چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ / Wednesday, 14 November, 2018

پنج استراتژی برای هوشمندانه کار کردن به جای زیاد کار کردن


پنج استراتژی برای هوشمندانه کار کردن به جای زیاد کار کردن
بیشتر افراد این توصیه را شنیده‌اند که باید هوشمندانه‌تر کار کنند و نه زیادتر ولی تعداد کمی واقعا از این توصیه پیروی می‌کنند.
این روزها بیشتر صاحبان تجارت و مدیران اجرایی برای دستیابی به اهدافشان ساعت‌های طولانی مشغول کار هستند. اگر شما مجبور شوید ساعت‌های زیادی از یک روز عادی را برای تکمیل کارتان کارکنید سپس کار را اشتباه انجام می‌دهید! در اینجا ۵ استراتژی برای کمک به شما در هوشمندانه‌تر کار کردن به جای بیشتر کارکردن ارائه می‌شود:
۱) استراتژی اول: تمرکز
فکر می‌کنید چند دقیقه ازیک ساعت کاری به طورکامل تمرکز دارید؟ ممکن است این امر شما را متعجب کند که این زمان چقدر کم است. تحقیقات نشان داده است که بیشتر افراد می‌توانند بین ۵ تا ۱۰ برابر در هر ساعت کاری مولدتر باشند. اگر فکر می‌کنید که این گفته اغراق آمیز است می‌توانید این آزمایش ساده را انجام دهید. یک دفترچه یادداشت و یک خودکار در کنار خود قرار دهید و شروع کنید به آگاه شدن از سطح تمرکزتان. هر وقت که تشخیص دادید که روی کارتان تمرکز کامل ندارید مدت زمانی را که حواستان پرت بوده است یادداشت کنید. اگر این تمرین را به‌خوبی انجام دهید بعد خودتان را کاملا شوکه خواهید کرد. اگر شما بتوانید مهارت ایجاد تمرکز کامل در ساعت‌های کاریتان را ارتقا دهید، از میزان تولیدتان متعجب می شوید.
۲) استراتژی دوم:اهرم
اهرم هنر استفاده از ابزارها جهت افزایش کیفیت کار یا بهره‌وری است. این ابزارها می‌تواند تکنولوژی باشد مثل: نرم افزار‌های کامپیوتری یا می‌تواند استراتژی‌های سازمانی نظیر سیستم‌های بهتر باشد. شما معمولا از چه ابزارهایی برای حداکثر کردن نتایج کارتان استفاده می‌کنید؟ برای مثال فروشنده‌ای که از طریق سمینارها یا کنفرانس‌های تلویزیونی فروش می‌کند، مشخص است نسبت به کسی که فرد به فرد می‌فروشد میزان فروش بیشتری داشته باشد. چه کاری می‌توانید انجام دهید تا زمان، دانش یا مهارت‌هایتان اهرم شما باشند؟
۳) استراتژی سوم:تفویض اختیار
یک بخش خاص اهرم عبارت از تفویض اختیار است. یعنی بکارگیری افراد دیگر جهت انجام قسمت‌هایی از کار شما تا وقتتان برای فعالیت‌های سودآورتر آزاد شود. بیایید دوباره به مثال فروشنده نگاهی بیاندازیم. اگر فروشنده خاصی در انعقاد قراردادهای فروش متبحر باشد ممکن است دست به تفویض و واگذاری ‌امور اجرایی فروش زده تا بتواند به عنوان یک فروشنده زمان بیشتری را برای قراردادها اختصاص دهد. اگر سود حاصل از افزایش فروش بیشتر از هزینه واگذاری باشد پس شما سیستم مناسبی دارید. همیشه شنیدن این نکته در بین شکایت‌های صاحبان تجارت که فروشندگان آنها از آینده نگری متنفرند و واقعا در مورد آن احساس بدی دارند باعث تعجب من می شود. در فعالیت‌های تجاری خودم من همیشه افراد آینده نگر حرفه‌ای را استخدام کرده‌ام که در این زمینه قوی بودند و با این کار زمان را برای تیم فروش آزاد کرده تا آنها کاری را که در آن توانمند هستند انجام دهند. فروشندگی! البته این استراتژی سودآور است و همه خوشحال هستند.
۴) استراتژی چهارم: مدیریت زمان
من اغلب می‌شنوم که صاحبان تجارت می‌گویند که تعداد کارکنان بخش ‌خصوصی خیلی زیاد است زیرا آنها همیشه ساعت‌های زیادی را تلف می‌کنند تا کار را انجام دهند. نظر من مخالف این موضوع است. اگر شما نمی‌توانید در یک روز عادی کاری، کارتان را انجام دهید پس شما احتمالا فاقد مهارت‌های تمرکز، اهرم و تفویض اختیار(واگذاری) هستید یا یک مدیر که در استفاده از زمان ضعیف است. مدیریت زمان هنر سازماندهی خودتان است تا بتوانید تمام کارهایتان را در یک روز کاری استاندارد انجام دهید. اگر شما مدیریت زمان را با مهارت‌های دیگرتان ترکیب کنید(رئوس مطالب فوق الذکر) سپس شما می‌توانید بهره وری بالایی در یک روز کاری بدست آورید و نیازی به ساعات اضافی ندارید.
سازماندهی یک روز از پایان روز قبلی شروع می‌شود. اگر شما این‌کار را هنگام استراحتتان انجام دهید مغزتان به شما کمک خواهد کرد که کارآمدتر باشید. تخمین زده شده که ۵۰درصد از زمان استراحت وقف سازماندهی مغز و ساختار دادن به دانش و تجربیات به دست آمده در طول روز می‌شود.
اگر شما کارهای روز بعدتان را برنامه‌ریزی کنید متوجه می‌شوید که فرایند‌های طبیعی ذهن در زمان استراحت با شما کار می‌کنند تا به شما در تحقق برنامه‌هایتان کمک کنند. مبانی مدیریت زمان را یاد بگیرید و هر روز از آنها استفاده کنید.
۵) استراتژی پنجم: تمایز قائل شدن بین فعالیت‌ها
من مطمئن هستم که شما قانون۲۰/۸۰ را می‌دانید; ۸۰% از نتایج کارتان از ۲۰% تلاش‌هایتان بدست می‌آید. دلیل اینکه این مساله در مورد افراد زیادی صادق است، این است که آنها نمی‌دانند که کدام تلاششان بهترین نتایج را به همراه می‌آورد. اگر شما نتایج خوب را ثبت کنید، سپس شما می توانید قاعده ۲۰/۸۰ را تغییر دهید تا برای شما به طور موثرتری کار کند. اگر شما می‌دانستید که کدام ۲۰% از فعالیت شما بهترین نتایج را تولید می‌کند سپس شما می‌توانستید خودتان را سازماندهی کنید تا وقت بیشتری را صرف آن کارها بکنید و بنابراین سود‌تان در هر ساعت افزایش می‌یافت. اگر شما خصوصیات ۲۰% از مشتریانتان را که ۸۰% تجارت شما را پوشش می‌دهند می‌دانستید پس شما می‌توانستید آن گروه از مشتریان را مورد هدف قرار دهید. فرانک بتگر با استفاده از قانون ۲۰/۸۰ از یک نماینده بیمه ورشکسته به پردرآمدترین شرکت بیمه در آمریکا تبدیل شد. کتاب او هنوز در دسترس است و ارزش زیادی برای خواندن دارد.
استراتژی شما قرار دادن این ۵استراتژی برای کار در تجارتتان است.
شما الان ۵ استراتژی دارید، همه کاری که شما باید انجام دهید این است که نگاه کنید به راه‌هایی که می‌توانید این استراتژی‌ها را برای خودتان و تجارتتان به کار گیرید.

مترجم:پروانه گودرزی

منبع : روزنامه دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط

نوآوری یک کار درونی است

نوآوری یک کار درونی است
در مورد لزوم ایجاد یک فرهنگ ماندگار نوآوری بحث‌های زیادی صورت می‌گیرد و قدمهای جسورانه‌ای در جهت عملی کردن تئوری‌ها برداشته می‌شود. با این وجود برای پیدا کردن یک راه ساده و صحیح برای پرداختن به این موضوع از درون به بیرون (به عبارت دیگر پرداختن به DNA اصلی‌ای که نوآوری از آن سرچشمه می‌گیرد) چالش‌های فراوانی وجود دارد.
به گفته اولیور وندل هولم، سیستمها برای تضمین تغییر کافی نیستند. سیستم‌ها می‌میرند اما ذات اصلی باقی می‌ماند هرکس مجبور است که فقط خودش را با آخرین مباحث اجتماعی یا مبتنی بر دمکراسی تلویزیون تنظیم کند، حماقت اعتیاد ملی ما به سیستم ها را می‌بیند. همه کاندیداها نوید می‌دهند که برای تغییر ، طرح و استراتژی و یک سیاست خوب دارند. اما تاریخ نشان داده است که اینها هرگز کافی نیستند. نباید گفت که سازمانها در تلاشهایشان برای ساختن فرهنگ نوآوری باید سیستم و ساختار را نادیده بگیرند.
آنها نباید این کار را بکنند. در حقیقت ، سیستم و ساختار سازمانی بخش بزرگی از آنچه قهرمانان نوآوری نیاز دارند، است کمک به آنها از طریق سیستم ها و ساختارهایی که از ایجاد فرهنگ نوآوری حمایت می‌کند، امکان پذیر است.
اما افسوس سیستم‌ها و ساختارها خیلی از اوقات به عنوان هدف، مقدس می‌شوند. متاسفانه اعتیاد به سیستم و ساختار سازمانی، جستجوی سازمانها را برای ایجاد فرهنگ نواوری خیلی از اوقات به انحطاط می‌کشاند و به چیزی جز جنونی برای تقلید از نوآوری راهی نمی‌برند.
این سازمانها نیستند که نوآور هستند بلکه این افراد هستند که نوآوری می‌کنند، افرادی که به آنها الهام شده، افرادی که افسون شده‌اند، خلاق و متعهد شده‌اند. اینجاست که نوآوری شروع می‌شود، از درون. نقش سازمانها همانند نقش مدیری است که راه را باز می‌کند.
در حالی که این بازکردن راه بدون شک شامل تلاش برای تنظیم سیستم‌های مجهز کننده ، دستورالعمل‌ها و موافقت‌نامه‌ها می‌شود. باید به خاطر داشته باشید که سیستمها و قوانین و موافقت نامه‌ها هرگز جوابگوی موضوع نوآوری نیستند. آنها زمینه هستند نه محتوای نوآوری. آنها پوسته نوآوری هستند نه هسته اصلی آنها، فهرست غذا هستند نه خود غذا.
نهایتاً سازمان ها هم مانند مذاهب با چنین چالش‌هایی مواجه هستند. رهبران مذهبی ممکن است روزهای یکشنبه با لحنی خشک و تند درباره فضائل در کلیسا صحبت کنند. اما آنها در موعظه‌ها فقط از چالش‌ها نام می‌برند و عمل به آن فضیلت‌ها را به افراد متذکر می‌شوند.
اما افراد لزوماً رفتارشان تغییر نمی‌کند تغییر باید از درون و در قلب و مغز افراد ایجاد شود. این تغییر نمی‌تواند قانون‌مند شود.
آنچه که مورد نیاز و آرزوی سازمانها برای ایجاد فرهنگ نوآوری است، یک تغییر درونی است .
ما به آن تحریک عصبی می‌گوییم افراد نیاز دارند که در درون خودشان تغییری را ایجاد کنند که موجب ایجاد جرقه‌ای خواهد شد و تلاش آنها را برای نوآوری تقویت می‌کند. وقتی آنها این تغییر را ایجاد کردند، خواهند توانست خودشان را تقویت کنند. آنوقت آنها حتی زیر دوش حمام، در ماشین، در رویاهایشان به طرح‌هایشان فکر خواهند کرد. آنها از بیرون نیازمند مدیریت مختصری خواهند بود. از درون به بیرون هدایت خواهند شد نه از بیرون به درون. به این صورت است که افراد نوآور خواهند شد. نه به این علت که به آنها گفته شده است که اینطور باشید. بلکه به خاطر اینکه آنها می‌خواهند که نوآوری کنند. فضای باز تکنولوژی تشبیه خوبی برای این مورد است . وقتی که به کسی الهام می‌شود و یا هدف مشترک دارد و یا در زمان و فضای خاصی مشارکت دارد او خودش را طبق آن سازماندهی می‌کند.
در مورد کسانی که به من مراجعه می‌کنند، تغییری که آنها در جستجویش هستند یک نوآوری بسیار قوی است نوآوری‌ایی که اثر مطلوب روی نتیجه پایانی کار داشته باشد. این به چه چیز نیاز دارد؟ یک تغییر مطلوب و مؤثر از درون هریک از کارکنان. هم از سطوح بالای سازمان و تا کارکنان سطوح پایین که به تغییر چند بعدی سازمان گفته می‌شود.
وقتی که هرکس که در سازمان شما نیاز به نوآوری داشت بتواند راهی پیدا کند تا از استعداد ذاتی اش بهره‌برداری کند، شما می‌توانید تمام سیستمهای پاداشی که می‌خواهید ایجاد کنید. می‌توانید فضای کار را بارها و بارها بازسازی کنید. می‌توانید به عنوان بزرگترین و جدیدترین ابزار ایده مدیریت گواهی بگیرید.
آنچه که در آخر به آن خواهید رسید مخلوطی از سیستم‌ها ، دستورالعمل‌ها ، موافقت‌نامه‌ها که پوسته‌های نوآوری و هسته اصلی ایده‌های نوآوری است که مدیریت یا مسئول بعدی از آن تقلید می کند و یا در صورتی که بازگشت سرمایه را نشان ندهد آن را طرد و یا تغییر خواهد داد.
می‌خواهید فرهنگ را تغییر دهید؟ به یک فرهنگ نوآوری نیاز دارید؟ خیلی خوب است. پس راهی پیدا کنید که به همه افراد سازمان کمک کند تا ازدرون متحول شوند. عمیقاً توجه کنید چطور می‌توانید آنها را هشیار کنید، پرورش دهید و نیاز اولیه آنهایی که باید چیز خارق العاده‌ای بیافرینند تامین کنید.

وبگردی
روایتی دردآور از تن‌فروشی زنان در خیابان‌های تهران
روایتی دردآور از تن‌فروشی زنان در خیابان‌های تهران - سه نفر کنار هم حوالی میدان مادر ایستاده‌اند. زنی قد بلند که موهایش زمینه نسکافه‌ای دارد به هر ماشینی که بلندتر بوق می‌زند نزدیک می‌شود و قیمت را آرام و به سرعت بیان می‌کند. او می‌گوید: «... صد هزار تومان، تو ماشین ۷۰ هزار تومان، گروپ ۳۰۰ هزار تومان و جا هم داریم»، جملات کوتاه و بی‌تفاوت بیان می‌شود. جلوتر دختر کم سن و سالی که شاید ۱۶ سال هم نداشته باشد، ایستاده و از سرما نوک بینی‌اش قرمز شده است، با…
ظریف: در کشور پولشویی وجود دارد؛ همه مخالفان FATF صادق نیستند
ظریف: در کشور پولشویی وجود دارد؛ همه مخالفان FATF صادق نیستند - صحبت های دکتر ظریف در گفتگو با خبر آنلاین.
رونمایی از کوچ عجیب برخی مدیران به شستا
رونمایی از کوچ عجیب برخی مدیران به شستا - بررسی کوچ برخی مدیران شرکت سایپا به شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی.
اشراف متواضع!
اشراف متواضع! - افرادی هستند که در دروس زندگی میکنند اما ماشین زیر پایشان پراید است. افرادی که چند ده میلیون از جوجه‌مایه‌دارهای پدرریشو میگیرند که خوب تربیتشان کنند برای مدیر شدن در جمهوری اسلامی و بعد چند هفته در سال هم آنها را می‌برند اردوی جهادی تا از نزدیک ببینند فردا که به لطف جیب پدر در کنکور ترکاندند و مدرک معتبر گرفتند و مدیر شدند قرار است به چه بدبختهای مستضعفی که بخاطر پول نداشتن در آموزش و پرورش رایگان…
خود دانید و مملکت‌تان!
خود دانید و مملکت‌تان! - همه آفاق پر از فتنه و شر می بینم/ این جهان را پر از خوف و خطر می بینم/ دختران را همه جنگ است با مادر/ پسران را همه بدخواه پدر می بینم. او پس از خواندن شعر دستی به شانه وزیر می‌زند و می‌گوید: «خود دانید و مملکت‌تان!»
زاکانی: خطاهای برادر رئیس جمهور فاجعه است!
زاکانی: خطاهای برادر رئیس جمهور فاجعه است! - علیرضا زاکانی فعالی سیاسی مهمان برنامه«رو در رو» بود و در این برنامه واکنش تندی نسبت به حسین فریدون(برادر رئیس جمهور) نشان داد.
چالش جدید با نام «نوه آیت‌ا... یزدی»!
چالش جدید با نام «نوه آیت‌ا... یزدی»! - روز پنجشنبه تصویری در فضای مجازی منتشر شد که قابل تامل بود. زهرا تخشید نوه آیت‌ا... یزدی است که با انتشار تصویری که از دانشگاهش در نیویورک منتشر کرده بود، نوشت: «عکسی که دیروز عصر از دانشگاهم گرفتم با چراغ‌های همیشه روشنش».
روایت تجاوز عجیب به بازیگر لبنانی سریال «حوالی پاییز»
روایت تجاوز عجیب به بازیگر لبنانی سریال «حوالی پاییز» - ماجرای تجاوز به آن ماری سلامه، بازیگر زن عرب سریال تلویزیونی صدا و سیمای ایران.
عکس | همسر جدید نماینده سابق اردبیل در آمریکا
عکس | همسر جدید نماینده سابق اردبیل در آمریکا - «نورالدین پیرموذن» نماینده سابق اردبیل در مجلس شورای اسلامی که سالهاست در آمریکا زندگی می‌کند چند عکس از خود و همسر جدیدش را در اینستاگرام منتشر کرده است.