جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

لبها و زیبایی (lips & beauty)


لبها و زیبایی (lips & beauty)
هدف از استعمال Lipstick یا مداد لب (رژ لب)، کمک به افزایش زیبایی و جذابیت صورت فرد بوده و نباید همانند یک توده قرمز در ابتدای دهان باشد. در صورت امکان، همیشه سعی کنید که رژ لب را توسط برس مخصوص به لبها بزنید. ترجیحا ابتدا خطوط دور لب را با مداد خط لب کشیده و سپس قسمت داخلی را با رژ لب پر کنید. یک خط تیره تر باید در حد خارجی لب (lip&#۰۳۹;line، محل اتصال پوست صورتی رنگ لب با پوست صورت) کشیده شده و سپس با یک درجه رنگ روشنتر، لبها رنگ میشوند. در آخر پس از استعمال رژ، یک تیشو (دستمال) را بین لبها گذاشته و چند مرتبه ملایم فشار دهید. این کار را میتوانید با ادای حرف "میم" و سپس فشار بیشتر لبها انجام دهید. این عمل موجب حذف رنگ اضافی میشود.
برای اینکه در آخر کار نتیجه بهتری بگیرید، لبها را ابتدا با محلول تمیز کننده (cleansing milk) تمیز کنید. سپس روی لبها کمی فوندیشن (foundation) یا پودر بزنید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود. بعد دهان خود را تا حدی باز کنید که لبها تحت کشش نباشند، حالا با برس خود که به lipstick آغشته شده است، مرز (outline) لب بالا را رنگ کنید.
سپس لبها را کمی بهم فشار دهید و بعد همین کار را برای حد خارجی (outline) لب پایین انجام دهید. در آخر هم قسمتهای داخلی را با lipstick پر کنید. حالا یک کاغذ تیشو (دستمال کاغذی) بین لبها گذاشته و به آرامی لبها را روی هم فشار دهید. مجددا کمی پودر و فوندیشن زده و رسم outline را تکرار کنید. توسط یک درجه رژ تیره تر، نقایص طبیعی جزئی لبها را اصلاح کنید. این دو رنگ باید در یکدیگر ادغام شوند.
همانطور که لبها را میتوان بر اساس شکل صورت آرایش کرد، آنها را میتوان بر اساس شکل دهان نیز آراست. یک آرایش با دقت و زیبا، به طور حتم در تغییر ظاهر صورت و دهان موثر خواهد بود. Lipstick انتخابی شما باید به طور صحیح استعمال شده و رنگ آن به درستی انتخاب و با رنگ پوست شما متناسب باشد. توجه کنید که lipstick بخصوص هنگام غذا خوردن یا نوشیدن، مدت زیادی روی لب باقی نمی ماند.
اگر دهان و لبهای شما حالت افتاده دارد (drooping mouth)، کناره ها در دو گوشه دهان را پودر زده و تاکید بیشتری در قسمت وسط لبها داشته باشید. مقدار بسیار جزئی از lipstick تیره تر را در گوشه های طرفین لب بالا استفاده کنید. مقدار بسیار ناچیزی وازلین یا براق کننده (برق لب، gloss) در قسمتهای میانی اعمال کنید. اگر ابتدا از لاینر استفاده کنید، lipstick مدت زمان بیشتری در محل باقی خواهد ماند. اگر از lipstick های روشنتر استفاده میکنید، لاینرهای برهنه و بی اثر را (شفاف) بکار ببرید.
اگر دهان کوچکی دارید، از رنگهای تیره تر در لب بالا استفاده کنید. شکاف بالایی را ملایم رسم کنید و اصلا تاکیدی برای پررنگ کردن این قسمت نداشته باشید. به لب پایین باید حالتی مربع با استعمال اندکی وازلین یا gloss در گوشه ها بدهید. Lipstick را با استفاده از تیوب یا برس سفت کوچکی در محل بگزارید. لبها را با پوشش مخصوص هموار و صاف کنید. دقت بالایی را در لبه ها داشته باشید.
اگر لبهای شما به نظر بسیار نازک هستند، در حالی که میتوانید کمی از حد لبها تجاوز کنید، فرم خارجی دهان را با خط لب کاملا رسم کنید. از رنگ تیره تر در لب پایین استفاده کنید. در طرفین، گوشه های دهان را رو به بالا و در وسط، شکاف لب را واضح رسم کرده و تمام روز را با صورتی زیبا و لبخند سپری کنید! برای بالانس ظاهر لبها هنگام رسم لبه ها (قبل از lipstick)، دهان را به چند قسمت (مثلا هر لب را به سه قسمت) تقسیم کنید و در هر زمان روی یک قسمت کار کنید و سپس خطوط این لبه ها را بهم وصل کنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که رنگهای مات، ظاهر لبها را نازکتر کرده و بالعکس رنگهای براق و درخشنده، به لبهای شما حالتی پرتر و ضخیمتر میدهد.
● طریقه استفاده از lipstick:
استفاده از رژ لب مناسب پس از رسم محدوده لب با خط لب، کلید مهمی در حصول نتیجه دلخواه نهایی است. اگر لبهای شما حالت اخمو و کلفت دارند، لب بالا را با عمق بیشتر و لب پایین را با یک درجه رنگ تیره تر نسبت به لب بالا و در حالتی که کمی از حد لب پایین کمتر رسم کرده اید، رنگ کنید.
اگر ظاهری براق را دوست دارید، از lip-gloss (برق لب) استفاده کنید. ولی مراقب باشید که برق لب از حد لبها تجاوز نکند. در صورت تمایل میتوانید برای پوشش و استتار نقایص لبها، از رژ لب استفاده کنید. اگر لبهای شما کوچک است، میتوانید خط لب خود را کمی فرار از حد خارجی لبها رسم کنید و اگر لبهایی ضخیم دارید، این خطوط را کمی داخل تر (داخل حد خارجی لبها) رسم کنید. رنگهای تیره باعث میشود که لبها به نظر کوچکتر آمده و بالعکس، رنگهای روشنتر لبها را بزرگتر نشان میدهند. اگر لب پایین به نسبت لب بالا ضخیم تر است، رنگ تیره تری روی لب پایین و همان رنگ را با سایه روشنتر برای لب بالا استفاده کنید. Lipstick هایی ارجح ترند که به تونوسیته و سایه روشن رنگ پوست شما نزدیکتر باشند. در ادامه نکاتی در رابطه با کاربرد صحیح lipstick آورده شده است:
۱) lipstick را میتوانید برای سرخی گونه (بجای سرخاب) استفاده کنید اما هیچگاه عکی این عمل را انجام ندهید.
۲) قبل از استفاده از lipstick، لبها را با کمی فوندیشن یا پودر آماده کنید تا تمام رنگها را از لبها حذف کنید.
۳) قبل از انجام آرایش لبها (رژ و خط لب)، آرایش سایر قسمتهای صورت را انجام دهید. به عبارت دیگر لبها را آخر از همه آرایش کنید.
۴) از خط لب خود به عنوان پایه ای برای lipstick استفاده کنید. این عمل به دوام و ماندگاری بیشتر lipstick کمک خواهد کرد. هنگام استفاده از lipstick های روشن، از خط لب های برهنه و کمرنگ استفاده کنید و در آخر مجددا خط لب را تکرار کنید.
۵) همیشه مطمئن باشید که از تاریخ انقضا lipstick شما نگذشته باشد. بعضا مشکلاتی در هنگام خشکی هوا یا حساسیت در بعضی افراد بچشم میخورد.
۶) برای داشتن لبهایی قرمز، هوای تازه، ویتامین ها و آهن مورد نیاز است.
۷) یادآوری میشود که رژ لب نباید بین دو فرد از لبی به لب دیگر زده شود. رژ شما باید کاملا اختصاصی بوده و در صورت استفاده دو نفر یا بیشتر، برای پاک کردن آن میتوانید با دستمال کاغذی اغشته به الکل انرا ضد عفونی کرده و استفاده نمائید.
۸) برای انتخاب رنگ رژ لب میتوانید آن را کنار لب قرار داده و هماهنگی رنگ را با صورت خود بررسی نمایید.
۹) در صورتی که چشم ها را سنگین آرایش کرده اید، لبها را با رنگی ملایم در بالانس با چشم ها قرار دهید. و در صورتی که لبها را قرمز خونی رژ زده اید، چشم ها را ملایم آرایش کنید.
۱۰) قلم خط لب را برای تراش کردن راحت تر کمی سرد کنید.
قسمتی از مطالب از سایت زیر برگرفته شده است.
http://www.beauty-makeup-guide.com/makeup/lipstick.htm
http://drlilp.blogfa.com


همچنین مشاهده کنید