جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

لبخندی که دنیا را فرا می‌گیرد


لبخندی که دنیا را فرا می‌گیرد
از آن‌جا که دلم می‌خواست حتی‌الامکان افراد بیشتری از طریق ظهور بلورهای آب به راز و رمز شگفت‌آور کائنات واقف شوند، مجموعه‌ای از عکس‌های بلور آب را در ژاپن منتشر کردم، اما در واقع از اروپا جواب بیشتری دریافت داشتم. به نظر می‌رسد تأثیری موج‌وار بر روح و روان مردم به جا گذاشت که باعث شد با سرعتی فراتر از حد تصورم، پخش شود.
چه بود که توانسته بود توجه بیشتری از مردم بسیاری از کشورهای جهان را جلب کند؟ گمان می‌کنم وقتی کسی به بلورهای آب نگاه می‌‌کند، تغییری فیزیکی در آب بدن او حاصل می‌شود. آب برای تمام دنیا پیغامی دارد: ”دنیا از طریق عشق و قدردانی به هم متصل است.“
عشق و قدردانی شالوده اصول طبیعت است. آب در پایان سفر طولانی‌اش از کهکشان، به همراه عشق و قدردانی به زمین وارد شد. این عشق و قدردانی اولین نماد حیات را به وجود آورد و سپس پرورشی ملایم را که لازمه رشد است، فراهم آورد. تماشای عکس‌های بلور آب، خاطره‌ای غریزی را که حاوی عمق و ژرف‌نگری آب موجود در تک‌تک سلول‌های ماست، زنده می‌کند.
● پیام آب عشق و قدردانی است.
اگر دوباره به عکس‌های بلورهای آب نگاه کنید، متوجه می‌شوید که این تصاویر منعکس کننده دنیای زیبای ماست. عکس‌ها حاکی از این است که مناظر و موسیقی سرتاسر دنیا باعث دگرگونی آب می‌شوند، که شامل آب طبیعی و آب لوله‌کشی هم هست.
در یکی از همایش‌های فردی به نام مانوئلاکیم که مجموعه تصاویر را دیده و مجذوب آن شده بود می‌گفت: ”من دو فرزند دارم و می‌دانم چه‌قدر فرق می‌کند که آدم مهربانانه با بچه‌ها حرف بزند یا به حالت دستوری. فرقش مثل تفاوت مین ”بیا انجام دهیم“ و ”انجام بده“ است. هم‌چنین من به وضوح می‌دانم که تک‌تک سلول‌هایم هم این را حس می‌کنند.
بلورهای آب در زندگی روزانه‌مان درس‌های مهمی به ما می‌دهند. ما هر روز در احاطه حوزه‌های مغناطیسی هستیم. برای ما امکان ندارد بدون کامپیوتر زندگی کنیم. ولی می‌توانیم به وضوح ببینیم که بین عدم آگاهی از خطر حوزه‌های مغناطیسی و آگاهی از آن و مراقب بودن، تفاوتی فاحش وجود دارد. من که خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم.
مانوئلا بعد از دیدن عکس‌ها، مرا به همایشی دعوت کرد که خود برگزار کننده‌اش بود. اولین دعوت مانوئلا، دعوت‌های زیاد دیگری به دنبال داشت و در هر کجا که من درباره بلورهای آب صحبت کردم، واکنش مردم بی‌نظیر بود.
اطلاعات مربوط به کار من از اروپا به آمریکا رسید، که باعث شد از طرف دانشگاه‌ هاروارد، و همین‌طور مدرسه‌ای خصوصی در بوستون که شاگردانش با جامعه آلوده به مواد مخدر، سلاح و خشونت آمریکا همخوانی نداشتند، برای ایران سخنرانی دعوت شوم. در مورد بچه‌های آن مدرسه، احتمالاً همین حساسیت آنان بود که باعث شده بود پذیرای دریافت اطلاعاتی در مورد بلورهای آب شوند و من مطمئنم آنها درک می‌کردند که کلامی عاری از محبت به آب، باعث لبخند زدن به آب و دیگران می‌شود. گمان می‌کنم آنها آن روز با لبانی خندان به خانه برگشتند و به پدر و مادرشان گفتند از عباراتی مانند: ”تکالیف را انجام بده“ یا ”اتاقت را تمیز کن“، استفاده نکنند.
اما این صرفاً یک جنبه پدیده طنین‌افکنی است. همین‌طور که مردمی که روح و روان لطیفشان به طریقی لطمه دیده بود، چیزهائی درباره بلور آب یاد می‌گرفتند، پخش پیام آب در جهان سرعت بیشتری گرفت.
شاید هم بتوانیم بگوئیم این نتیجه جست‌وجوی مردم برای رسیدن به جواب در خلال این دوران پر دردسر است. هیچ تردیدی ندارم که بلورهای آب نقطه عطفی متداول برای مردم سراسر جهان می‌شود که سعی دارد از اغتشاش و هرج و مرج سر در بیاورند.
من به هر جا که می‌روم، اسلایدهای بلورهای آب را با خودم می‌برم و آنها را به حضار نشان می‌دهم، به‌خصوص عکس‌ بلورهای آب محلی خودشان را. وقتی آنها پیام مرا می‌شنوند و اسلایدها را می‌بینند، مخصوصاً اروپائی‌ها به وضوح حیرت‌زده می‌شوند و تحت تأثیر قرار می‌گیرند. چنین واکنش سریعی حاکی از این است که آنها درکی بالا از آب دارند. اگر شما خواسته‌های خود را ابراز کنید، تحقق آنها را در پی خواهید داشت. قصد ندارم شما را وادارم سهل‌انگارانه حرفی بزنید. بسیار مهم است آن‌چه را در قلبتان احساس می‌کنید، بر زبان بیاورید.
کلام شما قول شماست. بنابراین وقتی حرفی می‌زنید، باید پای آن بایستید. بگذارید همه بدانند نیت شما به ورود کمک‌هائی ضروری از منابعی نامنتظر منجر می‌شود. کلمات به نوبه خود ارتعاشاتی یگانه و منحصر به فرد دارند و از قبل هم دیدیم که کلام انرژی دارد و انرژی‌اش روی کائنات تأثیر می‌گذارد. کلام شما قادر است بر کل دنیا تأثیر بگذارد. حتی می‌توانیم بگوئیم کلماتی که در مورد طبیعت به ما می‌آموزند، کلام خالق یکتاست.
در سپتامبر ۱۹۹۹، فرصتی پیش آمد تا قدرت کلام را احساس کنم. در آن روز تقریباً سیصد و پنجاه نفر در ساحل دریاچه بیوا که یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های ژاپن است، دور هم جمع شدند. من این عده را با نیت پاکسازی دریاچه گرد هم آورده بودم. ضرب‌المثلی ژاپنی هست که می‌گوید وقتی آب دریاچه بیوا تمیز باشد، آب کل ژاپن تمیز است. منظور دیگر برای گردآوری این جماعت، دعا برای صلح جهانی در آغاز ورود به قرن جدید بود.
این گروه بزرگ تمام نیروی خود را با عباراتی تأکیدی برای صلح جهانی جمع کردند و همگی صداها و قلب‌ها را یکی کردیم. صدای سرود مذهبی ما در سرتاسر دریاچه شنیده می‌شد و حال و هوائی به ما دست داده بود که ستون فقراتمان را می‌لرزاند.
درست یک ماه بعد از این واقعه، اتفاقی عجیب در دریاچه بیو افتاد. روزنامه‌ها گزارش دادند جلبک‌های متعفنی که هر سال در دریاچه ظاهر می‌شدند و بوی تعفن تحمل‌ ناپذیری متصاعد می‌کردند، از بین رفته‌اند. اگر شما اصول روح کلام را درک نکنید، در واقع این اتفاق به نظرتان عجیب می‌رسد. اما باید بدانیم روح کلام اقتداری دارد که می‌تواند روی کل هستی تأثیر بگذارد و تقریباً بلافاصله دنیا را تغییر دهد. من تردیدی ندارم که روح کلام تولید شده از دعاهای خالصانه برای صلح جهانی، در یک لحظه بر دریاچه تأثیر گذاشته و آن را پاکسازی کرده بود.
نکته مهم دیگر این بود که سیصد و پنجاه نفر دور هم جمع شده بودند و سرود مذهبی می‌خواندند. مجموع این همه آدم نیروئی بود برای تغییر عالم.
من گاهی از فرضیه نسبیت اینشتن (E=MC۲) برای توضیح این اصل استفاده می‌کنم. این فرمول یک معنی مهم دیگر هم دارد. درک کلی از این فرمول این است که ”انرژی برابر است با جرم ضرب در سرعت نور به توان دو.“ به هر حال ما می‌توانیم این طور تفسیرش کنیم: C به‌عنوان ضمیر خودآگاه، به‌جای سرعت نور از آن‌جا که M نشان دهنده جرم چگالی است، می‌توان آن را تعداد افرادی در نظر گرفت که آگاهانه حواسشان را متمرکز می‌کنند. می‌گویند که مردم فقط از سی درصد از توانائی‌های خود استفاده می‌کنند. اگر ما بتوانیم توانائی خود را صرفاً یک درصد افزایش دهیم، از آن‌جا که طبق فرمول نسبیت این میزان به توان دو می‌رسد، میزان انرژی دو برابر می‌شود. اگر تمام مردم جهان هم‌زمان هشیاری خود را افزایش دهند، تفاوت انرژی کلان خواهد بود.
اگر ما زندگی خود را سرشار از عشق و قدردانی کنیم، این خودآگاهی نیروئی شگفت می‌شود و سرتاسر دنیا را فرا می‌گیرد و این همان چیزی است که بلورهای آب سعی دارند به ما بگویند.
همین الان توضیح دادم که چه‌طور دعای خالصانه و افکار گروهی از مردم توانست آب دریاچه را پاکسازی کند. به هر حال کسانی که عکس‌های بلورهای آب را دیده‌اند، نباید از این واقعیت که افکار ما قادر است آب را تغییر دهد، تعجب کنند.
آینده تحقق در مورد بلورهای آب به کجا می‌انجامد؟ در پاسخ به این سئوال، لازم است بیشتر در مورد این که دانشمندان تا چه حد این تحقیق را به رسمیت می‌شناسند، فکر کنیم. وقتی من در سخنرانی‌هایم عکس‌های بلورهای آب را نشان می‌دهم، با انواع و اقسام سئوال بمباران می‌شود. به‌عنوان مثال: شکل بلورهای آبی در معرض موسیقی دیجیتال متضاد با موسیقی آنالوگ قرار می‌گیرد، چه فرقی دارد؟ موسیقی پخش مستقیم چه‌طور؟ به منظور پاسخ‌گوئی به چنین سئوالاتی، لازم است به تحقیقاتم ادامه دهم و در شرایطی متفاوت به آزمایش‌های مختلف اقدام کنم
مترجم: نفیسه معتکف
منبع : مجله موفقیت


همچنین مشاهده کنید