پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا


ترمه و اطلس بیارید....


ترمه و اطلس بیارید....
●راهنمای خرید لباس عروس
▪ راحتی را فراموش نکنید. وقتی که مدل مورد نظر را که به اندام شما می‌آید، انتخاب کردید، مطمئن شوید که می‌توانید به‌راحتی حرکت کنید و بنشینید و بایستید. در ضمن مراقب برآمدگی‌های بدمنظری که هنگام نشستن ممکن است در لباس ظاهر شود، باشید.
سعی کنید وقت زیادی برای انتخاب، سفارش و خرید لباس عروسیتان بگذارید و از این که مدل‌های متفاوت زیادی را امتحان کنید، نترسید. یادتان باشد شخصی را همراه خود ببرید که به سلیقه و نظرش اعتماد دارید. منظور ما نامزدتان نیست چون او هرچه را بپوشید مطمئناً می‌گوید محشر است!
▪ هر وقت برای پرو لباستان به مزون یا خیاطتان سر می‌زنید، حتماً کفش پاشنه بلند همراه داشته باشید تا بهتر ببنید لباس چگونه است. وقتی لباس را امتحان می‌کنید کمی در اطراف راه بروید و همچنین با آن بنشینید.
▪ فکر نکنید که شما مجبورید در روز عروسی سفید بپوشید. این تنها یک عادت فرنگی است. هر کدام از ما رنگ پوست متفاوتی داریم. بنابراین طبیعی است که رنگ سفید به همه کس نمی‌آید.
کرم، عاجی و حتی صورتی کمرنگ یا آبی برای یک عروسی کلاسیک این روزها معمول است. خیالتان راحت.
▪ وقتی می‌خواهید راجع به پارچه لباستان تصمیم بگیرید، به زمانی که عروسی شما برگزار می‌شود، فکر کنید. اگر در زمستان است شما می‌توانید از پارچه‌های سنگین و کلفت با خز یا مخمل استفاده کنید. (بله؛ خز یا مخمل) اگر در تابستان ازدواج می‌کنید، پارچه‌های سبک مثل شیفون، وال، نخ نفیس، تور یا ساتن برای لباستان فوق‌العاده است.
▪ یادتان باشد مکان عروسی شما تا حدودی روی انتخاب لباستان اثر می‌گذارد. اگر شما بخواهید در فضای باز عکاسی داشته باشید، لباس شما نباید دنباله بلندی داشته باشد. اگر عروسی شما در باغ است، پارچه لباس شما باید مناسب هوای آزاد باشد و دنباله کمتری هم داشته باشد.
اگر عروسی شما در تالاری است که فضای آن کوچک است، باید لباسی با پف کمتر و باریک‌تر تهیه کنید. چرا؟ مثل اینکه یادتان رفته، عروس خانم باید برای بازدید از مهمان‌ها از بین همه آن میزهای به هم چسبیده عبور کند!
▪ سخت نگیرید. این کاملاً به شما بستگی دارد که تور روی مو بگذارید یا نه. اما اگر احساس ناراحتی می‌کنید و به‌نظرتان این موضوع دیگری برای نگرانی است، بی‌خیال تور شوید.
▪ نامزدتان آمده تا با شما ازدواج کند نه با کسی که از یک مجله بیرون آمده. بنابراین لازم است که شبیه خودتان باشید نه مدل‌های ژورنال‌های عروس!
▪ به یاد داشته باشید شما مجبورید که لباس خود را برای یک روز بپوشید ولی به عکس‌های آن برای سال‌های متمادی نگاه کنید. لباسی که امروز در منتها درجه مد باشد ممکن است در عکس‌های عروسیتان خنده‌دار به‌نظر برسد. هشدار از ما. غصه نخورید.
▪ حداقل یک ماه قبل از عروسی به استفاده از کفش عروسیتان کنید. حتی راحت‌ترین کفش‌ها هم هرگز برای دفعه اول راحت نیستند. یک جفت کفش اضافی خیلی راحت هم همراه با خود داشته باشید. چطور؟ می‌توانید آن را توی یک کیسه زیر صندلی خود بگذارید! به‌همین راحتی.
● عروس‌های باریک
می‌دانم عروس‌های باریک اندام چشمشان این لباس را گرفته است. لباس‌هائی ساده، چسبان و معمولاً بدون طراحی خاص یکی از نمونه‌های کلاسیک لباس عروس هستند. اگر باریک اندام و قد بلند هستید، معطل نکنید. این مدل لباس برای شما قطعاً بهترین است.
یادتان باشد در دوخت و سفارش آن از پارچه‌های ظریفی مثل georgette و کرپ استفاده کنید.
● مدل پرنسس
اغلب خانم‌های ایرانی اندامی شبیه A دارند حتی لباسی به شکل A یا مدل پرنسس برای آنها ساخته شده است. پس دیگر نگران نباشید. این لباس‌ها درزهای عمودی چسبانی از شانه تا روی دامن کلوششان دارند که شکلی شبیه A درست می‌کند. با پوشیدن این لباس تناسب اندام شما حفظ می‌شود و حتی قدتان از حالت طبیعی بلندتر جلوه می‌کند.
● عروس‌های ریزه میزه
شما هم همیشه از دیدن هیبت لباس عروس وحشت می‌کنید؟ حتماً با خودتان می‌گوئید من با این هیکل ریزه‌میزه، حتماً شب عروسی‌ام در لباس عروس گم می‌شوم. اشتباه می‌کنید. مدل امپراطوری شما را از گم شدن نجات می‌دهد! در این مدل یک برش ظریف زیر سینه می‌خورد که با یک درز درست زیر سینه، بالاتنه را از پائین جدا می‌کند. این نوع لباس‌ها مناسب عروس‌هائی با بالاتنه کوچک است و خانم‌های ریزه‌اندام را بلندتر نشان می‌دهد.
● عروس‌های چاق
می‌دانم خیلی زحمت کشیده‌اید که برای شب عروسی‌تان کمی لاغر شوید. ولی متأسفانه هنوز چاقید. اصلاً جای نگرانی نیست. لباس‌هائی که بالاتنه و دامنشان سر هم است به شما کمک می‌کند، کمی لاغرتر به‌نظر برسید. این مدل‌ها برای خانم‌های لاغر پیشنهاد نمی‌شود چون آنها را استخوانی نشان می‌دهد. چین‌های خیلی ریز روی دامن هم برخلاف تصورتان شما را از آن سایزی که هستید، بزرگ‌تر نشان نخواهد داد.
● مدل پری‌دریائی
حتماً اسم این مدل را شنیده‌اید. مدل پری‌دریائی یا مدل ماهی، یک مدل تنگ و باریک با حاشیه کلوش است. این مدل برای بلند قد کردن عالی است و از طرف دیگر برای قد بلندها و لاغرها، انحنا یا همان قوس کمر متناسب را به ارمغان می‌آورد.
● لباس‌های به صرفه
لباس‌های دو تکه (دامن و کت یا تاپ) هم از نمونه‌های اصلی لباس عروس است. خانم‌هائی که به فکر جیب همسرشان هستند. این مدل را انتخاب می‌کنند چون می‌توانند از هر کدام از هر کدام تکه‌های این لباس بعداً جداگانه استفاده کنند. پیشنهاد من این است که دامن را زیادی پف‌دار و پرچین و پر نقش نگیرید تا بتوانید بعداً با تاپ‌های مجلسی در میهمانی بپوشید.
منبع : مجله زندگی ایده آل


همچنین مشاهده کنید