چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

در دستان باد


در دستان باد
● آرسن ونگر
امیدوارم همچنان چرخ کارخانه بازیکن سازی تو بچرخد چون پدیده های آرسنال در نهایت فوتبال جزیره را شاداب خواهند کرد و در این میان بزرگترین برنده فقط و فقط تو خواهی بود چون واقعاً مانند یک معلم صبور برای موفقیت شاگردان خود به آب و آتش می زنی. فیلسوف بمانی!
● سرآلکس فرگوسن
آدامس های چند تنی را در جیبت بگذار و بار دیگر هر روز ۵ صبح راهی محل کار خودت بشو. روزگار به کام تو است چون با تلاش فراوان زمین و زمان را تصرف کرده ای و نقش تقدیر را به هیچ انگاشتی. برنده بمان و با بازنده ها بخند اما یادت باشد گهی زین به پشت و گهی پشت به زین. همچنان بخند!
● آورام گرانت
از زیر سایه مورینیو خارج شدن لذت ویژه ای دارد. حیف که نمی توانیم برای آقای خاص راهکار ارائه کنیم اما به هر حال مربی جدید چلسی هم می تواند در سال جدید متحول شود. اگر اخم هایت را باز کنی و به موازات برداشتن ماسک «صورت سنگی» به چلسی آماده هم روح بدهی... کمی تغییر کن!
● رافائل بنیتز
لطفاً کمی آرامش! هواداران سرخورده لیورپول دیگر آن قدر بابت نتایج عجیب و غریب لک لک ها طی ۱۷ سال اخیر از رقبا طعنه شنیده اند که دیگرنوستالژی دوست داشتنی پرافتخارترین تیم جزیره را هم فراموش کرده اند. تو وظیفه داری آنها را شاد کنی؛ البته اگر بتوانی از دعواهای مدیریتی رها شوی. می گویند در حد و اندازه هایی نیستی که قادر باشی ناجی لیورپول نام بگیری. قرمزها «رافالوژن» نمی خواهند، همان «ریولوژن» کافی است. آرام باش!
● اسون گوران اریکسون
شاگردان بی ادب تو آنقدر فاجعه آفریده اند که یخ های صورتت آب شود. امیدواریم انفعال همیشگی را فراموش کنی و سال آینده حداقل اندکی ادای حرص و جوش خوردن را دربیاوری.
اگر از حاشیه های خود کم کنی و جنون پیری را درمان کنی، موفق می شوی. درجه گرمای خونت را بالا ببر. خونگرم باش!
● مارتین یول
باید خانه بنشینی و برخلاف مقطع مشابه سال گذشته به جای دو دوتا چهارتا کردن نتایج تیم، به دنبال خرید های منزل باشی. اکنون اوضاع اصلاً به کام تو نیست. خوآنده راموس جایی نشسته که روزی از آن تو بود. چه می شود کرد... صبور باش!
● خوآنده راموس
در تاتنهام روزهای خوبی را پشت سر می گذاری و ظاهراً قصد نداری از جای خود تکان بخوری. فعلاً بادهای موافق به نفع تو می وزد اما معلوم نیست همیشه اوضاع همین گونه باقی بماند. فعلاً شاد بمان. خویشتندار باش!
● روبرتو مانچینی
ظاهراً دیگر نمی توانی چیز بیشتری از خداوند بخواهی. اگر هم ملالی بود با بردن میلان برطرف شد. تو معمار عصر طلایی اینتر نام گرفته ای. به یاد داریم هرگاه سادگی زیاد ما تو ذوق می زد، اطرافیان می گفتند امیدواریم همیشه همین قدر خوب بمانی. اکنون گفته فوق درباره مانچو دوست داشتنی که سال ها است موقرانه روی نیمکت می نشیند، صدق می کند. انسان بمان!
● کارلو آنچلوتی
زیر پایت خالی شده و ظاهراً کم کم باید بساط خود را جمع کنی. اگر جای تو باشیم، می مانیم و مبارزه می کنیم. جنگیدن برای چه چیزی؟ نمی دانیم. ناپلئون گفته اگر چیزی را نیافتی که به خاطرش حاضر باشی جان خود را فدا کنی، لیاقت زنده ماندن را ندارید. داری آقای آنچلوتی؟ لطفاً بجنگ!
● لوچانو اسپالتی
می گویند کچل ها خوش شانس هستند اما تو از این قاعده مستثنی هستی چون رم با وجود بازی های زیبا هرگز راهی به صدر جدول نیافته است. خارجی ها اصطلاحی دارند که ترجمه دقیق آن «حفظ پا در کفش» است. معنای ساده این تعریف، خویشتنداری تلقی می شود. اسپالتی باید آرام باشد زیرا دوران طلایی او هم فرا می رسد. منتظر می مانیم. روز موعد هیجان انگیز و دوست داشتنی خواهد بود. تا آن زمان ... آرام بخند!
● کلودیو رانیه ری
اصلاً تغییر نمی کنی و هنوز همانی هستی که قبلاً بودی؛
آرام و بدون استرس. این همه آرامش را از کجا آورده ای... هنوز نمی دانیم. انگار احساس نداری اما چنانچه یووه در نهایت با فتح اسکودتو، هواداران زجر کشیده خود را شاد کند، مجبوری اشک شوق بریزی.
گرم باش!
● برند شوستر
آلمانی و بازی زیبا؟ چه وصله های ناجوری! به لطف تکنیک روبینیو، سختکوشی راموس، تاکتیک پذیری دیارا و گل های رائول این وصله ناجور را کوک زده و محصول خوش ساختی به نام رئال مادرید، قهرمان نیم فصل اول لالیگا را عرضه کرده ای. عجله نکن زیرا هنوز بزرگ بزرگان لالیگا نام نگرفته ای. اگر لبخند آخر را زدی، به خود مغرور شو. شنیده ایم مروج بی اخلاقی شده ای پس کمی باحیا باش!
● فرانک ریکارد
به آخر خط رسیده ای. لاپورتا گفته هواداران بارسا باید از تو حمایت کنند و چه خوب می دانی رؤسا وقتی می خواهند مربی سابقاً موفق خود را اخراج کنند، چنین جملات احساسی را بر زبان می آورند. به هر حال بعید می دانیم سال آینده در همین روزها مربی بارسلونا بمانی. روزهای خوب فرانک در یادها باقی مانده است.
ناامید نباش!
● رونالد کومان
روزهای طوفانی در پیش داری. خفاش ها در گرداب بحران دست و پا می زنند و نمی توانی کاری انجام دهی. یا دوران تو گذشته یا والنسیا بزرگتر از نام رونالد است. هرچه باشد ظاهراً همین ابتدا، انتها را تجربه می کنی. به این دستورات توجه کن؛ ناامید نشو، رو به جلو حرکت کن. شب های سرد پایان می یابد. محکم باش!
● اوتمار هیتزفلد
ریاضیدان بزرگ دنیای فوتبال با احساس میانه خوبی ندارد. از نظر تو دودوتا مساوی با چهار است و بر اساس همین محاسبات، تیم خود را به سختی به مقام قهرمانی نیم فصل اول بوندس لیگا رسانده ای. همیشه دنیا به کام آنهایی بوده که آرام، آرام حرکت می کنند. اوتمار ما هم با آن آرامش حسرت برانگیز خود هیچ گاه از گزند حوادث آسیب نمی بیند. فکر همه جا را کرده ای و ظاهراً نمی توان برایت نسخه ای پیچید. برقرار بمان!
● فابیو کاپلو
تماشای بالا و پریدن های تو، یادآور اسپند روی آتش است. این بار در تیم ملی انگلستان هیجان خود را بروز خواهی داد. چه خوب! می توانی احساس خود را در جای مناسبی خرج کنی. آنگلوساکسون های آفتاب ندیده، تشنه محبت هستند. اگر برای آنها یک قدم برداری، جانشان را فدا می کنند.
پرافتخار بمان!
● استیو مک کلارن
اکنون باید چترهای جدیدتری را برای هدیه کریسمس در نظر بگیری! نالایق ترین مربی تاریخ تیم ملی انگلستان نام گرفته ای و برای فرار از انتقاد راه فراری نداری. انگلیسی ها هیچ چیز را فراموش نمی کنند. هنوز راه برگشت داری و می دانیم بابت یک سال زجرآور و تحمل کنایه ها خسته شده ای اما روزهای خوب تو هم در راه است.صبور باش!
● آنتونیو پوئرتا
او مربی نیست و از طرفی اکنون دیگر در بین فوتبالیست ها حضور ندارد. آنتونیو، سال گذشته در حالی برای کریسمس آماده می شد که شوق به دنیا آمدن اولین فرزند خود را با تمام وجود حس می کرد اما یک روز وقتی مانند همیشه در حال رؤیاپردازی بود، زمین خورد و دیگر هرگز بلند نشد. چندی پیش یک آنتونیو پوئرتای دیگر به دنیا آمد. همسر پوئرتا ۲۳ ساله تصمیم گرفت به یاد مهاجم طلایی سویا فرزند خود را آنتونیو بنامد. آنتونیو پوئرتا، زننده آن گل زیبای بازی مرحله نیمه نهایی فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۵ خیلی زود درگذشت. چه می شود کرد... مترلینگ در جایی گفت مرگ انسان ها از همان لحظه تولد آغاز می شود و هر مرگی، تولدی دیگر را در پی دارد. پوئرتا از این دنیا رفت و پوئرتای دیگری متولد شد.
آنتونیو! سفر سلامت.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید