پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

رژیم صهیونیستی و مسئله نابودی مقاومت


رژیم صهیونیستی و مسئله نابودی مقاومت
رژیم صهیونیستی هرگز نتوانسته است یک همزیستی مسالمت آمیز با کشورهای عربی داشته باشد و دلیل اصلی این امر را باید در تشکیل غیر قانونی این رژیم جستجو کرد. اشغالگران قدس کشوری را بنیان نهاده اند که شبیه یک پاسگاه نظامی است که همه در آن لباس نظامی می پوشند و افراد در آن به ژنرال هایی مبدل می شوند که تنها به منطق زور ایمان دارند و از ترس اینکه مبادا آنچه به زور استانده اند، باز پس گرفته شود انگشتان خود را بر روی ماشه تفنگ هایشان نگاه داشته اند و آماده شلیک هستند.
آنچه در مورد رژیم صهیونیستی گفتیم، واقعیتی است که امروز خاورمیانه با آن دست و پنجه نرم می کند و به خاطر همین واقعیت است که می بینم تمامی مذاکرات صلحی که میان تشکیلات خودگردان و صهیونیست ها انجام گرفته، با شکست مواجه شده است ؛ زیرا طرف مقابل فلسطینی ها، نظامیانی هستند که با منطق سیاست و مذاکره بیگانه اند و تنها منطق زور، نظامی گری، تجاوز، ترور و کشتار را می فهمند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خوبی می داند که وقت برای اجرای طرح های نظامی اش مناسب است، طرح هایی که رژیم اشغالگر قدس پیش از یازده سپتامبر توان اجرایش را نداشت ؛ چرا که موضع جهان عرب در قبال مسئله فلسطین تا حد زیادی یکپارچه بود.
اولمرت به دنبال کسب حمایت آمریکا از جنایت هایش و همچنین دریافت چراغ سبز واشنگتن برای تداوم اجرای طرح های شهرک سازی اش موج جدیدی از کشتار، ترور و یورش به مناطق فلسطینی را آغاز کرده است.
مسئله فلسطین امروز مرحله ای بسیار سخت از مبارزه و پیکار را پشت سر می گذراند و این در حالی است که جهان بعد از یازده سپتامبر تحولاتی ریشه ای را شاهد بوده است.
واشنگتن بعد از حوادث یازده سپتامبر وقت را مناسب دید تا جنگ خود علیه به اصطلاح تروریسم بین المللی آغاز کند و در جریان این جنگ جدید گروه های فلسطینی را نیز استثنا نکرد و از آنها با نام تروریست هایی یاد کرد که به اصطلاح ـ غیرنظامیان بی پناه صهیونیست ـ را می کشند.
ایالات متحده آمریکا و رژیم اشغالگر قدس می دانند که عرب ها توان مقابله با موضع جدیدشان در قبال مسئله فلسطین را ندارند ؛ چرا که هر گونه مخالفت یا اعتراضی از سوی عرب ها با محاصره تحمیلی علیه نوار غزه، افزایش موج فشارها علیه فلسطینیان به بهانه متوقف ساختن عملیات های نظامی علیه شهرک نشینان صهیونیست و سکوت جامعه بین الملل باعث می شود تا انگشت اتهام همکاری با "تروریسم فلسطینی" به سمت عرب ها دراز شود.
رئیس تشکیلات خودگردان نیز خود را در وضعیتی بسیار دشوار می یابد، وضعیتی که در آن مجبور است تا تصمیماتی سخت و بسیار مهم را در خصوص نابودی گروه های فلسطینی، به ویژه حماس و جهاد اسلامی که نام آنها در لیست گروه های موسوم به تروریست وجود دارد، اتخاذ کند که در این صورت با یک تنگنای سیاسی و امنیتی در داخل فلسطین مواجه می شود، بحرانی که رژیم صهیونیستی به دنبال آن است و بر اساس آن گروه های فلسطینی در مقابل چشمان رژیم صهیونیستی به درگیری با هم خواهند پردخت.
با اعتراف به اینکه ممکن است ابومازن به صورت موقتی موفق به متوقف ساختن اقدامات نظامی علیه رژیم صهیونیستی شود، ولی در نابودی گروه های فلسطینی که خواست واشنگتن و تل آویو است، چنین خبری نیست ؛ چرا که ابومازن در چنین حالتی خود را با یک سری گروه های فلسطینی رو به رو می بیند که با سلاح به سراغش می آیند، به ویژه آنکه واشنگتن و تل آویو از رئیس تشکیلات خودگردان خواسته اند تا رهبران گروه های فلسطینی را در زندان ها حبس کند. حبس رهبران جنبش های مبارز چیزی است که مسئولان تشکیلات خودگردان از آن هراس دارند ؛ زیرا می دانند مبادرت ورزیدن به چنین اقدامی، در واقع عملی کردن برنامه ای است که رژیم صهیونیستی در سال های گذشته موفق به تحقق آن نشده است، البته در این صورت باید منتظر بروز درگیری های گسترده میان فتح و حماس نیز باشیم، درگیری هایی که به یک جنگ خانگی در فلسطین مبدل می شود.
رژیم صهیونیستی به دنبال آن است تا گروه های فلسطینی را به جان همدیگر بیاندازد و آنچه در خصوص گروه های فلسطینی مخالف صلح در منطقه می گوید، یک ادعای فریبکارانه و بهانه ای است که با دستاویز قرار دادن آن می خواهد به روند ترور و حمله به مناطق فلسطینی ادامه دهد.
ضمنا رژیم صهیونیستی در مرحله بعد از بروز درگیری میان گروه های فلسطینی مدعی می شود که تشکیلات خودگردان هیچ کاری از پیش نبرده و بستن دفاتر حماس و جهاد اسلامی، بازداشت فعالان حماس و اقداماتی از این دست تنها در جهت فریبکاری بوده است.
به دیگر سخن رژیم صهیونیستی از تشکیلات خودگردان می خواهد تا علیه ملت فلسطین اعلام جنگ کند و زندان هایش را با آنان پر سازد ؛ چرا که عامل اصلی مقاومت علیه "اسرائیل" مردم فلسطین هستند.
پر واضح است که رژیم اشغالگر قدس به این نتیجه واضح و مبرهن رسیده است که دیگر توان شکست انتفاضه را ندارد و متوقف کردن آن نیز تنها باید به دست یک جماعت فلسطینی انجام شود و از این رو، بر روی ابومازن حساب زیادی باز کرده و اگر زمانی هم ابومازن در صدد مقابله با طرح هایش مبنی بر نابودی گروه های فلسطینی از طریق به راه انداختن جنگ داخلی برآید، همان کاری را می کند که با عرفات کرد یعنی در جهت تخریب چهره سیاسی اش می کوشد.
امروز تشکیلات خودگردان وظیفه دارد که در برخورد خود با جنبش های فلسطینی با احتیاط عمل کند، چرا که این جنبش ها نبض تپنده ملت و ستون اصلی تداوم انتفاضه هستند و انتفاضه نیز تنها برگ برنده ای است که تشکیلات خودگردان برای اعمال فشار به رژیم صهیونیستی و ملزم کردنش به پذیرش قطع نامه ها و مصوبات بین المللی دارد، آن هم در این وضعیت که تشکیلات خودگردان از حمایت بین المللی و عربی بی بهره است ؛ چرا که جامعه جهانی و جهان عرب بعد از حوادث یازده سپتامبر تا کنون حتی جرات آن را نداشته است که بیانیه ای را در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی، خودسری های آمریکا و جانبداری آشکارش از اشغالگران قدس صادر کنند.
نویسنده: دکتر خیرالدین العایب
منبع : مرکز اطلاع رسانی فلسطین


همچنین مشاهده کنید