سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا


قفسه


قفسه
● ایجاد تعادل بین کار و زندگی
▪ رابرت هالدن، بن رنشاو
▪ ترجمه؛ فروزنده شهبازلو
▪ انتشارات به تدبیر
▪ ۱۱۴ صفحه
بیشتر مردم موفقیت در زندگی را بر حسب دارایی ها و درآمدهای مالی می سنجند و برای دستیابی به موفقیت های مالی خود را گرفتار ساعت های مداوم کار و شغل دوم و سوم می کنند. به همین دلیل نیز رابطه های خانوادگی و اجتماعی، رشد شخصی، سرگرمی و اوقات فراغت به آسانی فراموش می شود که در مراحل بعدی دشواری های زیادی را برای فرد و خانواده وی به بار می آورد. هدف کتاب «ایجاد تعادل بین کار و زندگی» آن است که معنای صحیح موفقیت را شرح و توضیح دهد که چگونه می توان با چشم اندازها و هدف نوین زندگی کرد. این کتاب در چهار فصل با نام های ارزیابی موفقیت، درک خویشتن، ایجاد تغییرات و حفظ تنظیم شده است، شامل ۱۰۱ پند کوتاه است و نشان می دهد که چگونه می توان نگرش های مناسب درباره موفقیت را در خویشتن و گروه کاری پرورش داد تا به تدریج به تعادل بین کار و زندگی دست یافت.
● کنار آمدن با دنیا
▪ تقویت اعتماد به نفس
▪ فیلیپا دیویس
▪ ترجمه؛ امیرحسین شهبازلو
▪ انتشارات به تدبیر
▪ ۱۲۰ صفحه
اعتماد به نفس دارایی بسیار گرانبهایی است. دارندگان اعتماد به نفس آسان تر می توانند مهارت های جدید را بیاموزند، با دیگران دوست شوند، خود را با تغییرات هماهنگ کنند و آنچه را در زندگی می خواهند به دست آورند. زندگی با اعتماد به نفس به مراتب مطبوع تر است. کتاب «تقویت اعتماد به نفس» به طور کاربردی نشان می دهد که چگونه می توان مسوولیت زندگی را برعهده گرفت و تغییرات سازنده یی ایجاد کرد، چگونه می توان سطح کنونی اعتماد به نفس را سنجید و حوزه هایی را که نیاز به بهبود دارند مشخص کرد. با انجام توصیه های این کتاب می توان به خود انگیزه داد و برای افزایش اعتماد به نفس برنامه یی مشخص کرد. این کتاب در چهار فصل با عنوان های درک و شناخت اعتماد به نفس، آمادگی برای ایجاد و تقویت اعتماد به نفس، برنامه ریزی ابراز اعتماد به نفس و پرورش اعتماد به نفس درونی تنظیم شده است و نشان می دهد که چگونه می توان اعتماد به نفسی دیرپا و بسیار عمیق را به وجود آورد و تصویر فردی با اعتماد به نفس از خودمان به دیگران ارائه دهیم.
● به دست آوردن بهترین ها
▪ تفکر مثبت
▪ سوزان کوئیلیام
▪ ترجمه؛ مهربانو عنقایی
▪ انتشارات به تدبیر
▪ ۱۱۴ صفحه
● در دنیای چالش برانگیز امروز داشتن انرژی، اشتیاق و خوش بینی در تمام حوزه های زندگی بسیار ضروری است. هدف کتاب «تفکر مثبت» آن است که نشان دهد چگونه نگرش مان را در مورد زندگی دگرگون کنیم تا در نهایت بتوانیم احساس خوبی در مورد خودمان داشته باشیم، پیوندهای عاطفی ارزشمندی با اعضای خانواده و دوستان برقرار کنیم و در نتیجه در کارهایمان موفق باشیم. این کتاب به تشخیص حوزه های منفی زندگی نیز کمک می کند و نشان می دهد که چگونه در مورد عقاید منفی خود بازنگری کنیم، عزت نفس مان را بهبود ببخشیم و راهبردهای جدید ذهنی و عاطفی را برای ایجاد تفکر مثبت و خلاق بیاموزیم. این کتاب در چهار فصل با عنوان های درک تفکر مثبت، یادگیری مثبت بودن، پروراندن استعدادها و داشتن زندگی مثبت تنظیم شده است و تمرین های خودارزیابی آن ما را قادر می سازد که نگرش مثبت خود را ارزیابی کنیم. این درس های بنیادی به ما کمک می کند که در زندگی، کار، عشق، سلامتی، سرگرمی و دوستی هایمان موفق باشیم.
● بالنده و سربلند
▪ غلبه بر فشارهای زندگی
▪ فیلیپا دیویس
▪ شهرزاد فتوحی
▪ انتشارات به تدبیر
▪ ۱۱۸ صفحه
هر کسی در دورانی از زندگی در تنگنا و فشار است. وقتی با چالش هایی مواجه می شویم و کنترل آن را در دست می گیریم، بسیار برانگیزنده و الهام بخش است. البته این را هم باید دانست که وقتی فشار از حد بگذرد منجر به خستگی شدید، تهدید سلامتی و ناکامی می شود. این کتاب به ما کمک می کند تا دریابیم علت های فشار چیست، چگونه ممکن است برای ما مفید باشد و در حالت هایی به تنش منجر می شود. برای آنکه آمادگی ذهنی و جسمی ما برای مقابله با تنگنا و فشار بیشتر شود و بهتر از اضطراب پرهیز کنیم، کتاب توصیه های عملی ارائه کرده است. این کتاب حتی توصیه هایی برای دگرگونی های بزرگ زندگی نیز ارائه کرده است. این کتاب در چهار فصل با عنوان های درک فشار، آمادگی برای کنترل فشار، از پس فشارهای روزمره برآمدن و مدیریت دگرگونی های اساسی زندگی تنظیم شده است .
منبع : روزنامه اعتماد


همچنین مشاهده کنید