پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

امتیاز دادن به دلال صهیونیسم


امتیاز دادن به دلال صهیونیسم
در آستانه برگزاری کنفرانس باصطلاح صلح خاورمیانه با هدف ایجاد سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها توسط آمریکا در آناپولیس که به « کنفرانس پائیزی » معروف شده اختلافات میان صهیونیست ها و گروه های فلسطینی بالا گرفته است . در این میان حسنی مبارک رئیس رژیم مصر بار دیگر به یاد ماموریتی که آمریکائی ها برعهده او گذاشته اند یعنی دلالی برای صهیونیست ها افتاد و اعلام کرد برای سفر به تل آویو به منظور حل اختلافات رژیم صهیونیستی با فلسطینی ها آماده است .
خبرگزاری فرانسه که این گزارش را مخابره کرده افزوده است : حسنی مبارک بعد از دیدار با ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در شرم الشیخ گفت اگر سفر من مشکل میان اسرائیل و فلسطینی ها را حل کند حاضرم به این سفر بروم .
علاوه بر این رئیس رژیم مصر هفته گذشته در سخنرانی افتتاحیه دور جدید مجلس مصر برای چندمین بار تاکید کرد : « ما به اجلاس صلح خاورمیانه در آناپولیس امیدواریم و با اخلاص تمام میخواهیم با موفقیت همراه شود و مذاکرات صلح فلسطینی و اسرائیل در چارچوب زمانی معین با تحقق آرزوهای دو ملت و بقیه منطقه در صلح فراگیر و عادلانه همراه باشد » .
اعلام آمادگی حسنی مبارک برای سفر به فلسطین اشغالی برای میانجی گری میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها و همچنین اعلام حمایت وی از کنفرانس آناپولیس که آمریکا آنرا با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست خود و رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه لبنان و تجدید روحیه برای سران رژیم صهیونیستی ترتیب داده از مصادیق روشن دلالی برای صهیونیست هاست . وی در طول دوران حاکمیت غاصبانه بر مصر که از سال ۱۳۶۰ و متعاقب اعدام انقلابی انورسادات توسط خالد اسلامبولی افسر مسلمان و انقلابی مصری تاکنون ادامه دارد همواره کلیه امکانات کشور مصر و همچنین موفقیت و امتیازات ریاست جمهوری و دولت این کشور را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داد و از هیچ تلاشی در زمینه دلالی برای این رژیم کوتاهی نکرد. حسنی مبارک با ادامه راه ننگینی که انورسادات با امضای پیمان کمپ دیوید در پیش گرفته بود علاوه بر تقویت روابط سیاسی اقتصادی و سیاحتی با صهیونیست ها هرگونه مخالفت با این روابط را در داخل مصر بشدت سرکوب کرد و برای برقراری رابطه میان رژیم اشغالگر با کشورهای عربی نیز تلاش زیادی بعمل آورد کما اینکه برای به سازش کشاندن گروه های فلسطینی با رژیم صهیونیستی نیز هر کاری می توانست انجام داد.
سفر حسنی مبارک به فلسطین اشغالی برای شرکت در مراسم خاکسپاری جنازه اسحاق رابین نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در سال ۱۳۷۵ ترور شد یکی از ننگین ترین اقدامات وی می باشد که یادآور سفر انورسادات سلف فاسد او به فلسطین و در آغوش گرفتن سران رژیم اشغالگر فلسطین بود. این اقدامات و امضای قرارداد ننگین کمپ دیوید توسط سادات و پیگیری های اجرائی آن توسط حسنی مبارک ضربه بزرگی به آرمان فلسطین بودند که در واقع کمر مجاهدان فلسطین را شکست و زمینه را برای تقویت رژیم صهیونیستی فراهم ساخت . درک همین واقعیت و اهمیت همین توطئه بود که موجب شد امام خمینی فرمان قطع رابطه با رژیم کمپ دیویدی مصر را در اردیبهشت ۱۳۵۸ صادر فرمودند و این رژیم توسط جهان عرب و جهان اسلام نیز طرد شد .
متاسفانه بعضی مسئولین و همینطور بعضی از گزارشگران و دست اندرکاران رسانه ملی و بعضی رسانه های دیگر کشورمان بدون آنکه این واقعیت ها را در نظر بگیرند برای تجدید رابطه با رژیم کمپ دیویدی مصر مایه میگذارند. به فراموشی سپردن گذشته ننگین حسنی مبارک و سلف فاسد او انورسادات و خیانت هائی که این دو به مردم مصر و آرمان فلسطین کردند و تلاش برای آماده ساختن افکار عمومی جهت تجدید رابطه با رژیم کمپ دیویدی قاهره نوعی امتیاز دادن به دلالان صهیونیسم است . حتی اگر سیاست نظام جمهوری اسلامی این باشد که با این رژیم تجدید رابطه کند اجرای این اقدام باید با تمهیداتی که موجب دریافت امتیازاتی به نفع جمهوری اسلامی ایران ملت مصر و آرمان فلسطین گردد همراه باشد نه بالعکس . اینکه درست در شرایطی که کنفرانس آمریکائی باصطلاح صلح پائیزی درحال برگزاری است و حسنی مبارک بارها حمایت خود را از این کنفرانس اعلام مینماید و برای موفقیت این توطئه مشترک آمریکائی ـ صهیونیستی از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند و با کمال وقاحت اعلام مینماید آماده است برای حل مشکل رژیم صهیونیستی با فلسطینی ها به تل آویو سفر کند درست در همین شرایط کسانی از دست اندرکاران سیاست خارجی ما سرگرم فراهم ساختن مقدمات تجدید رابطه با رژیم کمپ دیویدی قاهره هستند چنین اقدامی آیا غیر از محروم بودن از درک سیاسی صحیح از شرایط واقعی منطقه و اصرار داشتن برای امتیاز دادن به دشمنان آرمان فلسطین مفهوم دیگری دارد
واقعیت اینست که برقراری روابط سیاسی با رژیم مصر برخلاف آنچه بعضی دست اندرکاران امور اجرائی و متصدیان وزارت امورخارجه میگویند نه تنها مشکلی از ما حل نمی کند بلکه همه شعارهای انقلابی و ضد صهیونیستی ما را نیز زیر سئوال می برد. اقدام برای تجدید رابطه باید در موقعیتی صورت بگیرد که مطمئن باشیم به دور شدن مصر از رژیم صهیونیستی تقویت آرمان فلسیطن و روی کار آمدن دولتی مردمی در قاهره منجر شود. غیر از این هرچه باشد امتیاز دادن به رژیم کمپ دیویدی قاهره خواهد بود رژیمی که با تمام وجود در خدمت صهیونیسم و در تضاد با آرمان فلسطین و اراده ملت مصر است .
منبع : روزنامه جمهوری اسلامی


همچنین مشاهده کنید