جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

خطاهای اینتزنتی؛ اینترنت


خطاهای اینتزنتی؛ اینترنت
کاربران اینترنت حداقل یک بار تجربه برخورد با خطاها را داشته‌اند. این خطاها بنا به علل مختلف از جمله اشکالات موجود در سیستمِ کاربر، خط ارتباطی، شرکت فراهم کننده خدمات اینترنتی (ISP)، سرویس دهنده‌ها و... رخ می‌دهند. کاربر قادر به رفع برخی از این خطاها می‌باشد اما برخی مشکلات دیگر باید از طرف شرکتها و یا گردانندگان وب حل شوند. در این مقاله سعی شده است لیستی از رایج‌ترین خطاهای اینترنتی ارائه گردد. با کمک این راهنما، کاربران به هنگام برخورد با این خطاها بهتر می‌توانند در جهت رفع آن اقدام کنند.
● اصطلاحات به کار رفته در این راهنما
کنترل آدرس اینترنتی یا URL
برای کنترل آدرس اینترنتی یا URL به ترتیب زیر عمل کنید:
۱) علایم بین حروف (کاما، خط مایل و...) را کنترل کنید.
۲) بزرگی و کوچکی حروف را کنترل کنید. باید توجه داشت که برخی سایتها از حروف بزرگ نیز در آدرس خود استفاده می‌کنند ولی برخی دیگر فقط با حروف کوچک آدرس خود را مشخص می‌کنند.
۳) از به‌روز بودن URL اطمینان حاصل کنید.
کنترل کلمة عبور
برای کنترل کلمة عبور به ترتیب زیر عمل کنید:
۱) مطمئن شوید که دکمة Caps Lock روی صفحة کلید خاموش است. چون کلمات عبور به بزرگی و کوچکی حروف حساس هستند.
۲) برای تایپ صحیح کلمة عبور آن را بعد از نام کاربر تایپ کرده و سپس کل آن را انتخاب کنید. حال با استفاده از دستور Cut (و یا فشار دادن همزمان Ctrl+X) آن را حذف کرده و در کادر کلمة عبور آن را Paste کنید (یا Ctrl+V را همزمان فشار دهید). در این صورت احتمال تایپ اشتباه کلمة عبور به صفر می رسد.
● پاک کردن حافظة نهانی مرورگر
کاربران Internet Explorer: بر روی منوی Tools در نوار منوی مرورگر کلیک کنید. گزینه Internet Options را برگزیده و در قسمت General دکمة رادیویی Delete Files را فشار دهید.
کاربران Netscape Navigator: بر روی منوی Edit در نوار منوی مرورگر کلیک کنید. گزینه Preferences را انتخاب کنید. در قسمت Advances دکمة رادیویی Cache را فشار دهید. در این قسمت بر روی هر دو گزینه Clear memory cache و Clear disk cache کلیک کنید.
● خطاهای اینترنتی به ترتیب حروف الفبا۸
▪ ۴۰۰-Bad Request
خطایی است چند منظوره. اشتباهی در آدرس رخ داده است. سرویس‎دهنده مدرکی را که مورد تقاضای کاربر است تشخیص نمی‌دهد، یا مدرک‏ْ دیگر وجود ندارد، یا کاربر اجازة مرور مدرک را ندارد.
راه حل: آدرس تایپ شده را دوباره کنترل کنید. اگر مشکل رفع نشد احتمالاً اشتباه در منبعی است که URL را از آن گرفته‌اید.
▪ ۴۰۱-Unauthorized
کاربر در حال تلاش برای دستیابی به سایتی است که نیاز به کلمة عبور دارد. این خطا وقتی رخ می‎دهد که کاربر کلمة عبور ندارد یا آن را اشتباه تایپ کرده است. همچنین برخی سایتها، بعضی از Domainها را مسدود می‌کنند و برخی دیگر اجازة استفاده به Domainهای خارج از محدودة کمپ خود را نمی‌دهند. به عبارت دیگر مدیر سایتی تصمیم می‌گیرد که اجازة مرور سایت را به کاربری که از سایت خاصی مانند tums.ac.ir ارتباط برقرار می‌کند، ندهد. یا مثلاً سایت bigschool.net فقط برای کاربران داخل کمپِ bigschool.net پیش‌بینی شده است و مسلماً کاربران خارج از این محدوده نمی‌توانند از این سایت استفاده کنند.
ـ راه حل: اگر مطمئن هستید که اجازة مرور صفحه را دارید، کلمة عبور خود را دوباره کنترل کنید. در صورت تکرارِ خطا ناچار به تماس با مدیران سایت هستید.
▪ ۴۰۳-Forbidden or connection refused by host
این خطا نیز شبیه خطای ۴۰۱-Unauthorized است و وقتی ظاهر می‌شود که کاربر اجازة دسترسی به آن مدرکِ بخصوص را نداشته باشد. به احتمال زیاد کاربر نیاز به کلمة عبور دارد و یا Domain او مسدود شده است. ]توضیح در خطای ۴۰۱-Unauthorized [
راه حل: اگر کلمة عبور را می‌دانید آن را دوباره کنترل کنید. اما اگر کلمة عبور را نمی‌دانید و فکر می‌کنید واجد شرایط استفاده از سایت هستید با گردانندگان آن سایت تماس بگیرید.
▪ ۴۰۴-File not found
چندین علت می‌تواند داشته باشد: پیوندی که کاربر دنبال می‌کند به اطلاعات تاریخ گذشته مرتبط است، URL اشتباه تایپ شده است، سرویس‌دهندة میزبانِ آن سایت بخصوص، نمی‌تواند مدرک فرامتن آخر URL را پیدا کند که علت آن می‌تواند اشتباه در URL باشد یا اینکه مدرکْ دیگر وجود ندارد، صفحه جابجا شده یا نام آن تغییر کرده است.
راه حل: اول آدرس را کنترل کنید. اگر هنوز پیغام خطا دریافت می‌کنید باید مطمئن شوید که سایت هنوز فعال است. برای این کار آخرین قسمت آدرس را پاک کرده و enter کنید. باید ببینید آیا آدرس باقیمانده، شما را به صفحة اصلی‌تر آن سایت متصل می‌کند یا نه. برای مثال در آدرس سایت: http://www.mydomain.com/pages/pagefour.html شما باید قسمت pages/pagefour.html را حذف کرده و enter کنید. با این کار از فعال بودن یا نبودن سایت مطلع خواهید شد. اگر آخر آدرس شما به html ختم نمی‌شود، آخرین خط مایل (/) را حذف کرده و .html تایپ کنید. ممکن است این آدرس، شما را به مدرک مورد نظرتان برساند.
▪ ۴۰۸-Request timeout
قبل از اتمام بازیابی فایل توسط سرویس‌دهنده، کاربر درخواست را متوقف کرده است (روی دکمة Stop کلیک کرده، مرورگر را بسته، یا قبل از بارگذاری کامل صفحه، روی پیوندی دیگر کلیک کرده است). علتِ دیگر می‌تواند کُندی سرویس‌دهنده یا حجیم بودن فایل‌ها باشد.
▪ ۵۰۰-Server error
صفحات وب در سرویس‌دهنده‌ها ذخیره شده‌اند. منظور از سرویس‌دهنده‌ها ماشینهایی هستند که فایل‌ها را در خود ذخیره کرده‌اند و اجازه می‌دهند سایر سرویس‌دهنده‌ها و کامپیوترها، فایل‌ها را از آنها download کنند. اگر سرویس‌دهنده نادرست تنظیم شده باشد یا مشکلات مکانیکی داشته باشد این خطا ظاهر می‌شود.
راه حل: در صورتی که به طور مداوم این پیغام را دریافت می‌کنید، باید منتظر بمانید و دوباره تلاش کنید. در صورت عدم موفقیتِ پی در پی، با مدیران سرویس‌دهنده‌ها تماس بگیرید.
▪ ۵۰۲-Bad gateway error
سرویس‌دهنده‌ها (نه الزاماً سرویس‌دهندة وب) به عنوان یک دروازه یا ابزار مسیریابی برای اجرای درخواست‌های رسیده از طرف مشتری عمل می‌کنند تا صفحاتِ وب مورد درخواست را در دسترس وی قرار دهند. (مثلاً مرورگر وبِ کاربر، یک مشتری است). این خطا زمانی رخ می‌دهد که یک پاسخِ بی‌اساس و بی‌اعتبار از سرویس‌دهندة ردة بالاتر دریافت شود. معمولاً به این معنی نیست که سرویس‌دهندة ردة بالاتر از کار افتاده و هیچ پاسخی به دروازه نمی‌رسد، بلکه نشان می‌دهد که سرویس‌دهندة ردة بالاتر و دروازه، روی پروتکلِ تبادل داده توافق ندارند. با توجه به اینکه پروتکل‌های اینترنت تعریف شده هستند، معنی این خطا این است که یک یا هر دوی ماشین‌ها نادرست یا ناقص برنامه‌ریزی شده‌اند.
راه حل: اولین گام برای حل مشکل پیش آمده، تلاشِ دوباره بعد از چند دقیقه تأمل است. در صورت عدم موفقیت شما نمی‌توانید کار دیگری انجام دهید جز اینکه با مسئولین تماس بگیرید و آنها را از دریافت چنین خطایی مطلع سازید تا برای رفع مشکل اقدام کنند.
▪ ۵۰۲-Service temporarily overloaded
سرویس‌دهنده ترافیک دارد. بعد از چند لحظه دوباره تلاش کنید.
▪ ۵۰۳-Service unavailable
غیرقابل دسترس بودن سرویس‌دهنده می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد: ممکن است ISP شما مشکل پیدا کرده باشد، ممکن است دروازة مابین شبکة محلی و اینترنت شما خطایی داشته باشد، ممکن است ماشین شما درست پیکربندی نشده باشد.
راه حل: این مشکل معمولاً بعد از چند لحظه مرتفع می‌شود. در صورت تداوم، تنظیمات سیستم خود را کنترل کنید. در صورت ادامة مشکل، با ISP خود تماس بگیرید.
▪ ۵۰۵-Not implemented
این خطا در نتیجة وجود مشکل در صفحات وبِ فرامتنی رخ می‎دهد. معمولاً زمانی است که صفحات وب در محلی که اطلاعات تایپ شده و به شخص سومی ارسال شده است دارای فرم‌هایی می‌باشد.
راه حل: برای حل مشکل سعی کنید با گردانندگان آن سایت تماس بگیرید. اگر آدرس وب چیزی شبیه http://www.lynx.net.lb است پس آدرس گردانندگان آن باید webmaster@lynx.net.lb باشد.
● Bad file request
مرورگرهای وب از تمام ارکان صفحات وب از جمله فرِم‌ها پشتیبانی می‌کنند. تمام مرورگرهای خوب، ارکان استاندارد فرم‌ها را پوشش می‌دهند. (اعم از فیلد ورود اطلاعات یا فهرست‌های پایین افتادنی). خطا زمانی رخ می‌دهد که طراح صفحة وب از فرمی در صفحه استفاده کرده و در آن فرم خطا وجود دارد یا اینکه به ابتکاری در ارکان فرم یا دیگر ویژگیهای آن دست زده و این ابتکار جدید غیراستاندارد است.
راه حل: اول روی دکمة refresh یا reload کلیک کنید تا مطمئن شوید که این خطا یک خطای کاذب اینترنتی نیست. اگر مشکل حل نشد با فرستادن e-mail، پدیدآور صفحه یا گردانندگان آن سایتِ وب را از خطای پیش آمده آگاه سازید و یکی دو روز بعد دوباره تلاش کنید.
● Can’t parse http
مرورگر نمی‌تواند URL را تشخیص دهد. هر چند برخی مرورگرها به شما اجازه می‌دهند http اولِ آدرس را تایپ نکنید، اما برخی دیگر به آن احتیاج دارند.
راه حل: اول مطمئن شوید URL شما دقیقاً درست تایپ شده است. دکمة refresh یا reload را فشار دهید یا منتظر بمانید و چند لحظة دیگر دوباره تلاش کنید. اگر مشکل حل نشد حافظة نهانی مرورگر خود را پاک کنید. در صورت تداوم مشکل سعی کنید سایت‌های دیگر وب را امتحان کنید. اگر می‌توانید به دیگر سایت‌ها متصل شوید، پس احتمالاً فقط با یک سایت مشکل دارید و باید بعد از گذشت چند لحظه دوباره تلاش کنید. اما اگر در اتصال به دیگر سایت‌ها هم با مشکل مواجهید، احتمالاً کامپیوترتان یا اتصالات اینترنتی‌تان مشکل دارد.
● Cannot add from submission result to bookmark list
کاربر سعی دارد نتایج جستجو از یک موتور جستجو که form-based است (مانند webCrawler) را به عنوان Bookmark ذخیره نماید. مشکل این است که URL نتایج به دست آمده غیرقابل دسترسی است. گر چه ممکن است این مسئله مشخص نباشد.
راه حل: یا از ذخیره کردن نتایج چشم‌پوشی کرده و به پرینت گرفتن آن اکتفا کنید. یا صفحة نتایج را به عنوان یک صفحة HTML با استفاده از دستور Save As در هارد دیسک کامپیوتر خود ذخیره کرده، سپس صفحة ذخیره شده را به لیست Bookmark اضافه کنید. در نظر بگیرید که بسته به نسخة رابط صفحات وب و برخی عوامل دیگر امکان عدم موفقیت نیز وجود دارد.
● Cannot connect to server
اگر کاربر در اتصال به سرویس‌دهنده‌های خاص از لایة حفاظتی SSL (Secure Socket Layer) استفاده کند با این خطا مواجه می‌شود. این اتفاق در سرویس‌دهنده‌های C۲’S Strong Arm به هنگام کار با مرورگر Internet Explorer ویرایش ۳.X و ۴.۰ در ویندوز ۹۵ و ویندوز NT رخ می‌دهد.
● Cannot open the internet site… Can’t find the server
URL تایپ شده وجود ندارد یا سرویس‌دهندة میزبان درست کار نمی‌کند.
راه حل: بعد از کنترل URL، دوباره تلاش کنید.
● Connection reset by peer
یعنی سرویس‌دهنده، درخواست را کامل دریافت نکرده و از شما می‌خواهد دوباره آن را بفرستید.
راه حل: روی دکمة refresh یا reload کلیک کنید. اگر موفق نشدید آدرس را دوباره تایپ کنید.
● Could not connect to server (خطای UseNet)
سرویس‌دهندة خبری ترافیک دارد یا از کار افتاده است یا کاربر به سرویس‌دهندة خبر دسترسی ندارد. احتمال دیگر آن است که مرورگر کاربر یا برنامة خبرخوان درست تنظیم نشده است.
● Document contains no data
خطایی است کاذب. دوباره تلاش کنید.
● Failed DSN look up or No DSN entry
مرحلة اول یعنی پیدا کردن آدرس IP برای سایت با شکست مواجه شده است.
راه حل: آدرس را کنترل کنید و بعد از چند ثانیه دوباره تلاش کنید. شاید سرویس‌دهنده با حجم زیادی از درخواست‌ها مواجه بوده است. چند ثانیه وقفة زمانی برای کاربر معادل هزاران ثانیه برای سرویس‌دهنده است. در صورت عدم موفقیت دکمة refresh یا reload را کلیک کنید. اگر دوباره همان پیام را دریافت کردید احتمال دارد سرویس‌دهنده از کار افتاده باشد. بعد از گذشت چند دقیقه دوباره تلاش کنید.
● File contains no data
سایتی که کاربر به آن دسترسی پیدا کرده‌ درست است اما صفحات وب در آن وجود ندارد. این خطا زمانی رخ می‌دهد که سایت در حال روزآمد شدن است.
راه حل: دوباره URL را وارد کنید. اگر هنوز پیغام خطا دریافت می‌کنید چند دقیقه صبر کرده و دوباره امتحان کنید.
● Helper application not found
مرورگر وب از برنامه‌های کاربردی برای خواندن فایلها کمک می‌گیرد. مثلاً Adobe Acrobat برای خواندن فایلهای pdf وWinZip یا Stufflt برای خواندن فایلهای Zip یا Sit و Real player برای خواندن فایلهای صوتی. این خطا یعنی این که کاربر یا برنامة کاربردی لازم را ندارد یا آن برنامه درست نصب نشده است. کادر محاوره‌ای حامل این پیغام معمولاً اطلاعاتی درباره نوع برنامه مورد درخواست می‌دهد. برخی جملات بی‌ربط نیز ممکن است وجود داشته باشد. اما احتمالاً ارجاعاتی مانند graphic-TIFF را به دنبال دارد که امکان نصب آن را برای کاربر فراهم می‌آورد. سایت کمکی CompuTREK لیستی از برنامه‌ها برای انواع کامپیوترها (Pc یاMac) را دارد.
راه حل: دستورالعمل مرورگر خود را دنبال کنید تا بتوانید برنامه مورد نیاز خود را نصب کنید.
● HTTP/۱.۰۴۰۴ object not found
کاربر به دنبال یک پیوند فرامتنی نادرست است. وقتی در یک صفحة وب پیوند فرامتنی کور وجود دارد، یعنی در طراحی این صفحة وب اشتباهی رخ داده است.
راه حل: نمی‌توانید برای حل این مشکل کاری انجام دهید. بعد از مدتی دوباره تلاش کنید.
● HTTP server at compressed .com: ۸۰۸۰ replies: HTTP/۱.۰۵۰۰ error from proxy
این خطا در سرویس‌دهنده‌های دارای proxy عمومیت دارد. این سرویس‌دهنده‌ها روی شبکة محلی هستند و امکان اتصال کاربر را به اینترنت بدون بهره‌گیری از مودم فراهم می‌آورند. این خطا نشان می‌دهد پروکسی مورد استفاده مشغول است یا نمی‌تواند دستوری را که به آن رسیده تفسیر کند. معمولا ً به جای .com شرکت فراهم کنندة اینترنت کاربر نشان داده می‌شود.
راه حل: بعد از چند ثانیه دوباره تلاش کنید. اگر هنوز مشکل وجود دارد با مدیر شبکة آن پروکسی تماس بگیرید.
● Host unavailable
سرویس‌دهندة میزبانِ این سایت به علت امور امنیتی برای مدتی کار نمی‌کند.
راه حل: Refresh یا reload را فشار دهید. اگر جواب نداد بعد از گذشت چند دقیقه دوباره امتحان کنید.
● Host unknown or unable to locate host or server
یعنی کامپیوترِ میزبانی که سایت مورد نظر کاربر روی آن قرار دارد از کار افتاده است یا دیگر وجود ندارد یا ارتباط کاربر قطع شده است. (مودم قطع ارتباط کرده یا از ادامة ارتباط کاربر جلوگیری شده است). همچنین ممکن است خطای کاذب اینترنتی باشد.
راه حل: Refresh یا reload را فشار دهید. اگر خطای کاذب باشد رفع خواهد شد. اگر رفع نشد، URL را کنترل کنید. در صورت ادامة مشکل، ارتباط خود را کنترل کنید. اگر باز هم حل نشد، مدتی صبر کرده دوباره تلاش کنید.
● The internet is going very slow
سرعت اینترنت پایین است. می‌تواند به یکی از علل زیر باشد: تعداد استفاده کنندگان از آن شبکة محلی زیاد است و باعث می‌شود سرویس‌دهنده و مسیریابها ترافیک زیادی داشته و سرعت پایین بیاید. یا تعداد کاربران ISP بیشتر از گنجایش آن است.
راه حل: برقراری ارتباط در شب یا اوایل صبح می‌تواند در بالا بردن سرعت اینترنت موثر باشد.
● Internet server error
خطایی در برنامة رابط صفحاتِ وب و پایگاه داده‌ها یا نسخه‌های مجموعة فایلها وجود دارد.
راه حل: احتمال کمی وجود دارد که کاربر بتواند این مشکل را رفع کند. مسئولین سایت باید برای حل چنین مشکلی اقدام نمایند.
● Invalid host or unable to resolve (خطای FTP)
معادل خطای ۴۰۴ برای مرورگر است. برنامة FTP نمی‌تواند سایت مورد درخواست را پیدا کند. شاید هم URL درست تایپ نشده است.
● Invalid newsgroup (خطای UseNet)
علت آن اشتباه تایپی URL است یا گروه خبری که کاربر به دنبال آن است در سرویس‌دهندة خبر وجود ندارد.
● Mail for a mail list stops appearing (خطای پست الکترونیک)
این یک پیغام خطا نیست. مشکلی موقتی در سایت یا اینترنت به وجود آمده است. شاید اشتراک کاربر در لیست پستی آن سایت قطع شده است یا ارتباط با لیست از بین رفته است.
● Network connection was refused by the server
معمولاً این خطا به معنی شلوغی بیش از حد سرویس‌دهنده است که نمی‌تواند حتی یک کاربر دیگر را بپذیرد.
راه حل: روی دکمة refresh یا reload کلیک کنید. اگر سایت بیش از حد شلوغ باشد مدتی منتظر بمانید.
● No such message (خطای UseNet)
پیغامْ تاریخ گذشته است، پیغام مورد درخواست کاربر هنوز در نمایه وجود دارد اما از سرویس‌دهنده حذف شده است.
● NNTP server error (خطای UseNet)
کاربر تلاش می‌کند مطلبی را در یک گروه خبری مطالعه کند یا مطلب جدیدی به آن ارسال نماید. مرور گروههای خبری از طریق یک سرویس‌دهندة اخبار (NNTP) صورت می‌گیرد. این سرویس‌دهنده توسط ISP تأمین می‌گردد. رخ دادن این خطا یعنی ISP، این گروه خبری را در اختیار کاربر قرار نداده است.
راه حل: URL را کنترل کنید. اگر نتیجه نگرفتید تنظیمات سرویس‌دهندة اخبار خود را کنترل کنید. در صورت تداوم این خطا، با ISP خود تماس بگیرید.
● Permission denied
به نظر می‌رسد کاربر تلاش می‌کند فایلی را upload یا download کند و مدیران سایت این اجازه را به وی نمی‌دهند. یا اینکه فایل مورد نظر برای download کردن یا مرور کردن وجود ندارد. احتمال دیگر این است که سایت خیلی شلوغ است و نمی‌تواند درخواست کاربر را بپذیرد.
راه حل: نام فایل را کنترل کرده و مطمئن شوید آن را درست تایپ کرده‌اید. اگر جواب نگرفتید مدتی صبر کرده و دوباره امتحان کنید. در صورت تداوم مشکل، با مدیران سایت تماس بگیرید و طریق upload کردن فایل به آن سایت را بپرسید.
● Problem: The message appears as a bunch of unintelligible character (خطای UseNet)
فایلهای دودویی فایلهایی غیر متنی هستند. مانند تصویر، فیلم، یا برنامه‌هایی که با کاراکترهای متنی کدگذاری شده‌اند. بیشتر خبرخوان‌ها به طور خودکار فایلهای دودویی را کدگشایی می‌کنند. کاربر برای کدگشایی یک فایل باید از برنامه‌های کدگشا بهره بگیرد یا خبرخوانی خریداری نماید که کدگشایی خودکار داشته باشد. توجه داشته باشید که Outlook Express بیشتر گروههای خبری دودویی را کدگشایی می‌کند.
● Problem: Too many consecutive transmitted (خطای FTP)
خط اختلال دارد و از ادامة برنامة FTP جلوگیری می‌کند. می‌تواند به علت مشکلات سخت‌افزاری باشد. سلسله دستورات ارسالی به مودم کاربر صحیح نیست و یا مودم درست پیکربندی نشده است.
● Problem: Your FTP program connects the suddenly stop, responding (خطای FTP)
اگر این خطا بلافاصله بعد از اتصال شما ظاهر شد، سعی کنید از خط فاصله به عنوان اولین کاراکتر کلمة عبور استفاده کنید. این کار پیغامهای اطلاعاتی سایت را غیرفعال می‌کند. چرا که ممکن است پیغامهای اطلاعاتی سایت به علت تضاد با برنامة FTP باشد.
● Refused by host
کاربر اجازة دسترسی به این مدرک را ندارد. شاید domain وی مسدود شده است یا نیاز به کلمة عبور دارد.
راه حل: اگر کلمة عبور را می‌دانید مطمئن شوید که آن را صحیح وارد کرده‌اید. اگر هنوز پیغام خطا دریافت می‌کنید با مدیران مشورت کنید.
● Server Not Responding … many be down, contact host…
کاربر به دنبال صفحاتی است که سرویس‌دهندة آنها از کار افتاده است. مشکل از سرویس‌دهندة کاربر نیست.
● Site unavailable
تعداد زیادی کاربر تلاش دارند که به سایت دسترسی پیدا کنند. این خطا چندین علت می‌تواند داشته باشد: سایت برای امور امنیتی برای مدتی تعطیل است یا در خط ترافیک وجود دارد یا سایت دیگر وجود ندارد یا URL درست تایپ نشده است.
● TCP error encountered while sending request to server
داده‌های نادرست روی خط مابین کاربر و سایت مورد درخواست وجود دارد. شاید مشکلی سخت‌افزاری باشد.
راه حل: خطا را به مدیر شبکه گزارش داده و بعد از گذشت مدتی دوباره تلاش کنید.
● Too many connections - try again later
در اینترنت نیز ساعات پرتردد وجود دارد و با این خطا به نظر می‌رسد کاربر با آن برخورد کرده ‌است. راه حل: مطابق دستور خودِ پیغام عمل کنید. مدتی صبر کرده دوباره تلاش کنید.
● Too many users (خطای FTP)
هیچ کدام از سایت‌های FTP امکان دسترسی نامحدود ندارند. ارتباطات فیزیکی یا سیاست‌های مدیران امکان استفاده تعداد محدودی کاربران ناشناس را از سایت فراهم می‌آورند. وقتی تعداد فراتر رفت، تمام کسانی که تلاش برای برقراری ارتباط را دارند، با این خطا مواجه می‌شوند.
راه حل: تلاش کنید تا شانس ارتباط را کسب کنید. اما در یک سایت پرتردد یا سایتی که قوانین محدودکنندة دسترسی دارد، امکان به دست آوردن چنین شانسی کم است. در این موارد به دنبال سایت‌های آینه‌ای بگردید و از آنها استفاده کنید.
● Too much network traffic
صفحة وبی که کاربر تلاش دارد آن را مرور کند، کاربران بسیاری دارد که قبلاً به آن متصل شده‌اند. گاهی اوقات دریافت این پیغام حکایت از وجود خطایی در حافظة نهانی کامپیوتر کاربر دارد.
راه حل: دکمة refresh یا reload را فشار دهید یا کمی منتظر بمانید و دوباره تلاش کنید. اگر موفق نشدید حافظة نهانی مرورگر خود را پاک کنید. در صورت عدم موفقیت سعی کنید سایت‌های دیگر وب را امتحان کنید. اگر می‌توانید به دیگر سایت‌ها متصل شوید، پس احتمالاً فقط با یک سایت مشکل دارید و باید بعد از گذشت چند لحظه دوباره تلاش کنید. اما اگر در اتصال به دیگر سایت‌ها هم با مشکل مواجهید، احتمالاً کامپیوتر یا اتصالات اینترنتی‌تان مشکل دارد.
● Transfer interrupted
وقتی مرورگر، صفحه‌ای را دریافت می‌کند، شروع به ترسیم روی آن صفحه، مطابق دستورالعمل موجود در آن می‌کند. اگر صفحه فایل گرافیکی داشته باشد، مرورگر باید درخواستی جداگانه به سرویس‌دهنده بفرستد تا بتواند فایل گرافیکی را دریافت کند. حال اگر این درخواست در حین انتقال به سرویس‌دهنده تحریف شود، سرویس‌دهنده نمی‌تواند آن را تفسیر کند و این پیغام را می‌دهد. پیام مذکور درست در جای تصویری که برای آن درخواست ارسال شده بود، ظاهر می‌شود.
راه حل: دکمة refresh یا reload را فشار دهید یا آدرس را دوباره تایپ کنید.
● Unable to connect to
مرورگر نمی‌تواند با وب سایت مورد درخواست کاربر ارتباط برقرار کند. علل مختلفی می‌تواند داشته باشد: URL اشتباه تایپ شده است، سایت وب مورد درخواست جابجا شده یا دیگر وجود ندارد، سرویس‌دهنده ترافیک دارد یا کار نمی‌کند، مشکلات شبکه‌ای در اینترنت کاربر وجود دارد.
راه حل: سایت‌های دیگر وب را امتحان کنید. اگر می‌توانید به دیگر سایت‌ها متصل شوید، پس احتمالاً فقط با یک سایت مشکل دارید و باید بعد از گذشت چند لحظه دوباره تلاش کنید. اما اگر در اتصال به دیگر سایت‌ها هم با مشکل مواجهید، احتمالاً کامپیوترتان یا اتصالات اینترنتی‌تان مشکل دارد.
● Unable to locate host
سرویس‌دهنده برای امور امنیتی تعطیل شده است یا ارتباط کاربر قطع شده است.
راه حل: دکمة refresh یا reload را فشار دهید. URL را کنترل کنید. در اکثر موارد مشکل حل می‌شود.
● Unable to locate server
URL اشتباه تایپ شده است یا سرویس‌دهنده وجود ندارد.
راه حل: URL را کنترل کنید. اگر جواب نداد سعی کنید اطلاعات جدیدی در مورد آدرس سایت به دست آورید.
● Unknown user (خطای پست الکترونیک)
اشتباه تایپی وجود دارد. نام درست تایپ نشده یا آدرس اشتباه است.
● Viewer not found
مرورگر نمی‌تواند فایل مورد درخواست را تشخیص دهد. فایلهای قابل مرور الزاملاً گرافیکی نیستند. این فایلها می‌توانند فایلهای صوتی، کلیپهای فیلم، فایلهای آرشیوی ZIP یا Sit و... باشد. فایلهای غیرگرافیکی که Gif یا JPEG نیستند، ممکن است توسط مرورگر تشخیص داده نشوند. کادر محاوره‌ای که حامل این پیغام است، معمولاً نوع فایل درخواستی را مشخص می‌کند.
راه حل: دستورالعمل مرورگر را دنبال کنید تا برنامة کاربردی مورد نیاز را دریافت دارید.
● Warning: message skill undelivered After Xx hours (خطای پست الکترونیک)
هشدار می‌دهد که شاید پیغام پستی با تأخیر ارسال گردد. سرویس‌دهندة پستی به تلاش خود ادامه خواهد داد تا ارسال پیغام در زمان تعیین شده به پایان برسد.
● You cannot log on as a user (خطای FTP)
تمام سایت‌های FTP اجازة استفاده از سایت را به افراد غیر عضو را نمی‌دهند. برخی سایت‌ها نیز تعداد کاربران را محدود می‌کنند. احتمال دیگر این است که مرورگر شما دستیابی‌های FTP ناشناس را پشتیبانی نمی‌کند. راه انتخابی بیشتر مرورگرها این است که Anonymous را به عنوان نام کاربر و آدرس e-mail را به عنوان کلمة عبور ارائه می‌دهند. مرورگر American online یکی از معدود مرورگرهایی است که این کار را انجام نمی‌دهد.
راه حل: یا بعد از مدتی دوباره تلاش کنید. یا نام کاربر و کلمة عبور را دستی وارد کنید (از نرم‌افزارهای FTP مانند WS-FTP استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید نام کاربر شما Anonymous و کلمة عبور شما آدرس e-mail خودتان است).
منبع : شبکه اطلاع رسانی اندیمشک


همچنین مشاهده کنید