شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ / Saturday, 19 January, 2019

فروش غیر مستقیم در محصولات IT و نیازبه یک جایگاه هدایت کننده


فروش غیر مستقیم در محصولات IT و نیازبه یک جایگاه هدایت کننده
بیش از سه دهه از ابداع فروش های غیرمستقیم در کشورهای پیشرفته صنعتی می گذرد که تولیدکنندگان و فروشندگان انواع کالای بادوام و بی دوام مصرفی با بوجود آوردن سیستم های فروش غیرمستقیم با واسطه قراردادن یک منبع مالی قوی مانند بانک ها توانسته اند به مزایای قابل توجه دست پیدا نمایند؛ در واقع فروش های غیرمستقیم که به فروش های با شرایط اقساطی معروف هستند جهت بوجود آوردن شرایط ایده آل تری در پرداخت برای مشتریان بالفعل و بالقوه کمک شایان می نمایند تا ظرفیت بودجه ایشان به صورت بهینه ای ظهور پیدا نماید.
بررسی، در این گذر به صورت کلی از مفهوم و انواع آن و نیز ارتباط آن با فروش غیر مستقیم خواهد بود و امید اینکه جان کلام در بهره برداری از این تکنیک و روش فروش در بخش بسیار مهم IT بتواند همواره چراغ راه همگان در صنف مزبور باشد و بتواند مشکلی از مشکلات ذینفعان این حیطه را حل نماید.
● وام کلیدی برای تجارت
زمانی که کار و تجارت جدیدی را آغاز می نمائیم برای سرمایه گذار، تولیدکننده و تاجر مربوطه همیشه دو راه برای افزایش توان سرمایه وجود خواهد داشت:
▪ تزریق پول بیشتر
استفاده از تسهیلات منابع مالی بیرون از سیستم و وام های مربوطه.
بحثی که در اینجا مد نظر ما می باشد بر افزایش توان سرمایه ای از طریق اخذ وام متمرکز است و در حقیقت مزیت و مضار اخذ وام برای وام گیرنده روشن باشد. البته مضاری که بر برخی از وام ها وارد می گردد: با اخذ هر گونه وام شما به عنوان سرمایه دار، تولیدکننده و یا تاجر در هر صورت موظف به پرداخت اصل و بهره مربوطه به وام دهنده هستید و این در واقع ریسک و خطریست که به وام گیرنده منتقل می گردد.
اما مزیت واقعی این نوع وام ها اینست که وام دهنده فقط مبلغی را به عنوان بهره در قبال فراهم آوری وام دریافت می دارد و در سود شما و یا سهام شرکت سهیم نیست. زمانی که شما وامی را از بانک یا هر شخص حقیقی یا حقوقی دیگر دریافت می دارید متغیرهایی بر خوبی و یا بدی آنها در کار شما دخالت دارند؛ در واقع متغیرهای قابل مذاکره که عدم استاندارد وام را به اثبات می رسانند گویای این حقیقت هستند که وامی تحت عنوان وام استاندارد وجود ندارد. بنابراین قبل از ورود به عرصه وام باید این متغیرها را برای خود و تجارت خود مشخص کنید:
▪ تاریخ سررسید
▪ پرداخت بهره
▪ هزینه های وام
▪ تسویه حساب قبل از سررسید
▪ زمان تاخیر در سررسید پرداخت ها
▪ هزینه های دیرکرد
▪ وثایق
▪ ضامنین
▪ بالاخره هزینه های وکالت.
از ظهور وام های تجاری و وام های فروش اقساطی کالاها برای خرید کالاهای مصرفی بادوام و بی دوام روزگار زیادی نمی گذرد به طوریکه خریداران کالا ها تقریباً از مزایای وام های بانکی یا وام های خصوصی دوستان و اقوام خود توامسته اند بهره مند گردند. امروزه منابع مالی متعددی برای اینگونه وام های تجاری و خرید کالا در دسترس می باشند. از نظر نوع، وام ها به سه شکل اصلی تقسیم بندی می شوند:
ـ وام های کوتاه مدت
ـ وام های میان مدت
ـ وام های بلند مدت
شکل کلی استفاده از تسهیلات چه به صورت تجاری و چه به صورت شخصی (خرید کالای مصرفی بادوام و بی دوام) به یک گونه می باشد و قبل از اینکه اقدام به اخذ چنین وام هایی صورت پذیرد، وام گیرنده می بایست مشخص نماید :
- منظور از اخذ وام مربوطه چیست؟
- چه مقدار تسهیلات مورد نیاز است؟
- برنامه مالی خود جهت بازپرداخت وام مربوطه چیست؟
- تهیه مدارک مالی شخصی و وثایق مربوطه جهت تضمین وام.
انتظار جهت دریافت وام می تواند ناراحت کننده باشد. بنابراین راه هایی وجود دارد که شما بتوانید این زمان را کوتاه کنید که در واقع یکی از بهترین راهها، آماده نمودن مدارک اخذ وام تجاری می باشد که شما باید در زمان درخواست وام به وام دهنده ارائه نمائید:
ـ پرونده کاری
ـ برنامه ریزی تجاری
ـ درخواست وام
ـ قضامین مربوطه
ـ صورت های مالی شخصی و تجاری.
همچنین این مدارک در زمان اخذ وام های فروش اقساطی کاملاً به شرایط وام دهنده بستگی دارد که می توان به مواردی از قبیل:
ـ فیش حقوقی
ـ گواهی کسر از حقوق
ـ صورت وضیعت حساب شخصی
اشاره نمود.
● وام های قسط السنین (وام های خرید غیر مستقیم)
به طور کلی این نوع وام ها به تعداد زیادی وام های کوچک که در زمان های کوتاه مدت بازپرداخت می شوند، برنامه ریزی می گردند. اکثر این قبیل وام ها مستقیماً برای خریدهای مشتریان در نظر گرفته می شوند به طوری که تولیدکنندگان، فروشندگان و تجار، محصولات مورد فروش خود را به واسطه کمک این نوع وام ها از طریق یک شخص حقوقی ثالث مثل یک موسسه مالی و اعتباری، بانک و یا حتی در مواردی اشخاص حقیقی به مشتریان خود واگذار می نمایند؛ حتی در مواردی نیز وام های تجاری خرید تجهیزات نیمه سنگین و یا وسایل صنعتی از قبیل تراکتور و یا اتوبوس نیز از این نوع وام هابه حساب می آیند.
● مزایای وام های فروش غیر مستقیم
وام های فروش اقساطی کالاها یا همان وام های غیر مستقیم در فروش یکسری مزایایی را بر کل فروشندگان، خریداران و وام دهندگان بوجود می آورند که می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
امکان بوجود آوردن یک برنامه ریزی پرداخت برای مشتری در یک دوره خاص.
دادن امکان و توان مالی فزاینده به مشتری در زمان خرید کالاها و اجناس مورد نظر خود.
وجود یک سیستم مطمئن برای فروشنده با توجه به اینکه کلیه تضامین لازم توسط وام دهنده حقیقی یا حقوقی از مشتری اخذ گردیده و امکان سوخت شدن کالاهای فروش رفته تقریباً صفر است.
ایجاد گردش های مالی برای تولید کنندگان، فروشندگان و تجار و در نتیجه کسب اعتبارات بیشتر نزد وام دهندگان.
تسهیل ایجاد چرخه های صحیح اقتصادی در زمینه سیاست پولی و مالی کلان کشورها.
● وام های فروش غیر مستقیم در محصولات IT
در قسمتIT و در واقع عمدتاً فروش سخت افزار در کشور ایران، سابقه این نوع فروش به کمتر از یک دهه محدود می گردد و با توجه به فراگیر شدن استفاده از کامپیوترهای شخصی و همراه در امور خصوصی، تجاری و اداری با اشاره به گران بودن این تجهیزات و سطح درآمد شاغلین در کشور، یکی از اهرم هایی که نشر و گسترش تجهیزات IT را میتواند افزایش دهد و استفاده کنندگان خانگی و اداری را در استفاده از این تجهیزات بیشتر تشویق نماید فروش اقساطی محصولات IT می باشد.
با اشاره به وضیعت اقتصادی و مالی کشور و وجود منابع مالی و بانکی قابل حصول در این بخش، بکارگیری صحیح و بی عیب و نقص سیستم های مالی و اعتباری جهت واگذاری وام های غیر مستقیم خرید به استفاده کنندگان محصولاتIT یک الزام می نماید. همانطور که در سطور بالاتر اشاره گردید با توجه به اینکه وام استاندارد وجود ندارد معهذا می توان برای بوجود اوردن یک سیستم فروش هماهنگ اقساطی یک استاندارد ویژه برای اخذ وام های محصولات IT بوجود آورد که به نوعی حمایت یک سازمان یا اتحادیه در این خصوص جهت هماهنگی های لازم در این بخش امری حیاتی می نماید؛ در این میان می توان به سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور اشاره نمود که با توجه به توان بالفعل و بالقوه خود می تواند با ترکیب تولید کنندگان، فروشندگان، تجار، منابع مالی و نیز یک عنصر حمایت کننده فروشنده و خریدار و هدایت هر یک در بخش فروش اقساطی می توان به یک استاندارد تخصیص بودجه برای یک شخص به عنوان مصرف کننده محصولات IT رسید، و کانال های فروش را در واقع به سمت ایجاد چنین تسهیلاتی برای مصرف کنندگان رهنمون کرد.
دلیل دیگر مبنی بر لزوم این عنصر حمایت کننده (سازمان نظام صنفی رایانه کشور)، برطرف نمودن کندی فروش با توجه به نیاز به مدارک لازم جهت ارائه به وام دهنده از سوی مصرف کنندگان محصولات فوق الذکر می باشد که اطلاع رسانی صحیح و کافی با تشکیل کانالهای فروش عملی، کانالیزه کردن جایگاه های فروش محصولات IT منتج شده و مصرف کنندگان از طریق این جایگاه های فروش که در واقع همان فروشندگان محصولات IT هستند می تواند کارایی سیستم فروش غیرمستقیم یا همان فروش اقساطی را افزایش دهد و این مهم در واقع تشویق مصرف کننده نهایی به استفاده از محصولات IT خواهد شد؛ ضمنا کنترل کانالهای فروش فوق الذکر حهت حمایت از مصرف کنندگان محصولات IT با بهره وری بیشتری میسر می گردد و در واقع تمامی این مساعی ترویج و پیشبرد استفاده بهینه و بیشتر از رایانه در کشور را به همراه خواه داشت.

بهرام بزرپاش عملگر

منبع : سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور

مطالب مرتبط

آشنایی با بازاریابی اینترنتی

آشنایی با بازاریابی اینترنتی
به طور کلی واژه بازاریابی اینترنتی به استفاده از اینترنت جهت انجام تبلیغات، فروش کالا و خدمات اطلاق می گردد. این بازاریابی نوعاً بر اصل “پرداخت به ازای هر کلیک” استوار است و شامل آگهی های تبلیغاتی موجود در سایت ها، ایمیل هایی که برای معرفی محصولات ارسال میشود، آگهی های متحرک و جذاب گرافیکی، تبلیغ در موتورهای جستجو تبلیغات در وبلاگهای مختلف و مقالات تبلیغاتی می باشد.
از مزایای بازاریابی اینترنتی می توان به در دسترس بودن اطلاعات وسیع و نامحدود اشاره نمود.
● تعریف
بازاریابی اینترنتی بخشی از تجارت الکترونیک است که مدیریت اطلاعات، روابط عمومی، خدمات مشتریان و بخش فروش را در بر دارد. به طور کلی تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی از زمانی که دسترسی به اینترنت به صورت گسترده برای عموم مردم فراهم شد، رواج یافته است.
در حال حاضر بیش از یک سوم مصرف کنندگان خانگی در آمریکا و بسیاری از نقاط اروپا که به شبکه اینترنت دسترسی دارند، خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند. این روش برای شرکت هایی که مایلند فعالیت های از راه دور خود را گسترش دهند و اصطلاحا آنرا به تجارت آنلاین تبدیل نمایند نیز ثمربخش است.
● تاریخچه
آغاز بازاریابی اینترنتی به اوایل دهه ۹۰ برمی گردد، در آن زمان وب سایت ها اطلاعات خود را به روشی بسیار ساده و تنها با استفاده از فایل های متنی ارائه می دادند، به تدریج گرافیک و در پی آن تبلیغات تصویری به سایت های مختلف افزوده شد. آخرین قدم در این زمینه تکامل تجارت آنلاین و به کارگیری اینترنت جهت سرعت بخشیدن به فروش کالا و خدمات است.
● مدل های تجاری و اشکال مختلف آن
بازاریابی اینترنتی به چندین مدل مختلف وجود دارد و مدل های اصلی آن عبارتند از : business-to-business که اصطلاحا B۲B نام گرفته و business-to-consumer که B۲C نامیده می شود. در مدل B۲B دو شرکت مختلف با یکدیگر به تجارت می پردازند، در حالیکه مدل B۲C مستقیما با مصرف کننده در ارتباط است.
بازاریابی اینترنتی با مدل B۲C آغاز شد و به تدریج مدل B۲B نیز که پیچیده تر از مدل اول بود پدیدار گشت. مدل سومی نیز وجود دارد که چندان رایج نیست و peer-to-peer یا اصطلاحا P۲P نامیده می شود، در این مدل افراد اجناس مختلف را بین خود به اشتراک و معاوضه می گذارند .
سایت Kazaa یک نمونه از P۲P است که بر مبنای به اشتراک گذاردن انواع فایل ها از جمله فایل های موسیقی، فیلم، متن و غیره توسط کاربران، راه اندازی شده است.
بازاریابی اینترنتی اشکال مختلفی دارد، یکی از آنها مشخص کردن محدوده قیمت است، مانند سایت priceline.com. در این حالت، مشتریان محدوده قیمت و بودجه ای را که می خواهند صرف کنند، مشخص می کنند و سپس از میان اجناس موجود در آن محدوده، کالایشان را انتخاب می کنند. شکل دیگر، جستجو به منظور یافتن ارزانترین قیمت است، مانند سایت Hotwire.com.
در این سایت کاربران به دنبال کمترین قیمت برای کالای مورد نظر خود هستند. آخرین روش “حراج آنلاین” است، مانند سایت Ebay.com، که خریداران بر روی اجناس موجود قیمت های پیشنهادی خود را میگذارند و در واقع نوعی مزایده آنلاین است.
● مزایا
از مزایای بازاریابی اینترنتی می توان به در دسترس بودن اطلاعات وسیع و نامحدود اشاره نمود، کاربران با اتصال به اینترنت و جستجوی کالای مورد نظرشان به راحتی قادرند در هر ساعتی از شبانه روز اطلاعات کاملی راجع به آن کالا دریافت نمایند و در صورت تمایل نسبت به خرید آن اقدام کنند.
به علاوه فروش آنلاین برای مالکین شرکت ها به علت عدم نیاز به نیروی کاری، مقرون به صرفه تر نیز می باشد. به طور کلی با استفاده از بازاریابی اینترنتی می توان بازار محدود و محلی را به بازاری گسترده و جهانی تبدیل نمود.
● محدودیت ها
محدودیت های بازاریابی اینترنتی هم برای مشتریان و هم برای فروشندگان مشکلاتی بوجود می آورد. پایین بودن سرعت اینترنت می تواند مسبب مشکلات بسیاری شود، اگر حجم اطلاعات و تعداد صفحات وب سایت شرکتی بیش از اندازه زیاد باشد، کاربران برای دریافت و دانلود اطلاعات مورد نظر خود به کوشش فراوان نیاز خواهند داشت.
بازاریابی اینترنتی به خریداران امکان لمس، بو کردن، چشیدن و به طور کلی دیدن کالا از نزدیک را قبل از خرید، نمی دهد. برخی از فروشندگان عرصه تجارت الکترونیک، برای هر چه کم رنگ تر جلوه دادن این قبیل مشکلات و جلب اطمینان مشتریان، سیاست های مختلفی را به کار می گیرند و تحت شرایطی امکان بازپس فرستادن کالا را در اختیار خریداران آنلاین قرار می دهند.
● اقدامات امنیتی
برای خریداران و فروشندگانی که از تجارت آنلاین استفاده می کنند، نگرانی های امنیتی مسئله بسیار مهمی است. بسیاری از مصرف کنندگان از آنجائیکه به امنیت اطلاعات شخصی خود در این سایت ها اطمینان ندارند، در مورد خرید اینترنتی دچار تردید می شوند. اخیرا برخی از شرکت هایی که خدمات فروش آنلاین ارائه می دهند، از دادن هرگونه اطلاعات در مورد خریداران به شدت اجتناب می ورزند.
حتی شرکت هایی وجود دارند که در وب سایت خود به امنیت اطلاعات شخصی خریداران اشاره نموده و آن را صد در صد تضمین می کنند.
در پاره ای موارد نیز این امکان در اختیار کاربر قرار داده می شود که پس از اینکه خریدش به پایان رسید، اطلاعات شخصی خود را از بانک اطلاعاتی شرکت مورد نظر حذف نماید.
به هرحال ، بسیاری از خریداران آنلاین از این امر که ممکن است اطلاعات شخصی شان در اختیار دیگر شرکت ها قرار بگیرد، کاملا بی اطلاعند. در چنین حالتی هیچ راهی جهت متوقف نمودن این انتقال اطلاعات وجود نخواهد داشت.
امروزه شرکت هایی که فروش آنلاین انجام می دهند، اقدام به استفاده از روش های گوناگون به منظور حفظ حریم اطلاعات شخصی مشتریان و برطرف نمودن نگرانی های آنها هستند. پنهان سازی اطلاعات (Encryption) یکی از روشهای اصلی است که در این زمینه به کار گرفته می شود. در این روش اطلاعات کاربران به کدهایی تبدیل می شود که دسترسی به اطلاعات آنها تنها با تایید شرکت مورد نظر امکان خواهد داشت. به عبارت دیگر با قوی تر شدن این سیستم، درجه امنیت اطلاعات نیز بالاتر می رود.
● تاثیرات بر صنایع مختلف
بازاریابی اینترنتی تاثیر فراوانی بر بازار صنایع مختلف از جمله موسیقی، بانکداری و خرید و فروش عتیقه داشته است، در صنعت موسیقی بسیاری از مصرف کنندگان و علاقمندان به جای خرید سی دی، از سایت های اینترنتی MP۳ های مورد نظر خود را خریداری و دانلود می نمایند. مدت های مدید، صحبت در مورد قانونی یا غیر قانونی بودن دانلود فایل های موسیقی، بحث روز دست اندر کاران این صنعت به شمار می رفت.
بازاریابی اینترنتی بر صنعت بانکداری نیز بی تاثیر نبوده و روز به روز بر تعداد بانک هایی که خدمات آنلاین انجام می دهند، افزوده می گردد. این سیستم به دلیل عدم نیاز به مراجعه به شعب بانک ها، از طرف مشتریان مورد استقبال بسیار قرار گرفته است.
آمار نشان داده در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون نفر از ساکنان آمریکا عملیات بانکی خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. البته پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن سرعت اتصال اینترنت در گسترش این سیستم های بانکی تاثیر چشمگیری داشته است. امروزه خدمات بانکی آنلاین یکی از پرسرعت ترین عملیاتی است که از طریق اینترنت انجام می شود. ۴۴ درصد از کل کاربران اینترنت، عملیات بانکی خود را به صورت آنلاین انجام می دهند.
با رواج حراج های اینترنتی، بازار خرده فروش های عتیقه نیز در معرض خطر قرار گرفت. اشیای عتیقه این روزها در Ebay.com به فروش می رسند و قیمت آنها نیز دستخوش تغییرات بسیاری می گردد. خریداران و فروشندگان قبل از اینکه اقدام به خرید اشیاء قیمتی نمایند، در سایت Ebay قیمت ها را چک می کنند و معمولا قیمت های موجود در این سایت به عنوان قیمت استاندارد کالا در نظر گرفته می شود.
● اقدامات اخیر
در نوامبر سال ۲۰۰۴ دادگاهی به منظور رسیدگی به شکایت علیه نرم افزار Bonzi Buddy مبنی بر فریبنده بودن تبلیغ اینترنتی این نرم افزار تشکیل شد. ظاهرا پنجره های تبلیغاتی این نرم افزار، کاملا شبیه به پنجره های ویندوز مایکروسافت بود، این امر سبب گمراهی کاربران می شد به طوری که پس از کلیک بر روی این پنجره ها زمانی که متوجه اشتباه خود می شدند و سعی در بستن پنجره های تبلیغاتی داشتند، به وب سایت Bonzi ارجاع داده می شدند.
در تاریخ ۲۷ ماه مه سال ۲۰۰۵، شرکت Bonzi نهایتا پذیرفت که شکل ظاهری پنجره های تبلیغاتی خود را تغییر دهد. در حال حاضر برای آگاهی دادن به کاربران اینترنتی در بالای پنجره های تبلیغاتی این نرم افزار کلمه “آگهی تبلیغاتی” به چشم می خورد.
اخیرا بحث هایی نیز در رابطه با مالیات فروش آنلاین از گوشه و کنار به گوش می رسد، در حال حاضر در کشور آمریکا خریداران آنلاین در پایان هر سال مالیات اجناسی را که از طریق اینترنت خریداری نموده اند، همراه با بقیه مالیات های خود پرداخت می کنند. هر چند به نظر می رسد تنها تعداد اندکی از کاربران این نوع مالیات را پرداخت می نمایند.
به همین منظور اخیرا در سیزده ایالت مختلف آمریکا شرکت ها را تشویق می کنند که به ازای هر کالایی که آنلاین به فروش می رسانند، مالیات آن را نیز در نظر بگیرند، اما هنوز اجباری در این مورد وجود ندارد. به هر حال اگر وضع به همین منوال ادامه پیدا کند، طولی نمی کشد که دولت آنها را مجبور به دریافت مالیات نماید. دولت آمریکا اعلام نموده همه ساله رقمی معادل ۱۵ میلیارد دلار مالیات پرداخت نشده مربوط به خریدهای آنلاین به اقتصاد این کشور لطمه وارد می نماید.

وبگردی
دوربین مخفی ساختمان لواسان داماد شمخانی و فاطمه حسینی
دوربین مخفی ساختمان لواسان داماد شمخانی و فاطمه حسینی - همه چیز درباره ساخت و ساز فاطمه حسینی، داماد شمخانی و داماد صفدرحسینی | سر کشیدن دوربین مخفی شهرداد به ساختمان های آقازاده ها در لواسان! | پخش اختصاصی از صفحه آپارات آوانت
ماجرای دختربازی اسلامی از زبان رحیم پورازغدی
ماجرای دختربازی اسلامی از زبان رحیم پورازغدی - رحیم پورازغدی در مراسمی که با موضوع فجای مجازی بود،گفت: دختر خانم چادری یک عکس آنچنانی از خودش گذاشته و نوشته زن نباید قربانی نگاه شهوت مردانه بشه، بعد پسره زیر پستش نوشته"ما رایت الا جمیلا"
ما به نمایندگی از امام زمان (عج) و به نمایندگی از خدا در امور مردم دخالت می کنیم.
ما به نمایندگی از امام زمان (عج) و به نمایندگی از خدا در امور مردم دخالت می کنیم. - رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: ما در نظام جمهوری اسلامی به نمایندگی از امام زمان (عج) و به نمایندگی از خدا در امور مردم دخالت می کنیم. اگر فردی در زمان طاغوت در زندان بود، حبسش از مجازات اخروی او کم نمی کرد اما امروز اگر این تحمل کیفر یا قصاص و شلاق و دیگر احکام توسط حکام اسلامی و شرعی انجام می شوند یکی از آثار اخروی آن برای محکومان این است که این مجازات در آخرت از آنها برداشته می شود
جزئیاتی از منشا بوی بد تهران / فیلم
جزئیاتی از منشا بوی بد تهران / فیلم - بعد از فروکش کردن گازها، به حفاری ادامه دادیم و به یک مخزن بزرگ و استثنایی رسیدیم که بسیار عظیم تر از آنی بود که تصور می کردیم برای جایی مثل پلاسکو ساخته شود. برآورد ما از ابعاد این انبار فاضلاب این است که بین 400 الی 500 متر مکعب وسعت دارد و گازهای محبوس شده در این انبار در چندین دهه برای انتشار بوی بد در محدوده بزرگی از تهران کفایت می کند.
کلیپ جنجالی مهدی یراحی در باره جنگ / پاره سنگ
کلیپ جنجالی مهدی یراحی در باره جنگ / پاره سنگ - مهدی یراحی، خواننده ای که اخیرا موزیک ویدئوی جدید و اعتراضی خود با نام «پاره سنگ» را منتشر کرده است، از طرف برخی رسانه ها و مجید فروغی، مدیر روابط عمومی هنری مورد انتقاد قرار گرفته و شایعه هایی درباره ممنوع الفعالیت شدن یراحی به دلیل این ویدئو کلیپ و همچنین پوشیدن لباس کارگران گروه ملی در حمایت از مردم اهواز در کنسرت 6 دی ماه خود مطرح شده است. یراحی از جمله خواننده هایی است که همیشه نسبت به اتفاقات…
اهمیت فیلم صحنه دار و مرگ 10 انسان !
اهمیت فیلم صحنه دار و مرگ 10 انسان ! - گویا تلخی پخش فیلم صحنه دار، بیش از مرگ ۱۰ نفر است. درست همانطور که مسئله حجاب برای خیلی‎ها مهم تر از معیشت مردم است.
آقازاده شورای عالی انقلاب فرهنگی !
آقازاده شورای عالی انقلاب فرهنگی ! - انقلاب فرهنگی از این بالاتر که فرزند عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در آمریکا تابعیت بگیرد و از آنجا برای ایرانیان سبک زندگی تدریس بکند؟
رقص گروهی دختران دانشگاه الزهرا در حضور آقایان!
رقص گروهی دختران دانشگاه الزهرا در حضور آقایان! - ویدئویی عجیب از حرکات موزون گروهی دختران در دانشگاه الزهرا درحالی در فضای مجازی در حال انتشار است که مردان نیز در این مراسم حضور دارند!
تیپ پسر الهام و فاطمه رجبی در آلمان!
تیپ پسر الهام و فاطمه رجبی در آلمان! - «شباهت عجیب علی الهام استاد هوا فضا در دانشگاهی در آلمان به غلامحسین الهام معاون رئیس جمهور سابق!
حاشیه تازه برای سید احمد خمینی / تصویر
حاشیه تازه برای سید احمد خمینی / تصویر - سید احمد خمینی، نتیجه امام خمینی که چند هفته پیش با ازدواجش خبرساز شده بود، بار دیگر با انتشار عکسی از او و همسرش در حین سوارکاری حساسیت نسبت به خود را برانگیخته است و باعث تحریک مخاطبان و کاربران در فضای مجازی شده است.
شهردار سابق سلامت و مشغول زندگی جدید است !
شهردار سابق سلامت و مشغول زندگی جدید است ! - پس از اولین گفت وگوی رسمی میترا استاد (نجفی) و تایید ازدواجش با محمدعلی نجفی، حالا شهردار سابق، در نخستین واکنش به جنجال ها، عکس تازه ای از خود و میترا استاد در اینستاگرامش منتشر کرده است.