سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

دیوید بنتلی جانشین دیوید بکهام؟


دیوید بنتلی جانشین دیوید بکهام؟
دیوید بنتلی پس از بازی برای تیم ملی انگلستان مقابل سوئیس، خود را جانشین ایده آلی برای دیوید بکهام معرفی کرد. او بازیکن با اعتمادبه نفسی است و به شیوه خاص خود با مسائل روبرو می شود. وی در بازی مقابل سوئیس، پیراهن شماره ۷ انگلستان را بر تن کرد و سانترهای جانانه ای را به سمت دروازه فرستاد اما هنوز این سؤال وجود دارد که آیا این هافبک ۲۳ ساله تیم بلکبرن، توانایی پر کردن جای خالی بکهام را دارد؟ مارک هیوز ، مربی باشگاه بلکبرن با اطمینان راسخ از توانایی های شاگردش، در این مورد گفت:« همیشه می دانستم شیوه بازی و توانایی های دیوید در کار با توپ او را به تیم ملی می رساند.» بنتلی در ۹ سالگی در تیم جوانان چارلتون شروع به بازی کرد و پس از مدتی در رقابت های جوانان که در دانمارک برگزار می شود، شرکت کرد. در آن دوران بنتلی به عنوان بهترین بازیکن آن دوره از رقابت ها انتخاب شد.وی در سن ۱۷ سالگی به تیم آرسنال پیوست و توپچی ها هم به سرعت وی را به عنوان بازیکن قرضی به تیم سنت اتی ین فرانسه فرستادند.
بازی در لیگ فرانسه برای این بازیکن جوان انگلیسی تجربیات سودمندی به دنبال داشت. در سنت اتی ین به او آزادی عمل دادند و برای وی این شانس که توانایی های خود را در جای جای زمین کشف کند، فراهم کردند. وی پس از بازگشت به آرسنال اولین گل خود را در جام حذفی ۲۰۰۴ در بازی مقابل میدلزبرو به ثمر رساند که توپچی ها در آن بازی ۴ بر یک پیروز از میدان خارج شدند اما با وجود این درخشش، آرسن ونگر بازهم او را به عنوان بازیکن قرضی به نورویچ و سپس بلکبرن فرستاد.
بنتلی این روزها پس از دعوت شدن به تیم ملی انگلستان، اندکی ضعیف شده است. وی دلیل این ضعف را ناشی از مشکلات شخصی خود بیان می کند و همچنین از دوران بازی برای توپچی ها به عنوان دوران «خسته کننده» یاد می کند. او در این باره گفت: «وقتی در آرسنال بودم همیشه صحبت از فوق العاده بازی کردن من بود اما دلم نمی خواهد فوق العاده بازی کنم!» بنتلی ژوئن ۲۰۰۷ به تیم ملی زیر ۲۱ سال انگلستان دعوت شد تا در رقابت های قهرمانان اروپا که در هلند برگزار می شد، شرکت کند اما این بازیکن خط میانی به بهانه خستگی و عدم آمادگی بدنی، از پیوستن به این تیم سر باز زد. وی دلیل این حرکت را اینچنین بیان کرد: «من به خاطر پیشرفت حرفه ای خود اینگونه عمل کردم.»
طبیعتاً پس از این حرکت که بسیاری آن را غیرمیهن پرستانه و خودخواهانه توصیف کردند، بنتلی به یکی از منفورترین بازیکنان کشورش تبدیل شد؛ همان طور که دیوید بکهام پس از دریافت کارت قرمز در رقابت های جام جهانی ۱۹۹۸ در مجامع عمومی انگلستان مورد تهاجم قرار گرفت. وی همیشه به طرز غیرعادی، بازیکنی با اعتمادبه نفس بود اما پس از این عمل به طور کلی روند پیشرفت خود را به سوی تیم ملی انگلستان به خطر انداخت اما سرانجام وقتی فرصت بازی ملی را تحت مربیگری استیو مک کلارن به دست آورد، در بازی مقابل اسرائیل که با نتیجه ۳ بر صفر به سود شیرهای جزیره به پایان رسید، تمام ورزشگاه ومبلی این هافبک از خودراضی را مورد توهین قرار دادند.
با این حال بنتلی به این ابراز احساسات اهمیتی نداد و تصمیم گیری دیگران در مورد نحوه بازی خود را پس از چند بازی خوب بر عهده کارشناسان حرفه ای فوتبال گذاشت.بعد از چندی، مربی جدید تیم ملی کشورش او را به بازی در ترکیب این تیم دعوت کرد.وی با درخشش در پیراهن شماره ۷ شیرهای جزیره در بازی پیروزمندانه مقابل سوئیس، از سوی رسانه های مخالف با تحسین و تمجیدهای فراوانی روبرو شد. در این میان وین رونی نیز این بازیکن را مورد تمجید قرار داد. وی گفت: «به نظر من بنتلی خیلی خوب بازی کرد. او مثل یک دیوید بکهام جوان حرکت می کند و اعتمادبه نفس و دیدگاهی که دارد، فوق العاده است.» این مهاجم پرآوازه منچستریونایتد اضافه کرد: «بنتلی وقتی با توپ حرکت می کند، می توان شیوه بازی بکهام را در او دید. بنتلی تمام مدت در زمین می چرخد و به دنبال مهاجمی برای سانتر کردن می گردد.» روزنامه های گاردین، سان، ایندیپندنت و میرور نیز با نظر رونی موافقند. گاردین طی گزارشی در مورد او نوشت شیوه بازی بنتلی، ما را به یاد بکهام می اندازد اما هیاهوی زیاد به خاطر یک بازی معمولی از یک بازیکن، کمی غیرمنطقی و احساساتی به نظر می رسد. استیل بازی بنتلی شبیه بکهام است اما آیا همان تأثیری که بکهام در جناح راست زمین داشت، او هم دارد؟ نه.
با کمی سبک سنگین و نگاه دقیق به حرکات این بازیکن می بینیم که وی از سرعت و قدرت دوندگی کاملی برخوردار نیست. گرچه بکهام هم چندان فوق العاده نبود اما بهترین سانترهای ممکن را به سمت دروازه می فرستاد اما معلوم نیست بنتلی هم بتواند مانند بکهام از عهده موقعیت های بسته و پرفشار به خوبی بربیاید. این بازیکن برای بازی در جناح راست و پیستون ساخته نشده و آرسن ونگر یک بار در مورد او گفت بهتر است این بازیکن به عنوان هافبک میانی وارد زمین شود اما متأسفانه بنتلی در این پست با رقیبانی چون لمپارد و جرارد مواجه است؛ رقابتی که از هم اکنون بنتلی در آن بازنده است چرا که جرارد و لمپارد خوب بازی می کنند و کاپلو هم خیال بیرون راندن آنان را ندارد.به تمام اینها، استعداد خارق العاده بکهام در موقعیت یابی را هم اضافه کنید. بکهام در زمین به طرز خستگی ناپذیری حرکت می کرد تا ضعف سرعتی خود را بپوشاند.
آیا بنتلی هم قادر خواهد بود با استفاده از این موهبت کمبودهای خود را جبران کند؟ با این حال این هافبک بلکبرن به خوبی جای خود را در دل مربی جدید و بازیکنان باز کرده است. در واقع اگر همین طور به درخشش مقابل چشمان دن فابیو ادامه دهد، به سرعت مالک همیشگی پیراهن شماره ۷ خواهد شد. او هنوز ۲۳ ساله است و زیر نظر و راهنمایی هیوز و فابیو کاپلو می تواند به بازیکنی حتی بالاتر از سطح بکهام تبدیل شود. زمان همه چیز را روشن می کند.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید