرانید. بنابراین باید راحت باشد و حسی از وارهیدگی به شما بدهد. دکوراسیون این اتاق باید بازگوکننده بخش هایی از شخصیت شما برای مهمانانتان باشد و در عین حال فضایی برای اموال شخصی شما از جمله کاناپه، صندلی، تلویزیون و ضبط صوت ایجاد کند. در ابتدا در آستانه درب ورودی، رو به اتاق نشیمن بایستید. دورترین گوشه سمت راست اتاق گوشه قدرت به شمار می آید که منطقه ارتباطات نیز هست. اینجا بهترین مکان برای تلویزیون یا ضبط صوت است به خصوص اگر یک یادگاری از کسی که دوستش دارید و یا عکسی از شریک زندگیتان را آنجا قرار دهید. اتاق نشیمن به شدت یانگ است پس برای تعدیل این انرژی بهتر است مقداری یین به آن اضافه کنید. تعدادی کوسن، مبلمان راحتی، گیاهان پربرگ و سبز و شاداب و شاید حتی یک تنگ ماهی طلایی بتواند محیطی دلنشین پدید آورد.
● راهکارهای فنگ شویی فوری!
▪ افزودن گیاهان شاداب، روشن و مرتعش، «چی» را تحریک می کند و می تواند نیروی تیرهای مخفی را ملایم کند. گل خشک ایده بسیار بدی است چرا که نمادی از مرگ به حساب می آید.
▪ قرار دادن آینه در بالای شومینه به جذب «شاچی» از طریق دودکش کمک می کند.
▪ شکل نعل اسبی، محبوب ترین چیده مان برای مبلمان است. از گذاشتن صندلی یا کاناپه جلوی در و یا پنجره خودداری کنید زیرا باعث می شود ساکنان خانه احساس ضعف کنند و حساس و آسیب پذیر شوند.
▪ یک میز پذیرایی تمیز در وسط اتاق، فنگ شویی خوب است.
منبع : روزنامه ابتکار


همچنین مشاهده کنید