پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

آقای حجازی کمی خجالت چیز بدی نیست!


آقای حجازی کمی خجالت چیز بدی نیست!
استقلال سایپا شکست استقلال اخراج حجازی آمدن پورحیدری وشروع دوران بهتر استقلال نسبت به قبل حضور کخ بحران استقلال سقوط به رده های میانه جدول نجات کشتی بحران زده استقلال به کمک مرد روزهای سخت ژنرال امیر قلعه نوعی ماه اول قول قهرمانی استقلال بوسیله ژنرال در ۳ سال پس از بحران سال اول نایب قهرمانی با تیمی جوان یکدل و بحران زده از فصل قبل بهمراه حاشیه فراوان یاران حجازی سال دوم سومی با تیمی جوان یکدل و با بهترین خط حمله بهمراه حاشیه فراوان یاران حجازی
سال سوم قهرمانی با تیمی جوان و یکدل با بهترین خط دفاع بهمراه حاشیه فراوان یاران حجازی
سال چهارم رئیس سازمان فوتبال استقلال و سرمربی تیم ملی
● امیر قلعه نوعی:
وی در دوران بازیگری هیچ گاه بازیکن آنقدر خوب نبود که به تیم ملی دعوت شود ولی هر کسی خوب نباشد یا مربی خوبی میشود یا مربی خوبی میشود!که در مورد او صدق می کند.وی پس از بدست گرفتن استقلال بحران زده و گرفتار در باتلاق را تبدیل به تیم کرد که به گفته بیش از ۹۰ درصد کارشناسان تیم او ۵ خصیصه داشت:
۱)جذاب و تماشاگرپسند بازی می کرد.
۲) جوان و یکدل بود
۳) بازیکنان از حاشیه دور بودند
۴) تیم او ۹۰ دقیقه بود یعنی تا سوت پایان بازی تلاش خودرا میکرد حتی اگر ۳ بر ۰ نیز پیش بود
۵) هواداران استقلال از سال اول تا پایان سال سوم همواره روند صعودی داشتند از۵۰۰۰ نفر در ابتدا به ۱۲۰۰۰۰ نفر در پایان رسید یعنی ۲۳۰۰% رشد.
اما او عاشق بها دادن به جوانان در زمین نبود بلکه حتی کمک مربی اش نیز به جوانی چون عبدالصمد مرفاوی داد.
ریسک های او بسیار عالی بود وی در زمانی که سیدهادی طباطبایی و پرویز بورمند با هم مشکل داشتند و دوران نزول خودرا پشت سر می گذاشتند امیر به دروازبانی ۲۰ ساله و جویای نامی میدان داد که پس از ۲ سال به تیم ملی دعوت شد و همواره در اردوهای تیم ملی حضور داشت.
● وحــــیـــــدطــــالـــــبــــــلـــــو
همچنین تنها مربی ای بود که هیچ گاه برابر پرسپولیس نباخت حتی باعث اخراج پروین از پرسپولیس شد.امیر قبل از آمدن به استقلال تیم بحران زده استقلال اهواز را به اوجش برگرداند.
● ناصرحجازی:
استاد باخت به پرسپولیس کسی نیست جز ناصرحجازی و استاد تبدیل کردن مدعی عنوان قهرمانی به تیم میانه جدول نیز کسی نیست جز ناصرحجازی.
وی که در اولین سال سرمربیگری اش تیم مدعی استقلال را درنبود پرسپولیس (توجه در نبود پرسپولیس)با خوش شانسی قهرمان لیگ کرد وفصل بعد با ۱۲ امتیاز اختلاف نسبت به قهرمان استقلال را باز هم با خوش شانسی دوم کرد.فصل بعد اخراج شد وسرمربی گری استقلال رشت را برعهده گرفت ورکورد لیگ ایران را باشکست ۹ بر ۲ برابر ابومسلم شکست و باعث سقوط استقلال رشته به لیگ دسته دوم شد.سپس ۵ سال بدون تیم بود تا اینکه باشگاه دسته اول-دومی نساجی قائم شهر اورا بعنوان مربی خود انتخاب کرد که ناصر خان شرایط تیم را بسیار بحران زده کرد و خیلی زود در پایان نیم فصل در حالی اصلا فکرش در اختیار نساجی نبود بلکه می خواست باعث اخراج قلعه نوعی از استقلال شود از باشگاه اخراج شد.سپس با کمک مدیرعامل توانایی چون علی فتح الله زاده (که طرفداری اش از حجازی خیلی عجیب است)به استقلال بازگشت و تیم مدعی فصل قبل را تا رده سیزدهم پایین آورد وخیلی زود پس از ۱۴ هفته از سمتش برکنارشد.و به پستی انتخاب شد که ۱.۵ سال قبل امیرقلعه نوعی به آن پست انتخاب شده بود و ناصرحجازی آن پست را به مسخره بازی تشبیه کرد و آنقدر از قلعه نوعی انتقاد کرد که این بلا به سرخودش هم آمد.به نتایج تیم او توجه کنید:
باخت۲-۱ به ملوان انزلی نخستین باخت استقلال به ملوان در شهر انزلی پس از۵سال
باخت به پیکان اولین باخت تاریخ باشگاه استقلال به پیکان توقف برابر مس،ابومسلم در تهران چنین اتفاقی در تاریخ باشگاه استقلال بی سابقه بود.
اما تنها کار مثبت دوران مربیگری ناصر حجازی در ایران معرفی کردن رحمان رضایی،مهدی پاشازاده و علیرضا اکبرپور به فوتبال ایران بود که ... .
اما امیر قلعه نوعی بکمک دوستش عبدالصمد مرفاوی وحید طالبلو،امیرحسین صادقی،پیروزقربانی،مجتبی جباری،آندرانیک تیموریان،علیرضا واحدی نیکبخت،رضا عنایتی،بهشاد یاورزاده و... را به فوتبال ایران معرفی کرد.
اگر امیر قلعه نوعی مربی بدی بود اما حداقل پس از برکناری یا استعفا از تیم ملی از باشگاه هایی چون پاختاکور ازبکستان،الامارات امارات،مس کرمان،استقلال اهواز،پیکان تهران،سایپا تهران،شیرین فراز کرمانشاه و چندین باشگاه دیگر پیشنهاد مربیگری داشت و این یعنی سابقه مربی گری اش بسیار درخشان است با آنکه سنش به زحمت به جدود ۴۵ می رسد.ولی ناصر حجازی که به گفته خودش end مربیگری است در ۷ سال گذشته تنها از نساجی قائم شهر و یکی دو باشگاه دسته دومی پیشنهاد داشت تفاوت را حال کنید!
پس بهتر نیست آقای حجازی پایش را به اندازه گلیمش دراز کند و اینقدر از امیرقلعه نوعی و یاران زحمت کشش انتقاد نکند.نتیجه گیری هایش رادیدیم.نخواستیم استقلال پس از ۳ سال قهرمان آسیا شود در لیگ جزو ۳تیم اول شود اینرا بس.
● نتیجه:
تیم های امیر قلعه نوعی همواره صد سرورگردن بالاتر از تیم های حجازی فوتبال بازی کردند . امیر قلعه نوعی شایسته ترین فرد برای بدست گرفتن سکان هدایت استقلال و حتی تیم ملی فوتبال ایران است.
سینا پسران افشاریان


همچنین مشاهده کنید