چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

۱۰ پدیده فوتبال ایتالیا


۱۰ پدیده فوتبال ایتالیا
سایت گل در مطلبی به بررسی ۱۰ پدیده فوتبال ایتالیا پرداخته است. جوانانی که در آینده ای نزدیک از آنها بیشتر خواهید شنید و بدون شک در ترکیب آینده تیم ملی فوتبال ایتالیا نقشی اساسی ایفا خواهند کرد.
۱) آندریا روسوتو
▪ باشگاه: تره ویسو
▪ سن: ۱۹سال
▪ پست: بازیکن خط میانی
این بازیکن ایتالیایی، کسی است که دوران حرفه ای خود را با حضور در «لاتزیو» آغاز کرد. هنگامی که وی در تیم جوانان ایتالیا توپ می زد با تکنیک ها و سیستم فوتبال ایتالیا آشنا شد و از این راه توانست نام خود را به عنوان یکی از بهترین های ایتالیا به ثبت برساند. با اینکه پیشرفت وی پس از مدتی کمرنگ شد اما اکنون به عنوان یکی از بهترین های تره ویسو محسوب می شود.
۲) سباستین جووینکو
▪ باشگاه: امپولی
▪ سن: ۲۱سال
▪ پست: بازیکن خط میانی
وی اولین انتخاب تیم زیر ۲۱ سال ایتالیا می باشد و از جمله بازیکنانی است که با وجود سن کم، تا بحال درخشش خوبی داشته است کسی که توانسته، قابلیت های خود را در باشگاه به همگان ثابت کند. توانایی وی، وقتی بیشتر آشکار شد که در رقابت های مقدماتی قهرمانی اروپا به همراه روبرت آلوآفرسکا باعث شکست تیم آلبانی گردید. دینوزوف، افسانه فوتبال ایتالیا و دروازه بان اسبق این تیم، در رابطه با جووینکو گفت :« از نظر من او بازیکنی است که با وجود سن کم تاکنون پیشرفت خوبی داشته اما راه زیادی را برای ستاره شدن پیش رو دارد.» خیلی ها بر این باورند که جیووینکو، دل پیه روی نسل خودش می باشد. وی با تکنیک ها و توانایی های موجود در خودش این را ثابت کرده است. یوونتوس از داشتن چنین بازیکن با استعدادی به خود می بالد و به هیچ قیمتی حاضر به از دست دادن وی نمی باشد.
۳) لورنزو دی سیلوستری
▪ باشگاه: لاتزیو
▪ سن: ۱۹ سال
▪ پست: مدافع راست
وی با داشتن سرعت، دقت و هوش کافی برای بازی با وجود سن کم توانسته در این فصل از بازی ها بدرخشد. استعداد و شکوفایی فوق العاده وی در این فصل سران باشگاه را به این فکر واداشت که وی را به تیم ملی دعوت کنند.کاپیتان آینده لاجوردی پوشان گفت: برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست واقعی غیر از انگیزه کافی، تحصیلات آکادمیک نیز لازم است. قصد دارم در رشته حقوق ادامه تحصیل دهم.
۴) لوکا سیارینی
▪ باشگاه: پارما
▪ سن: ۲۱ سال
▪ پست: بازیکن خط میانی
بازیکن جوان پارما، بجز ارسال پاس های دقیق، نقش عمده ای در ارسال توپ در موقعیت های استثنایی دارد. همچنین وی بازیساز خوبی است. وی را با آندره آ پیرلو مقایسه می کنند و این مقایسه نقطه شروعی برای موفقیت یک بازیکن محسوب می شود. سیارینی گفت: به توانایی های خود واقفم و این باعث افتخار است که در یک تیم پرافتخار و بزرگ توپ می زنم و سعی می کنم هر روز تمرینات لازم را داشته باشم تا آمادگی های بیشتر را کسب نمایم.
۵) روبرت آلو آفرسکا
▪ باشگاه: کالیاری
▪ سن: ۲۰ سال
▪ پست: مهاجم
مهاجم اهل تورین، در این فصل از رقابت ها به طور قرضی برای کالیاری توپ می زد. وی در اولین بازی در ژوئن سال ۲۰۰۷ مقابل آلبانی موفق شد ۵ گل به سود لاجوردی پوشان به ثمر برساند و با این کار نگاه های سران باشگاه را به سوی خود جلب کند. تورینو همچنان خواستار وی می باشد. پائولو فابری رئیس باشگاه به وی نصیحت کرد اگر می خواهد موفقیت خود را تضمین کند و به ستاره تبدیل شود در این تیم بماند. شاید بتوان گفت وی می تواند جانشین خوبی برای لوکا تونی ستاره کنونی فوتبال ایتالیا در آینده ای نه چندان دور باشد.
۶) جوزپه روسی
▪ باشگاه: ویارئال
▪ سن: ۲۱ سال
▪ پست: مهاجم
منچستریونایتد، خواستار این بازیکن ایتالیایی - آمریکایی می باشد. روسی چندی پیش به طور قرضی برای پارما توپ می زد اما پس از مدتی توسط آلکس فرگوسن مربی منچستریونایتد برای امضای قرارداد تشویق شد. روسی در این فصل ۱۱ گل به ثمر رسانده و با این کار توجه باشگاه های زیادی را به سوی خود جلب کرده است. اکنون زمان آن فرا رسیده که روبرتو دونادونی آماده باشد تا جوزپه روسی جای او را بگیرد.
۷) ریکاردو مونتلیوو
▪ باشگاه: فیورنتینا
▪ سن: ۲۳ سال
▪ پست: بازیکن خط میانی
وی یکی از سوپر استار های فوتبال دنیا محسوب می شود. وی دارای مهارت های فراوانی از جمله دوندگی بی نظیر می باشد. بازیکنی که هیچ گونه ضعفی در بازی اش احساس نمی شود. پاسکاری های دقیق وی همانند پیرلو می باشد. می توان گفت در فصل پرمخاطره «ویولا» وی یکی از بهترین و تأثیرگذارترین هافبک ها به شمار می آید.
۸) آنتونیو نوچرینو
▪ باشگاه: یوونتوس
▪ سن: ۲۲ سال
▪ پست: بازیکن خط میانی
فصل گذشته برای نوچرینو فصلی خسته کننده بود چرا که بیشتر وقتش را روی نیمکت سپری کرد. برعکس این فصل برای وی، فصلی پرفراز و نشیب می باشد. شاید این به خاطر ناکامی باشگاه در عقد قرارداد با تیاگو و آلمیرون باشد. وی یکی از بهترین هافبک های سری A محسوب می شود که با «رینو گتوسو» مقایسه می شود. به جرأت می توان گفت وی یکی از بازیکنان فوق ستاره ایتالیا خواهد شد.
۹) پابلو دانیل اوسوالدو
▪ باشگاه: فیورنتینا
▪ سن: ۲۱ سال
▪ پست: مهاجم
بازیکن متولد آرژانتین و تبعه ایتالیا از زمان آغاز دوران حرفه ای اش تصمیم گرفت برای تیم ملی ایتالیا توپ بزند، نه برای جایی که متولد شده است. وی را می توان با گابریل باتیستوتا مقایسه کرد. گل های زیبای او در بازی مقابل لیورنو این موضوع را ثابت کرده است. اوسوالدو در مورد باتیستوتا گفت: من صاحب پیراهن شماره ۹ هستم. این همان پیراهنی است که از باتیستوتا گرفتم و از اینکه آن را می پوشم افتخار می کنم. اوسوالدو دارای قابلیت ها و استعدادهای بالقوه ای می باشد که برای نشان دادنشان نیازمند گذشت زمان است.
۱۰) آلبرتو پالوسکی
▪ باشگاه: میلان
▪ سن: ۱۸ سال
▪ پست: مهاجم
وی در بازی مقابل سیه نا که یکی از بازی های حساس سری A محسوب می شد خوش درخشید. او را «پاتوی» نسل جدید فوتبال ایتالیا می نامند.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید