دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ / Monday, 19 February, 2018

History گوگل


History گوگل
● Web History چیست؟
بارها شده که سایت های خیلی جالبی در اینترنت پیدا کرده اید و آنها را به هر دلیل گم کرده اید. شاید آن موقع حس و حال بوک مارک کردن سایت را نداشته اید، شاید سیستمتان هنگ کرده بود، شاید مرورگرتان کرش کرده بود، شاید یکی از اعضای خانواده تصادفی، مرورگر را بسته بود و شایدهای دیگر!
ولی سرویس جدید گوگل یعنی Web History یا «تاریخچه وب» به شما امکان می دهد، سایت هایی را که قبلاً از آنها بازدید کرده اید مجدداً پیدا کنید و برای پیدا کردن آنها جستجو کنید. این سرویس همچنین جستجوهای شما را در گوگل ثبت می کند. سرویس «تاریخچه وب»، همچنین علایق اینترنتی شما را به شیوه جالبی ضبط و ثبت می کند. مثلاً به شما می گوید که از چه سایت هایی بیشتر بازدید کرده اید و یا اینکه بیشتر چه چیزهایی را جستجو کرده اید. اطلاعات مربوط به وب گردی های شما در سروهای گوگل ذخیره می شود.شما با مراجعه به آدرس www.google.com/history می توانید از این سرویس استفاده کنید. بعد از رفتن به این آدرس باید این سرویس را فعال کنید. همچنین باید تولبار گوگل را در مرورگر خود نصب کرده باشید. بعد ازاین کار نه فقط از کامپیوتر خودتان می توانید از امکانات «تاریخچه وب» استفاده کنید، بلکه در هر سیستم دیگری هم بعد از وارد شدن به اکانت گوگل خودتان می توانید، با این سرویس کار کنید. خوب حالا به آدرسی که گفتم بروید تا توضیحات بعدی ام، برایتان ملموس باشد. آیا می توانم اطلاعات مربوط به بعضی از وب گردی هایم را پاک کنم؟
بله، بعد از رفتن به www.google.com/history، روی Remove items کلیک کنید، آن قسمت از اطلاعاتی را که دوست دارید پاک شوند، انتخاب کنید و بعد حذف کنید.آیا بقیه می توانند اطلاعات مربوط به وب گردی هایرا با استفاده از این سرویس ببینند؟
خیر، مگر اینکه خودتان بی احتیاطی کرده باشید. مثلاً نام کاربری و پسورد اکانت جی میلتان را به کسی داده باشید یا بعد از کار با کامپیوتر، از اکانت گوگل خودتان خارج نشده باشید، اصطلاحاً Sign out نکرده باشید. نمی دانم چرا با وجود اینکه سرویس «تاریخچه وب » را فعال کرده ام، اطلاعات مربوط به وب گردی ها ضبط نمی شود؟این موضوع چندین دلیل می تواند داشته باشد:
▪ وب گردی را زمانی انجام داده اید که وارد اکانت گوگل نشده اید.
▪ به دلایل امنیتی این سرویس گوگل اطلاعات مربوط به سایت هایی را که آدرسشان با https شروع شود، ذخیره نمی کند.
▪ امکان دارد شما در تولبار گوگل، page rank را غیرفعال کرده باشید، در این صورت باز هم اطلاعات ضبط نمی شوند. برای فعال کردن page rank در تولبار گوگل می توانید روی Options در تولبار گوگل کلیک کنید. بعد روی More کلیک کنید و سپس کلیکی هم روی PageRank and Page Info انجام دهید، حالا OK را بزنید.
▪ همچنین باید مطمئن شوید در صفحه اصلی تاریخچه وب، نتایج جستجو را محدود نکرده باشید. اگر این کار را کرده اید باید روی Expand your web history در همان صفحه کلیک کنید.
▪ جاوا اسکریپت باید هم فعال باشد. آیا می توانم به صورت موقت، سرویس تاریخچه وب را متوقف کنم؟ بله، در صفحه اصلی تاریخچه وب روی Pause کلیک کنید. هر وقت هم خواستید تاریخچه وب ضبط فعالیت های اینترنتی تان را از سر بگیرد روی resume کلیک کنید.
● آیا تاریخچه وب، خروجی فید هم دارد؟
بله، آدرس خروجی فید تاریخچه وب این است: https://www.google.com/history/*output=rss وقتی وارد این آدرس شدید خبرخوان یا feed reader از شما نام کاربری و پسورد می خواهد. توجه داشته باشید که مواظب باشید با استفاده از خبرخوان های آنلاین، تاریخچه وب گردی هایتان را برای همه آشکار نکنید! بوک مارک در تاریخچه وب چیست و چگونه می توانم از آن استفاده کنم؟ بوک مارک های تاریخچه وب مثل بوک مارک های مرورگرهای اینترنتی، شیوه ای هستند برای مرتب کردن، ذخیره و طبقه بندی سایت های بازید شده. روی ستاره در کنار نام هر سایت کلیک کنید، بعد روی Edit bookmark کلیک کنید تا بتوانید برچسبی به سایت بزنید یا توضیح کوتاهی در مورد سایت بنویسید.
● منظور از trends چیست؟
trends همان علایق اینترنتی شماست. با کلیک روی trends می توانید ببینید که بیشتر چه عباراتی را جستجو کرده اید و از چه سایت هایی بازدید کرده اید و یا در جریان فعالیت روزانه خود قرار بگیرید. سرویس جدید گوگل واقعاً سرویس جالبی است. علاوه بر همه اینها به نظر من یک دفترچه خاطرات اینترنتی هم حسوب می شود. مثلاً آیا برای شما جالب نیست که ببینید سال قبل همین موقع از چه سایت ها و وبلاگ های بازدید کرده بودید و چه چیزهایی را جستجو کرده بود.
● ۱۰ قانون طلایی گوگل
استفاده از کارمندان دانش کلید موفقیت در ربع آتی قرن می باشد و این کلید اینک در گوگل استفاده می شود. در گوگل، پیتر دراکر، مدیری بود که چگونگی مدیریت نسل جدید «کارمندان دانش» را به خوبی می دانست. وی این واژه را در سال ۱۹۵۹ ابداع کرد و عقیده داشت که کارمندان دانش باور دارند که آنها حقوق می گیرند تا موثر باشند نه اینکه فقط از ساعت ۹ تا ۵ بعدازظهر کار کنند، و چنین کسب و کارهای هوشمند موانع موجود بر سر راه کارمندان دانش را از بین می برد. آنهایی که موفق می شوند بهترین ها را در اختیار خود داشته و مهمترین عامل برای نفع رقابتی را در ۲۵ سال آتی تأمین خواهند کرد. در گوگل، ما به دنبال آن منفعت هستیم. مدیریت ناموفق کارمندان دانش مبحثی است که ما در مورد آن جلسات متعددی برگزار می کنیم زیرا کسانی که آن را به درستی انجام ندهند حذف خواهند شد. ما به ایده های خوبی رسیده ایم و به آنها فکر می کنیم. در ذیل، ۱۰اصل کلیدی که ما برای موثرتر نمودن کارمندان دانش خود استفاده می کنیم آمده است. همانند اکثر شرکت های تخصصی، اکثر کارمندان ما را مهندسان تشکیل می دهند بنابراین بر این گروه تمرکز داریم اما برخی از سیاست ها برای همه کارمندان دانش ما به کار می رود.
۱) استخدام توسط کمیته:
هر فردی که برای مصاحبه به گوگل می آید، با حداقل نصف از افراد از لحاظ مدیریتی و امکان همکاری مصاحبه می کند. همه نظرات مورد بررسی قرار گرفته تا روند استخدام عادلانه بوده و براساس بالاترین استانداردها صورت گیرد. درست است که زمان بیشتری می برد اما ارزش دارد. اگر کارمندان بزرگ و ارزشمندی استخدام کنید و آنها را درگیر روند استخدام نمایید، کارمندان بزرگتر و ارزشمندتری به دست خواهید آورد. ما از زمان تأسیس گوگل از این روش حلقه ای استفاده می کنیم و نتایج عظیمی به دست آورده ایم.
۲) فراهم آوردن تمام نیازهای آنان:
همانطور که دراکر می گوید: «هدف از بین بردن موانع موجود بر سر راه آنان می باشد.» ما مجموعه ای از منافع حاشیه ای و استاندارد را برای یک مهندس سخت کوش و فعال فراهم آورده ایم که برخی از آنان به شرح زیرند: تسهیلات عالی برای صرف غذا، ورزشگاه، رختشوی خانه، اتاق های ماساژ، آرایشگاه، کارواش، خشک شویی، تورهای مسافرتی و....برنامه نویسی که کدنویسی می کند، خود نمی خواهد زمانی را صرف شستن البسه خود کند، بنابراین ما اینکار را برای وی انجام می دهیم.
۳) تراکم:
تقریباً هر پروژه در گوگل یک پروژه تیمی است و تیم ها نیاز به ارتباط با هم دارند. بهترین روش این است که اعضای تیم در فاصله کمی از هم قرار گیرند. نتیجه این است که همه در دفترها شریک هستند. در این صورت، زمانی که یک برنامه نویس می خواهد با همکار خود در ارتباط باشد نیازی به تلفن، ایمیل و انتظار برای پاسخ به هریک نمی باشد. البته، اتاق های کنفرانس زیادی وجود دارد که افراد می توانند برای بحث در مورد مسائل جزئی تر استفاده نمایند. حتی مدیرعامل نیز دفتری برای کنفرانس ها به اشتراک گذاشته است! نشستن در کنار کارمندان دانش تجربه ای بسیار علمی و موثر می باشد.
۴) تسهیل در همکاری و هماهنگی:
از آنجایی که اعضای تیم فقط چند قدم با هم فاصله دارند، ایجاد هماهنگی در پروژه ها بسیار آسان می باشد. علاوه بر نزدیکی فیزیکی، هرکدام از افراد گوگل هفته ای یکبار، ایمیل کوتاهی به گروه خود می زند تا آنها را از کارهایی که انجام داده، مطلع سازد. این امر، به افراد اجازه می دهد تا از روند کار دیگران مطلع بوده و پیشرفت و همزمانی گردش کار را کنترل نماید.
۵) استفاده از محصولات خود:
کارمندان گوگل از ابزارهای شرکت استفاده می کنند. یکی از این ابزارها وب و هر صفحه از آن می باشد. همچنین از محصولاتی که قرار است عرضه شوند استفاده می شود، به عنوان مثال، یکی از دلایل موفقیت Gmail آن است که در زمانی که هنوز نسخه بتا بود، ماه ها در گوگل استفاده می شد. استفاده از ایمیل در هر سازمانی حیاتی می باشد، بنابراین Gmail به صورتی درآمد که همه نیازهای مشتریان ما - کارمندان دانش - را برآورده می کند.
۶) تشویق خلاقیت:
مهندسان گوگل می توانند تا ۲۰ درصد از زمان خود را به پروژه های مورد انتخاب خود اختصاص دهند. البته، روند موافقت و نظارت نیز وجود دارد، اما به طور اساسی هدف خلاق بودن و خلاق ماندن افراد می باشد. یکی از رموز کار ما این است که جعبه پیشنهاداتی داریم که همه می توانند ایده های خود را در آن وارد کنند. این نرم افزار اجازه می دهد افراد نظرات خود را در مورد ایده ها گذاشته تا بهترین ایده ها در بالا نمایش داده شوند.
۷) کوشش برای رضایت عمومی:
در گوگل، مدیریت نقش نظارت دارد و نه دیکته کننده تصمیمات! کسب رضایت عموم اصولاً زمان بیشتری می برد اما در نهایت تیمی موافق و تصمیماتی بهتر ایجاد خواهد شد.
۸) بدخواه نباشید:
در مورد شعار گوگل بحث ها و نوشته های زیادی وجود دارد و ما می خواهیم بخصوص در مرتبه مدیریت با آن زندگی کنیم. همانطور که می دانیم همه افراد نسبت عقاید و نظریات خود احساسات پرشوری دارند اما کسی در گوگل از روی عصبانیت صندلی پرت نمی کند. ما محیطی متشکل از مرز بین افراد و احترام متقابل داریم، نه محیطی متشکل از افرادی که فقط «بله قربان» می گویند.
۹) تصمیمات براساس داده ها:
در گوگل، تقریبا تمام تصمیمات براساس تحلیل های کمی می باشد. ما از سیستم های مدیریت اطلاعات هم در سطح اینترنت و هم داخلی استفاده می کنیم. ما یک دوجین تحلیل گر داریم که اطلاعات را بررسی، معیارهای کارایی را تحلیل و از روش هایی استفاده می کنند تا اطلاعات ما را هرلحظه به روز نگه دارند.
۱۰) ارتباطات موثر:
هر جمعه جلسات معرفی و پرسش و پاسخ برگزار می کنیم. این جلسات به مدیریت امکان اطلاع از وضعیت کارمندان دانش و بالعکس را می دهد. گوگل به طور چشمگیری بیشترین اطلاعات را در سازمان خود داشته و کمترین نفوذ اطلاعات را نیز دارا می باشد.

www.persialearn.com

منبع : روزنامه ابرار اقتصادی

مطالب مرتبط

جایگاه موتور های جست وجو


جایگاه موتور های جست وجو
موتور های جست وجو (search engines) اکنون در فعالیت های اینترنتی، نقش غیرقابل انکاری پیدا کرده اند. بسیاری از تحقیقات نشان داده اند که موتور های جست وجو ابزاری مهم و محبوب برای یافتن اطلاعات مورد نیاز کاربران است. در آگوست ،۲۰۰۴ مطالعه ای توسط موسسه Pew و ComScore در زمینه جایگاه موتور های جست وجو انجام شده است که خلاصه ای از نتایج آن را در این نوشته می خوانید. این تحقیق، با استفاده از پرسش تلفنی از ۱۳۹۹ کاربر اینترنتی در سراسر آمریکا انجام گرفته است.
مطالعه مورد اشاره نشان داده است که استفاده از موتور های جست وجو یکی از محبوب ترین فعالیت های اینترنتی است. اکثر اوقات، استفاده از موتور های جست وجو، پس از پست الکترونیک در جایگاه دوم قرار دارد. البته گاهی که اتفاق مهمی رخ می د هد (مثل جنگ در عراق) دریافت اخبار از طریق اینترنت بر استفاده از موتور های جست وجو پیشی می گیرد. از نظر آماری ۸۴ درصد کاربران اینترنتی بیان داشته اند که از موتور های جست وجو استفاده می کنند. حجم جست وجو نیز قابل توجه است. هر کاربر اینترنتی به طور میانگین ۳۳ جست وجو انجام می دهد. به این ترتیب، فقط در آمریکا، با استفاده از ۲۵ موتور جست وجوی متداول، ۹/۳ میلیارد جست وجو در ماه انجام می شود. همچنین در حالی که ۶۴ میلیون نفر از شهروندان آمریکا هر روز به اینترنت متصل می شوند، بیش از ۳۸ میلیون نفر از آنان از موتور های جست وجو استفاده می کنند.
در مورد میزان سودمندی موتور های جست وجو نیز بیشتر کاربران، اعتماد و رضایت خود را هنگام کار با موتور های جست وجو نشان داده اند. ۸۷ درصد کاربران ابراز کرده اند که بیشتر اوقات به آنچه جست وجو کرده اند، دست یافته اند. از این گروه ۲۰ درصد همیشه از نتایج جست وجو رضایت داشته اند.
همچنین بسیاری از کاربران مهارت خود را در استفاده از موتور های جست وجو افزایش داده اند. ۹۲ درصد جست وجو گران اعلام کرده اند که به مهارت خود در یافتن نتایج اطمینان دارند. بیش از نیمی از آنان گفته اند که کاملاً مطمئن هستند و می توانند آنچه را در نظر دارند با استفاده از جست وجو ی اینترنتی پیدا کنند.
در دسترس بودن موتور های جست وجوی مطمئن و ساده، نحوه دستیابی کاربران به اطلاعات را تغییر داده است. بسیاری از کاربران به میزان زیادی، برای دستیابی به اطلاعاتی که برای آنان بسیار حیاتی است وابسته به موتور های جست وجو هستند: ۴۴ درصد جست وجوگران بیان داشته اند اطلاعاتی که از طریق موتور های جست وجو می یابند، برایشان کاملاً ضروری است. اهمیت این آمار آنگاه دوچندان می شود که بدانیم یک سوم جست وجو کنندگان از طریق اینترنت بیان کرده اند که بدون موتور های جست وجو نمی توانند به فعالیت های خود ادامه دهند. اهمیت موتور های جست وجو برای نیمی از کاربران کمتر است. آنان ابراز داشته اند به موتور های جست وجو علاقه دارند ولی در صورت لزوم می توانند اطلاعات مورد نظر خود را از روش های دیگر به دست آورند. در میان موتور های جست وجوی متداول میزان رضایت از گوگل (Google) بسیار زیاد است. در این مطالعه، ۴۷ درصد پرسش شوندگان اعلام کرده اند گوگل انتخاب اول آنان برای جست وجو است.
یاهو (Yahoo) با ۲۶ درصد در مقام دوم قرار دارد. پس از این دو، MSN، AOL، Askjeeves و Netscapc با ۷ ، ۵ ، ۲ و ۱ درصد قرار گرفته اند. به این ترتیب نتایج این مطالعه برای گوگل و یاهو بسیار خوشحال کننده است. میزان اعتماد کاربران به موتور های جست وجو نیز جالب است. ۴۴ درصد کاربران گفته اند تنها از یک موتور جست وجو برای یافتن نتایج مورد نظرشان استفاده می کنند. ۴۸ درصد نیز ۲ یا ۳ موتور جست وجو را تجربه می کنند.
به عنوان بخشی از این مطالعه، موسسه ComScore برای سنجش میزان رضایت کاربران از آنان سئوال کرد کدام ویژگی موتور های جست وجو برای آنان بیشتر مهم بوده است و موتور جست وجوی مورد استفاده آنان از این نظر در چه جایگاهی قرار دارد.
نتیجه این بخش از مطالعه آن است که گرچه میزان رضایت کاربران از موتور های جست وجو به طور کلی بسیار زیاد است، ولی فاصله نسبتاً زیادی میان توقع آنان از نظر ویژگی های مورد نظرشان با آنچه از موتورهای جست وجو کسب کرده اند وجود دارد. برای مثال، ۹۱ درصد از پرسش شوندگان، عبارت «نتایجی برمی گرداند که با نیازهای شما تطبیق دارد» را به عنوان مهمترین ویژگی مد نظر اعلام کرده اند، در حالی که تنها ۶۶ درصد آنان گفته اند که موتور جست وجوی مورد علاقه شان توقع آنان را از این نظر برآورده می سازد.
همچنین ۸۵ درصد کاربران محفوظ نگه داشتن اطلاعات مورد جست وجو را مهم دانسته اند، اما تنها ۵۵ درصد اعلام کرده اند که موتور جست وجوی مورد علاقه شان این موضوع را رعایت می کند. از دیگر پارامترهای مهم مورد نظر کاربران می توان به این موارد اشاره کرد: ۹۰ درصد کاربران، راحتی استفاده را عامل مهم ی می دانند. از نظر ۸۹ درصد آنان، سرعت بازگرداندن اطلاعات بسیار مهم است.
جالب است که پیشنهاد کلمه جست وجوی جدید هنگامی که کلمه خوبی از سوی کاربر جست وجو نشده است از ویژگی های مورد علاقه ۷۰ درصد کاربران بوده است.

محصولات ساده‌ای که مخترعان را میلیونر کردند
همه ما در زندگی روزمره خود شاهد اختراعات ساده ای هستیم که شاید تا پیش از آن به ذهن هیچ کسی غیر از مخترعین شان نرسیده باشد؛ گجت هایی همانند چسب زخم که باعث میلیونر شدن خالقان خود شده اند.
وبگردی
سقوط «خرمشهر»، هواپیمایی که چندین سال زمین‌گیر شده بود!
سقوط «خرمشهر»، هواپیمایی که چندین سال زمین‌گیر شده بود! - رویدادی که در بطن آن، هواپیمای ATR شرکت آسمان قرار داشت که با کد EP-ATS رجیستر شده و مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان بر آن نام «خرمشهر» را گذارده بودند. نامی که هدف از انتخاب آن هرچه بوده، حتما یادآوری سقوط خرمشهر در ابتدای جنگ تحمیلی نبوده است. رویدادی که ساعاتی پیش بار دیگر رخ داد؛ این بار با سقوط هواپیمایی که خرمشهر نام داشت.
بدل ایرانی آنجلینا جولی رونمایی شد !
بدل ایرانی آنجلینا جولی رونمایی شد ! - شب گذشته مراسم اکران فیلم بلوک 9 خروجی 2 به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی محمدرضا شریفی نیا و نیز فیلم شاخ کرگدن در پردیس سینمایی ملت برگزار گردید.
فیلم | سریع‌القلم: تقابل ما با جهان چقدر هزینه دارد؟
فیلم | سریع‌القلم: تقابل ما با جهان چقدر هزینه دارد؟ - اقتصاد سیاسی - محمودسریع القلم با بیان اینکه تقابل ما با جهان هزینه دارد،گفت:»هیچ انسانی پیدا نمی شود که بگوید با ظلم موافقم هستم،اما حکمرانی در کشور باید سود و زیان کند که با چه هزینه ای می خواهد این موضوع را پیش ببرد.»
اظهارات جنجالی احمدی نژاد در مقابل دادگاه
اظهارات جنجالی احمدی نژاد در مقابل دادگاه - سخنرانی پرحاشیه احمدی نژاد در مقابل دادگاه بقایی
چه کسی به وقت شام را کمدی خطاب کرد؟!!
چه کسی به وقت شام را کمدی خطاب کرد؟!! - امیرقادری منتقد سینما: حاتمی کیا یک فیلم بد و کاریکاتوری ساخته است
تصاویر/ حاشیه و متن اختتامیه جشنواره فیلم فجر
تصاویر/ حاشیه و متن اختتامیه جشنواره فیلم فجر - آیین اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و سید عباس صالحی وزیر ارشاد برپا شد.