شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

مسائل و راه‌حل‌های امنیتی برای اینترنت


مسائل و راه‌حل‌های امنیتی برای اینترنت
فکر می‌کنید کوچه‌های تاریک خطرناکند؟ کوچه‌های تاریک وب چطور؟ تعداد تهدید‌های دیجیتال همیشه در حال رشد است، و کاربران باید همیشه یک گام جلوتر از کراکرها و هکرها باشند تا بتوانند امنیت کامپیوترهای خود را حفظ کنند. اما اگر مشکل به‌وجود آمد چه باید کرد؟ خوشبختانه، کاربران می‌توانند اکثر مسائل امنیتی را با زحمتی نسبتاً کم حل کنند.
مسئله: کامپیوترم با آگهی‌های پاپ ـ آپ (pop-up) اشباع شده است، حتی زمانی‌که به اینترنت وصل نیستم.
راه‌حل: آگهی پاپ ـ آپ، یک آگهی بازرگانی ناخواسته است که در پنجرهٔ خودش بر روی صفحهٔ نمایش به نمایش در می‌آید. بعضی از این آگهی‌ها به‌وسیلهٔ پایگاه‌های وب معتبر به‌عنوان روشی برای کسب درآمد تولید می‌شوند، آگهی‌دهندگان، حامیان چنین پایگاه‌های وبی هستند. چنین آگهی‌هائی معمولاً تنها و در پیوند با یک عمل اینترنتی، مانند باز کردن یک صفحهٔ وب ظاهر می‌شوند. بقیهٔ پاپ ـ آپ‌ها به‌وسیلهٔ برنامه‌های جاسوسی (spyware) و تبلیغاتی (adware) به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات شخصی درباره رفتارهای اینترنتی شما تولید می‌شوند؛ محصولات نامطلوب را تبلیغ می‌کنند، شامل پورنوگرافی و طرح‌های ”سریعاً ثروتمند شوید“؛ یا به کراکرها اامکان می‌دهند که به آسانی سیستم شما را دستیابی کنند. این آگهی‌ها به‌صورت گله‌ای می‌آیند، و میز کار (Desktop) را با یک رشته آگهی بمباران می‌کنند که ممکن است ربطی به آنچه از اینترنت خواسته‌اید نداشته باشند.
می‌توانید آگهی‌هائی را که در گروه شرارت قرار می‌گیرند با اجراء برنامه‌های ضدجاسوسی، مانند برنامهٔ Spy Sweeper، eTrust PestPatrol Anti-Spyware، حذف کنید. نشانی پایگاه وب این دو برنامه به ترتیب به قرار زیر است:
www.webroot.com
www.ca.com
منبع : آموزش فناوری اطلاعات


همچنین مشاهده کنید