پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

تلاش ساوت گیت برای خروج از بحران


تلاش ساوت گیت برای خروج از بحران
درحالی که رقابت های لیگ برتر انگلستان پای در ماه دسامبر می گذارد، فشار وارده بر برخی از تیم هایی که تاکنون نتایج نه چندان مناسبی کسب کرده اند، افزایش می یابد. میدلزبرو در این فصل از آن دسته تیم هایی بوده که با هدایت «گرت ساوت گیت» نتوانسته انتظارات هواداران را برآورده سازد، از آن رو فشار وارده بر روی «ساوت گیت» و مردان او روزبه روز افزایش می یابد. تنها دغدغه این سرمربی در حال حاضر آن خواهد بود که جایگاه خود را در لیگ برتر انگلستان حفظ نماید.
● نمایش خیره کننده مهاجمان
میدلزبرو در فصل جاری با واگذاری ۲ مهاجم قدرتمند خود شرایط مناسبی را سپری کرده است. ناکامی های این تیم در این فصل، از سوژه های داغ مطبوعات به حساب می آید. «مارک ویدوکا» مهاجم استرالیایی این تیم، پس از اینکه با پیشنهادات زیادی از سوی باشگاه های لیگ برتر انگلستان مواجه گردید، ترجیح داد به دیگر تیم منطقه «تیساید» یعنی نیوکاسل بپیوندد. «یاکوبا» یکی دیگر از مهاجمان ارزشمند این تیم بود که عملکرد ضعیفی در این فصل از رقابت های لیگ برتر دانشجویان از خود نشان داده است. او تنها در ۲ دیدار برای میدلزبرو به میدان رفت که در هر ۲ دیدار، تیمش بازنده میدان لقب گرفت.از این رو یاکوبا، میدلزبرو را با قراردادی ۱۱ میلیون پوندی به مقصد اورتون ترک کرد. پس از جدایی این ۲ مهاجم ارزشمند، «گرت ساوت گیت» سرمربی میدلزبرو تصمیم به دعوت از مهاجمانی جدید گرفت. «میدو» بازیکن تاتنهام و «گری اونیل» هافبک پورتس موث از جمله بازیکنانی بودند که ساوت گیت در اندیشه جذب آنها بود.
● آینده درخشان
«گرت ساوت گیت» سرانجام توانست مهاجمانی قدرتمند مانند «یرمی آلیادایر» از آرسنال و «تونکای سانلی» از فنرباغچه را به ترکیب تیم خود بیفزاید.در رقابت های ماه سپتامبر لیگ برتر برخی از مهاجمان مانند میدو ارزش های خود را به نمایش گذاشتند. این بازیکن مصری با نمایش فوق العاده خود باعث شد میدلزبرو از ۳ دیدار ۷ امتیاز کسب نماید. میدو با گلزنی در نخستین حضور خود برای مردان منطقه «تیساید» در دیدار مقابل فولهام، نخستین پیروزی خارج از خانه این تیم را رقم زد. او همچنین در دربی حساس منطقه تیساید مقابل نیوکاسل نیز تیم خود را به گل رساند.
● افت شدید
مصدومیت مهره های کلیدی میدلزبرو از جمله «میدو»، «خولیو آرکا» و «امانوئل پوکاتتز» این تیم را در سراشیبی افت قرار داد. ۲ ماه اخیر، یکی از آشفته ترین دوران تاریخ فوتبال میدلزبرو به شمار می رود. قرمز و سفیدپوشان تیساید با کسب ۳ امتیاز حاصل ۳ تساوی از مجموع ۱۰ دیدار اخیر و به ثمر رسیدن تنها ۳ گل در این مدت زمان، حکایت از اوضاع نه چندان مساعد این تیم دارند. اما «گرت ساوت گیت» با وجود ضعف در خط دفاعی خود هنوز به استفاده از شیوه تهاجمی اصرار می ورزد. زمانی که تمامی بازیکنان میدلزبرو در آمادگی کامل بسر ببرند، این تیم قابلیت آن را خواهد داشت تا مقابل بسیاری از بزرگان لیگ برتر انگلستان ایستادگی کرده و موجبات حیرت همگان را فراهم آورد. حتی این تیم در صورت آمادگی کامل بازیکنان خود توانایی شکست غول های بزرگ لیگ برتر انگلستان را خواهد داشت اما این میدلزبرو آن تیمی نیست که هواداران انتظار آن را دارند. قرار گرفتن در مکان هفدهم جدول رده بندی لیگ برتر انگلستان، طرفداران تیسایدی را از تماشای دیدارهای تیم قرمز و سفیدپوش این ایالت ناامید ساخته است.
● جایگزینی نه چندان خوب
شاید «ساوت گیت» توانایی ممانعت از خروج مارک ویدوکا و یاکوبا از میدلزبرو را نداشت اما باید اعتراف کرد که حضور زوج ویدوکا و یاکوبا می توانست سهم زیادی در بهبود عملکرد این تیم داشته باشد. به ثمر رساندن ۲۶ گل از سوی این زوج کارآمد، حکایت از قدرت آنان داشت. در سوی دیگر نیز باید اذعان داشت هیچ یک از بازیکنان تازه وارد به ترکیب میدلزبرو، از «میدو»ی مصدوم گرفته تا «آلیادایر» ناکارآمد نتوانسته اند خلأ حضور زوج سابق سفید و قرمزپوشان را پرکنند. برترین گلزن میدلزبرو در این فصل «استوارت داونینگ» با ۳ گل بوده است که این آمار برای بهترین گلزن یک باشگاه در لیگ برتر انگلستان به هیچ وجه، آمار قابل قبولی نمی تواند باشد. از این رو اکنون زمان آن است تا مهاجمان این تیم به خود آمده و میدلزبرو را از بحران خارج نمایند و یا شاید لازم است مسئولان این باشگاه در فصل نقل وانتقالات ژانویه در اندیشه جذب مهره های دیگری باشند.
● رقابتی بدشگون
شکست ۳ بر صفر خانگی مقابل آستون ویلا که مردان سفید و قرمزپوشان تیساید را بیش از پیش به منطقه خطر نزدیک کرده است و در پیش روی بودن رقابت های دشواری مانند دیدار با آرسنال، شاید باعث شود مردان «ساوت گیت» بیشتر از قبل به فکر نتیجه و واگذار نکردن امتیازات خود بیفتند. با وجود تمامی ناکامی های اخیر، مردان میدلزبرو، توانایی آن را دارند که با بهبود عملکرد خود در ادامه رقابت های لیگ برتر انگلستان، دهمین فصل حضور خود را در این رقابت ها جشن بگیرند.اما آیا می توان گمان کرد این «مردان سات گیت» با داشتن دیدارهای مقابل لیورپول، آرسنال، چلسی، آستون ویلا، تاتنهام، ساندرلند و از همه مهمتر تیم هم منطقه ای یعنی نیوکاسل، بتوانند نتایج قابل قبولی در این فصل کسب نمایند.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید