چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

زیر سایه «کورانی»


زیر سایه «کورانی»
در هفته هجدهم بوندس لیگا بایرن مونیخ ۲ بر یک مقابل هانزاروشتوک به برتری رسید و اشتوتگارت نیز ۴ بر یک مغلوب شالکه شد تا یکی از شگفتی های این هفته رقابت ها رقم بخورد. سایت گل در مطلبی به معرفی تیم هفته بوندس لیگا پرداخته که در ادامه می خوانید:
● دروازه بان
▪ فرانک روست (هامبورگ)
درخشش این دروازه بان در بازی با هانوفر منجر به رقم خوردن نتیجه تساوی شد. هامبورگ اگر چنین دروازه بان قابلی در اختیار نداشت، بیش از اینها گل می خورد. روست ضربه های متعدد بازیکنانی نظیر استاینر، بروکینگ و هانکه را به خوبی مهار کرد؛ هر چند گل تساوی را دریافت کرد تا بندرنشینان هامبورگ نتوانند با ۳ امتیاز زمین را ترک کنند اما این موضوع چیزی از ارزش های او کم نکرد.
● خط دفاع
▪ آنتونیو روکاوینا (دورتموند)
وی که به تازگی به این تیم اضافه شده، توانسته به خوبی با جو بازی ها هماهنگ شده و نمایش خوبی ارائه کند. آنتونیو که پیش از این در پارتیزان بلگراد حضور داشت، با گذشت چند هفته می تواند بهتر از اکنون ظاهر شود. دورتموند با جذب این بازیکن نسبت به قبل آرامش بیشتری دارد.
▪ کریستین ایگنر (کارلسروهه)
این تیم، نیم فصل اول را با فراز و فرودهای زیادی سپری کرد. کارلسروهه در نیم فصل اول و بخصوص در بازی مقابل نورنبرگ بازی کاملاً دفاعی را به نمایش گذاشت. به راستی که این مدافع چپ بازی خوبی به نمایش گذاشت.
▪ یان سیمونک (ولفسبورگ)
درخشش این بازیکن در پیروزی ولفسبورگ مقابل بیله فلد تأثیر بسزایی داشت. این بازیکن جوان در نیم فصل اول بسیار دونده و جنگنده بود و در نیم فصل دوم نیز به دنبال آن است تا بازی های خوب خود را مجدداً تکرار کند. فلیکس ماگات سرمربی تیم نیز می خواهد پیشرفت او را از نزدیک ببیند. سیمونک در این بازی جای خالی «ریکاردو کاستا»ی مصدوم را پر کرد.
▪ مایک فرانتز (کارلسروهه)
او یک مدافع مرکزی است که می تواند در سایر بخش های خط دفاع نیز به خوبی ظاهر شود. حضور او در خط دفاعی سبب شد مهاجمان با خیال راحت دست به حمله بزنند و ۲ گل به ثمر برسانند. مایک کمتر کارت می گیرد که این موضوع نشان از حرفه ای بودن او دارد.
● خط میانی
▪ التین لالا (هانوفر)
این مدافع آلبانیایی مهره ارزنده تیمش در بازی مقابل هامبورگ بود. وی به خصوص در نیمه اول بسیار خوب ظاهر شد و در کنار ورهانوبالیش مانع ایجاد فرصت از سوی هامبورگی ها می شد. او در این بازی زیاد دوید و تکل های زیادی زد و روی هم رفته عملکردی مثبت داشت.
▪ ترنکوئیلو بارنتا (لورکوزن)
حضور او در بازی مقابل کوتبوس پیروزی ۳ بر ۲ را برای تیم به ارمغان آورد. این بازیکن سوئیسی مهارت بالایی در ایجاد موقعیت گلزنی داشت.
▪ ایوان راکیتیچ (شالکه)
او نقش بسزایی در به ثمر رسیدن ۳ گل از ۴ گل تیمش مقابل اشتوتگارت داشت. «راکیتیچ» با ارسال های خوب خود لقب دیوید بکهام آلمان را دریافت کرده و می تواند از این طریق مهاجمان را در فرصت گلزنی قرار دهد.
▪ سیمون رولفس (فرانکفورت)
در ۳ گلی که فرانکفورت به هرتابرلین زد، نقش برجسته ای داشت. رولفس در این دیدار یک پنالتی که به دست آورد را به تبدیل به گل کرد.
● خط حمله
▪ مارتین فنین (فرانکفورت)
این بازیکن اهل چک، اخیراً به اینتراخت اضافه شده است. او در این بازی نقش مکمل را داشت و توانست علاوه بر تغذیه مهاجمان فرصت های متعددی به دست آورد. وی در تمام طول بازی کنار «آماناتیدیس» برای گلزنی تلاش کرد.
▪ کوین کورانی (شالکه)
وی پیش از آغاز فصل تمرینات خوب و زیادی را پشت سر گذاشته بود و در این بازی نیز نشان داد بازیکنی ارزنده و قابل است. در این دیدار اثری از مصدومیت «کوین» دیده نشد و چون بسیار خوب کار کرد زیر سایه کورانی ۴ گل به ثمر رساند!
● بازیکنان تأثیرگذار
در این هفته لوکاتونی، فرانک ریبری، جاشوا کندی و دیه گو هم خوب ظاهر شدند.
● ترکیب هفته
فرانک روستآنتونیو روکاویناکریستین ایگنر یان سیمونکمایک فرانتز التین لالا ترنکوئیلوبارنتا ایوان راکیتیچسیمون رولفس مارتین فنینکوین کورانی
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید