سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

بمب جنسی،‌ سلاح جدید ارتش امریکا


بمب جنسی،‌ سلاح جدید ارتش امریکا
در چند دهه اخیر و به دنبال انجام مطالعات و آزمایش‌های مختلف در جهت توسعه زرادخانه‌سلاح‌های میکروبی و شیمیایی ارتش امریکا، ساخت چند سلاح جدید نظیر بمب‌های حاوی مواد حساسیت‌زای پوستی، بمب‌های ایجاد کننده بوی بد دهان،‌ بمب‌های نفخ‌آور و در نهایت بمب جنسی، در دستور کار پنتاگون قرار گر فته است. اما در این میان، ساخت بمب جنسی به دلیل توانایی‌های آن دربر هم زدن ساختار نیروهای دشمن با سرمایه‌گذاری بیشتری همراه شده است. منتقدان در برابر کارایی استفاده از چنین سلاح‌هایی علیه نیروهای دشمن در عراق سوالات زیادی را مطرح می‌کنند چرا که نیروهای جنگجوی مسلمان، احتمالا کشته شدن در یک عملیات انتحاری را بر یک زندگی توام با همجنس‌بازی ترجیح خواهند داد. نویسنده در این مقاله با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های ارتش امریکا برای ساخت این سلاح‌های شیمیایی جدید معتقد است که استفاده از این سلاح‌ علیه نیروهای امریکایی می‌تواند به بروز یک فاجعه منجر گردد و جهنم کنونی در عراق را با وضعیتی بدتر رو به رو نماید.
امروزه دیگر دکتر استرانگلاو در پژوهشکده (برادران) رایت نیروی هوایی ایالات متحده در دایتون اوهایو،‌سمتی ندارد. اما سیزده سال پیش این پژوهشکده از پنتاگون خواست که که بودجه‌ای ۵/۷ میلیون دلاری را جهت انجام پژوهش بر روی پروژه ساخت بمبی که قادر به تبدیل سربازان دشمن به افرادی همجنس‌باز باشد تصویب نماید.
بر اساس اسنادی که اخیرا توسط یک گروه بررسی‌کننده اسناد مربوط به توسعه سلاح‌های زیستی و مخارج آنها به دست آمده است، مدیران این آزمایشگاه به دنبال تحقق ساخت سلاحی غیرکشنده هستند که دشمن را به گونه‌ای غیرقابل تصور نابود نماید.
ادوارد هاموند در گفت‌وگو با شبکه CBS در این مورد می‌گوید: پژوهشکده اوهایوی نیروی هوایی، پیشنهاد ساخت بمبی را ارایه نموده که حاوی مواد شیمیایی تحریک‌کننده نیروی جنسی سربازان دشمن می‌‌باشد. آنان معتقدند که در سایه استفاده از این بمب‌ها، واحدهای دشمن از هم گسیخته شده و سربازان به صورتی غیرقابل تصور ، برای یکدیگر جذاب به نظر می‌رسند.
باید دانست که در سال ۲۰۰۵ میلادی، شبکه بی‌بی‌سی، برای اولین بار خبر از طراحی‌ و ساخت این بمب‌ داد. بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، اگر چه در بررسی‌های به عمل آمده تعدادی از سلاح‌های غیرکشنده پیشنهاد شده نظیر مواد حساسیت‌زای پوستی، مواد ایجاد کننده بوی بد دهان، موادنفخ‌آور و در نهایت،مواد شیمیایی جذب‌کننده زنبورها به دور سربازان دشمن، مورد پذیرش قرار نگرفتند، اما رهبران پنتاگون، نظر مثبت خود را در مورد پروژه بمب جنسی اعلام نمودند. البته پافشاری پنتاگون بر انجام چنین پروژه‌هایی،‌ یادآور رسوایی خرید چکش‌های معمولی اما ۹۸ دلاری آنان برای ارتش ایالات متحده است.
در دوره‌ای که رئیس‌جمهور کلینتون در برابر همجنس‌بازان شعار "چیزی نپرس، چیزی نگو" را در پیش گرفت تا راه برای استخدام همجنس‌بازان در ارتش امریکا باز شود، ایده ساخت بمب جنسی نیز به عنوان یک طرح جذاب مطرح شد. هر چند چنین برنامه‌هایی، سابقه‌ای دیرپا در میان مقامات نظامی ایالات متحده دارد.
بر اساس گزارش تعدادی از مورخان، بمب "الکساندر کبیر" در اصل یک بمب جنسی بوده است که قرن‌ها پیش مورد استفاده قرار گرفت. یک قرن پیش از آن نیز در نبرد "ترموپیل"‌که حوادث آن اخیرا در فیلم سینمایی ۳۰۰ به تصویر کشیده شده است و به نبرد تاریخی گروهی اندک از سپاه یونان با ارتش ایران می‌پردازد، استفاده از بمب‌های جنسی گزارش گردیده است.
اما در مورد کارایی بمب‌های جنسی علیه جنگجویان عراقی، تردید‌های زیادی وجود دارد؛ چرا که احتمالا استفاده از چنین بمب‌هایی علیه آنان، آثار معکوس برای ما خواهد داشت.
بسیاری معتقدند که رزمندگان مسلمان ترجیح می‌دهد که خود را در یک عملیات انتحاری علیه پست‌های بازرسی منفجر نمایند. اما ذلت یک زندگی توام با همجنس‌بازی را نپذیرند. لذا به کارگیری این سلاح از سوی ارتش امریکا می‌تواند به افزایش کشته‌های ما بیانجامد. اما باید دانست که سرمایه‌گذاری ۵/۷ میلیون دلاری ارتش امریکا به روی ساخت چنین بمب‌هایی، می‌تواند حتی به پایان یافتن سریع‌تر جنگ عراق نیز بیانجامد.
من معتقدم که با فرض استفاده دشمنان ما از چنین سلاحی علیه خود ما، کاربرد چنین سلاح‌های شیمایی نوینی که با محدودیت‌های اخلاقی زیادی روبروست. مثلا فرض کنید که یکی از این بمب‌ها در پایگاه نظامیان امریکایی در بغداد منفجر شود. آیا می‌توان وضعیت این نیروها را به دنبال چنین حمله‌ای تصور نمود؟
البته هم اینک نیز مخالفان زیادی در برابر حضور همجنس‌بازان در واحدهای ارتش امریکا وجود دارند. هر چند که در سایه تغییرات کنونی، ممکن است تعداد این افراد، بیشتر نیز گردد.
به یاد آورید که هم اینک نیز ما در یک جهنم واقعی حضور پیدا کرده‌ایم. چرا که هیچ یک از ما در گذشته حتی تصور حضور نیروهایمان را در چنین جهنمی نمی‌کردیم و البته به کارگیری چنین سلاح‌هایی، تنها به بدتر شدن وضعیت این جنگ خواهید انجامید.
نویسنده: تونی‌ نورمن
منبع: ماهنامه سیاحت غرب، شماره ۵۳
منبع : خبرگزاری فارس


همچنین مشاهده کنید