سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

ای فوتبال ! فدای سرت اگر آن سرباز خیلی تنهاست


ای فوتبال ! فدای سرت اگر آن سرباز خیلی تنهاست
یکی از دلایلی که باعث شده است تا کشور ما در زمینه های مختلف پیشرفت نکند ، این است که همیشه در راه افراد انقلابی و ساختارشکن ، سنگ اندازی می کنند و به محض اینکه فرد مذکور قصد انجام کارهای زیربنایی را دارد و خواستار ایجاد ساختارهای سالم و جدید می شود ، سریعا همه در مقابل او صف می کشند و با دلایل کودکانه ، سعی می کنند که وی را نا امید کنند.
سال ها بود که از عدم برخورد قاطع کمیته انضباطی با خاطیان ورزشی ، خصوصا فوتبال در رنج بودم.وقتی می دیدم که کمیته انضباطی کشور انگلستان به خاطر کوچکترین حرکت خلافی از طرف تماشاگران ، یک تیم بزرگ و پر آوازه مثل منچستر یونایتد را با محرومیت و جریمه های سنگین ، تنبیه می کند ، حالم از لیگ برتر ایران که پر بود از حرکات زننده ، بهم می خورد.به خصوص اینکه هیچ برخوردی هم با خاطیان صورت نمی گرفت.
اوضاع به همین منوال می گذشت تا اینکه با تغییر در فدراسیون فوتبال ، ساختار هیئت رئیسه کمیته انضباطی نیز دستخوش تغییر شد و افراد جدید جایگزین افراد قبلی شدند.من از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدم.مخصوصا اینکه با رئیس جدید آشنایی داشتم و ایشان از نزدیکان خانواده من بودند.گذشت چند ماه از عملکرد هیئت رئیسه جدید کمیته انضباطی نشان داد که خوشحالی من بی مورد نبوده است.
ماجرای بازی سپاهان - پرسپولیس را همه تان می دانید.قضیه نابینا شدن آن سرباز هم به قدری دردناک است که اصلا دوست ندارم آن را به یاد بیاورم اما...
اما خیلی عصبانی شدم وقتی دیروز روزنامه خبرورزشی مطلبی درباره حکم کمیته انضباطی مبنی بر محرومیت تماشاگران خاطی نوشت و آن را محصول سخت گیری های افراطی رئیس کمیته انضباطی !! دانست.
▪ جناب آقای نویسنده
اگر پسر خودتان در این حادثه نابینا شده بود ، باز هم این مطلب را می نوشتید ؟ یادتان هست به خاطر راه ندادن یک خبرنگار به یک جلسه معارفه ، چه غوغایی بر پا کردید ؟ حالا چه شده است که نابینا شدن یک انسان را به هیچ می انگارید و خیلی ساده از کنار آن عبور می کنید ؟
▪ جناب آقای نویسنده
واقعا متاسف هستم که امثال شما داعیه دار ورزش ایران شده اند و ذهن بی گناه مردم را به هر سویی که می خواهید ، می کشانید.
▪ جناب آقای نویسنده
شما مدعی شده اید که برگزاری مسابقه فوتبال بدون تماشاگر ، باعث کم رونق شدن و به طبع آن کم طرفدار شدن فوتبال می شود.به جهنم که فوتبال طرفدارانش را از دست می دهد.می خواهم نابود شود آن فوتبالی که به خاطرش چشمان یک انسان فدا می شود.
در این باره حرف های زیادی برای گفتن دارم اما ... ((رب الشرح لی صدری)).
به امید روزی که جو ورزشگاه ها به قدری سالم باشد که همه خانواده ها ، آن را به عنوان اولین گزینه برای تفریح انتخاب کنند.
مهدی خانعلی زاده


همچنین مشاهده کنید