پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

ماسکهای طبیعی بسازید


ماسکهای طبیعی بسازید
داشتن پوست سالم و شاداب در واقع یکی از آرزوها و ایده آلهای همیشگی بشر بوده است. گاه به خاطر استرس، کم خوابی، آلودگی هوا، استفاده از مواد آرایشی نامرغوب و... پوست طراوت و شادابی خود را از دست می دهد.
در این باره خانمها اهمیت زیادی به بهداشت و زیبایی پوست بخصوص پوست صورت می دهند. امروزه نیز ماسکهای متنوعی در داروخانه ها به فروش می رسد، اما می توان انواعی از ماسکهای مناسب برای بدن و صورت را در منزل و با استفاده از میوه ها، سبزیها، روغن و... تهیه کرد. این روش علاوه بر اینکه باعث صرفه جویی در هزینه های خانواده می شود، سالم و همیشه در دسترس است.
به همین دلیل دستورالعمل ساخت چند نوع از این ماسکها را با هم مرور می کنیم:
● ماسک تقویت کننده آواکادو (مناسب برای همه پوستها)
یک آواکادوی رسیده (میوه ای شبیه گلابی بزرگ، با پوست سبز که طعم آن مشابه کنگر فرنگی است) را پودر و با مقدار کمی روغن زیتون مخلوط کنید .
سپس این ترکیب را روی پوست کاملاً تمیز بمالید، اما مراقب باشید اطراف چشم آغشته نشود. بگذارید ماسک ۱۵ دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب فراوان بشویید.
● ماسک شکر (لایه بردار)
۲ قاشق غذاخوری شکر را با ۳ قاشق غذا خوری آب ولرم مخلوط کنید. این ماده را روی پوست صورت بمالید و به حالت چرخشی پوست را ماساژ دهید. بخصوص چانه، پیشانی و بینی را با این مخلوط ماساژ دهید. سپس با آب فراوان بشویید.
● پوست خوش رنگ با ماسک هویج
چند هویج رسیده «نارنجی رنگ» را ( به خاطر دارا بودن مقدار بالای بتاکاروتن) انتخاب و آنها را رنده کنید. چند قطره روغن بادام شیرین به هویج ها اضافه کنید و ترکیب را روی صورت بمالید. پس از ۱۵ دقیقه صورت را بشویید.
● پوست شاداب با لوسیون گل
مقداری گل یا گیاه را در یک چهارم لیتر آب معدنی بجوشانید. پس از جوشیدن، محلول را از روی حرارت بردارید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد و بعد آن را صاف کنید. محلول صاف شده را در یک بطری شیشه ای شفاف بریزید.
پس از پاک کردن آرایش، تکه ای پنبه را به این جوشانده آغشته کنید و به آرامی روی پوست صورت و گردن بکشید تا پوست محکم شود.
کسانی که پوست چرب و مختلط دارند بهتر است از گیاه اسطوخودوس و نعنا برای ساخت این عصاره استفاده کنند.
شکوفه پرتقال، گیاه زیزفون و ختمی برای پوستهای خشک و طبیعی مناسب است. گل چای (راعی، هزار چشم) و شاهپسند برای افرادی با پوست حساس توصیه می شود.
مراقبت از ناخنها و دندانها
برخی از افراد از کدری ناخنها و همین طور دندان هایشان ناراحت هستند و از این موضوع رنج می برند. اما یک راه حل ساده و راحت برای حل این مشکل وجود دارد. اگر انگشتان خود را در آب لیمو بگذارید متوجه خواهید شد پس از مدتی ناخنهای شما سفید می شود. برای داشتن دندانهای سفید و درخشان نیز می توانید نصف لیمو را روی دندانها و لثه ها بکشید.
● کرم تقویتی عسل و خامه (برای بدن)
۲ قاشق سوپ خوری عسل رقیق را با ۲۵ قاشق سوپ خوری روغن هسته زردآلو و یک قاشق سوپ خوری گل گاو زبان مخلوط کنید. ۱۲۵ میلی گرم خامه تازه مایع به این ترکیب اضافه کرده و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. کرم آماده شده را در یک بطری بریزید و قبل از هر بار مصرف بطری را تکان دهید.
منبع: fr.Doctissimo.www
مترجم: مریم السادات کاظمی
منبع : روزنامه قدس


همچنین مشاهده کنید