شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

دنیس وایز، مدیر فنی کلاغ ها


دنیس وایز، مدیر فنی کلاغ ها
کوین کیگان مربی نیوکاسل تصمیم خود درباره انتخاب دنیس وایز به عنوان کمک مربی این تیم را قطعی کرد. به گفته کیگان، وایز دارای ویژگی های مناسب می باشد. نیوکاسل به کسی به عنوان کمک مربی نیازمند بود که از فوتبال، تجربه های زیادی داشته و با اصول آن کاملاً آشنا باشد، دنیس این خصایص را داشت. کریس مورث رئیس نیوکاسل اذعان داشت وایز ۴۱ ساله همیشه در جریان مسائل مربوط به تیم نبوده اما روی مسائلی نظیر دادن نیرو به بازیکنان مهارت دارد. کیگان که شاهد ۲ بار شکست نیوکاسل مقابل آرسنال (هم در جام حذفی و هم در لیگ برتر) با نتیجه ۳ بر صفر بود، این شکست های پی درپی باعث شد سران نیوکاسل به فکر چاره باشند و در جهت بهبود نتایج باشگاه اقداماتی را انجام دهند. کریس مورث در ادامه افزود: از نظر من انتخاب وایز به عنوان کمک مربی و مدیر فنی تصمیم درستی بوده، من هر کاری که از دستم برآید برای بهبود و پیشرفت تیم انجام خواهم داد. می دانم دنیس می تواند از عهده سمت جدیدش به خوبی برآید.
همچنین پیشنهاداتی راجع به جذب بازیکنان تازه نفس و جوان داده شده است. که از این موضوع نیز استقبال فراوانی شده اما هنوز فعالیت خاصی در این زمینه انجام نشده است. همچنین کیگان در مورد انتخاب دنیس گفت: وقتی من در رابطه با جذب بازیکنان جدید و همچنین انتخاب مدیر فنی با «مایک اشلی» صحبت می کردم، اشلی ۳ نفر را به من معرفی کرد که یکی از آنها وایز بود. دنیس را خوب می شناسم و به هوش و ذکاوت او اطمینان دارم و می دانم او در شغل خود پیشرفت می کند و از تیم حمایت کرده و کمک حال من خواهد بود. به طور حتم این تغییرات برای کلاغ ها لازم بوده چرا که نیوکاسل فقط ۷ امتیاز با تیم در خطر سقوط لیگ برتر فاصله دارد. حتی بازگشت جوی بارتون، که چندی پیش از زندان آزاد شده بود نتوانست نیوکاسل شکست خورده را نجات دهد.
کیگان درباره بارتون گفت: فکر می کنم جویی از اینکه از زندان آزاد شد خوشحال است. به نظر من وجود این بازیکن پر انرژی در تیم مؤثر است. او دارای مهارتی است که سایر بازیکنان از آن برخوردار نیستند و به عنوان یک بازیکن مهم، نقش کلیدی در زمین دارد. همچنین کیگان در مورد مایکل اوون گفت: مایکل به علت مصدومیت در لیگ برتر فقط یک گل به ثمر رساند اما اکنون از قید مصدومیت رها شده است. ما نمی توانیم انتظار بالایی از او داشته باشیم چرا که کار خاصی برای وی نکرده ایم. دنیس فرانک وایز ۱۶ دسامبر ۱۹۶۶ در کنسینگتون واقع در جنوب لندن به دنیا آمد.
بازیکن ۴۱ ساله ای که جدیداً به مقام مدیر فنی باشگاه نیوکاسل در لیگ برتر نائل شده است. وایز به عنوان هافبک مرکزی در تیم های ویمبلدون، لسترسیتی، میل والف ساوتهمپتون، کاونتری سیتی و از همه مهمتر چلسی ایفای نقش کرده است. او طی دوران حضور در استمفوردبریج افتخارات فراوانی به عنوان کاپیتان موفق تیم کسب کرده است. وایز در ۲۱ بازی ملی شرکت داشته و در بازی مقابل ترکیه یک گل به ثمر رسانده است. وی در یورو ۲۰۰۰ هم بازی کرد. بعد از مدتی وایز پا به عرصه مدیریتی فوتبال گذاشت. او اکنون به عنوان یکی از بازیکنان نیوکاسل از شرایط حاضر راضی است و می داند برای پیشرفت بیشتر باید صبر داشته باشد.
● دنیس وایز در یک نگاه
▪ نام کامل: دنیس فرانک وایز
▪ روز تولد: ۱۶ دسامبر ۱۹۶۶
▪ محل تولد: انگلستان، لندن، کنسینگتون
▪ قد: ۶۸/۱ متر
▪ پست: هافبک
▪ باشگاه کنونی: نیوکاسل
▪ شغل: مدیر فنی نیوکاسل
▪ حضور در تیم جوانان: ساوتهمپتون از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۵
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید