سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

حضور مجدد کرایف در آژاکس


حضور مجدد کرایف در آژاکس
برتی فوگتس از مربیگری تیم ملی نیجریه استعفا داد. پس از تشدید اختلاف ها با مسئولان اتحادیه فوتبال نیجریه و ناکامی در جام ملت های آفریقا، فوگتس از سمت خود کنار رفت. در زمان حضور او در تیم ملی نیجریه، این تیم در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آفریقا حذف شد. پیش از این اعلام شده بودکه قرارداد این مربی آلمانی تا سال ۲۰۱۰ اعتبار دارد.
فوگتس می گوید: در یک ماه اخیر و بخصوص در جریان برگزاری رقابت های جام ملت های آفریقا در غنا اتفاقات زیادی افتاد و باعث شد دیگر نتوانم با آنها کار کنم. بیش از هر چیز به رئیس اتحادیه فوتبال این کشور اعتماد ندارم و نمی توانم بیش از این با او همکاری کنم. این مربی ۶۱ ساله که مهمترین افتخارش با تیم ملی آلمان پیروزی ژرمن ها در یورو ۹۶ مقابل انگلستان در ومبلی و در فینال این مسابقات بوده است، به جزئیات اختلاف خود با مسئولان اتحادیه فوتبال نیجریه اشاره ای نکرد. سانی لولو رئیس اتحادیه فوتبال نیجریه پیش از آغاز رقابت ها در غنا بارها و بارها از فوگتس انتقاد کرده بود و تهدید کرده بود در صورت کسب نتیجه مناسب در این رقابت ها این مربی آلمانی کنار خواهد رفت. در اوایل ژانویه هم فوگتس در مصاحبه ای با یکی از روزنامه های آلمانی از پرداخت نشدن به موقع دستمزد و پاداش بازیکنان تیم ملی انتقاد کرده بود.
وی در این مصاحبه وضعیت خود در تیم ملی را نیز نگران کننده خوانده بود. فوگتس که پیش از این هدایت تیم ملی اسکاتلند را نیز بر عهده داشته می گوید: تمرینات ما بسیار منظم و با برنامه بود. مهمترین مشکل ما با اتحادیه فوتبال این کشور بود. کار کردن با بازیکنان نیجریه ای برای من بسیار خوب بود. ما لحظات شادی را در کنار هم سپری کردیم.
● بازگشت کرایف به آژاکس
از سوی دیگر یوهان کرایف که در دهه ۷۰ میلادی ۳ بار به عنوان بهترین بازیکن فوتبال اروپا انتخاب شد به باشگاه سابقش آژاکس بازگشت تا بتواند با این تیم بحران زده نتایج خوبی کسب کند. آژاکس در زمان حضور کرایف جزو بهترین باشگاه های فوتبال اروپا بود و توانست ۳ سال پیاپی به عنوان قهرمانی در اروپا دست یابد. یوهان ۶۰ ساله قرار است به عنوان مدیر فنی در باشگاه مشغول کار شود. آژاکس در رقابت های گروهی لیگ قهرمانان با شکست مقابل اسلاویا پراگ از جمهوری چک از این مسابقات کنار رفت و پس از آن در رقابت های جام یوفا مقابل دیناموزاگرب از کرواسی شکست خورد تا یکی از بدترین فصل ها را تجربه کند. آژاکس که ۴ قهرمانی در اروپا دارد از سال ۱۹۹۵ تا کنون در سطح اروپا موفقیتی کسب نکرده است.
این تیم همچنین از سال ۲۰۰۴ نیز نتوانسته فاتح رقابت های لیگ هلند باشد. در جلسه اضطراری باشگاه تصمیم گرفته شد که از فصل آینده تغییراتی در باشگاه ایجاد شود تا تیم بتواند دوران خوش گذشته را مجدداً تکرار کند. کرایف که در سال ۱۹۸۴ از فوتبال خداحافظی کرد، هدایت بارسلونا و آژاکس را نیز بر عهده داشته است. دوستی او با مارکو فان باستن مربی تیم ملی نارنجی پوشان هلند باعث شده که این شایعه بوجود آید که مارکو فصل آینده در آژاکس خواهد بود. قرارداد فان باستن با تیم ملی هلند تا پایان رقابت های یورو ۲۰۰۸ است که به میزبانی مشترک اتریش و سوئیس برگزار می شود.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید