پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

جادوی نارگیل سیاه


جادوی نارگیل سیاه
▪ نام:
رابسون دسوزا ملقب به روبینیو
▪ تاریخ تولد:
۲۵ ژانویه ۱۹۸۴
▪ سن کنونی:
۲۴ سال
▪ محل تولد:
سائو ویسنته
▪ ملیت:
برزیلی
▪ قد:
۷۲/۱ متر
▪ وزن:
۶۰ کیلوگرم
▪ پست بازی:
مهاجم
● افتخارات:
▪ قهرمانی در سال ۲۰۰۲ با تیم زیر ۱۷ سال
▪ کسب عنوان بهترین گلزن کوپا آمه ریکا در ۲۰۰۷
▪ انتخاب به عنوان بهترین بازیکن کوپا آمه ریکا در سال ۲۰۰۷
▪ باشگاه ها
▪ سانتوز ۲۰۰۲ ، ۲۴ حضور ، ۷ گل
▪ سانتوز ۲۰۰۳ ، ۴۶ حضور ، ۱۳ گل
▪ سانتوز ۲۰۰۴ ، ۴۵ حضور، ۲۵ گل
▪ سانتوز ۲۰۰۵ ، ۲۰ حضور، ۱۳ گل
▪ رئال مادرید ۲۰۰۶- ۲۰۰۵ ، ۵۱ حضور ، ۱۲ گل
▪ رئال مادرید ۲۰۰۷-۲۰۰۶ ، ۴۰ حضور، ۸ گل
▪ جمع کل: ۲۲۶ حضور، ۷۸ گل
● باشگاه سانتوز
حضور در سانتوز زندگی و آینده روبینیو را از این رو به آن رو کرد. استعداد و مهارت بالای وی سبب شد، سریعتر از آنچه می شد تصور کرد، در این باشگاه پیشرفت کند. پیشرفت او به حدی بود که نخستین قرارداد خود را با باشگاه در سال ۲۰۰۲ امضا کرد. این آغازی برای فوتبال حرفه ای اش شد. او قبل از اینکه بتواند در ترکیب تیم حضور داشته باشد بارها از سوی بزرگان تهدید شد. با این وجود، وی توانست به خوبی از پس مشکلات برآید و با آنها مقابله کند و در ترکیب اصلی تیم قرار گیرد. وی جزو کم سن و سالان حاضر در باشگاه بود، با این وجود او همچون یک گلزن حرفه ای و با تجربه کار می کرد. وی در نخستین فصل توانست در ۲۴ مسابقه ۹ گل به ثمر برساند. اوج بازی های روبینیو در سال ۲۰۰۳ و در حالی که ۳۲ بار در ترکیب اصلی تیم حضور پیدا کرده بود به عنوان تأثیرگذارترین بازیکن تاریخ برزیل لقب گرفت. او در آن زمان در فوتبال به سبک «دیه گو» و «رناتو» بازی می کرد. وی در فصل های حضورش در باشگاه در ۳۷ بازی، ۲۱ گل به ثمر رساند. روبینیو در آن زمان نه تنها در برزیل بلکه در آمریکای جنوبی بهترین بازیکن بود و این موضوع باعث شد که فرصت ها و پیشنهادات خوبی از باشگاه های اروپایی انتظار او را بکشد. جالب است بدانید که با محبوبیت و شهرتی که روبینیو در برزیل کسب کرده بود، ماریا داسیلوا سوزا مادر وی، در ۶ نوامبر ۲۰۰۴ ربوده شد. او نیز بلافاصه از بازی در سانتوز کنار رفت. وی حاضر شد برای رهایی گروگان، ۷۵ هزار پوند بپردازد! این اتفاق علاوه بر اینکه باعث شد باشگاه های اروپایی دست از پیشنهادات خود بردارند و باعث شد که وی در ۸ بازی لیگ تنها ۴ گل به ثمر برساند. او در سال ۲۰۰۵ توانست جایگاه خود را در فوتبال پیدا کند و موفق شد با درخشش در سانتوز این تیم را به قهرمانی در رقابت های برزیل برساند. در این زمان سانتوز مجبور به فروش بازیکن ارزنده خود شد.
لازم به ذکر است که باشگاه هایی نظیر چلسی، میلان، بایرن مونیخ و بارسلونا خواستار جذب این بازیکن بودند. روبینیو خودش علاقه داشت که در اسپانیا بازی کند و در لیگ قهرمانان اروپا نیز حضور داشته باشد. سرانجام رئال مادرید موفق شد در تابستان ۲۰۰۵ این بازیکن را با ۳۰ میلیون پوند به برنابئو بیاورد. روبینیو در فصل ۲۰۰۶ - ۲۰۰۵ در زمان مربیگری «واندرلی لوکوزامبورگو» به رئال مادرید آمد. باشگاه در ابتدای حضور روبینیو تبلیغات زیادی انجام داد. روبرتو کارلوس او را بازیکنی دانست که در رئال خیلی به سرعت پیشرفت خواهد کرد. وی نخستین بازی خود را با لباس رئال مادرید در ۲۵ آگوست و مقابل کادیز انجام داد. وی در نیمه دوم به جای «توماس گراوسن» به میدان رفت. در زمان حضور لوکوزامبورگو در برنابئو، وی آزادی عمل زیادی داشت. با اینکه بیشتر اوقات به عنوان یار تعویضی در بازی حاضر می شد موفق شد در ۳۷ بازی، ۸ گل به ثمر برساند. این باعث شد، هواداران زیادی جذب کند. در آن فصل در کنار «دیوید بکهام» اسطوره فوتبال انگلستان بازی می کرد. به خاطر داشتن افکار محتاطانه فابیو کاپلو، او بیشتر نیمکت نشین بود و اکثراً در نیمه دوم به عنوان یار تعویضی به میدانمی رفت. همچنین نباید نقش او را در کسب موفقیت های رئال مادرید و قهرمانی در لالیگا نادیده گرفت. روبینیو در سال ۲۰۰۳ و در حالی که در سانتوز حضور داشت موفق شد پیراهن طلایی تیم ملی را از آن خود کند. او نخستین بار در رقابت های کونکاکاف و در دیدار پایانی به میدان رفت که این تحسین همگان را برانگیخت. او با بازی های خوب خود در سال ۲۰۰۵ و در بازی های جام کنفدراسیون ها توانست برزیل را به مقام قهرمانی در این رقابت ها برساند. وی در بازی های جام جهانی ۲۰۰۶ در همه بازی ها برای برزیل به میدان رفت. او در بازی مقابل ژاپن از ابتدا در ترکیب تیم حضور داشت. جالب است بدانید که در اردوی جام جهانی، هم اتاقی رونالدینیو بود و این سبب شد که بیشتر با فوتبال روز دنیا آشنا شود.
● تلاش بی وقفه روبینیو در لیگ اسپانیا
روبینیو در رابطه با حضورش در لیگ اسپانیا گفت: با داشتن مربی خوبی نظیر شوستر از هر لحاظ احساس خوبی داریم، داشتن آرامش روانی مهمترین عامل موفقیت در تیم محسوب می شود. تنها پیروزی مهم نیست بلکه ارائه بازی عالی از اهداف بازیکنان و سرمربی رئال می باشد. این استراتژی و شعار شوستر است. خیلی وقت ها خوب بازی نکرده بودیم اما پیروز شدیم اما در بازی مقابل مایورکا خوش درخشیدیم و این ضربه بزرگی برای این تیم بود. ما راه درستی را در پیش گرفتیم و فقط به قهرمانی می اندیشیم!
● توقع روبینیو از خودش
من سعی می کنم هر سال بهتر از سال پیش بازی کنم. هدف من بهترین بودن است و برای رسیدن به این آرزوی بزرگ تمام تلاش خود را خواهم کرد.
بازی اول ما مقابل ویارئال تضمین کننده پیروزی ما در لیگ می باشد. می دانم همه اعضای تیم و مربی به من امید دارند، این را هم می دانم که هواداران به من علاقه مند هستند. امیدوارم همیشه بتوانم باعث شادی هواداران و همتیمی هایم شوم. احساس غرور می کنم که در رئال مادرید بازی می کنم. خوشحال می شوم که در بازی بعدی در برنابئو باعث شادی هوادارانم شوم.
● هدیه تولد روبینیو
بهترین هدیه ۲۴ سالگی تولد از نظر من، پیروزی در مقابل ویارئال می باشد. می دانم بازی با این تیم بسیار سخت خواهد بود اما برای کسب سه امتیاز تمام تلاش خود را خواهیم کرد. گفتم: «تلاشمان». از نظر من فوتبال یک ورزش گروهی است، یک تلاش همگانی از جانب ۱۱ بازیکن برای ارائه بازی جوانمردانه. شرط می بندم در این بازی پیروز شویم، یک گل آن را هم خودم به ثمر می رسانم!
● آرزوی روبینیو
آرزویم این است که دوران بازیگری ام را در رئال به پایان برسانم. من با این تیم زندگی کرده ام و با تمام خوبی ها و بدی هایش، آن را با آغوش باز پذیرفته ام. بهترین باشگاه در شهری دوست داشتنی! دوست دارم وقتی که در ۳۰ سالگی بازنشسته می شوم با افتخار بگویم من عضوی از رئال مادرید بودم.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید