جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ / Friday, 17 August, 2018

کارگر‌های اطلا‌عاتی و ۱۰ قاعده طلا‌یی گوگل


کارگر‌های اطلا‌عاتی و ۱۰ قاعده طلا‌یی گوگل
اریک اشمیت، مدیرعامل گوگل، چندی پیش در مقاله‌ای در نشریه نیوزویک، قواعد طلا‌یی کسب‌وکار یکی از برترین شرکت‌های دیجیتالی جهان را تشریح کرد. اگرچه رهبران گوگل بر خلا‌ف رهبران مایکروسافت، در انتشار مقاله و گزارش تخصصی، فعالیت کم‌تری دارند، اما مطالبی که هر از گاهی توسط آنان ارائه می‌شود، قابل تامل است. متن حاضر، روایتی است از راهکارهایی که گوگل در کسب‌وکار در دنیای دیجیتال به آنها وابسته است. اریک اشمیت به این واقعیت اشاره دارد که خلا‌قیت و پرورش خلا‌قیت در کارکنان یک شرکت، رمز پیروزی در شرکت‌های دیجیتالی امروز جهان است. این خلا‌قیت است که کارآفرینی دیجیتالی را به بهترین شکل ممکن پرورش و هدایت می‌کند و این تضمینی برای بقا در دهکده جهانی است.
در گوگل، ما پیتر دراکر (پدر مدیریت نوین در قرن بیستم) را به عنوان یک معلم تجارت معروف می‌شناسیم که می‌تواند کارگرهای اطلا‌عاتی جدیدی را پرورش دهد. دروکر واژه کارگر‌های اطلا‌عاتی را در سال ۱۹۵۹ ابداع کرد. او بر این عقیده بود که کارگرهای اطلا‌عاتی کارگرهایی هستند که باور داشته باشند که مفید و موثرند نه اینکه مانند دیگران فقط از ساعت ۵ تا ۹ صبح بر اساس وظیفه سر کار بروند. شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به دنبال این گونه کارمندان بروند و از آنها بهره بگیرند می‌توانند به عنوان شرکت‌های برتر در ۲۵ سال آینده معرفی گردند. در واقع گوگل نیز مبنای کار خود را بر چنین اساسی پایه‌ریزی کرده است. بحث در مورد این موضوع که آیا شرکت‌های بزرگ می‌توانند این کارکنان اطلا‌عاتی را مدیریت کنند یکی از بحث‌های اصلی در سال‌های گذشته بوده است. به دلیل اینکه عدم مدیریت درست در این بخش باعث از کار افتادن شرکت خواهد شد این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است مباحثی که در اینجا مطرح می‌کنیم ۱۰ قانون اصلی است که ما برای موثر بودن کارکنان اطلا‌عاتی به شما معرفی می‌کنیم. به دلیل اینکه در بسیاری از کارخانه‌ها کارکنان اطلا‌عاتی اصلی مهندسان هستند در اینجا نیز مبنای کار ما مهندسان خواهند بود. اما بعضی از این قانون‌ها به دیگر کارکنان نیز تعلق دارد.
۱) به وسیله تشکیل کمیته و شورا اقدام به استخدام کنید
به طور کلی کسی که در گوگل درخواست استخدام را مطرح می‌کند حدود ۱۲ مصاحبه مختلف را پشت سر می‌گذارد تا استعدادها و مهارت‌های او مشخص شود. هر کدام از اعضای کمیته، نظر خود را ابراز می‌کنند. این عملیات باعث می‌شود تا استانداردهای کار بالا‌تر رود. درست است که زمان بیشتری را صرف می‌کند ولی ما فکر می‌کنیم که ارزش آن را دارد. اگر شما افراد با قابلیت را استخدام کنید و در هنگام مصاحبه به آنها فشار زیادی را وارد کنید، باعث می‌شود تا آنها نیز مهارت خود را به نمایش بگذارند ما از ابتدا در گوگل به این صورت شروع به استخدام کردیم و مبنای کار مان در این شرکت اینگونه کارکنان هستند.
۲) خواسته‌های آنان را فراهم کنید
همانطور که دروگر می‌گوید: همه چیزهای مزاحم را از جلوی آنان بردارید. ما امکانات استانداردی را برای آنها ترتیب داده‌ایم که شامل اسباب و وسایل نهار خوری، باشگاه ورزشی، رختشوی‌خانه، اتاق ماساژ، آرایشگاه، کارواش، خشک شویی‌، اتوبوس‌های ایاب‌وذهاب و هر چیز دیگری که یک مهندس به آن احتیاج دارد. به این نکته توجه داشته باشید که برنامه‌نویس‌ها دوست دارند که فقط برنامه نویسی کنند. دیگر احتیاجات آنها را ما برآورده می‌کنیم.
۳) ‌مکان کار آنها را نزدیک به هم قرار دهید
تقریبا تمام پروژه‌ها در گوگل پروژه‌های تیمی هستند و اعضای تیم‌ها احتیاج به برقراری ارتباط با یکدیگر دارند. بهترین راه برای ارتباط برقرار کردن آنها این است که اعضای تیم‌ها را در هنگام کار نزدیک به هم قرار دهید. در واقع اداره را به محلی برای به اشتراک گذاشتن تفکرها تبدیل کنید. با این روش هنگامی‌که یک برنامه‌نویس می‌خواهد با همکار خود صحبت کند دسترسی آسان خواهد بود، نه تلفن، نه ایمیل و نه هیچ زمان از دست رفته‌ای برای پاسخ. همچنین اتاق‌های کنفرانسی وجود دارد که برنامه‌نویسان می‌توانند به طور ساعتی از آن برای مشورت کردن استفاده کنند. در واقع نشستن در کنار یک برنامه‌نویس بزرگ می‌تواند بسیار با ارزش باشد.
۴‌) هماهنگی
به دلیل اینکه برنامه‌نویسان در فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند. درصد هماهنگی نیز بالا‌ خواهد رفت. چون هر برنامه‌نویس قادر خواهد بود که به آسانی و بدون تلف کردن وقت بفهمد که اعضای گروه خود در حال حاضر در کدام بخش از پروژه قرار دارند. آیا او نیز همراه آنان است یا از برنامه عقب است و این به دلیل فاصله نزدیکی فیزیکی آنان خواهد بود.
۵) ‌استفاده نامحدود کارکنان از ابزارهای شرکت
یکی از این ابزارها وب است. صفحات داخلی وب که در داخل شرکت برای انجام پروژه‌ها استفاده می‌شود. آنها به طور کامل اندیس‌گذاری می‌شوند و برای اعضای تیم پروژه قابل استفاده خواهد بود.به عنوان مثال یکی از دلا‌یل موفقیتGmail آزمایش شدن این سرویس به طور مکرر بود. یعنی خود کارکنان با صفحات وب داخلی شرکت ماه‌ها این سرویس را مورد بررسی قرار دادند. بعداز مدتی آن را روانه بازار کردند و می‌بینید که به موفقیت بسیاری نیز دست یافته است.
۶‌) خلا‌قیت را تشویق کنید
مهندسان گوگل ۲۰% از وقتشان را فقط برای انتخاب پروژه مصرف می‌کنند. البته این زمان از دست نرفته و باعث می‌شود که پروژه‌های خوبی حاصل شود. اما به طور عمومی‌ما به انسان‌های خلا‌ق اجازه می‌دهیم که خلا‌ق باشند. یکی از سلا‌ح‌های نا مخفی ما نظریات ارسال شده به وسیله پست است. صندوق پستی که مردم از سراسر دنیا پیشنهادات و انتقادات خود را برای ما بوسیله آن ارسال می‌کنند. در واقع ما اجازه می‌دهیم تا خود مردم آن چیز را که می‌پسندند ارائه دهند و ما روی آن طرح‌ها کار کنیم.
۷)‌ تلا‌ش برای رسیدن به رضایت عمومی
در واقع در سیستم‌های مشارکتی ما همیشه یک تصمیم گیرنده نهایی وجود دارد. ما به این قضیه معتقدیم که افراد بیشتر بسیار باهوش‌تر از افراد کمتر هستند.و در واقع ما یک پهنای اطلا‌عاتی قبل از تصمیم‌گیری نیاز داریم. در گوگل نقش مدیر در واقع یک جمع کننده نظرات است نه یک دیکتاتور. در تصمیم، رسیدن به رضایت عمومی‌گاهی اوقات بسیار طول می‌کشد. اما همیشه پروژه‌ای کامل‌تر بوده است که تیمی‌تر بوده است.
۸‌) زیان آور نباشید
مطالب زیادی در مورد شعار گوگل نوشته شده است که ما سعی می‌کنیم با آن زندگی کنیم. همانطور که در تمام موسسات و سازمان‌ها افراد در مورد نظراتشان احساساتی هستند در گوگل نیز چنین است.در گوگل هیچ کس به صندلی مدیریت نمی‌رسد مگر اینکه مبتکر طرح‌های نوین باشد. ما در واقع جوی از تحمل و احترام در مقابل نظرات مردم به راه‌انداخته‌ایم نه جوی که در آن پر از بله در مقابل نظرات مردم باشد.
۹) ‌داده‌ها تصمیمات را حرکت می‌دهند
.در گوگل تمام تصمیمات بر مبنای تجزیه و تحلیل گرفته میشود. ما سیستمی را برای مدیریت اطلا‌عات به راه‌انداخته‌ایم که نه تنها در وب بلکه در داخل شرکت‌مان نیز ما را یاری می‌رساند. در همین راستا آنالیزورهایی را استخدام کرده ایم که به سختی بر روی داده‌ها کار می‌کنند و ما را به روز نگه می‌دارند.
۱۰) بطور موثر ارتباط برقرار کنید
هر جمعه ما مجمعی برای آگاهی دادن، معرفی، سوال و جواب ( و البته نوشیدنی و غذا) را برگزار می‌کنیم. این مجمع به مدیران اجازه می‌دهد تا هر هفته با کارکنان خود انتخاب بر قرار کنند و یا بالعکس. گوگل اطلا‌عات خود را به طور وسیعی برای دیگر سازمان‌ها یا موسسات منتشر می‌کند. برخلا‌ف دیگران ما بر این باوریم که قانون اول، دومی‌را می‌سازد یعنی پشت گرم بودن کارکنان در کار باعث وفا داری آنها در کار می‌شود. مهندسان به طور طبیعی روحیه رقابتی دارند. آنها در مقابل افرادی که دانش شان پایین‌تر است تحمل و دوام ندارند. اما نقریبا تمام پروژه‌های مهندسی تیمی هستند، داشتن یک فرد باهوش اما نا منعطف در تیم واقعا مرگ آور است.اگر ما جملا‌تی مانند «باهوش‌ترین فردی که تا به حال دیدم» یا «می‌خواهم دوباره با او کار کنم» را از گروهی شنیدیم باید در پروژه‌های بعدی نیز آنها را در یک تیم قرار دهیم. یک مهندس خوب همیشه به این امر معتقد است که پروژه‌ای که در دست اوست باید بهتر از پروژه‌های قبلی باشد. برای تحقق یافتن این امر آنها باید کار تیمیشان را بالا‌تر ببرند و سعی کنند تا بوسیله کار تیمی این امر را استحقاق بخشند. نکته آخر این است که گوگل در حال رشد کردن است. دلیل این پیشرفت هم همین ارتباطات است.
جلسات روز جمعه برای به دست آوردن یک دید جمعی از تیم است. به این نکته توجه داشته باشید که گوگل در حال حاضر یک سازمان است.ما باید بر روی مدیریت خلا‌قیت و ابداع و ابتکار تمرکز کنیم. اما این تنها نقطه تمرکز در گوگل نیست. ما باید عملیات‌ها و کارهایمان را نیز به طور روز به روز مدیریت کنیم و این کار ساده‌ای نیست. ما در واقع در حال ساختن زیر بنا و پایه تکنولوژی هستیم که بسیار بزرگ‌تر و پیچیده‌تر از چیزهایی است که در تاریخ بشر ساخته شده است.آنهایی که برنامه‌ریزی می‌کنند.یعنی این سیستم را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند باید دارای انگیزه بالا‌یی باشند. در گوگل عملیات‌ها فقط آزمایشی نیستند بلکه آنها برای موفقیت مجموعه بسیار مهم هستند. به این دلیل باید سعی کنیم که در تمام پروژه‌ها موفق باشیم.


منبع : سایت حسابیران

مطالب مرتبط

Googlebot، روبات جست‌وجوگر

Googlebot، روبات جست‌وجوگر
بدون شک هر یک از ما هنگامی که موضوعی را در اینترنت جست‌وجو کرده‌ایم با لیست مفصلی از اطلاعات مواجه شده‌ایم که در بیشتر مواقع با دریافت مطالبی که در صدر فهرست هستند به مقصود خود رسیده‌ایم. google به عنوان مهمترین مخزن اطلاعات جهان از مکانیسم‌های ویژه‌ای برای طبقه‌بندی و نیز اولویت‌گذاری مطالب استفاده می‌کند. googlebot روبات جست‌و‌جوگری است که فهرستی طبقه‌بندی شده از مطالب و موضوعات گوناگون را به کاربر ارائه می‌دهد. در واقع مانند یک روبات خزنده عمل می‌کند بدین ترتیب که در بین صفحات سایت‌ها حرکت کرده و تمامی اطلاعات را در یک محل ذخیره می‌کند و برای استفاده آسان‌تر فهرستی از آنها تهیه می‌نماید.
اصطلاحا می‌گویند googlebot مانند عنکبوتی عمل می‌کند که قادر است تمامی تارهای شبکه خود را زیر نظر داشته و با سرعتی زیاد روی آنها حرکت کند. googlebot تمامی صفحات سایت‌ها را می‌پیماید و حتی تمامی پیوندهای بین صفحات را برای یافتن اطلاعات جست‌و‌جو می‌کند. به عبارتی مانند یک web browser عمل می‌کند. google از سه قسمت مجزا تشکیل شده است:
▪ ابتدا googlebot در بین شبکه‌ها حرکت می‌کند در این رفت‌وآمد بین صفحات، مطالب گوناگون را جست‌و‌جو کرده و می‌یابد.
▪ کلمات پیدا شده در روی هر صفحه در قالب فهرستی طبقه‌بندی شده ذخیره می‌شوند، بدیهی است که این فهرست بسیار بزرگ خواهد بود و در یک پایگاه اطلاعاتی بسیار بزرگ ذخیره می‌گردد. googlebot به صفحات پیمایش شده شماره‌ای مشخص می‌دهد و کلمات گوناگون را بر اساس حروف الفبا فهرست‌بندی می‌کند. با پیمایش هر صفحه، موضوعات و مطالبی جدید به این فهرست اضافه می‌شود. در هنگام جست‌و‌جو برای فهرست کردن مطالب google به طور اتوماتیک فضاهای خالی، برخی علامات و نقطه‌گذاری‌ها، کلمات تکراری و نیز واژه‌هایی از قبیل the, is, on, or, of , how, why , را حذف می‌کند و تمامی حروف را به اندازه کوچک تبدیل می‌نماید. این مسئله خود باعث سرعت بیشتر خواهد شد.
▪ آخرین مرحله، پاسخ به درخواست کاربر است. هنگامی که کاربر در رابطه با موضوعی پرسشی می‌کند یا کلمه خاصی را در محیط google تایپ می‌کند googlebot به جست‌و‌جو در فهرست تهیه شده، می‌پردازد و هر آنچه را که در پایگاه داده‌های خود ذخیره کرده است بر اساس اولویت تعیین شده در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بدیهی است که با استفاده از این روش شاخص‌گذاری سرعت دسترسی به اطلاعات بسیار بالا می‌رود زیرا هنگام جست‌و‌جوی مطلبی خاص google ابتدا در فهرست الفبایی خود به دنبال کلمه موردنظر گشته و سپس براساس شاخص یا آدرس مشخص آن در پایگاه داده‌های خود می‌یابد. اما برای اولویت‌بندی مطالب، google چندین فاکتور را درنظر می‌گیرد که برخی از آنها عبارت است از: طراحی مناسب، داشتن پیوندهایی دقیق به سایت‌های دیگر، اعتبار و شهرت سایت و نیز میزان استقبال کاربران از آن می‌باشد.
در بین فاکتورهای تعیین کننده اولویت، آنچه از همه موارد مهم‌تر است پیوندهای مناسب صفحات یک سایت به سایت‌های دیگر می‌باشد که هر اندازه دقیق‌تر و همچنین از تعداد بیشتری برخوردار باشد آن سایت از جایگاه بالاتری در فهرست جست‌و‌جو برخوردار است. عامل مهم دیگری که باعث صدرنشینی سایتی می‌شود میزان جست‌و‌جو و دیدن آن از طرف کاربران است در واقع هر چه میزان استقبال از آن بیشتر باشد در اولویت بالاتری قرار خواهد گرفت. google این امکان را به مدیر شبکه یا طراح سایت می‌دهد که در صورت تمایل با استفاده از تمهیداتی خاص اطلاعات را در دسترس دیگران قرار دهد یا مانع از دیدن و استفاده داده‌ها و اطلاعات مربوطه شود. طراح سایت یا شبکه می‌تواند با اجرای فایل robots.txt و یا اضافه کردن عبارت زیر به صفحه سایت خود اطلاعات آن را قابل دسترس برای googlebot نماید.
روش دیگر ، معرفی سایت در آدرس www.google.com/addurl.html می‌باشد در واقع با بکاربردن چنین روش‌هایی، سایت‌های گوناگون خود را به googlebot معرفی می‌کنند تا در لیست پیمایش آن قرار گیرند و در فهرست طبقه‌بندی شده آن جایی مناسب را به خود اختصاص دهند. بدیهی است که هر چه اطلاعات و محتوای سایتی در رده‌بندی بالاتر باشد امکان دسترسی و دیده شدن بیشتر خواهد بود. بعضی از سایت‌ها با ایجاد پیوندهایی به سایت‌های مهم و شناخته شده سعی می‌کنند تا بیشتر مطرح شوند، زیرا googlebot تمامی صفحات سایت‌ها را اعم از پیوندها و صفحات مرتبط، جست‌و‌جو می‌کند و با درنظر گرفتن تعداد پیوندها، سایت موردنظر را در رده‌ای مناسب قرار می‌دهد. هنگامی که کاربر کلمه‌ای را از طریق google جست‌و‌جو می‌کند، googlebot از سرور شبکه درخواست می‌کند تا کلمه موردنظر را در فهرست طبقه‌بندی شده شناسایی کرده و اطلاعات مربوطه را بر اساس اولویت تعیین شده به نمایش درآورد.
درواقع googlebot شامل تعداد زیادی از اطلاعات وب سایت‌هاست و googlebot.com شامل آدرس‌های آنهاست. Googlebot دارای دو نوع شناخته شده است: deepbot , freshbot deepbot در سایت‌ها و شبکه‌ها جست‌و‌جو می‌کند و تمامی اطلاعات، داده‌ها و پیوندهای صفحات را بررسی کرده و بطور کامل در سرور خود بارگذاری می‌نماید. در نهایت اطلاعات ذخیره شده را طبق روش‌هایی خاص فهرست‌بندی می‌کند. deepbot در فواصل زمانی مشخص که اغلب یک ماه یک بار است، اطلاعات سایت‌ها را جست‌و‌جو کرده و آنها را در محل سرور خود ذخیره می‌نماید.
Fresh bot نیز در سایت‌ها و شبکه‌های گوناگون جست‌و‌جو کرده و اطلاعات بروز شده که تازه و جدید هستند را پیدا می‌کند و آنها را در سرور خود بار گذاری می‌کند. در واقع freshbot برای سایت‌هایی تعبیه شده است که اطلاعات و محتوای آنها دائما تغییر می‌کند به عبارتی دائما بروز رسانی می‌شوند.
google برای پیمایش صفحات دارای انواعی است که هر کدام وظایف خاصی را بر عهده دارند:
▪ Googlebot انتخاب و پیمایش صفحات سایت‌ها
▪ Mediabot این پیمایش از اهمیت بالایی برخوردار است ابتدا به تجزیه و تحلیل صفحات سایت‌ها می‌پردازد و در نهایت پیوند معنی داری بین مطالب و موضوعات مرتبط ایجاد می‌کند. این پیمایش منحصر به جنبه‌ای خاصی از موضوعات نمی‌شود، در واقع ایجاد ارتباط منطقی بین موضوعات گوناگون در هنگام جست‌و‌جوی مطالب از مواردی است که دارای اهمیت ویژه‌ای است. طراح سایت می‌تواند با اضافه کردن این عبارت user-agent:mediapartners-google* از این ویژگی استفاده نماید.
▪ Imagebot برای پیمایش صفحاتی است که تصاویری در آنها وجود دارد. رتبه‌بندی آن نیز اغلب از روی کلمات کلیدی است که هدف و مقصود تصویر را می‌رساند ولی از روی نام فایل تصویری، تیتر، زیرنویس و یا متن حاشیه عکس نیز رده‌بندی صورت می‌گیرد. از طرفی با اضافه کردن عبارت زیر و استفاده از این تکنیک از پهنای باند، استفاده بهینه می‌شود. user-agent:googlebot-image
▪ Googlebot-mobile برای پیمایش محتوای اطلاعات موبایل است. با این تکنیک محتوای سایت‌های مربوط به موبایل تجزیه و تحلیل و طبقه‌بندی می‌شود. کاربران موبایل می‌توانند سایت‌ها، مطالب و موضوعات موردنظر خود را از طریق google mobile web روی دستگاه تلفن همراه خود جست‌و‌جو نمایند. برای قرارگیری سایت در فهرست رده‌بندی، عبارت زیر لازم است. user-agent:googlebot-mobile
▪ Adsbot پیمایش و تجزیه و تحلیل کلمات نشاندار یا کلیدی در صفحات سایت‌های تبلیغاتی است. تجزیه و تحلیل محتوای سایت کمک می‌کند تا کیفیت سایت به منظور رتبه‌بندی انجام شود. البته google برای تبلیغات روش دیگری نیز دارد که آن CTR (click through rate) است که اگر سایتی در اولویت رده‌بندی قرار گیرد می‌بایست برای هر دفعه‌ای که کاربر از آن سایت دیدن می‌کند به عبارتی روی آن کلیک می‌کند تا مبلغی مشخص از طرف دارنده سایت به شرکت google واریز شود. برای وارد شدن به رده‌بندی عبارت زیر لازم است. user-agent:adsbot-google
این مسئله که چگونه googlebot در بین اطلاعات بدست آمده فهرستی تهیه می‌کند و با چه منطقی اطلاعات را اولویت‌بندی می‌کند موضوع بسیار جالبی است که شرکت google هزینه و وقت زیادی را صرف آن کرده است. این شرکت در فواصل زمانی معین روش‌های جدیدی را جایگزین شیوه‌های قدیمی می‌نماید تا از سوءاستفاده بعضی افراد که می‌خواهند مطلب یا سایت خود را در اولویت قرار دهند، جلوگیری کند. امروزه اغلب شرکت‌های تجاری دارای سایت‌هایی هستند که محصولات خود را از طریق اینترنت به عموم مردم عرضه نمایند و در دنیای تجارت امروزه تبلیغات در تمامی عرصه‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند. شرکت‌های تجاری و بازرگانی امروزه هزینه زیادی برای تبلیغات و به بیانی دیگر مطرح شدن می‌پردازند.
واضح است هر چه نام و خدمات شرکتی در لیست جست‌و‌جو google بالاتر باشد توجه افراد بیشتری را به خود جلب می‌کند و یقینا در موفقیت آن شرکت نقش بسزایی دارد. البته خدمات ویژه‌ای در google تعبیه شده است که افراد برای تبلیغات شرکت یا محصول خود می‌توانند با پرداخت مبلغی پول بین اولین، دومین و سومین تبلیغ قرار گیرند زیرا کارشناسان این امر معتقدند که تبلیغاتی موفق‌تر است که در سه گزینه اول قرار گیرد و طبق آمار بدست آمده اولویت سه تای اول باعث می‌شود تا فروش شرکت‌ها ۳۰% افزایش یابد. در رابطه با مطالب و موضوعات متفاوت اعم از علمی، اجتماعی، سیاسی و ... به همین منوال است. در لیستی که googlebot تهیه می‌کند هر چه مطالب در بین اولین‌ها باشد، امکان دیده شدن آنها بیشتر است.
google به طور اتوماتیک و هوشمند آدرس‌هایی را حذف می‌کند که موجب اغفال کاربران می‌شوند و تنها هدفشان قرارگیری در صدر فهرست google است و حتی در شرایطی صفحات این سایت‌ها را به صفحات مرتبط با موضوع، پیوند می‌دهد و یا آنها را برای مدتی غیر قابل دسترس و غیر قابل دیدن می‌نماید. به این ترتیب سایت موردنظر در گروه فهرست‌بندی قرار نمی‌گیرد و از دامنه googlebot خارج می‌شود. موتور جست‌و‌جو google بر اساس روش پیمایش موازی طراحی شده است که این روش نسبت به روش‌های دیگر از سرعت بالاتری برخوردار است زیرا به طور همزمان در بین هزاران کامپیوتر به جست‌و‌جوی اطلاعات می‌پردازد و تمامی مطالب را روی سرور خود بارگذاری می‌کند تا در هنگام درخواست کاربران در رابطه با موضوعی یا مطلبی خاص تنها جست‌و‌جو در سرور google صورت گیرد و نیازی به کنترل کردن تمامی شبکه‌ها و سایت‌ها نباشد این ویژگی خود باعث می‌شود تا از اتلاف وقت جلوگیری شود و کاربران بتوانند در کمترین زمان ممکن اطلاعات لازم را دریافت نمایند.

وبگردی
سفیر آلمان تعطیلات خود را در بین عشایر بختیاری گذراند
سفیر آلمان تعطیلات خود را در بین عشایر بختیاری گذراند - میشائل کلور برشتولد، سفیر آلمان در ایران برای گذراندن تعطیلات تابستانی خود با عشایر بختیاری در دره کوهرنگ زاگرس همراه شده است. منبع
ویدئو / مراسم رونمایی جدیدترین اثر همایون شجریان
ویدئو / مراسم رونمایی جدیدترین اثر همایون شجریان - مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «ایران من» با آواز همایون شجریان و آهنگسازی «سهراب پورناظری»، چهارشنبه شب (۲۴ مرداد) در تالار وحدت برگزار شد.
تریلی در اهواز چپ کرد، مردم بارش را غارت کردند!
تریلی در اهواز چپ کرد، مردم بارش را غارت کردند! - یک تریلی در اهواز واژگون شد و مردم به جای کمک به راننده مصدوم بار تریلی را بردند
بازگشت گوگوش به ایران و نحوه برخورد با او در فرودگاه
بازگشت گوگوش به ایران و نحوه برخورد با او در فرودگاه - در ویدئوی زیر روایت فائقه آتشین (گوگوش) را از بازگشت به ایران بعد از انقلاب و نحوه برخورد پاسدار فرودگاه و دادستانی با او می شنوید. او این خاطرات را سال ۲۰۰۰ در تورنتوی کانادا روایت کرد.
ماجرای عکس متفاوت وزیر جوان و هشتگ‌های توییتری
ماجرای عکس متفاوت وزیر جوان و هشتگ‌های توییتری - نكته جالب در اين ميان، گستردگي و تنوع واكنش‌ها به پوشش «وزير جوان» بود. تا آن‌جا كه در ميان كاربران بودند گروهي كه اين پوشش را در حد «شق‌القمر» بالا برده و اين تفاوت ظاهري را نشانه‌اي از تفاوتي عميق در نوع نگاه آذري‌جهرمي تحليل كردند و در مقابل، طيفي نيز «وزير جوان» را به‌خاطر تلاش براي آنچه ازسوي اين كاربران نوعي «پوپوليسم» و «عوام‌فريبي» خوانده شد
اظهارات تند احمدی نژاد علیه روحانی و دولت!
اظهارات تند احمدی نژاد علیه روحانی و دولت! - محمود احمدی نژاد با انتشار پیام ویدیویی تندی علیه رئیس جمهور، وی را هم دست رئیس دو قوه دیگر نامید و خواستار کناره گیری حسن روحانی از مقام ریاست جمهوری شد.
فیلم | قرار نبود روحانیت در همه چیز اظهارنظر کند!
فیلم | قرار نبود روحانیت در همه چیز اظهارنظر کند! - فیلم - مدتی قبل حجت الاسلام زائری مهمان خبرآنلاین بود و در کافه خبر به بررسی مسایل فرهنگی و اجتماعی ایران و نقش روحانیت در جامعه پرداخت.
فیلم | چرا مردم مسئولین را مسخره می‌کنند؟
فیلم | چرا مردم مسئولین را مسخره می‌کنند؟ - فیلم - چرا مردم مسئولین را مسخره می‌کنند؟ پاسخ این سوال را در ویدئوی زیر ببینید.
فیلم سانسور شده خوانندگی سحر قریشی در یک برنامه
فیلم سانسور شده خوانندگی سحر قریشی در یک برنامه - سکانس سانسور شده مسابقه «13 شمالی» که در آن سحر قریشی ترانه های مشهور چند تن از خوانندگان را می خواند، ببینید. اولین قسمت این مسابقه در شبکه نمایش خانگی توزیع شده است.
عاشق شدن لیلای سریال پدر،داستانی کاملا واقعی!
عاشق شدن لیلای سریال پدر،داستانی کاملا واقعی! - روایت نازنین پیرکاری،مجری و تهیه کننده تلویزیون از عاشق شدن خود که داستان سریال پدر شد...
یک ژن خوب تازه: جان متاعی است که هر بی سروپایی دارد
یک ژن خوب تازه: جان متاعی است که هر بی سروپایی دارد - مهمترین بخش های سخنان او اینجاست که عنوان می کند: چه کسی در جریان انقلاب بوده؟ اگر یک عده ای جان دادند، یک عده ای هم این وسط پول دادند. او که گویا دستی در شعر هم دارد، سخن عجیب تری از آنچه پیش از این گفته بر زبان جاری می سازد و با به کار بردن این بیت که «جان چه باشد که نثار قدم دوست کنم *** این (جان) متاعی است که هر بی سروپایی دارد» ...
ترامپ حتی به شلیک یک گلوله نیاز ندارد
ترامپ حتی به شلیک یک گلوله نیاز ندارد - برای آمریکا کم هزینه‌ترین استراتژی ادامه وضع موجود است. ترامپ در یک سال گذشته کاری کرد که ۳۰ میلیارد دلار دارایی ایران از کشور خارج شود. این پول به کشور‌هایی مثل ترکیه، گرجستان، ارمنستان، مالزی و ... که از ثبات و امنیت برخوردارند رفت و در این کشور‌ها سرمایه گذاری شد. همین موضوع کمر اقتصاد ایران را می‌شکند. در این یک سال دلار به نزدیک ۱۰ هزار تومان رسیده است. ترامپ حتی به شلیک یک گلوله نیاز ندارد. اگر…
سحر تبر چهره واقعی‌اش را آشکار کرد!
سحر تبر چهره واقعی‌اش را آشکار کرد! - سحر تبر سال گذشته برای اولین بار در رسانه‌های جهان دیده شد. گمانه زنی می‌شد که او برای شباهت پیدا کردن به آنجلینا جولی ۵۰ عمل جراحی داشته است. اما او در نهلایت شبیه شخصیت "عروس مرده" تیم برتون به نظر می‌رسید.
ترجیح می‌دهید کدام‌ زن همکار شوهر شما باشد!
ترجیح می‌دهید کدام‌ زن همکار شوهر شما باشد! - یک بنر تبلیغاتی که ظاهراً با هدف ترویج فرهنگ حجاب طراحی شده، سبب‌ساز واکنش‌های کاربران شبکه اجتماعی توییتر شده است. در این بنر، از رهگذران خواسته شده بین دو گزینه موجود، زنی چادری و زنی مانتویی، انتخاب کنند ترجیح می‌دهند کدام‌یک همکار همسرشان باشد!
فیلم قتل عجیب زن جوان توسط شوهرش در اسلامشهر!
فیلم قتل عجیب زن جوان توسط شوهرش در اسلامشهر! - در اتفاقی عجیب و غیر قابل باور فردی امروز به دلیل درخواست طلاق همسرش در خیابان اسلامشهر وی را با ضربات چاقو از پای درآورد، از سرنوشت این خانم اطلاع دقیقی در دست نیست.