سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا


نکاتی در مورد شستشوی لباس و آویزان کردن آن


نکاتی در مورد شستشوی لباس و آویزان کردن آن
● شستشوی لباس و پارچه
▪ شستن لباسهای استرج و کشی:
در نظرداشته باشید که هرگز این لباسها را پس از شستن روی طناب آویزان نکنید، زیرا سرازیر شدن آب، باعث کش آمدن لباس می شود و زیبائی خود را از دست می دهد .
به همین منظور همیشه بعد از شستن، آنها را در سبد گذاشته ، بگذارید تا خشک شود . با اینکارهیچ صدمه ای به لباس شما وارد نمی شود.
● شستن ملافه:
برای اینکه ملافه های شما تمیز شسته شود و در ضمن به تار و پود پارچه آسیب نرسد ، از مواد پاک کننده استفاده نکنید.بلکه به جای این کار ملافه ها را داخل ماشین لباسشویی بریزید . و مقداری پودر صابون و یا تکه ای صابون رنده شده را به آن اضافه کنید . بعد از ۱۵ دقیقه شستن، می بینید که ملافه ها بسیار تمیز شده اند بدون اینکه لکه ای داشته باشند.
● مشکل شستن دستمال آشپزخانه:
به دلیل کوچک بودن دستمالهای آشپزخانه شستن آنها مشکل است . برای رفع این مشکل یک کیسه بدوزید . تمام دستمال ها را داخل کیسه بریزید و دهانه آن را با کش جمع کنید و کیسه را داخل ماشین لباسشویی بیندازید، با این کار مشکلتان حل خواهد شد.
● شستن لباس با نوشابه:
اگر لباسهای شما بسیار کثیف شدند، می توانید از نوشابه گاز دار کمک بگیرید. به این صورت که یک شیشه نوشابه را همراه با پودر لباسشویی روی لباسهای کثیف بریزید و به طور معمولی آنها را بشویید. خواهید دید که لباسها چقدر تمیز می شوند.
● شستن لباسهایی که اپل دارند:
همان طورکه می دانید وقتی لباسهای دارای اپل را داخل ماشین لباسشویی می اندازیم، اپل آنها از بین می رود . برای جلوگیری از این کار از چند روش می توانید کمک بگیرید:
۱) اپل ها را با سنجاق به لباس وصل کنید، و در موقع شستن اپل را از لباس جدا کنید و بعد اپل را به لباس وصل کنید.
۲) می توانید از چسب هایی که در بازار هستند و برای بستن کفشها هم از آن استفاده می شود ، کمک بگیرید . به این صورت که یک طرف چسب را به لباس و طرف دیگر را به اپل بدوزید تا در موقع شستن ، اپل را به راحتی از لباس جدا کنید.
۳) می توانید هر کدام از اپل ها را داخل پلاستیک کرده و خیلی محکم گره بزنید و بعد لباس را داخل لباسشویی بیندازید، با اینکار اپل ها سالم می مانند.
● نظافت پرده حمام:
پرده حمام را روی یک سطح صاف پهن کنید، با اسفنج آغشته به آب و صابون دو طرف آن را تمیز کنید. سپس با آب گرم بشویید و آن را در آفتاب خشک کنید . در ضمن در نظر داشته باشید که پرده حمام را لوله نکنید و آن را برای آبگیری فشار ندهید.
● پاک شدن یقه بلوزمردانه :
برای پاک کردن یقه بلوز مردانه از مایع ظرفشویی استفاده کنید.
● تمیز کردن اسفنج:
برای نو کردن اسفنج آن را یک شب داخل آب نمک و یا محلول آب و جوش شیرین بگذارید . کاملاً تمیز می شود.
● آویزان کردن لباس بر روی طناب لباس:
برای اینکه کمتر به اتو کردن احتیاج داشته باشید، می توانید ازچوب لباسی استفاده کنید . چوب لباسی را در داخل لباس قرار دهید، به همان صورتی که می خواهید لباس را داخل کمد قراردهید ، بعد چوب لباسی را به طناب آویزان کنید.
با این روش هم حجم کمتری گرفته می شود و هم کمتر چروک می شود . یا این که لباس ها را از یقه به طناب با گیره آویزان کنید.
منبع : سایت سیمرغ


همچنین مشاهده کنید