جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا


گردشگری درده سال آینده


گردشگری درده سال آینده
در طول ده سال آینده گردشگری و مسافرت تا میزان متوسط ۵/۴% در سال افزایش خواهد یافت . تا سال ۲۰۱۴ ،‌این دو عامل به بازاری بیش از ۹ تریلیون دلار بالغ می گردد که تقریبا۷‌ تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی در دنیا اضافه خواهد نمود .
تعداد آمریکایی هایی که به کشورهای خارجی ( به غیر از کانادا و مکزیک )‌سفر می‌کنند از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۶ سالیانه ۵/۰% افزایش داشته است .
پیش بینی می گردد در آمریکا تا سال ۲۰۰۴ افزایش درآمد حاصل از مسافرت و توریسم به حدود ۵۶۸ میلیارد دلار برسد که این رقم تا پیش از حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به میزان ۵/۵۷۰ میلیارد دلار بالغ شده بود . صنایع در سرتاسر دنیا ۳/۳ میلیون شغل ایجاد خواهند نمود . افرادی که شغلشان مربوط به توریسم است تقریبا۱۴%‌ نیروی کار جهانی را تشکیل می دهند .
اشتغال مستقیم خیلی سریع رشد نخواهد کرد اما تا ۷/۱ درصد در سال رشد نموده و حدود ۵/۸۷ میلیون شغل به وجود خواهد آمد در صورتی که اشتغال غیر مستقیم در دنیا در حدود ۳۶۰ میلیون شغل ایجاد خواهد کرد . تا سال ۲۰۰۸ مخارج چین برای مسافرتهای بین المللی به ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید . تا سال ۲۰۲۰ براساس‌ آمار سازمان تجارت جهانی ۱۰۰ میلیون چینی در سرتاسر دنیا به کشورهای دیگر رفته و پراکنده می شوند . آمریکایی ها ، ژاپنی ها و آلمانی ها را که بیشترین مسافران دنیا را دارا هستند پشت سر خواهند گذارد . بزودی چین ‌محبوبترین مقصد سفر دنیا خواهد شد که این به دلیل آمادگی برای بازیهای المپیک سال ۲۰۰۸ میلادی است و تمرکز و توجه بین‌المللی را به بیجینگ معطوف خواهد نمود . تا سال ۲۰۲۰ چین می تواند انتظار پذیرش ۱۲۰ میلیون مسافر راداشته باشد .
تا سال ۲۰۲۰ ، ۵۰ میلیون هندی با تور به کشور های خارجی مسافرت می کنند . صنعت توریسم می تواند از تورهای « مجازی » اینترنتی که جایگزین بروشورهای چاپی در ترویج و اشاعه‌اطلاعات در مورد مقصدهای سفارتی گردد بهره خواهد برد‌. وب گاهها نه فقط سبب جلب توجه همگان می گردند بلکه سبب ارائه اطلاعات تفصیلی و واقعی در مورد امکانات زمانی و توزیعی ،‌آب و هوا ، فرهنگ و تمدن ، واحد پول رایج کشورها ، زبان ، چگونگی ایمنی در مقابل بیماریها و الزامات مربوط به گذرنامه می‌گردند . تعطیلات کوتاه ولی چند باره در طول سال در حال جایگزین شدن بجای تعطیلات سنتی دو هفته ای است .
تعداد بیشتری از بازنشستگان در خارج از فصل مسافرت . سفر خواهند کرد و مسافرت به طور یکنواخت در طول مدت سال پراکنده می گردد و سبب حذف قله ها و دامنه های نمودار صنایع ویژه خواهد شد . کشتی های تفریحی تعداد بیشتری از بازنشستگان را وسوسه خواهند کرد و برخی از خطوط کشتیرانی اقامت تمام مدت را ارائه خواهند کرد که این امر سبب ایجاد گزینه های جدیدی در مورد ایجاد امکانات زندگی به کمک دیگران می گردد که در مقاله ای در جمله جامعه سالمندان آمریکا در مورد آن پیشنهاداتی شده است .
در آینده ای قابل پیش‌بینی ، صنایع هتل داری با سرعت حداقل ۵/۰ درصد در حال رشد خواهند بود . صنعت توریسم فرصتهای زیادی را برای حصول به مقصدهای دور افتاده ایجاد می‌نماید که هنوز به طور مناسبی از آنها بهره برداری نشده است و این امر این صنعت را برای کشورهای درحال توسعه با اهمیت می نماید .
منبع : روزنامه رسالت


همچنین مشاهده کنید