پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

بازی های تعطیل اما پرهیاهو و پرحاشیه


بازی های تعطیل اما پرهیاهو و پرحاشیه
لیگ قهرمانان اروپا به عنوان بزرگترین لیگ باشگاهی دنیا سرشار از منابع مادی، اقتصادی و فنی است که به دلیل حضور بزرگترین باشگاه های اروپایی صاحب چنین جایگاه والا و باارزشی شده است. کمتر از یک ماه دیگر مرحله حذفی این مسابقات با شرکت تیم های معتبر از کشورهای صاحب فوتبال آغاز شده و در اوج سرمای زمستان رنگ و بوی خاصی به فضای ورزش قاره سبز می دهد. بی تردید رویارویی بازیکنان بزرگ با ملیت های مختلف بر جذابیت این لیگ می افزاید و کمک می کند که سطح مسابقات بالاتر برود. جالب اینکه بازیکنان هموطن که در تیم های ملی کشور خود همچون سربازانی یکدل و هماهنگ جهت سربلندی تیم ملی می جنگند، در مسابقات باشگاهی بدون توجه به این امر در فضایی کاملاً رقابتی روبروی هم ایستاده و برای پیروزی باشگاهی که با پیراهن آن خودنمایی می کنند، تلاش کرده تا بر میزان شهرت و ثروت و همچنین اعتبار خود بیفزایند.
با توجه به وقفه طولانی مدت در برگزاری این مسابقات به نظر می رسید که حساسیت های موجود برطرف شود اما از زمان انجام قرعه کشی مرحله جدید، اظهارات مربیان، بازیکنان و اتفاقاتی که در اردوی رقیب رخ می دهد، همگی دست به دست هم داده تا بدون برگزاری بازی ها، همچنان حساسیت و جذابیت بر این لیگ پراعتبار سایه افکند. اولین اظهارنظر در این رابطه مربوط به «سرآلکس فرگوسن» تئوریسین بزرگ اسکاتلندی و مربی نامدار «منچستریونایتد» است که گفت: بازی مقابل «لیون» بسیار حساس و دشوار است. سرآلکس که شاگردان فرانسوی زیادی در اختیار داشته و طی سال های اخیر با مربی آرسنال (ونگر) که اصلیتی فرانسوی دارد بارها دست و پنجه نرم کرده و به توانایی های مربیان این کشور و پیشرفتی که طی سال های گذشته داشته اند کاملاً واقف است، لذا از شاگردانش با این گفته ها، جدیت، تلاش و انگیزه لازم را خواستار شده است. جالب اینکه وقتی یونایتدها فهمیدند «جونینیو» ستاره برزیلی لیون به دلیل آسیب دیدگی در رویارویی با آنها غایب است، خوشحال شده و از طرفی به جدیت بیشتر و عزم راسخ آنها برای پر کردن خلأ این بازیکن تکنیکی پی برده اند! اعلام نظر آنچلوتی مربی پرافتخار ایتالیایی که با میلان طی ۵ فصل ۳ بار فینال این جام را تجربه و ۲ مرتبه جام قهرمانی را فتح کرده در رابطه با قدرت جوانان آرسنال و دشواری رقابت و صعود از این مرحله نیز مکمل صحبت های «فرگی» است و ارزش و اهمیت پیشروی در این جام را نشان می دهد، لذا اردوی روسونری ها تحت این نظریه با قدرت به راه خود ادامه می دهد تا یکی از قدرت های برتر این فصل جزیره را از گردونه جام خارج کند.
«پائولو مالدینی» اسطوره ایتالیایی میلان که قصد خداحافظی از میادین رسمی و باشگاهی را دارد، اعلام داشته می خواهد با حضور در فینال مسکو (محل برگزاری دیدار نهایی این فصل) با خاطره ای باشکوه و رکوردی جاودانه از فوتبال کناره گیری کند و جالب اینکه او هیچگونه توجهی به دور ماندن میلان از نشان اسکودتو در فصل جاری یا حذف از کوپا ایتالیا و یا حضور در دور نهایی یورو ۲۰۰۸ نداشته و آرزوی نهایی خود را فتح لیگ قهرمانان باشگاه های اروپایی می داند!
ستاره ای بزرگ و بین المللی به نام «سیسینیو» از برزیل که هم اکنون عضو تیم رم ایتالیا است طی مصاحبه ای گفته: برای پیروزی مقابل رئال مادرید و نشان دادن توانایی های بالقوه ای که دارد، ماه ها صبر نموده و حال قصد دارد در جدال مستقیم با رئال قدرت خود را به رخ مدیران تیم سابقش بکشد.
جنس صحبت های او نیز نشان می دهد که درخشش در این تورنمنت، بیانگر سطح واقعی کیفیت رقابت و جدال در چمن سبز می باشد. سران لیورپول از عدم نتیجه گیری این تیم در لیگ برتر به ستوه آمده اند اما به دلیل موفقیت های بنیتز سرمربی اسپانیایی در رقابت های اروپایی و ۲ بار حضور در فینال این جام که یک مرتبه منجر به کسب قهرمانی مقابل میلان شده از اخراج این مربی صرفنظر کرده و وقت بیشتری در اختیارش نهاده تا با صرف هزینه ای دوباره شرایط قهرمانی مردان آنفیلد در لیگ برتر را فراهم سازد. تمام موارد نامبرده در بالا نشان می دهد که لیگ قهرمانان دارای چه جایگاهی است و به دلایل مختلف سقف آرزوهای بازیکنان و مربیان را تشکیل می دهد.
بسیاری از ستاره های دنیای توپ گرد آرزوی حضور در این لیگ را با خود به دنیای خارج از مسابقات رسمی بردند و بعضی دیگر بازی در فینال این لیگ را نهایت دوران حرفه ای خود قلمداد می کنند و عده ای که نمی توانند جام جهانی را تجربه کنند، مثل گیگز بازیکن ولزی منچستر به خود می بالد که سال ها است در لیگ قهرمانان بازی کرده و حتی جام قهرمانی را لمس نموده اند و بدین ترتیب در خفا و نزد وجدان خود آسوده خاطرند که بالاترین سطح رقابت های باشگاهی را تجربه نموده اند.
در این رقابت ها که چندی دیگر آغاز می شود بارسلونا، میلان، منچستریونایتد، اینتر، لیورپول، رئال، رم، آرسنال، لیون، چلسی، پورتو، سویا، فنرباغچه، سلتیک و المپیاکو میزبانان شایسته ای جهت برگزاری بالاترین سطح باشگاهی دنیا در سال ۲۰۰۸ هستند که فینال مسابقات نیز به میزبانی روس ها برگزار شده و نهایتاً قهرمانی دیگر، جشن باشکوهی بر پا خواهد کرد.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید