جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

همه ثروتمندان جزیره


همه ثروتمندان جزیره
جان تری، مدافع چلسی به آخرین هدف منتقدان پیرامون پرداخت حقوق های کلان به بازیکنان فوتبال مبدل شده است. از این رو به نظر می رسد فوتبالیست های جوان نیز در آینده ای نه چندان دور با وسوسه مالکان میلیاردر باشگاه ها روبرو شدند. اخیراً فهرستی از ثروتمندان فوتبال جزیره منتشر شده که در آن نام ۱۴ بازیکن در میان کلیه دست اندرکاران این ورزش به چشم می خورد.
جان تری که چندی پیش با انتقادات گری ساتکلیف، وزیر ورزش انگلستان مواجه شده بود، در این پست رده نود و پنجم را به خود اختصاص داده است اما این بازیکن حتی اگر دستمزدی بالغ بر ۱۳۰ هزار پوند در هفته داشته باشد، در قیاس با سایر مسئولان این ورزش گدایی بیش نیست!
از این مسئولان می توان به برخی سرمایه گذاران مغررو که با اندیشه کسب منفعت به دنیای زمین سبز هجوم آورده اند، اشاره داشت. لیست Four Four Two نشان می دهد درآمد۱۰ مرد ثروتمند فوتبال انگلستان مبلغی حدود ۲۷ میلیارد پوند است؛ رقمی حیرت آور که می تواند اقتصاد یک کشور کوچک اروپای شرقی را متحول سازد. رومن آبراموویچ، مالک روس چلسی با دارایی معادل ۸/۱۰ میلیارد پوند در صدر این لیست قرار گرفته؛ در حالی که نزدیکترین تعقیب کننده وی «جو لویس» مالک تاتنهام با دارایی معادل ۸/۲ میلیارد پوند می باشد.
علیشیر عثمانف، دیگر میلیاردر روس که دارایی حدود ۷/۲ میلیارد پوند داشته و یکی از سهامداران آرسنال، تیم صدرنشین لیگ برتر انگلستان محسوب می شود، توانسته مکان سوم این لیست را از آن خود کند. دیگر رقیب او در این باشگاه یعنی «استن کرونک» در جایگاه هشتم این فهرست قرار گرفته است و ثروتی در حدود ۲/۱ میلیارد پوند دارد.
«برنی اکلستون» که به خاطر علاقه اش به اتومبیل های پرسرعت و مسابقات فرمول یک معروف شده، در رده چهارم این فهرست قرار گرفته است. وی همواره یکی از هواداران پرو پا قرص آبی پوشان لندن بوده و در این فصل بخشی از ثروت ۵/۲ میلیارد پوندی خود را صرف خرید «کوئینز پارک رنجرز» بحران زده کرده است. «دیوید بکهام» ثروتمندترین بازیکن مستطیل سبز، نتوانسته با وجود تمام دارایی و حقوق های کلان خود به جایگاهی بالاتر از رده چهل و پنجم این فهرست دست یابد. وی به تاجری تمام عیار در دنیای فوتبال مبدل شده. ثروت او معادل ۱۱۲ میلیون پوند تخمین زده می شود؛ رقمی که حدود ۳ برابر بیشتر از دارایی مایکل اوون، دومین بازیکن ثروتمند جهان فوتبال می باشد.
بخش قابل توجهی از ثروت بکهام از قرارداد ۲۵ میلیون پوندی او با باشگاه لس آنجلس گالکسی حاصل شده. دستمزد او برای سایر بازیکنان دست نیافتنی تلقی می شود. گرچه مایکل اوون در هر زمینه ای از تجارت می تواند موفق شود اما او مسلماً می داند حتی با تمام دارایی اش قادر نیست سهام یکی از باشگاه های لیگ برتر را بخرد. بزرگترین شگفتی، قرار گرفتن «رابی فاولر»مهاجم کاردیف در جایگاه سوم ثروتمند ترین فوتبالیست های جهان محسوب می شود. قطعاً قرارداد ۳۰ میلیون پوندی با سران کاردیف، او را به چنین جایگاهی رسانده است. اعطای چنین دستمزدی از سوی باشگاهی نظیر کاردیف موجبات شگفتی دست اندرکاران لیگ برتر جزیره را فراهم آورد و باعث شد اسطوره سابق لیورپول پس از بکهام و اوون در جایگاه سوم ثروتمندترین بازیکنان دنیای مستطیل سبز در بریتانیا قرار بگیرد. در فهرست های زیر، ثروتمندترین مالکانی که اخیراً به برخی از باشگاه ها پیوسته اند و همچنین سیاهه ثروتمندترین بازیکنان انگلستان را مشاهده می کنید:
● سیاهه ثروتمندترین مالکان
۱) رومن آبراموویچ، مالک چلسی با ثروتی معادل با ۸/۱۰ میلیارد پوند
۲) جو لویس، مالک تاتنهام با دارایی حدود ۸/۲ میلیارد پوند
۳) علیشیر عثمانف، از سهامداران آرسنال با دارایی حدود ۷/۲ میلیارد پوند
۴) برنی اکلستون، مالک کوئینز پارک رنجرز با ثروتی معادل ۵/۲ میلیارد پوند
۵) مایک اشلی، سهامدار نیوکاسل با ۶/۱ میلیارد پوند دارایی
۶) درموت دسموند، مالک سلتیک با ۶/۱ میلیارد پوند دارایی
۷) مالکوم گلیزر، سهامدار منچستر یونایتد با دارایی معادل ۲۵/۱ میلیارد پوند
۸) استن کرونک، سهامدار آرسنال با ثروتی حدود ۲/۱ میلیارد پوند
۹) ترور همینگز، مالک پرستون با دارایی معادل ۹۸۰ میلیون پوند
۱۰) لورد اشکرافت، مالک واتفورد با ثروتی ۹۵۰ میلیون پوندی
در لیست فوق عثمانف، اکلستون، اشلی، کرونک و اشکرافت میلیاردرهای هستند که به تازگی به جمع مالکان ثروتمند قبلی پیوسته اند.
● سیاهه ثروتمندترین بازیکنان بریتانیا
۱) دیودید بکهام، بازیکن لس آنجلس گالکسی با ۱۱۲ میلیون پوند دارایی
۲) مایکل اوون، مهاجم نیوکاسل با ثروتی معادل ۳۷ میلیون پوند
۳) رابی فاولر، بازیکن کاردیف با دارایی حدود ۳۰ میلیون پوند
۴) وین رونی، مهاجم منچستریونایتد با ثروتی معادل ۳۰ میلیون پوند
۵) سول کمپل، مدافع پورتس موث با دارایی معادل ۲۸ میلیون پوند
۶) آندری شوچنکو، مهاجم چلسی با ۲۵ میلیون پوند دارایی
۷) ریو فردیناند، مدافع منچستریونایتد با ثروتی ۲۵ میلیون پوندی
۸) رایان گیگز، هافبک منچستریونایتد با دارایی حدود ۲۳ میلیون پوند
۹) میشائیل بالاک، هافبک چلسی با دارایی معادل ۱۸ میلیون پوند
۱۰) استیون جرارد، هافبک لیورپول با ثروت حدود ۱۵ میلیون پوند
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید