شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا


قاتل مزدور Hitman


قاتل مزدور    Hitman
▪ کارگردان: زاویه گنس.
▪ فیلمنامه: اسکیپ وودز.
▪ موسیقی: جئوف زانللی.
▪ مدیر فیلمبرداری: لوران بارس.
▪ تدوین: کارلو رتزو، انتوآن واری.
▪ طراح صحنه: ژاک بوفنوآر.
▪ بازیگران: تیموتی اولفانت[مامور شماره ۴۷]، داگری اسکات[مایک وایتیه ر]، اولگا کوریلنکو[نیکا بورونینا]، رابرت کنپر[یوری مارکلوف]، اولریش تامسن[میخاییل بلیکوف]، هنری ایان کیوساک[اودره بلیکوف]، مایکل اوفی[جنکینز].
▪ ۱۰۰ و ۹۲ دقیقه.
▪ محصول ۲۰۰۷ فرانسه، آمریکا.
▪ ژانر: اکشن، جنایی، مهیج.
آدمکش برجسته ای که با نام مامور شماره ۴۷ شناخته می شود، ماموریت می یابد تا بلیکوف-رئیس جمهور روسیه- را ترور کند. ماموریت انجام می شود، اما شماره ۴۷ بعدها در می یابد که فقط بدل بلیکوف را به قتل رسانده است و همه اینها توطئه ای سیاسی بیش نبوده است. او باید خود را همزمان از چنگ مایک وایته ر مامور پلیس بین الملل و افراد FSB جانشین KGB دور نگاه دارد. شماره ۴۷ پس از یک درگیری خونین موفق می شود تا فرار کند. او سعی دارد تا ردی از توطئه گران یافته و بلیکوف واقعی را نیز از میان بردارد. برای این کار به سراغ نیکا دوست دختر بلیکوف رفته و او را با خود همراه می کند. اما تا رسیدن به هدف باید بسیاری از همکاران خود را از میان بردارد...
● چرا باید دید؟
قاتل مزدور دومین فیلم بلند کارنامه زاویه گنس متولد ۱۹۷۵ دانکرک، فرانسه است که با فاصله کوتاهی از اولین فیلمش Frontières در سال ۲۰۰۷ به نمایش در می آید.
سابقه دستیار کارگردانی او در فیلم های اکشنی چون حداکثر مخاطره، تیم دو نفره و ... در کنار ساخت چند فیلم کوتاه باعث شده تا لوک بسون-پدرخوانده فیلمسازان جوان فرانسوی- سکان هدایت یک فیلم ۳۳ میلیون دلاری را به وی بسپارد. اما از حضور افراد کار کشته تری در ساخت آن نیز غافل نبوده که از میان آنها می شود به اسکیپ وودز فیلمنامه نویس اشاره کرد.
کسی که در سال ۱۹۹۸ با اولین فیلمش به نام پنجشنبه موفق شد تا جایزه ویژه داوران جشنواره فیلم های پلیسی کنیاک را بگیرد. وودز بعدها با نوشتن فیلمنامه شمشیر ماهی و تهیه کنندگی آن بر توانایی های پول ساز خود در زمینه فیلم های پلیسی/حادثه ای صحه گذاشت، اما تا امروز فیلم دیگری کارگردانی نکرده است.
قاتل مزدور برگردان یک بازی ویدیویی پر فروش دیگر به فیلم است که اعجوبه سینمای فرانسه-لوک بسون- عنوان تهیه کنندگی آن را یدک می کشد، اما با این وجود عشاق سینه چاک این بازی را مایوس خواهد کرد.
نبود منطق کافی در حوادث و حتی پرداخت شخصیت ها[مامور ۴۷ با بار کدی که در پس کله طاس شان خورده بدون جلب توجه شهرهای بزرگ را زیر پا می گذارد!] باعث شده تا فیلم بیش از ۴۰ میلیون دلار نصیب سازندگانش نکند.
این به معنی موفقیتی نسبی است و راه گنس را برای ساخت نسخه جدید کونان بربر در سال جدید هموار تر می کند. با این حال؛ اگر با این بازی آشنا هستید یا خیر، و یا به دنبال تماشای هنرنمایی های یک قاتل حرفه ای در فرار از چنگ پلیس ها هستید، قاتل مزدور بهترین گزینه است.
فراموش کنید که قصه در روسیه اتفاق می افتد یا انجمن برادری کلیسا این آدم کش ها را تربیت می کند. حادثه را بچسبید!
امیر عزتی
منبع : موج نو


همچنین مشاهده کنید