سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

درمان چاقی ، سلولیت و ایجاد تناسب اندام


درمان چاقی ، سلولیت و ایجاد تناسب اندام
● چاقی ، سلولیت و ایجاد تناسب اندام
دنیای مدرن تکنولوژی بهزیستن را به ارمغان آورده و همه جوانب زندگی اجتماعی انسانها را دستخوش تغییر کرده است. در دنیای مدرن مشکلات نیز دستخوش تغییر شده اند، از کسالت به استرس ، از کوفتگی به خمودگی و از لاغری به چاقی.
می توان گفت امروزه چاقی یکی از مشکلات عمده انسان مدرن است چرا که علاوه بر، برهم زدن زیبایی ظاهری وی، در قیاس با جهان زیبای پیرامون ، مشکلات فراوانی را ، از جمله بیماریهای مختلف جسمی و روحی، برای او در پی دارد.
البته دنیای مدرن هم این مشکل را به فراموشی نسپرده، بلکه روشهای گوناگونی را برای درمان چاقی ، سلولیت و ایجاد تناسب اندام در اختیار ما قرار داده است.
مطلب حاضر نگاهی اجمالی به این تکنولوژیها و کاربردهای آنها دارد. بطور کلی می توان گفت همه این سیستم ها یک هدف مشترکی را دنبال می کنند و آن ، برگرداندن اندام فرد به حالت طبیعی است که به دلیل عوامل گوناگون مانند چاقی و سلولیت، شکل و شرایط طبیعی خود را از دست داده است.
بنابراین شناخت و درک بهتر عملکرد سیستم های نوین در سایه شناسایی عوامل و علائم از دست رفتن تناسب اندام میسر خواهد بود.
این عوامل، تنها چاقی و سلولیت نیستند بلکه عوامل گوناگونی را شامل می شوند. که هر کدام درجات مختلفی از عدم تناسب اندام را ایجاد می کنند. شایان ذکر است برخی از این عوامل خود نتیجه روش های دیگر درمان چاقی و سلولیت ، که به طور دقیق و علمی اجرا نشده اند، محسوب می شوند. مانند رژیم درمانی و لیپوساکشن.
در موارد زیر شرایط طبیعی بدن به هم خورده و درجاتی از عدم تناسب و بدشکلی اندام ها به وجود می آید:
۱) انباشتگی چربیها به صورت موضعی تا چاقی عمومی
۲) سلولیت (تغییرات بافت همبند به همراه تجمع چربیها در آنها، اغلب در نواحی شکم، پهلو و ران ها)
۳) از دست دادن سریع وزن
۴) کاهش الاستیسیتی پوست
۵) بعد از درمانهای غیر دقیق و غیر علمی با لیپوساکشن یا رژیم درمانی
۶) بعد از اعمال جراحی بزرگ
۷) ادم و فیبروز بعد از جراحی
۸) افزایش سن و پیری زودرس
۹) اسکارهای پوستی مانند سوختگی ها
همانگونه که ملاحظه می کنید موارد فوق حاصل علل و عوامل گوناگونی بوده و دارای شرایط فیزیولوژیک مختلفی هستند بنابراین نمی توان صرفاً با به کارگیری یک تکنولوژی خاص همه آنها را درمان نمود و قطعاً نیاز به درمانهایی با اثرات و نتایج فیزیولوژیک مختلف می باشد. یکی از دلایل تنوع تکنولوژی های ارائه شده نیز همین است.
شناخت و درک صحیح از ساختار ، مکانیسم عملکرد و کاربرد تکنولوژی های مختلف درمان ، ضمن هدایت ما برای یک انتخاب صحیح ، برحسب نیاز، ارائه خدمات مناسب و کاملی را نیز فراهم می آورد.
● سیستم های غیر تهاجمی
روش های غیر تهاجمی متعددی در درمان چاقی و ایجاد تناسب اندام وجود دارد که عبارتند از : رولروکیوم ، الکتروتراپی ، فتوتراپی ، اولتراسوند، ترموتراپی، لیزرتراپی، IR ، Pressure therapy و نیز انواع مختلفی از داروها و ژل ها.
همه این روشها با وجود تنوع و تفاوت زیاد در ساختار، در عمل، تقریباً با پاتوفیزیولوژی مشترکی به بهبود تناسب اندام کمک می کنند این مکانیسم های پاتوفیزیولوژی عبارتند از:
▪ افزایش microcirculation
▪ افزایش متابولیسم
▪ بهبود درناژ لنفی
▪ کاهش سایز سلولهای چربی
▪ تحریک فیبرهای عضلانی و ...
اما باید دانست که هر کدام از روش های فوق دارای تفاوت های اختصاصی نیز هستند که موارد کاربرد و یا منع مصرف ویژه آنها را ایجاد می کند.
www.aryan-beauty.com
منبع : وب سایت شهرام جوادی نژاد


همچنین مشاهده کنید