جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا


قهرمان زندگی خود باشید !!!


قهرمان زندگی خود باشید !!!
این تمرین که روی لیتون آن را ابداع کرده ، خیلی جالب است و به شما کمک می کند تا دریابید که داشتن شخصیتی مانند شخصیت قهرمان زندگی تان آنقدرها همغیرممکن نیست . فقط " خوش بین و مثبت اندیش " باشید و این تمرین ساده را با علاقه دنبال کنید.
● هدف از انجام تمرین
این تمرین برای شماست تا قابلیت های دست نخورده و رشد نیافته تان را به کار گیرید و استعدادهای خود را شکوفا کنید و بپرورانید . برای انجام تمرین ، دستکم به دو نفر نیاز دارید .
● چگونگی انجام تمرین
قهرمان شما چه کسی است ؟ اگر در زندگی تان قهرمانی ندارید ، به کسی فکر کنید که ویژگی های شخصیتی اش را تحسین می کنید و آرزو دارید خصوصیات اورا داشته باشید . ممکن است قهرمان شما واقعی ، خیالی ، مرده یا زنده باشد . به این فکر کنید که چرا خصوصیات شخصیتی اش را می پسندید . برای شما چه ویژگی های خاصی تحسین برانگیز و والا هستند ؟
- در ذهن تان مجسم کنید اگر قهرمان تان در یک وضعیت بسیار ساده قرار گیرد ، ممکن است چگونه رفتار کند . برای مثال ، ممکن است چگونه اطراف اتاق راه برود . نحوه راه رفتن اش را تجسم ، امتحان و تقلید کنید .
- وقتی که حرکت های قهرمان تان را جایگزین حرکت های خودتان کردید ، به جمله ای که ممکن است بگوید و طرز بیان اش فکرکنید . حالت قهرمان تان را به خود بگیرید و با یک نفر صحبت کنید . حالت های
رفتاری شما بازگو کنند? چه چیزی هستند و چگونه عمل می کنند ؟ ممکن است دربردارند? چه راهنمایی و توصیه ای برای دیگران باشند ؟
- در مرحله بعد به وضعیتی در زمان گذشته فکر کنید که آن طور که می خواستید پیش نرفت. این وضعیت می تواند مشکلی باشد که شما در محیط کار یا خانه تجربه کرده اید : تعامل با یک شخص دیگر ،
درافتادن با فرایند یادگیری و انگیزه تقریبا درافتادن با هر چیزی . انجام دادن این تمرین با یک دوست ، وضعیت را همان طوری ادامه می دهد که شما پیش آمدن اش را به یاد می آورید، البته نتیجه منفی این
یادآوری را نیزدربردارد.
- چه کاری را دوست داشتید جور دیگری انجام دهید ؟ دوباره آن کار را انجام دهید . اما اینبار مانند قهرمان تان عمل کنید .سعی کنید عمل و رفتارتان خیلی غیرواقعی وتخیلی نباشد. برای مثال ، اشعه لیزر پرتاب
کردن یک نفر به سمت سیار? زارگ ، باورنکردنی و نامتناسب است ! به جای آن ، به خصوصیات برتر " انسانی " توجه کنید و بگذارید آن ها عکس العمل های شما را تعیین کنند .
- آیا اینبار نتیجه مثبت بود ؟ در این صورت ، چه جور تجربه ای بود و شما در جایگاه قهرمان تان چه طور ازعهد? کار برآمدید ؟ از این احساس رهایی ، آسودگی و موفقیت لذت ببرید .
- سپس از خودتان بپرسید که آیا فقط مانند قهرمان تان عمل کردید یا این که داشتید ویژگی های نهفته شخصت خودتان را آشکار می کردید .
ممکن است احساس خیلی عجیبی داشته باشید .البته ، دلیل داشتن چنین احساسی این است که قبلاعادت نداشته اید این گونه رفتار کنید .
همیشه ، کار نیکو کردن از پر کردن است . بنابراین ، اگر تمرین مذکور برای تان نتایج خوبی را در پی داشت ، به آن ادامه دهید و ویژگی های شخصیتی ای را که دوست دارید داشته باشید ، تجسم کنید و وانمود
کنید که دارای آن ویژگی ها هستید . دیر یا زود متوجه می شوید تغییر یا اصلاح یک عادت ، خیلی سخت نیست و درمی یابید که می توانید با رفتار کردن مانند قهرمان تان بیشتر شبیه او شوید .
اگر آمادگی تغییر واصلاح ویژگی های شخصیتی تان را دارید، یادداشت های روزانه ای را دربار? تکرار رفتارهای قهرمان تان بنویسید و منحنی پیشرفت تان را رسم کنید . ممکن است از دیدن نتیج? کار خیلی تعجب کنید و شگفت زده شوید !
نویسنده : پرستو عوض زاده
منبع : ارتباط موفق


همچنین مشاهده کنید