چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

گیاهان مشهی


گیاهان مشهی
۱) اختلال در میل جنسی:
این اختلال ازیک میل ناقص تا یک میل اجباری برای فعالیت جنسی را شامل می‌شود و اختلالات عملکردی که ممکن است در طول فاز میل رخ دهند شامل:
▪ HSD یا Hypoactive sexual:
به صورت میل و هوس جنسی ناقص یا حتی عدم وجود این میل و هوس به صورت پایدار یا راجعه و تکرار شونده برای فعالیت جنسی تعریف شده که به مشکلات بین شخصی یا پریشانی قابل توجه منجر می‌شود ورفته رفته این موضوع سبب فقدان کامل یا تقریباً کامل میل در هر یک از طرفین جنسی می‌شود.
▪ CSBS یا Compulsive sexual behaviour:
یک دسته‌ی وسیعی ازرفتارهای جنسی پیچیده را شامل می‌شود که معمولاً به صورت تمایلات جنسی (وسواسی - اجباری) تظاهر می‌یابند.
برای مثال استمنای بیش از حد و بی ‌بند و باری جنسی و طلب جنسی مفرط، به همراه اختلالات مؤثر در آن مثل افسردگی ماژور و اختلالات خلق و تمایلات جنسی اعتیادی مانند چسبیدن به شخص دیگر، اشیا یا حس کردن آنها، فقط و فقط برای کسب پاداش جنسی و تمایلات جنسی ناشی از قو‌ه‌ی محرک آنی یعنی شکست فرد در مقاومت در برابر یک ایمپالس یا وسوسه‌ی نفس برای فعالیت جنسی‌یی که برای او ۲) اختلال در عملکرد Erection:
این یک مشکل در رابطه با تحریک جنسی است که ممکن است به عنوان یک مشکل (اقلاً در ۵۰% بررسی‌ها در یک دوره‌ی شش ماهه) در رسیدن یا حفظ کردن یک Erection کافی برای فعالیت جنسی و نفوذ به داخل واژن تعریف می‌شود که به عوارض جسمی، اجتماعی و سایکولوژیکی بارز، منجر شده و ماهیت و وجود مرد را از حالت مردانه‌ نابود می‌‌کند.
۳) اختلال در انزال:
یک طیف از اختلالات در حیطه‌ی انزال وجود دارند، از انزال زودرس تا انزال به شدت پسرفت کرده یا حتی عدم وجود آن.
▪ Premature ejaculation:
که شایع‌ترین اختلال در مرد است و خود ممکن است هر یک از موارد زیر را شامل شود:
ـ انزال با کمترین تحریک جنسی رخ می‌دهد که این موضوع به صورت راجعه یا مداوم است و قبل، روی یا با فاصله‌ی کوتاهی بعد از نفوذ ایجاد می‌شود قبل از اینکه خود فرد انتظار آن را داشته باشد.
ـ مشکلات بین شخصی یا پریشانی قابل توجه.
ـ شرایطی که در آن یک انزال طبیعی رخ نمی‌دهد مثل اثر مستقیم و سوء مصرف مواد.
ـ انزال زودرس و اختلالات میل جنسی اغلب، مشکلات گزارش شده در مردان جوان بالغی بوده است که رابطه‌ی خانوادگی تیره‌یی داشته‌اند.
▪ :Painfull ejaculation
از عوارض ضد افسردگی‌های سه ‌حلقه‌یی هستند و یک درد مداوم یا راجعه را در ارگان‌های تناسلی در طول انزال یا فوراً بعد از آن شامل می‌شوند.
▪ :Inhibited or retarded ejaculation
این زمانی است که انزال اصلاً رخ نمی‌دهد.
▪ :Retrograde ejaculation
این زمانی است که در ارگاسم،مایع Semen بیشتر به عقب (به داخل مثانه) زور داده می‌شود تا اینکه به داخل پیشابراه و بیرون از پنیس راه یابد.
۴) اختلال در ارگاسم:
اختلال ارگاسمی در مرد به عنوان یک تأخیر راجعه یا پایدار در ارگاسم و حتی عدم وجود آن بعد از فاز هیجان جنسی طبیعی در طول فعالیت جنسی اطلاق می‌شود.
۵) نقص در فرونشینی پنیس بعد از آمیزش:
یک Erection طول کشیده که معمولاً ۴ ساعت یا بیشتر ادامه می‌یابد و نیز دردناک است و همیشه به اتفاق یا به همراه میل جنسی نیست و به عکس، اغلب بر تحریک جنسی معمول مقدم می‌شود.
دکتر محمود عموئی
پزشک قانونی
منبع : هفته نامه پزشکی امروز


همچنین مشاهده کنید