پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

تکنولوژی PHA


تکنولوژی PHA
PHA ها (پلی هیدروکسی اسیـد) به طور طبیـعی در همه سلولهـای بدن وجـود دارند ( پیش ساز مواد ژنتیکی هستند) .
استفاده از این ترکیبات به افراد دارای پوست حساس اجازه می دهد از تمام خواص AHA بهره مند شوند.این تکنولوژی ثبت انحصاری لابراتوارهای نئوستراتا بوده و در هیچ کدام از محصولات آرایشی و بهداشتی دیگر موجود نمی باشد.
محصولات با برچسب سبز رنگ حاوی PHA هستند .
PHA علاوه برای اینکه تمامی خواص AHA را دارد ،دارای مزایای زیر نیز می باشد:
▪ از آنجایی که به جای یک گروه هیدروکسیل جاذب آب (مانند اسید گلیکولیک) دارای چندین گروه جاذب آب هستند ، رطوبت بیشتری را برای پوست تأمین می نمایند. از این رو حتی برای پوست های خشک نیز مناسبند.
▪ مولکولهای PHA بزرگتر از AHA هستند و آرام تر در پوست نفوذ می کنند، بنابراین هیچگونه سوزش، خارش یا قرمزی ایجاد نمی کنند. از این رو محصولات حاوی PHA برای هر نوع پوست ، حتی پوست های حساس، قرمز(روزاسه) نیز مناسب می باشند .
▪ پوست اولین سد دفاعی بدن می باشد. این سد دفاعی مسئول محافظت از پوست در مقابل عوامل مختلف آسیب رسان از قبیل اشعه UV و عوامل بیماری زا است. محصولات حاوی PHA با خاصیت آنتی اکسیدانی (ضد رادیکال آزاد) این سد دفاعی را تقویت می کنند.
● رادیکال های آزاد :
رادیکال های آزاد ترکیبات ناپایداری هستند که در محیط اطراف ما ، ترکیبات آرایشی و بهداشتی نامناسب و ... وجود دارند.
حتی رادیکال های آزاد ممکن است در پوست بوجود بیایند. اشعه خورشید از مهمترین عوامل ایجاد رادیکال های آزاد می باشد. این مولکول ناپایدار انرژی خیلی زیادی دارند و دارای قدرت تخریب بالایی هستند.
اگر این مولکولها با سلول های دیگری در تماس باشند برای به تعادل رسیدن این ناپایداری را به سلول مجاور انتقال خواهند داد و ادامه این زنجیره ناپایداری اثرات مخرب شدید و گاه جبران ناپذیری را برای پوست در پی خواهد داشت.
▪ ترکیبات آنتی اکسیدان (ضد رادیکال آزاد) مانندPHA ها ، با جلوگیری از ایجاد رادیکال های آزاد و همچنین خنثی کردن آنها تأثیر بسیار زیادی در جلوگیری از روند تخریب پوست خواهند داشت.
▪ بسیاری از ترکیبات موجود در محصولات آرایشی بهداشتی، پوست را در برابر اشعه خورشید حساس می کنند، به نحوی که فرد پس از مصرف محصول اگر در معرض نور خورشید قرار گیرد، احساس داغی، سوزش پوست، قرمز شدن و ... خواهد داشت.
محصولات حاوی PHA با تقویت سد دفاعی، حساسیت پوست را در مقابل اشعه خورشید افزایش نمی دهند.
▪ PHA موجود در محصولات نئوستراتا از دو نوع Gluconolactone (با چهار گروه جاذب آب) و Lactobionic Acid (با هشت گروه جاذب آب) می باشد.
▪ یک دوره استفاده از محصولات حاوی PHA ، سازگاری و تحمل پوست را نسبت به مصرف AHA افزایش می دهد.
● اسید لاکتوبیونیک:
این ترکیب یکی دیگر از انواع PHA می باشد که علاوه برداشتن تمام خواص فوق دارای مزایای دیگری نیز می باشد.
▪ هر مولکول اسید لاکتوبیونیک با داشتن هشت گروه هیدروکسیل قدرت مرطوب کنندگی فوق العاده زیادی دارد، به طوری که پس از مصرف، یک لایه محافظ و رطوبت دهنده (Film forming) روی پوست ایجاد می کند.
▪ قدرت آنتی اکسیدانی بسیار زیادی دارد، به طوری که مصرف عمده آن در پزشکی، در مایعات نگهدارنده اعضاء پیوندی می باشد.
▪ خاصیت ترمیم کنندگی (Wound healing) ، از این رو در بهبود والتیام پوست آسیب دیده و تحریک شده مناسب می باشد.
▪ سبب تسریع در بهبود پوست های تحریک شده در اثر لیزر، پیلینگ ، میکرودرم ابریشن(نوعی پیلینگ) می گردد .
منبع : وب سایت شهرام جوادی نژاد


همچنین مشاهده کنید