جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

سوپ مخلوط


گوشت سینه مرغ بدون پوست  :  ۴۰۰ گرم
روغن کنجد  :  ۰.۵ قاشق مربا خوری
اسفناج  :  ۰.۵ فنجان
میگو تاره  :  ۲۵۰ گرم
گوشت راسته گوساله  :  ۱۲۵ گرم
گوشت ران مرغ بدون پوست  :  ۱۲۰۰ گرم
گوشت ماهیچه گوسفندی  :  ۲ عدد
کرفس خرد شده  :  ۱۲۵ گرم
فلفل سیاه  :  ۱ قاشق مربا خوری
برگ بو  :  ۳ عدد
خمیر نان سفید  :  ۱۲۵ گرم
گوشت چرخ کرده  :  ۱۲۵ گرم
کلم  :  ۰.۵ عدد
سس سویا  :  ۲ قاشق مربا خوری
زنجبیل  :  ۰.۵ قاشق مربا خوری
تخم مرغ  :  ۱ عدد
● ابتدا موارد زیر را بروی مواد اولیه انجام دهید:
سینه مرغ را خرد کنید، و ران مرغ را آب پز کنید، میگوها پوست بکنید، هویج‌ها را خرد کنید‌، ساقه کرفس را نیز خرد کنید‌، خمیر را به ۱۸ قطعه مربی در آورید‌، زنجبیل را رنده کنید‌، کلم را خرد کنید و تخم مرغ را بزنید‌.
مایع این سوپ را می‌توانید از یک روز قبل از سرو آن آماده کنید‌. رشته‌ها را چند ساعت قبل از پخت غذا تهیه کرده و در یخچال بگذارید و روی آنها را با دستمال مرطوبی بپوشانید‌. سس سویا را سر میز غذا سرو نمائید تا هر کس مطابق میل خود از آن استفاده نماید‌.
● تهیه مخلوط رشته:
اسفناج را به قطعات ۵ سانتی‌متری خرد کنید. مایع سوپ را گرم کنید و روغن کنجد، سینه مرغ و اسفناج خرد شده را به آن بیافزائید تا به مدت ۲ دقیقه بجوشند. میگو و گوشت راسته را اضافه کرده و به مدت چند دقیقه دیگر بجوشانید سپس خمیرهای بقچه‌ای را افزوده و به مدت یک دقیقه آنها را گرم کنید.
● تهیه مایع سوپ:
تمام مواد را در قابلمه‌ای با هم مخلوط کرده و آب را اضافه کرده و آن را بجوشانید سپس با حرارت ملایم بپزند و آن را صاف کنید. دقت نمائید به قدری آب بریزید که پس از صاف کردن حدود ۲ لیتر از این مایع داشته باشید. پس از خنک شدن آن را به مدت یک شب در یخچال قرار دهید و هنگام استفاده چربی روی آن را جدا کنید.
● طرز تهیه خمیر بقچه‌ای:
▪ مرحله ۱) گوشت چرخ کرده، کلم برگ، سس سویا، روغن کنجد و زنجبیل را با هم مخلوط کرده و روی هر لایه خمیر یک قاشق چایخوری از این مخلوط را بریزید. خمیر را با تخم مرغ چرب کنید و آنها را به‌صورت اریب از وسط تا بزنید.
▪ مرحله ۲) دو گوشه مثلث را با تخم مرغ چرب کرده و به‌هم بچسبانید. بقچه‌های خمیر را در قابلمه آبجوش فرو کرده و درب آن را نگذارید تا بپزند و خمیر‌ها روی آب شناور شوند سپس شعله زیر آن را کم کرده تا به مدت ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بجوشد و آبکش کنید.


همچنین مشاهده کنید