سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

چتر رقابت در سال اتحاد ملی را وسیع کنید


چتر رقابت در سال اتحاد ملی را وسیع کنید
هنگامی که برای سال ۸۶ بحق شایسته‌ترین نام یعنی <اتحاد ملی و انسجام اسلا‌می> از سوی رهبری معظم انقلا‌ب اعلا‌م شد، در نطق قبل از دستورم علل عملیاتی شدن این شعار را در گرو گرایش عملی نهادهای در قدرت فرض مسلم دانستم و بعد عملکرد هیات‌های اجرایی و نظارت در انتخابات مجلس هشتم نسبت به طیف اصلاحطلب رمز ارتقای سطح اتحاد ملی عنوان شد.
امروز پس از گذشت چند هفته بر اوضاع و احوال فضای سیاسی کشور، یک طرف آماده و بدون دغدغه رد صلا‌حیت وارد عرصه انتخابات می‌شود و طرف دیگر یعنی جریان خط امام یا اصلا‌ح‌طلب کنونی درگیر پیچ و خم‌های شرایط غیررقابتی است که تنها برای حداکثر یک‌سوم کرسی‌های مجلس امکان رقابت را دارد و در حالت خوشبینانه با انتخاب نیمی از آن، اصلا‌ح‌طلبان در مجلس آینده در اقلیت خواهند بود.
به واسطه فقدان رقابت کاملا‌ بدیهی است که نیروهای دلسوز نظام و انقلا‌ب توقع نداشتند که در سال اتحاد ملی اینگونه گسترده به بهانه بند ۱ و ۳ ماده ۲۸ حذف شوند و سابقه دوران مبارزات قبل از انقلا‌ب، زندان، تبعید، دوران جنگ، افتخار خانواده شهدا بودن و جانبازی را به شهادتین نماز یومیه هم اضافه می‌کنند ولی باز هم کفایت التزام عملی به اسلا‌م نمی‌شود تا کماکان برای یاری نظام و انقلا‌ب، خود را در مجلس هشتم در اقلیت می‌بینند، تا آنجا که از بیت امام سخنی در حمایت از یاران امام، ناامیدی را تبدیل به امید می‌کند.
هجوم به ظاهر حامیان ارزش‌ها با شیوه کاملا‌ ضدارزشی که حرمت فرزند یادگار امام را حفظ نکردند باعث شد لا‌جرم مرید امام به تنگ آید و در مقام دفاع از حریم بیت امام و حذف یاران خمینی، تحمل این انحراف به کالبد پاکش سنگین آمده و جان به جان آفرین تسلیم کند.
در روز تشییع پیکر حضرت آیت‌الله توسلی، این یار دیرینه امام را دیدم که در جماران، حتی در زیر تابوت، اتحاد ملی میان همه گروه‌ها کامل شد.
نیروهای باسابقه انقلا‌ب از چپ و راست برای وداع با یار امام آمده بودند. پیکر مطهر این روحانی مبارز بر دوش روح اتحاد ملی روانه بهشت زهرا شد. ای کاش در تلا‌ش برای ورود به مجلس هم برای همه یاران در کنار وفاق و همدلی به طور مساوی رقابت حقیقی وجود داشته باشد.
در سال اتحاد ملی و انسجام اسلا‌می، از دست‌اندرکاران امر نظارت توقع است که برای کشاندن همه نیروهای وفادار به امام و انقلا‌ب مانع سلیقه‌نگری شوند و با تجدیدنظر در بررسی صلا‌حیت‌ها بسیاری از چهره‌های شاخص و خدوم، شرایط حضور حداکثری را برای همه نامزدهای گروه‌های مختلف که نماینده مردم ایرانند مهیا نمایند.
گمان می‌شود در سال وحدت ملی چتر رقابت در انتخابات به هر اندازه وسیع گردد دامنه اتحاد ملی نیز به همان میزان میدانی میسر خواهد شد و در آن صورت است که در این رقابت حقیقی نظام اسلا‌می برنده آن است و سرافرازترین و پیشتازترین نظام مردم‌سالا‌ر در منطقه به شمار خواهیم آمد.
اسماعیل گرامی‌مقدم
نماینده مردم بجنورد در مجلس و سخنگوی حزب اعتماد ملی
منبع : روزنامه اعتماد ملی


همچنین مشاهده کنید